در تحقیقات بسیاری به بررسی این مطلب پرداخته شده که انسان دقیقا از چه زمانی شروع به برقراری ارتباط کرده و چگونه ارتباط به اشکال متنوع آن در آمده است.
واضح است که در طول تاریخ و شاید از ابتدای آن مردم در پاسخ به نیاز غریزی از برقراری ارتباط جهت توضیح و تفسیر امور آموزش و برگزاری جشن ها و ادای احترام و معاملات و تفسیر استفاده می کردند.
اگرچه در آن زمان مفهوم نمایشگاه و تجهیزات نمایشگاهی درست تعریف نشده بود ولی استفاده بشر از این ابزار را می توان اولین تجارب او در تمرین خلاقانه نمایشگاه در نظر گرفت.
اکنون ما در نقطه ای از تاریخ قرار گرفته ایم که سازمان های تخصصی و تجاری همچون آموزشگاه های عالی در زمینه طراحی صاحب نظرند و مدرک دانشگاهی ارائه می دهند، اما هنوز هم در مورد این که طراحی نمایشگاهی را یک حرفه مستقل محسوب کنیم در تردید هستیم.
شاید صحیح تر باشد که طراحی نمایشگاهی را یک فرایند ترکیبی در نظر بگیریم که رشته های مختلفی همچون گرافیک، چاپ، رسانه های الکترونیکی-دیجیتالی، نورپردازی، تجهیزات صوتی، مکانیک و دیگر مفاهیم طراحی را در بر دارد، اما نباید از ماهیت مستقل طراحی نمایشگاه و تاثیرات آن غافل شد.
آنچه که بسیار مهم است توان این محیط ها در ارائه و تفسیر اطلاعات، جلب مخاطبان و تاثیر آن بر افکار و اندیشه هاست.
زمانی که به بررسی مجموعه گسترده ای از پروژه های مختلف می پردازیم به نقطه اشتراکی در آن ها می رسیم. این نقطه اشتراک همان چیزی است که آن ها را به عنوان گروه تعریف می کند.
طراحان نمایشگاه، با استفاده درست از فضا و محیط و حرکت و تجارب واقعی، ایجاد ارتباط موثر با مخاطبان را تسهیل می کنند.
طراحی موزه ها، فضاهای فروشگاهی، نمایشگاه های تجاری، جشنواره های بین المللی، طراحی محیط، کیوسک های اطلاع رسانی و مراکز توریستی با این هدف انجام می شود.
طراحان نمایشگاه به شکل گروهی و با تخصص های مختلف کار می کنند و با همکاری هم می کوشند پیام نمایشگاه را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان انتقال دهند.
آن ها همانند یک آهنگساز یا رهبر ارکستر در تلاشند که پیام مورد نظر را به کامل ترین و پر معناترین شیوه انتقال دهند. طراحان از پتانسیل محیط برای انتقال پیام استفاده می کنند و با استفاده از آن فضای ارتباطی ایجاد می کنند.
در بعضی از طراحی ارتباطی و محیط را ادغام می کند تا فضای جدیدی ایجاد کند.
یعنی فضایی که قابلیت ارتباط دارد. طراحی نمایشگاهی و غرفه سازی نمایشگاهی ، طراحی محیطی و طراحی صنعتی در این فضای جدید قرار می گیرند.
برگرفته از کتاب راهنمای کاربردی طراحی نمایشگاه - جان لارنس
در پست های قبل راجع به لیپوماتیک توضیحاتی داده شد .
در این مقاله قصد داریم که در مورد مزایا و برتری های لیپوماتیک نسبت به ساکشن و لیزر لیپولیز بپردازیم.از جمله برتری های لیپوماتیک شامل موارد زیر می باشد :
1- لیپوماتیک از
امواج اینفراسونیک استفاده می کند . این امواج چربی ها را از محل اتصالشان به هم
جدا می کند و مسیر را برای حرکت کانولا یا هندپیس مورد استفاده در لیپوماتیک باز
می کند و بدون ایجاد فشار کانولا را حرکت می دهند و چربی ها وارد لوله ساکشن می
شوند که توسط دو حرکت ارتعاشی و نوسانی ، چربی ها به صورت یکنواخت هدایت می شوند و
تخلیه چربی به راحتی صورت می گیرد.
تفاوت لیپوماتیک با ساکشن در این است که در روش ساکشن ، چربی ها با فشار شکسته می شوند و حرکت سریع کانولا و فشار منفی ساکشن ، چربی ها را تخلیه می کند .
لیزر لیپولیز نیز به همین صورت انجام می شود با این تفاوت که مقداری از قوام چربی ها توسط حرارت ناشی از لیزر لیپولیز از بین می رود.
2- با توجه به اینکه کانولا به آرامی و بدون ایجاد فشار از بافت های چربی عبور می کند ، میزان خونریزی و پارگی عروق خونی بسیار کاهش خواهد یافت.
3- در لیپوماتیک بدلیل اینکه چربی ها توسط امواج اینفراسونیک از هم جدا می شوند ، میزان آمبولی سلول های چربی بسیار نادر خواهد بود.
4- از آنجایی که در لیپوماتیک ، ساکشن و جداسازی بافت های چربی در یک مرحله انجام می شود ، مدت زمان انجام عمل از لیپولیز و ساکشن کمتر می باشد که همین موجب می شود فوایدی داشته باشد از جمله اینکه میزان اثر ناشی از تامیسن بیشتر می شود ، بیمار درد کمتری حس می کند ، میزان اثر بی حسی بیشتر می شود ، خونریزی ناشی از آن کاهش می یابد ، میزان ریسک آمبولی چربی بسیار کاهش می یابد . همچنین آسیب به بافت همبند زیر پوست و درد و تورم ناشی از لیپوماتیک کاهش می یابد.
5- در افرادی که قبلا لیپوساکشن و یا لیزر لیپولیز انجام داده اند به دلیل اینکه این روش ها کارایی کافی ندارند ، ممکن است که بعدا عود تجمع چربی را شاهد باشیم .
در صورتی که اگر از عمل لیپوماتیک استفاده کنیم ، بدلیل اینکه چربی ها را توسط امواج اینفراسونیک به
طور کامل می شکند و برای تخلیه آن از حرکات ارتعاشی و نوسانی کانولا استفاده می
شود ، چربی ها به طور کامل تخلیه می شوند که امکان عود تجمع چربی در آن به طور
چشمگیری کاهش خواهد یافت.
6- افرادی که قبلا
ابدومینوپلاستی انجام داده اند و یا تحت لیزر لیپولیز یا ساکشن قرار گرفته اند ،
ممکن است که در بافت های همبند زیرین خود دچار چسبندگی شوند که اگر از لیپوماتیک
استفاده شود .
بدلیل استفاده از امواج اینفراسونیک و حرکات ارتعاشی و نوسانی ،
چسبندگی ها را به راحتی باز می کند و عبور کانولا به راحتی صورت می گیرد و تخلیه
چربی ها به بهترین نحو ممکن انجام می شود.
7- در هندپیس مورد استفاده در لیپوماتیک حسگرهایی وجود دارد که اگر هنگام ساکشن چربی ها به بافتی غیر از بافت چربی برخورد کند ، دستگاه به طور اتوماتیک قطع می شود و جراح کانولا را عقب می کشد و برای شروع دوباره باید دستگاه دوباره روشن شود.
همچنین وقتی نوک کانولا به بافت های زیرین برخورد می کند ، کوفتگی و درد در بیمار ایجاد می شود که استفاده از لیپوماتیک این مشکلات را تا حد زیادی کم کرده است.
8- در لیپوماتیک دیگر نیازی به بیهوشی و استفاده از نارکوتیک ها و
ترانکوییلایزر ها جهت ایجاد آرامش در بیمار نیست که این مزیت ها بدلیل خاصیت امواج
اینفراسونیک و حرکات نوسانی و ارتعاشی کانولای دستگاه لیپوماتیک می باشد.
9- در لیپوماتیک احتیاجی به گذاشتن درن در زیر پوست برای خارج کردن ترشحات نیست.
زیرا میزان خونریزی و آسیب به بافت همبند زیرین به قدری کم است که ترشحات حداکثر تا ۳۶ ساعت بعد خشک می شوند اما در روش ساکشن و لیزر لیپولیز بدلیل خونریزی و آسیب بیشتر به بافت ها ، خصوصا در مواقعی که میزان چربی ها زیاد باشد ، گذاشتن درن الزامی می باشد.
10- در لیپوماتیک پوست به راحتی سفت می شود به این دلیل که نوارهایی پوست را به لایه های زیرین آن متصل می کند و موجب سفتی آن می شود .
در استفاده از روش های ساکشن و لیزر لیپولیز این نوارها آسیب دیده و مدت زمان زیادی برای سفت شدن آن ها لازم است که همراه با بستن گن می باشد .
در صورتی که اگر از لیپوماتیک استفاده شود ، میزان آسیب به این نوارها بسیار اندک می باشد و جمع شدن پوست راحت و سریع اتفاق می افتد .
خصوصا در خانم هایی که زایمان کرده اند ، جمع شدن پوست های افتاده بهتر صورت می گیرد
استانبول تاریخچه ی بی نظیرخود را مرهون موقعیت دهانه ی بوسفوراست.
تور استانبول از این نقطه ی مساعد , شهر نه تنها قادر است برکشتی هایی که ازطریق تنگه به مسر تجاری پراهمیت در میان دریای سیاه و مدیترانه وارد می شوند,نظارت داشته باشد؛
بلکه قادر است تا تردد سفرهای زمینی از اروپا به آسیای صغیر,همان تنگه ی باریکی که به عنوان محل عبور استفاده می شود را نیز زیر نظر بگیرد.
به قول جهانگرد فرانسوی, پیرگیلس :"بوسفور همراه با یک کلید , دو دنیا و دو دریا را آزاد و در بند می کند."
آنکارا ممکن است همچنان پایتخت رسمی ترکیه ی مدرن باشد.
اما استانبول همواره بزرگترین شهر این کشور, مهمترین مرکز تجاری و صنعتی و شلوغ ترین بندر که بیش از یک سوم از خروجی ها را پشتیبانی می کند, باقی مانده است.
بوسفور یکی از پرکارترین مسیرهای دریایی دنیا به شمار رفته و امروزه تردد زمینی به وسیله ی یکی از طولانی ترین پل های معلق چهان صورت می گیرد
غرفه سازی نمایشگاهی ابزار قدرتمندی است، زائیده برنامه ریزی دقیق شرکت کننده و ایده خلاق طراح که به منزله ویترینی است برای نمایش انواع فعالیتها و تکنیک های فروش.
به کلامی دیگر،غرفه نمایشگاهی یک تصویر چند بعدی از پیام های بازاریابی و فروش است.
غرفه مجموعه ای از سازه های فیزیکی نیست بلکه واسطه بازاریابی یکپارچه ایست که از ویژگی های فیزیکی خود برای ایجاد فرصت های فروش محصولات و خدمات استفاده می کند.
غرفه تصویر روشنی از شرکت کننده است برای دامنه وسیعی از مخاطبان!
ماندگاری غرفه در اذهان بازدیدکنندگان به تنهایی معیاری با ارزش برای تعیین موفقیت غرفه است.
در نتیجه بسیاری از شرکت ها به دنبال افزودن تعداد بازدید کنندگانی هستند که غرفه آنها را به خاطر بسپارند.
تعداد بازدید کنندگانی که غرفه را می بینند و بعد از نمایشگاه نام شرکت، محصولاتش یا هر دو را به خاطر می سپارند، ماندگاری در ذهن را اندازه گیری می کند.
ماندگاری در ذهن تا آنجا ارزشمند است که تاثیر غرفه را از دامنه نمایشگاه فراتر می برد.
این امر به نوبه خود در تاثیر بر تصمیم گیری برای خرید کمک می کند و آگاهی از محصول و شرکت را در مدتی طولانی تر موجب می شود
عکاسی معماری چیست ؟
عکاسی معماری ، یکی از شاخص ترین زیرمجموعه های دنیای بزرگ عکاسی است که در مستندسازی پروژه های ساختمانی کاربردی بسزا دارد.
این ژانر خاص ، به طور کلی ، زوایای دید ِ خارجی و داخلی و کیفیت فضایی ِ انواع ساختمان ، از مسکونی و تجاری و مذهبی و آموزشی گرفته تا سازه های عمرانی مانند پل ها را تحت پوشش قرار می دهد .
عکاسی معماری همچنین ، اطلاعاتی در مورد روند تغییرات ِ کلان شهرها و شهرهای کوچک در اختیار متخصصان قرار می دهد .
هدف از عکاسی معماری ، نه تنها ذخیره سازی تصاویر از یک پروژه ی ساختمانی است ، بلکه خلق کردن تصاویر تاثیر گذار و بیانگر ، برای استفاده های هنری و تبلیغاتی و حتی تجهیزات نمایشگاهی جزو لاینفکی از کاربردهای این ژانر به خصوص می باشد .
حجم بالای تصاویر رنگی و سیاه سفید استفاده شده در کتب و مجلات معماری با کیفیت بالا ، خود گواهی است بر اهمیت کاربردی این نوع عکاسی .
در راستای اهداف کاربردی ، تنظیمات دقیق و حساب شده ی دوربین و هم چنین انتخاب لنز مناسب برای کنترل خطای پرسپکتیوی ، از الزامات تکنیکی عکاسی معماری می باشد
جهت تولید مایع ظرفشویی روش های مختلفی ارائه می شود.
تفاوت این روش ها در کیفیت محصول و اقتصادی بودن محصول می باشد.
از ترکیب چند نوع ماده اولیه,که هر یک جهت هدفی (غلظت , کف فراوان و قدرت پاک کنندگی) استفاده شده تولید می گردد.
آیا می دانید,مایع ظرفشویی حتی در خانه قابل تولید است؟
تولید محصول نیازمند دستگاه خاص و پیچیده ای نیست فقط باید مواد اولیه ی گرفته شده را به مقدار مشخص با هم ترکیب کنیم.
مقدار کمتر از 300 کیلو گرم را می توانیم بدون هیچ دستگاهی با هم ترکیب نماییم.
مقدار بیشتر از 300 کیلوگرم نیازمند دستگاه همزن (میکسر)می باشد.
بطور مثال 5 نوع ماده اولیه به مقدار مشخص به شما ارائه می شود:
X1=5 کیلوگرم , X2=3 کیلوگرم , X3=14 کیلوگرم , X4=0.5کیلوگرم , X5=1 کیلوگرم
جهت تولید 200 لیتر مایع ظرفشویی در ظرف مخصوص ابتدا نصف ظرف را پر از آب کرده سپس X1 را به آن اضافه می نماییم.
سپس به مدت 10 دقیقه به وسیله(چوبی به اندازه ارتفاع ظرف) مخلوط می کنیم.
سپس ماده X2 را به آن اضافه می کنیم.....
تعجب نکنید تولید مواد شوینده به همین آسانی می باشد.
توجه داشته باشید رنگ و اسانس به سلیقه شخصی خودتان می باشد و ربطی به فرمول تولید ندارد.
مایع ظرفشویی تولید شده بی رنگ و شفاف است.
توجه داشته باشید تولید با کیفیت مطلوب(اکتیو بالا) , غلظت همچون عسل(ویسکوز بالا) و قیمت مناسب محصول را به ما بسپارید.
روش ساخت پیشنهادی ما کیفیت بالا و قیمت مناسب را دارا می باشد.
خارج از این موضوع, ما به شما ماهی هدیه نمی دهیم بلکه ماهیگیری را به شما آموزش می دهیم.
دقیقا به شما گفته می شود ماده X1 جهت غلظت , ماده X2 جهت کف فراوان , ماده X3پاک کنندگی , ماده X4 جهت ماندگاری محصول می باشد.
با توجه به گفته های ما شما در کمترین زمان خودتان استاد تولید می شوید.