خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

تفاوت پوست مر دان و زنان

 

بدن انسانها عموما“ شباهت زیادی بهم داشته و تنها در موارد جزئی با هم متفاوت می باشد .پوست نیز از این مقوله مستثنی نمی باشد . جنسیت، مهمترین عامل ایجاد تفاوت در پوست است.

 

- ترشحات غدد جنسی مردانه ، بر ضخامت پوست و استحکام لایه های درم می افزاید .

 

- پوست مردان پر موتر و زبرتر از پوست زنان است.

 

- غدد عرق ریز مردان بیشتر از زنان است .

 

- ملانین بیشتری در سلولهای پوست مردان وجود دارد که به همین دلیل ، پوست مردان غالبا“ تیره تر از پوست زنان است .

 

- پوست مردان به علت تولید بیشتر مواد مترشحه غدد چربی ، چربتر است .

 

- مواد شیمیایی مترشحه از غدد زنانه ، پوست را صافتر و لطیفتر می کند و زیبایی پوست دارد.

 

- موی بدن زنان کمتر ونازکتر از مردان است اما موی سرشان از نظر طول قابلیت رشد بیشتری دارد .

 

- مردان به نسبت زنان ریزش موی بیشتری دارند . در سنین کهولت ، قسمتهایی از موی مردان کم پشت شده و بقیه به سفید یا خاکستری می گراید.

 

- نژاد ، اثر بسیار اندکی بر روی پوست انسانها دارد و تنها تفاوت آن به پراکندگی غدد داخل پوست منحصر می شود .رنگ تیره بر سلولهای خاصی در پوست باز می گردد که تقریبا“ تعداد آنها در تمامی انسانها مشابه است در بعضی از نژادها ، سلولها بزرگتر بوده و تولید ملانین بیشتری می نماید.

 

- سایر عوامل نظیر رنگ مو و میزان لطافت پوست موروثی است .

 

دلایل عدم موفقیت صنعت نمایشگاهی در ایران

 

صنعت نمایشگاهی یکی از صنایع پایه و دارای درجه تاثیرگذاری بالا بر رشد تولید ناخالص ملی است.

این صنعت و همچنین غرفه سازی نمایشگاهی یکی از شیوه های مدرن در بخش توزیع است که توجه جدی به آن می تواند راهکار مناسبی برای نوسازی سیستم توزیع فرآورده (کالا یا خدمات ) در ایران بشمار آید.

اهمیت این مسأله زمانی بهتر درک می شود که به مقایسه سیستم توزیع ایران با کشورهای پیشرفته بپردازیم.

سهم توزیع از قیمت فروش در ایران بالاتر از متوسط جهانی است. سیستم توزیع ایران فاقد مکانیزم های لازم برای بهبود کیفیت است.

وجود واسطه های غیر ضروری در بخش توزیع ، ضرورت حضور فیزیکی خریدار و کالا در محل کار فروشنده هزینه های زمانی برای یافتن کالای با کیفیت و . . . از جمله مشکلات شیوه های توزیع ایرانی هستند که گسترش صنعت نمایشگاهی می تواند به رفع آن کمک کند، اما این صنعت نیز در عمل نتوانسته از مدارهای سنتی و تکراری، خارج شده و نقشی جدی در نوسازی سازمان توزیع ایجاد کند.

 

مدیریت ویژه ای که بر صنعت  و  تجهیزات نمایشگاهی ایران حاکم است ، درآمدهای کوتاه مدت برای این صنعت را در نظردارد و گسترش بازرگانی را مد نظر قرار نمی دهد.

این نگرش باعث می شود، نمایشگاه های فروش در تصمیمگیری های مدیریتی ارحجیت داشته باشند، چرا که می توانند درآمد زایی آنی داشته باشند.

 نمایشگاه هایی که محل مناسبی برای تبادل اطلاعات تجاری، گسترش ارتباط میان بخش های مختلف تولید و تجارت و آشنایی باشیوه های نوین تولید وتوزیع و . . . باشند ، به رغم اینکه می تواند تاثیر مثبتی بر رشد اقتصاد ملی داشته باشند مغضوب واقع می شوند .

 یکی دیگر از ضعف های صنعت نمایشگاهی در ایران کم توجهی به آموزش است اینآموزش باید به شیوه های مختلف و برای تمام افراد مرتبط با صنعت نمایشگاهی نظیر مدیران کارکنان خدماتی ورفاهی ، بخش تاسیسات، غرفه آرایی ، غرفه داران ، فعالان عرصه تبلیغات، مطبوعات و حتی بازدیدکنندگان تعمیم یابد.

 

ضعف بعدی نمایشگاه های ایران ، فقدان برنامه ریزی درازمدت و اعلام تقویم های نمایشگاهی برای دوره های زمانی محدود است. از سویی تغییراتی که در آخرین روزها رخ می دهد، نشانه ضعف بخش بازارشناسی درنمایشگاه است و از سوی دیگر برگزاری نمایشگاه ها به صورت کوتاه مدت که در اختیار مجریان بخش خصوصی قرارمی گیرد، آنها را ازبرنامه ریزی و کسب مهارت های حرفه ای باز می دارد. مساله بعدی تخصیص نادرستیارانه ای است.

اگر دولت و مجلس تمایل به توسعه صادرات غیرنفتی دارند ، بهتر است به جای ارائه مستقیم یارانهبه صادرکنندگان ، زمینه های ارتباط تجاری آنها مانند نمایشگاه ها را توسعه دهند.

اگر بپذیریم برای توسعه صادرات نمایشگاه یک ضرورت است پس پرداخت یارانه برای شرکت در نمایشگاه های خارج از کشور هم یک ضرورت بشمار می رود.

در برنامه ریزی نمایشگاه ها یکی از اصول رایج در سطح بین المللی ، تثبیت نمودن زمان برگزاری هر نمایشگاه است تا بازدیدکنندگان تقریبا با محدوده زمانی هر نمایشگاه آشنا شوند.

 

تعریف نمایشگاه ها و ویژگی های آن

در ادبیات بازاریابی امروز ، نیز نمایشگاه و غرفه سازی نمایشگاهی به سکویی اطلاق میشود که تولیدکنندگان ، محققین ، مبتکرین و نوآوران صنعتی و بازرگانی به نمایش و عرضه کالاهای جدید می پردازند و از این طریق سعی می کنند با تولیدکنندگان مواد اولیه مورد نیاز ، خریداران ، پیمانکاران و سازمان های دولتی و رسمی ارتباط برقرار سازند.

 

ویژگی های مثبت نمایشگاه های فروش

 

-۱ کالاها علاوه بر آنکه به نمایش گذاشته می شوند به فروش هم می رسند.

-۲ شمار زیادی از مردم ترغیب می شوند که از نمایشگاه بازدید کنند.

-۳ بازدید برای عموم آزاد است.

-۴ معمولا بهای کالاها کمی ارزان تر از بازار است.

 

اهداف حضور در نمایشگاه

 

الف- فروش بیشتر و افزایش سهم بازار

ب- معرفی کالاهای جدید

ج-بدست آوردن شهرت واعتبار و معروفیت

د-اخذسفارش کلان برای آینده ( پیش فروش کردن)

و- برقراری ارتباط باجامعه ومصرف کنندگان (فعالیت روابط عمومی)

ز-ایجاد ذهنیت قوی و مثبت به نفع محصول وشرکت

ح-القاء یک طرزفکریا اندیشه جدید درمصرف کننده

ط- پیداکردن پیمانکاران وتامین کنندگان مواداولیه

ه- جمع آوری نقدینگی

 

اهداف برگزاری نمایشگاه های تخصصی

 

هرساله درایران چندین نمایشگاه تخصصی درزمینه های مختلف ازجمله پوشاک ونساجی ،سنگ های معدنی و ماشین آلات وتجهیزات معدنکاری ،فرش دستبافت، چینی و لوستر و ابزار روشنائی و …برگزارمی شود.

هریک ازاین نمایشگاه ها ، بخشهای ویژه ای ازاقتصاد کشور را مدنظر دارد .

 اما اهداف اصلی دربرگزاری نمایشگاههای تخصصی،ارائه توانمندیهای صنعتی، انتقال دانش فنی و ارتقاء علوم دانش پژوهان است .

از آنجا که برگزاری نمایشگاههای بین المللی و بازرگانی درگذشته نتوانسته بودخواست متخصصان، پژوهشگران وصنعتگران کشور در رشته های خاص را تامین نمایند، برگزاری نمایشگاههای تخصصی مد نظر قرار گرفت.

ازسوی دیگرازدحـام حاکـم برنمایشگاههای تجاری، امکان برقراری تماسها وگفتگوهای تخصصی میان صاحبنظران ودست اندرکاران رافراهم نمی ساخت.

با این وصف برای ایران اسلامی که مسیرتوسعه اقتصادی و صنعتی شدن را طی می کند، برگزاری نمایشگاههای تخصصی بصورت امـری حسـاس وضروری خود را نشان می دهد.

نمایشگاههای تخصصی و تجهیزات نمایشگاهی در آن و در هر رشته ای مخاطبان خاص خودرا به صحنه می کشاند وفضای مساعدی رابرای تبادل اطلاعات فراهم میسازد.

 این مزیتی است که فقط در نمایشگاههای تخصصی وجود دارد

مهاجرت به روش سرمایه گذاری کبک سرانجام برای ایرانیان باز شد

 

بیش از ۲ سال است که دولت کانادا برای هیچ متقاضی مهاجرت سرمایه گذاری ایرانی مجوز انتقال وجه از ایران را بصورت قانونی (بانک به بانک نه از طریق صراف) صادر نکرده است.

این امر موجب تاخیر های بسیار طولانی و مردود شدن پرونده های سرمایه گذاری و کارآفرینی و کار در کانادا بسیاری از هموطنان ما شده است.

 با اینکه تکمیل پرونده های سرمایه گذاری از تخصص های اصلی دفتر ما بوده و هست, در چند ماه گذشته ما از قبول پرونده های مهاجرت بیزنسی, به ویژه سرمایه گذاری استان کبک که از آسان ترین و بهترین روشهای مهاجرت به کانادا است خودداری کردیم.

 اما به تازگی اتفاقات مهمی رخ داده است که خوشبختانه راه برای متقاضیان ایرانی مهاجرت به روش سرمایه گذاری کبک دوباره باز شده است.

پس از اعلام شرایط پذیرش پرونده سرمایه گذاری استان کبک برای سال ۲۰۱۵ از سوی اداره مهاجرت این استان تغییرات عمده ای در نحوه تشکیل پرونده سرمایه گذاری کبک اعمال کرد که از مهمترین این تغییرات این است که متقاضی باید قبل از تشکیل پرونده با یکی از موسسات مالی مورد تایید اداره مهاجرت کبک برای انتقال وجه سرمایه گذاری قراردادی منعقد کند.

مشکل اینجا بود که چون دولت فدرال کانادا اجازه انتقال قانونی هیچ وجهی را در ۲ سال گذشته به متقاضیان ایرانی نداده بود هیچ یک از موسسات مالی مورد تایید اداره مهاجرت کانادا اقدام به انعقاد قرارداد با متقاضیان ایرانی نمی کردند.

 

پس از چندین ماه پیگیری مصرانه و چند جانبه عده زیادی از مشاوران مهاجرت کانادا عضو کانون ICCRC در ونکوور و تورنتو سرانجام یکی از این موسسات حاضر به عقد قرارداد و خدمات دادن به متقاضیان ایرانی شده است.

 

از آنجا که اداره مهاجرت به کانادا استان کبک علاوه بر محدودیت ظرفیت پذیرش محدودیت زمانی نیز برای پذیرش سال ۲۰۱۵ اعمال کرده است, متقاضیان و علاقمندان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری استان کبک فقط تا ۲۰ مارس ۲۰۱۵ مصادف با ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ مهلت دارند تا پرونده خود را ارسال کنند. البته این را در نظر بگیرید که تکمیل پرونده کامل این روش حدود ۲ هفته زمان می برد

 

منبع تغذیه (آداپتور) سیستم مداربسته چیست؟

 

 

دوربین های مداربسته معمولا طوری ساخته می شوند که با ولتاژ 12 ولت DC کار کنند. ا

ز انجایی که ولتاژ برق شهر 220 ولت AC است شما نیاز خواهید داشت تا از آداپتور یا منبع تغذیه برای تبدیل 220 به 12 استفاده کنید.

منبع تغذیه 12 ولتی را براساس میزان آمپراژ انها طبقه بندی می کنند.

هرچه تعداد دوربین های بیشتری داشته باشید به تعداد اداپتورهای بیشتر یا یک منبع با آمپراژ بالاتر نیاز دارید.

به صورت عمومی مصرف هر  و فروش دوربین مداربسته  را 1 آمپر در ولتاژ 12 ولت در نظر می گیرند (مصرف واقعی دوربین معمولا به نصب این مقدار هم نمی رسد) بنابراین در صورت داشتن 5 دوربین شما به 5 آداپتور 1 آمپری یا یک منبع تغذیه 5 آمپری نیاز خواهید داشت.

در صورتی که دوربین شما دارای چراغ های دید در شب پرقدرت است سعی کنید منبع تغذیه با آمپر بالاتری را در نظر بگیرید.

آسیب دیدن منابع تغذیه در سیستم های مداربسته بسیار رایج است. دلیل این امر معمولا، انتخاب منابع بدون توجه به کیفیت آنها و یا با امپراژ پایین تر از استاندارد ست.

 

منبع تغذیه مرکزی یا مجزا

 

در هنگام نصب سیستم مداربسته، در رابطه با منبع تغذیه شما دو راه حل متفاوت دارید.

 

    استفاده از منبع تغذیه مشترک برای تمامی دوربین ها

    استفاده از منبع تغذیه مجزا برای هر دوربین

 

مزایا و معایب هر روش

 

منبع تغذیه مشترک

 

مزایا:

 

 

    سهولت در عیب یابی سیستم مداربسته بسته در صورت خرابی منبع تغذیه.

 

    عمر بالاتر منبع تغذیه مرکزی و کاهش امکان خرابی آن.

 

    ایمنی بیشتر (تمامی سیم های انتقال دهنده برق دوربین ها حامل برق 12 ولت خواهند بود و این موضوع خطرات حین نصب و خدمات پس از نصب را به شدت کاهش می دهد.)

    استفاده از منبع تغذیه مشترک از نظر هزینه هم به صرفه خواهد بود.

 

معایب:

 

    در صورت خرابی منبع تغذیه تمامی دوربین ها از مدار خارج می شوند.

    در مسیرهای طولانی به علت انتقال برق به صورت 12 ولت افت ولتاژ زیادی اتفاق خواهد افتاد.

 

منبع تغذیه مجزا

 

مزایا:

 

    در صورت خرابی منبع تغذیه تنها یک دوربین از مدار خارج می شود.

    به علت انتقال برق به صورت 220ولت تا محل دوربین افت ولتاژ حدود 20 برابر کمتر خواهد بود.

 

معایب:

 

    اداپتورهای موجود در بازار معمولا عمر کمتری نسبت به منابع تغذیه صنعتی دارند و با توجه به تعداد دوربین ها احتمال خرابی هر یک بالاتر خواهد رفت.

    در کل مسیر کابل ها دارای ولتاژ برق شهر هستند که تعمیر و نگهداری دوربین ها را تا حدی خطر آفرین می کند.

    مجبور خواهید بود در کنار هر دوربین از یک باکس پلاستیکی برای نصب اداپتور آن استفاده کنید.

 

راه حل

 

به صورت کلی سعی کنید زمان نصب دوربین مداربسته در سیستم های مداربسته کوچک با کابل کشی کم از منبع تغذیه مرکزی و در محل های بزرگ از منبع تغذیه مجزا استفاده کنید.

در صورتی که در پروژه خود به نصب دروبین مداربسته گردان (PTZ) نیاز دارید حتما باید از منبع مجزا برای دروبین های استفاده کنید چراکه معمولا دوربین های گردان با ولتاژ 24 ولت کار می کنند و اداپتور مختص به خود را دارند.

منبع تغذیه 10آمپر 12ولت مناسب برای استفاده به عنوان منبع تغذیه مرکزی دوربین مداربسته