خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

نمایشگاه و شیوه های برگزاری

 

 تعریف نمایشگاه

 

   نمایشگاه به مکانی گفته می شود که کالاها، خدمات، فن آوری، تکنیک های جدید، نوآوری ها و هنر ها برای معرفی و آشنایی مردم به معرض تماشا قرار داده می شود.

 هر عملی که توسط تولیدکنندگان و فروشندگان برای معرفی کالاها انجام و منجر به فروش کالاها و خدمات گردد نوعی نمایش است.

از زمان های قدیم نمایشگاه و غرفه سازی نمایشگاهی به شیوه کنونی پس از انقلاب صنعتی انگلستان شروع شده و در آغاز قرن بیستم تکامل یافته و امروزه به صورت یکی از ارکان مهم بازرگانی درآمده است.

 

علل پیدایش نمایشگاه

 

-         تغییرات روزافزون فن آوری، ظهور کالاهای جدید، تنوع آن ها و عدم آشنایی مصرف کننده توام با رقابت شدید و نامطلوب تولید کنندگان از علل تشکیل نمایشگاه می باشد.

 

-         قطع رابطه بین خریدار و فروشنده به طوری که رابطه میان مصرف کننده یا خریدار و تولید کننده از بین رفته و این عامل باعث توسعه نمایشگاه های شده است.

 

-         افزایش درآمد سرانه کشورها همراه با درآمد ملی آن ها باعث افزایش قدرت خرید شده و از طرفی افزایش قدرت خرید نیز سبب تغییر در تولید شده و تولیدات باید به مصرف کننده معرفی گردند که این امر با نمایش کالا در نمایشگاه ها  و تجهیزات نمایشگاهی انجام می گیرد.

 

فواید نمایشگاه

 

-         نمایش تفکرات دیگران

 

-         نمایش فن آوری های جدید

 

-         نمایش شیوه های جدید تولید

 

-         جلب توریست

 

-         کسب بازارهای جدید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.