خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

برنامه ریزی و انجام مقدمات نمایشگاهی

جهت حضور در نمایشگاه نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

چنانچه آمارها درست باشد ، بیشتر شرکت ها می توانند موفقیت خود را در نمایشگاه ها بیش از هر ابزار بازاریابی دیگری ، تضمین شده تلقی نمایند. با این حال ، جهت کسب اطمینان بیشتر بهتر است هر مدیر که قصد شرکت در یک نمایشگاه را دارد، به پرسش های ذیل پاسخ دهد :

 

۱ - آیا تولیدات و خدمات شرکت با موضوع نمایشگاه و تجهیزات نمایشگاهی همخوانی دارد؟

توجه به این نکته بسیار دارای اهمیت است.

در غیر این صورت نتیجه مطلوبی از حضور در نمایشگاه ، عاید مشارکت کننده نخواهد شد.

 

۲ - چه انتظاری از نمایشگاه خواهیم داشت ؟

 هر شرکت کننده ای یک هدف تجاری خاصی را در نمایشگاه دنبال می کند .

که از آن جمله می توان به معرفی کالاها یا خدمات ، پرآوازه کردن نام شرکت ، پیدا کردنواسطه و نمایندگی فروش یا بررسی ضعیت شرکت های رقیب و کالاها و تولیدات آنها اشاره نمود.

 بهترین شیوه آن است که یک هدف را دنبال و تمام سعی و تلاش را جهت نیل به آن متمرکز نمود.

 

۳ - آیا این نمایشگاه با توجه به نوع فعالیت مجموعه، بهترین نمایشگاه است؟

 آیا سری هم به نمایشگاه های دیگر که در خصوص فعالیت شما برنامه هایی دارند ، زده اید؟

همیشه بزرگترین نمایشگاه ها را نمی توانبهترین نمایشگاه دانست.

هیچگاه فرصت های بازاریابی خود را به اولین نمایشگاهی که در پیش رو است ، نباید محدود نمود .

 

۴ - شرکت کنندگان دیگر چه کسانی هستند؟

باید متوجه شد در نمایشگاهی که قصد شرکت در آن را داریم، چه شرکت های دیگری حضور دارند و در نمایشگاه گذشته چه شرکت هایی مشارکت داشته اند.

شناسایی شرکت کنندگان دیگر کمک می کنند تا به گونه ای بهتر جهت حضور در آن نمایشگاه برنامه ریزی نماییم و همچنین ملاک خوبی است برای اینکه بدانیم چه نوع بازدید کنندگانی از نمایشگاه بازدیدخواهند نمود.

 

۵ - درخصوص برگزارکنندگان نمایشگاه چه اطلاعاتی داریم؟

موفقیت یک نمایشگاه و غرفه سازی نمایشگاهی منوط به تخصص وتجربه مدیران برگزار کننده نمایشگاه است .

دراین باره ، میزان تخصص و تجربه برگزار کنندگان نمایشگاه باید بررسی شود و متوجه گردید آیا آنها به وعده هایی که میدهند عمل می کنند یا خیر ؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.