خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

غرفه نمایشگاهی و تاثیر رنگ در غرفه سازی

غرفه در معنی، ترکیبی احاطه کننده برای مخل نمایش یا مکانی برای فروش کالا و ارائه خدمات است.

 

غرفه، اصولا الگویی از کار شرکت کننده است.

هرچه استادانه تر در طراحی و چیدمان عمل گردد.

 به همان نسبت واقعیت شرکت بهتر انعکاس می یابد و باید به شکلی طراحی، ساخته، چیدمان و اداره گردد که مشابه یک ویترین، فلسفه وجودی و موضوع فعالیت شرکت را به نمایش بگذارد.

غرفه سازی نمایشگاهی فقط یک اثر هنری نیست بلکه قبل از هر چیز محلی برای معرفی شخصیت شرکت و پیشبرد اهداف آن می باشد.

به طور خلاصه می توان عنوان نمود یک غرفه نمایشگاهی باید دارای ویژگی های زیر باشد:

 

1- دارای جذابیت لازم

 

2- هماهنگ با نوع کالاهای نمایشی

 

3- وضعیت مکانی مناسب

 

4- قابل درک بودن پیاام طراح برای بیننده

 

5- طراحی مناسب با کالاهای قابل ارائه

 

 

 

تاثیر رنگ در غرفه سازی

 

استفاده مناسب از هر رنگ می تواند کاربرد ویژه ای در طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی داشته باشد و بررسی تاثیر متقابل روانشناختی رنگ ها در کاربرد هنری غرفه اهمیت به سزایی دارد.

 

شکوه و جلوه هر رنگ دیگر اثر  واقعی خود را نشان می دهد و هر رنگ نسبت به رنگ میزبان، تیرگی یا روشنی اش بهتر نمایان می شود.

تغییر دادن این ترتیب طبیعی،ناهماهنگی رنگ ها را به دنبال دارد و استفاده از این ترکیب ناسازگار می تواند تغییرات زیادی در طراحی غرفه ها بوجود آورد.

رنگ ها از عوامل مهم جذب مخاطب هستند و در خاطره ها باقی می مانند.

وسایل و تجهیزات نمایشگاهی و مبلمان و لوازم بکار رفته در غرفه باید دارای رنگ و کیفیت ظاهری مناسب باشد

 



 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.