خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

مراکز خرید و بازارهای استانبول

مراکز خرید تور استانبول :

1- جواهر (گران)

2- الویوم (مناسب)

3- مارمارا فروم (گران)

4- ایستین پارک (گران)

5- متروسیتی (گران)

6- فروم استانبول (گران)

7- کاله (مناسب)

8- اندر (گران)

9- آک مرکز (گران)

خیابان ها :

1- شیشیلی

2- نیشان تاشی (لباس مجلسی): یکی از کوچه های خیابان عثمان بی هست

3- مرتر (عمده فروشی و مناسب)

4- فاتیح (لباس مجلسی)

5- کادیکوی (لباس مجلسی، در منطقه آسیایی)

6- خیابان بغداد (گران)

7- لاللی (عمده فروشی و مناسب)

8- باکرکوی (لباس مجلسی)

9- بازارهای هفتگی مثله شنبه، یکشنبه، ... ، جمعه بازار
تور استانبول : هر روز در یک منطقه هستن

10- خیابان های اصلی و فرعی آکسارای و دست فروش ها (مناسب)

مشارکت و حضور در نمایشگاه ها

 

رسیدن به بازارهای گسترده جهانی، مستلزم حرکت به سوی اقتصاد باز ، به کارگیری استراتژی های جهش صادراتی و نگاه مدبرانه به نیازها و خواسته های مشتریان گوناگون در بازارهای مختلف می باشد.

 توفیق در دستیابی به این هدف ، نیازمند حضور پررنگ بخش خصوصی و نیز بخش های وابسته دولتی در بازارهای مختلف می باشد. یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی و شناسایی توانمندی ها و قابلیت های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی ، نمایشگاه ها می باشند.

 

نمایشگاه ، مرکزی برای تبادل اطلاعات و دست یافتن به پدیده های نوین علم و صنعت و انتقال فناوری است.

 

مشارکت در نمایشگاه باعث می شود تا توانمندی واحدها و بنگاه های مختلف تولیدی به معرض نمایش گذاشته شود و زمینه برای دست یافتن به بازارهای جدید فراهم گردد.

 

در تعریفی گویا و کوتاه ، نمایشگاه و تجهیزات نمایشگاهی را می توان تبلیغ زنده نامید ، زیرا در نمایشگاه عواملی چون تولید کننده ، توزیع کننده ، مصرف کننده و کالا یا خدمات در یک زمان و مکان مناسب گرد هم می آیند.

 نمایشگاه مکانی جهت به نمایش گذاردن توانمندی ها و پیشرفت های یک منطقه یا کشور در زمینه های گوناگون است ، همچنین برگزاری نمایشگاه موجب افزایش و بالا رفتن سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدیدکنندگان می گردد.

 

در جهان امروز به طور کلی نمایشگاه ها صرفاً به خاطر اهداف تجاری برگزار نمی گردد، به همین دلیل ، میزان موفقیت یک نمایشگاه را با ارزش قراردادهایی که در طول برپایی نمایشگاه منعقد می گردد ، ارزیابی نمی کنند ، زیرا دستاوردهای یک نمایشگاه وسیع تر و گسترده تر از مبادلات تجاری است که در جریان دایر بودن نمایشگاه ، میان تجار و غرفه داران صورت می پذیرد .

 ایجاد تفاهم و دوستی و گفتگو میان ملت ها از جمله این دستاوردها است.

امروزه اغلب کارشناسان امور تبلیغات و بازاریابی ، نمایشگاه ها را از مهمترین شیوه های بازاریابی تلقی می کنند و با ذکر دلایلی ثابت می کنند که بازده مستقیم شرکت در یک نمایشگاه چندین برابر هزینه های انجام شده و نتایج آن نیز بسیار چشمگیرتر از روش های تبلیغی دیگر است .

 برای مثال ، در هر سال شرکت های آلمانی حدود پنج میلیارد یورو را صرف شرکت در نمایشگاه های گوناگون می کنند. در ایالات متحده آمریکا نیز ، شرکت ها برای رسیدن به اهداف خود بهترین روش را جهت بازایابی ، حضور در نمایشگاه می دانند به گونه ای که در تخصیص بودجه ، ۱۴ درصد را صرف شرکت در نمایشگاه ۹ ، درصد را به مکاتبه پستی با مشتریان و فقط ۵/۱ درصد از بودجه را صرف تبلیغ به روش های دیگر می کنند.

لذا نمایشگاه یکی از ابزارهای بازاریابی و ایجاد ارتباط است که تحت تاثیر چهار عامل تبلیغات ، فروش حضوری و رفتن به سوی مردم ، روابط عمومی و تشویق و ترغیب و پیشبرد فروش قرار می گیرد.

 

همچنین بررسی ها نشان می دهد ارتباطی که در یک نمایشگاه میان غرفه دار و بازدید کننده برقرار می شود ، می تواند تا دو سال بعد از نمایشگاه همچنان دوام داشته و تاثیر گذار باشد. در حال حاضر ، نمایشگاه از شکل ابتدایی گذشته اش بسیار فاصله گرفته و کارکردهای آموزشی ، تبلیغاتی و اطلاعاتی آن ، بسیار اهمیت پیدا کرده است.

حضور در نمایشگاه از جمله فعالیت هایی است که در زمینه بازاریابی مقرون به صرفه است و در آنجا شرکتها فرصتی را برای دیدار و حضور در کنار مشتریان پیدا می کنند. شرکت کنندگان در نمایشگاه در مدتی محدود و معین و در مکانی با تسهیلات و امکانات مناسب ، فرصت های بی شماری را برای تحقیق و بررسی وضعیت بازار ، دیدار با رقبا و تماشای آخرین دستاوردها در زمینه های گوناگون به دست می آورند.

خریداری که از نمایشگاه بازدید میکند در واقع این فرصت را دارد تا محصولات را از نزدیک ببیند، لمس کند و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد، یعنی کارهایی را انجام دهد که حتی تلفن و یا اینترنت چنین امکانی را برای او فراهم نمی آورد.

 

در حال حاضر ، کشورهای پیشرفته جهان با اصول و مقررات سازمان تجارت آشنایی کافی دارند و روش های نوین تبلیغات و بازاریابی ، سیستم بسته بندی صادراتی ، اصول و فنون مذاکرات و قراردادهای بازرگانی ، استانداردها و مکانیزم های ورود به بازارهای جهانی را به خوبی می شناسد و از ساختار بازارهای مختلف و ویژگی های اقتصادی، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی کشورهای هدف آگاهی کامل دارند .

در نتیجه میزان موفقیت هر شرکت یا کشور در امر صادرات ، بستگی به پارامترهای یاد شده بالا دارد که جزو رسالت های مهم نمایشگاه  و غرفه سازی نمایشگاهی به شمار می رود

 

لیپوماتیک در ایران

لیپوماتیک نوعی از دستگاه لیپوساکشن است که در سال1996 ابداع شد و براساس ویبریشن کار می کند .

از مزایای لیپوساکشن با لیپوماتیک ازبین بردن بافت بزرگ چربی البته در زمان بسیار طولانی حتی طولانی تراز لیپوساکشن سنتی است که طبعا خستگی دست جراح و عوارض ناشی از اشتباه جراح را درپی دارد.

 

از معایب و عوارض لیپوماتیک:

 

1-زمان طولانی جراحی که خستگی شدید و اشتباهات جراح را در پی دارد

 

2-ضربات شدید ویبریشن  که باعث آسیب به جراح و هم چنین بیمار می گردد.

 

3-چون لیپوماتیک با ضربه کار می کند پس خطر آمبولی دراین روش مانند لیپوساکشن سنتی بالاست.

 

4-فقط در مناطق بزرگ قابل استفاده است ودر مناطق ظریف مثل غبغب قابل استفاده نیست.

 

5-خونریزی شدید را به همراه دارد و هیچ مکانیسمی به جز اپی نفرین برای جلوگیری از خونریزی ندارد.

 

6- به دلیل ضربات شدید باعث کوفتگی های شدیدی در بیمار می گردد.

 

7- محل های ورود پروب به دلیل  قرارگرفتن  ویبریشن و ساکشن بر روی یک پروب بسیار بزرگ است و جای زخم بدی به جای می گذارد.

 

8-محدودیت استفاده در مکانهای مختلف را دارد و فقط در 3 منطقه شکم, ران و بازو قابل استفاده است و در مناطق دیگر نباید استفاده شود و باید در کلینیک لیپوماتیک انجام شود .

 

9- هیچ مکانیسمی برای تحریک فیبروبلاستها و کلاژن سازی ندارد بنابراین پوست بیمار بعد از جراحی دچار افتادگی می گردد که این باعث ایجاد نارضایتی در بیمار می شود.

متاسفانه با تبلیغات غلط القا می شود که حرکت 3 بعدی کانولای لیپوماتیک باعث تحریک کلاژن سازی می شود در حالیکه این مساله به هیچ وجه ریشه علمی نداشته و هیچ رفرنس علمی آنرا تائید نمی کند.

 

10- دوران نقاهت طولانی طوریکه مریض قبل از 5 روز نمی تواند رانندگی کند.

 

11- در ناحیه زانو و مناطق ظریف مثل غبغب قابل استفاده نیست.

 

12- به دلیل اینکه مثل ساکشن سنتی عمل کرده و با ویبریشن چربی ها را می کند(mi kanad) نه اینکه لیز کند پس سلولهای چربی از بین نرفته و به همین دلیل است که نتائج لیپوماتیک برگشت پذیر است.

 

13- هیچ سیستم محافظتی برای پیشگیری از آسیب به عضلات,عروق و اعصاب ندارد و به همین دلیل است که میزان خونریزی بیمار شدید است.

 

14- با توجه به اینکه این سیستم با ویبریشن و ضربه کار می کند و اینکه حرکات دست جراح تعیین کننده میزان کندن چربی (kandan) و نه لیز چربیست پس هر جاکه هدایت کانولا با دست جراح بیشتر است و هم چنین طولانی بودن جراحی در این روش و خستگی دست جراح, آنچه به جای می ماند ناصافی شدید در محل می باشد که این عدم هماهنگی و یکنواختی باعث نارضایتی بیمار می گردد.

 

15-درد بعد از عمل شدید است و در بیشتر موارد غیر قابل تحمل است به طوریکه بیمار حداقل تا یک هفته نباید کار کند.

 

16- احتمال آسیب به احشا و پارگی زیاد است

 

دکتر ملکی

 

به چه کسی میبایستی کارهای تبلیغاتی خود را بسپارم؟!!!

 

جالب است که این پرسش بارها از خود ما پرسیده میشود ، کارفرمایانی که سردرگم از این همه تبلیغات دفاتر تبلیغاتی هستند مردد هستند از سفارش چاپ، طراحی کاتالوگ، سفارش وب سایت، و بیشتر از همه سفارش ساخت غرفه سازی نمایشگاهی .

و علت این تردیدها بدقولی ها، کیفیت پایین کارهای انجام شده قبلی آنها میباشد. چطور میتوان تجربه ای خوب با سفارش به یک دفتر تبلیغاتی خوب داشت؟؟

 آیا استناد به مرور نمونه کارها و سوابق شرکت و یا استناد به تبلیغات بزرگ شرکتهای تبلیغاتی می تواند راهکاری مناسب برای سفارش یک کار تبلیغاتی باشد؟

 

* و اما پاسخ ما به شما کارفرمایان محترم:  مناسب ترین راهکار جهت اقدام به همکاری میتواند استعلام از مشتریان شرکتهای تبلیغاتی باشد!

 

تفاوت کاتالوگ و بروشور

 

 اساسا چه کاتالوگ و چه بروشور هر دو یک کار مشترک انجام میدهند آنهم توضیحاتی در غیاب شما راجع به محصولات و خدمات شما به مصرف کنندگان، واسطه ها و یا فروشندگان میدهند.

گاهی کاتالوگ و بروشور میتوانند از کلام نافذ شما نیز در مقابل مشتری بهتر عمل کنند و حتی به سوالاتی از مشتریان پاسخ بدهند که شاید اگرشما حضورا در جلوی مخاطب بودید از شما پرسیده نمیشد، پس دوستان محترم، صاحبین مشاغل، تولید کنندگان عزیز برای نمایندگان خود که ممکن است مدتها در شرکتهای مختلف باقی بمانند و پاسخگوی آنها باشند ارزش قائل شوید و هزینه کنید (کاتالوگها و بروشورها نمایندگان شما هستند).

 

کاتالوگ ها بیشتر اجمالا راجع به محصولات و خدمات شما توضیح میدهند و حاوی مطالب و اطلاعاتی هستند که بیشتر برای واسطه ها و یا فروشندگان حائز اهمیت هستند و اصولا برای مصرف کننده نهایی چاپ نمیشوند.

 

اما بروشور بیشتر حاوی مطالبی است که مخاطب آن مصرف کننده نهایی میباشد و گاهی در بعضی محصولات نیاز است که یک بروشور همیشه همراه محصول باشد تا اطلاعاتی از قبیل چگونگی مصرف، مواد تشکیل دهنده، بهترین زمان مصرف و یا عوارض مصرف (داروها) را به مصرف کننده اطلاع بدهد.

 

زرق و برق یا نیاز؟!

 

استفاده از تبلت (قلم های نوری)، در طراحی کاتالوگ و یا طراحی لوگو تاثیر به سزایی در نگاه طراح ، ذوق و سلیقه و نو آوری آن دارد.

 تجربه نشان داده است دوستان طراحی که از سیستم های قدرتمندتر، مانیتورهایی با کیفیت بالا و یا دوستانی که از سیستمهای اپل استفاده میکنند خروجی زیباتری دارند.

 

البته این سوء تعبیر به وجود نیاید که الزام طراحی خوب زرق و برق است و بدون تکنولوژیهای روز نمی توان بهترین بود و بهترین کاتالوگ ها را طراحی کرد، نکته اینجاست که محیط کار طراح، ابزار کار طراح، نرم افزارها و یا حتی استفاده از دو مانیتور کنار هم برای ایجاد فضای بزرگتر در محیط طراحی همه و همه می تواند در هر چه زیباتر شدن و خلق یک اثر هنری ارزشمند موثر باشند.

دیگر زمان یک کازیه پر از کارهای متفاوت روی میز طراح از طراحی کارت ویزیت و فاکتور گرفته تا طراحی یک کاتالوگ صنعتی و میز شلوغ و مانیتور 14 اینج  دنباله دار گذشته است.

 

چند تا هندوانه با یک دست؟!!!

 

 دفاتر تبلیغاتی اغلب کلیه امور تبلیغاتی رو انجام میدن ، یعنی یک شرکت تازه تاسیس میتونه همه چیزایی که واسه شروع فعالیتش نیاز داشته باشه رو به یک شرکت تبلیغاتی سفارش بده و مشاوره بگیره. به نظر شما مونوپل بودن یا فعالیت شرکتها در یک مسیراونها رو در امور کاری خودشون موفق تر میکنه تا اینکه بخوان کلی کار رو با هم انجام بدن؟؟؟!

یا این خوبه که کلیه کارهای تبلیغاتی به یک شرکت سپرده بشن تا هم از یک سناریوی واحد تبلیغاتی برخوردار باشن و با هم همخونی خاصی داشته باشن و صد البته که سر و کار شرکتها را با شرکتهای متعدد تبلیغاتی کم بکنن؟؟؟

خوب ما نمیتونیم نظر خاصی داشته باشیم چون تقریباً کلیه امور تبلیغاتی درشرکت ما انجام میشه، اما میشه با سر و کار داشتن با مشتریان مختلف به این نکته پی برد که چقدر برخی خسته اند از اینکه هر بار مجبورن برای کارای تبلیغاتی شرکتشون با یک شرکت سر و کار داشته باشن.

 

تحریم کاغذ

 

با توجه به قیمت بالای کاغذ و افزایش روز افزون بهای چاپ همه روزه از تعداد چاپ خانه ها و دفاتر تبلیغاتی کاسته میشود .

 اکثر چاپخانه ها تنها برای بقای خود کارهای چاپی را با کمترین مقدار سود و حتی بدون سود انجام میدهند تا از گردونه رقابت خارج نشوند.

 امید است تا تا با پائین آمدن قیمت دلار اندکی از این فشار کاسته شود تا دیگر شاهد انحلال چاپخانه های بزرگی همچون چاپ هنر و گرافیک نباشیم.

 

طراحی کاتالوگ به نرخ روز !!!

 

در شرایط کنونی که کسب و کار اکثر مشاغل در رکود نسبی به سر میبرد خیلی از شرکتها دست به تبلیغات وسیعی میزنند ، با توجه به کمبود کاغذ پیشنهادهای برنده کاتالوگ هایی در ابعاد کوچکتر و طراحی های زیباتر میباشند.

البته اینکه ابعاد کاتالوگها کوچکتر شده و شکیل تر شوند و از اسراف کاغذ جلوگیری شود هیچ جای گله ای نیست اما امیدواریم که این امر خلاقیت طراحان ایرانی را به همراه باشد.

 

غرفه سازی نمایشگاه

 

یکی از مهمترین اصول طراحی غرفه های نمایشگاهی مهندسی سازه ها بر حسب متریال ، اندازه و یا موقعیت آنهاست، بسیاری از نقشه های سه بعدی که به مشتریان داده میشوند گیرایی و جذابیت زیادی دارند، اما کدامیک به واقعیت (اجرا)  نزدیکترند و تا چه حد زیبایی این طرح های سه بعدی نزدیک خواهد بود به غرغه اجرا شده.

 

  یکی دیگر از اصولی که میبایستی مهندسی شود دوام و استحکام سازه های نمایشگاهیست، در اکثر نمایشگاه ها ازدهام جمعیت، کم بودن فضا و گرما و رطوبت محیط باعث خراب شدن سازه های کم استحکام میشوند.

 تجهیزات نمایشگاهی  و زیرسازی و کف سازی نا مناسب و در نظر نگرفتن وزن استراک چرهای فلزی  بارها در نمایشگاههای بین المللی مشکل ساز شده است و با توجه به اینکه در نمایشگاه ها معمولا زمان و فرصت و دوباره سازی نیست.

 

آیا دوستانی که با یکی از برنامه های سه بعدی آشنایی دارند میتوانند یک نقشه کش غرفه نمایشگاهی باشند؟

 

 امکان اینکه شما  نقشه کش هایی داشته باشید که لزوما با کار اجرایی و مهندسی سازه آشنایی داشته باشند کم است، اما نظارت بر روی نقشه های سه بعدی توسط مهندسین و برسی آن توسط افرادی که با کارهای اجرایی نمایشگاهها آشنایی دارند بسیار ضروری است و میتواند از بسیاری از حوادث مالی و حتی جانی جلوگیری نماید.

 

 

 

عکاسی صنعتی

 

یکی از دیگر فاکتورهای زیبایی و کیفیت که برای طراحی کاتالوگ باید در نظر گرفت، داشتن عکس های مناسب جهت چاپ میباشد.

 

چه عکس هایی مناسب چاپ هستند؟

 

در عکاسی صنعتی تنها داشتن دوربینی که مگاپیکسل بالاتری داشته باشد ملاک نیست، یا بهتر است بگوییم از اهمیت کمی برخوردار است، همانطور که میدانید چاپ تصاویری با ابعاد بزرگ هستند که نیاز به عکس هایی دارند که از جزئیات یا مگاپیکسل بیشتری برخوردار باشند.

 

فاکتورهایی مثل شارپ بودن عکس، داشتن کادری مناسب، نورپردازی عالی میتواند حتی عکسی که با یک دوربین خانگی نیز گرفته شده را مناسب بسازد جهت بکارگیری در طراحی کاتالوگ و. . .

 

پیشنهاد میگردد جهت عکاسی صنعتی از عکاسانی استفاده گردد که اندکی از دانش چاپ برخوردار باشند، این امر ممکن است در گرفتن عکس زیاد ضرورتی نداشته باشد، اما بی شک این دانش در روتوش عکس ها به هر چه مناسب تر بودن عکس شما جهت چاپ کمک خواهد کرد

 

لیپوماتیک بهتراست یا لیزر لیپولیز؟

 

لیپوماتیک نوعی از دستگاه لیپوساکشن است که در سال 1998 ابداع شد و براساس ویبریشن کار می کند .

از مزایای لیپوساکشن با لیپوماتیک ازبین بردن بافت بزرگ چربی البته در زمان طولانی است که طبعا خستگی دست جراح و عوارض ناشی از اشتباه جراح را درپی دارد و قیمت لیپوماتیک است.

 

از معایب و عوارض لیپوماتیک:

زمان طولانی جراحی که خستگی شدید و اشتباهات جراح را در پی دارد

ضربات شدید ویبریشن  که باعث آسیب به جراح و هم چنین بیمار می گردد.

فقط در مناطق بزرگ قابل استفاده است ودر مناطق ظریف مثل غبغب قابل استفاده نیست.

خونریزی شدید را به همراه دارد و هیچ مکانیسمی به جز اپی نفرین برای جلوگیری از خونریزی ندارد.

به دلیل ضربات شدید باعث کوفتگی های شدیدی در بیمار می گردد.

محل های ورود پروب به دلیل بودن همزمان ویبریشن و ساکشن بسیار بزرگ است و جای زخم بدی به جای می گذارد.

 

همانطور که مستحضرید لیزر لیپولیز به دلیل ضعف در ازبین بردن چربی ها قدرت پایینی در لیز چربی ها دارد و در واقع باعث کربونیزه شدن یا زغالی کردن ها چربی ها می شود .

 

و به همین دلیل لیزر لیپولیز فقط برای ازبین رفتن چربی ها با حجم کم مناسب است.

 در حالیکه در لیپوماتیک برای از بین رفتن حجم های حدود 2000 سی سی ولی درزمان بسیار طولانی کاربرد دارد.

 

در لیزر لیپولیز و کرایولیپولیز  خالص خطر آمبولی نداریم ولی به دلیل ضعف لیزر لیپولیز و همراهی با دستگاه ساکشن خطر آمبولی بالا می رود البته در دستگاه های ویبریشن مثل لیپوماتیک به دلیل تحریک ترومبوز های عمقی و خطرات ضربه ناشی از ویبریشن احتمال آمبولی به شدت بالا است.

 

درجمع بندی کلی لیپوماتیک از لیزر لیپولیز بهتر است.

 

 

دکتر مریم ملکی