خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

ویژگی های یک غرفه

37 نکته یک غرفه نمایشگاهی

 

  غرفه سازی نمایشگاهی معمولا با ترکیبی از چوب، فلز، پارچه و ... ساخته می شود.

 

 تصور کنید چیزی که ساخته می شود یک   غرفه ایست که باید تمامی 37 مورد ذیل را در طول نمایشگاه دارا باشد:

 

 

  1- ساخت، افزایش، تغییر موقعیت و حفظ برند

 

  2- پشتیبانی از غرفه داران

 

  3- منجر به تولید شدن

 

  4-از راه دور دیده می شود

 

  5- ارتباط سریع

 

  6- توقف شرکت کنندگان

 

  7- کمک به جذب شرکت کنندگان                                  23- تسهیل در گفت و گو

 

  8- ارتقاء مزایای شما                                                   24- ترساندن رقبای خود                                                 

 

  9- اعلام  بازار محصولات                                               25- تقویت همکاری های کسب و کار

 

  10- ورود شرکت  شما به بازارهای جدید                         26- خوش آمدگویی به مشتریان

 

  11- بیانگر زمینه کاری شرکت باشد                                27- تغییر اندازه غرفه

 

  12- میزبان پرزنت (معرفی)                                           28- تغییر پیام ها به مناسب بازارهای مختلف

 

  13- فراهم کننده فضای جلسات                                    29- القای احساس غرور در تیم خود

 

  14- نمایش محصولات شما                                           30- تحت تاثیر قرار دادن سرمایه گذاران

 

  15- معرفی محصولات جدید                                          31- به حداقل رساندن هزینه های عملیاتی

 

  16- استخدام کارکنان جدید                                          32- تصویب مقررات را نشان می دهد

 

  17- پیشرفت چرخه خرید                                             33- نمایش لیاقت شرکت

 

  18- میزبان یک کنفرانس جمعیتی                                  34- راه اندازی سریع و راحت غرفه

 

  19- ایجاد یک بیانیه                                                     35- سفر و جابجایی بدون وارد شدن صدمه

 

  20- تقویت به یک پیام با مضمون                                    36- برای سالها دوام داشته باشد

 

  21- پاسخ سوالات                                                      37- بیش از هزینه پرداخت شده، جلوه داشته باشد

 

  22- ذخیره وسایل غرفه داران، بعلاوه برشورها و تجهیزات نمایشگاهی داشته باشند

 

سیستم مدار بسته AHD

 

 

سیستم ای اچ دی نسل جدیدی از سیستم های مدار بسته میباشد

 

با دوربین های ای اچ دی می توان تا 500 متر توسط کابل کواکسیال بدون افت کیفیت تصویر را با کیفیت 720 پی و 960 پی تماشا کرد

 

این در حالی است که سیستمهای دیجیتال را بیش از 100 متر نمی توان انتقال داد

 

همچنین هزینه سیستم ها و نصب دوربین مداربسته  ای اچ دی بسیار پایین تر از سیستمهای دیجیتال یا آی پی است

 

معمولاً کیفیت تصویر در سیستم ای اچ دی 1 و 1.3 مگاپیکسل میباشد که کیفیت بسیار بالایی میباشد

 

 

 

انتقال تصویر چگونه است

 

اصولاً انتقال تصویر یعنی دیدن تصویر محلی در مکان دیگر که میتواند جنبه بسیار مثبتی در امنیت محل شما داشته باشد .

 که این دیدن تصاویر یا انتقال تصویر به طرق مختلف امکان پذیر است از جمله :

 

انتقال تصویر روی شبکه داخلی

 

انتقال تصویر روی اینترنت

 

انتقال تصویر روی موبایل

 

انتقال تصویر روی شبکه داخلی زمانیست که بخواهید تصاویر دوربین ها را روی شبکه داخلی ببینید به عنوان مثال بخواهید تصاویر را در اتاق دیگر یا طبقه دیگر که داخل شبکه میباشد ببینید که در این روش نیازی به اینترنت نیست و باید تصاویر شبکه داخلی شوند

 

انتقال تصویر روی اینترنت زمانیست که بخواهید تصاویر را روی اینترنت و از مکان دیگری - حتی شهر دیگری - ببینید که در این روش نیاز به اینترنت میباشد و هر چه سرعت اینترنت بالاتر باشد تصاویر ارسال شده پیوسته تر و ری یل تر میباشند به عنوان مثال با سرعت 520 مگا بایتی حدود 10 ثانیه تاخیر وجود دارد

 

انتقال تصویر روی موبایل زمانیست که بخواهید تصاویر را روی گوشی موبایل ببینید که در این روش نیز نیاز به اینترنت پر سرعت میباشد

 

 

انتخاب دوربین مدار بسته مناسب

 

بطور کلی در هنگام خرید و فروش دوربین مداربسته  باید به این نکته توجه داشت که برای محیط داخل بهتر است از دوربین های مدار بسته دام سقفی دید در شب استفاده شود.

 البته اگر محیط داخل دارای سقف بلند باشد مانند کارگاه ها یا سوله ها میتوان از دوربین های مدار بسته بولت دید در شب نیز استفاده کرد بسته به نوع استفاده دوربین مدار بسته انتخاب میشود .

برای محیط بیرون باید از دوربین های مدار بسته بولت صنعتی دید در شب استفاده کرد چراکه این گونه دوربین ها دارای بدنه فلزی و ضد آب هستند و مناسب بسته شدن در ارتفاع هستند و همچنین این گونه دوربین ها دارای انواعی هستند که دارای لنز وری فوکال میباشند و میتوانند دید هایی با زاویه های مختلف داشته باشند

 

 

 

تفاوت کارت و دستگاه دی وی آر

 

کارت دی وی آرسخت افزاریست که داخل کیس کامپیوتر مینشیند و هنگامی که دوربین ها به آن متصل میشوند تصاویر را روی هارد کامپیوتر ذخیره میکند و برخی نیز قابلیت هایی از قبیل ذخیره صدا و شبکه شدن با مودم برای انتقال تصویر روی اینترنت را دارند در مقابل دستگاه دی وی آر نیازی به کامپیوتر نداشته و داخل آن هارد نصب شده و اویر دوربین های متصل را روی هارد خود ذخیره میکند و دارای قابلیت ذخیره صدا و انتقال تصاویر رو ی اینترنت و موبایل را داراست .

 در استفاده از کارت های دی وی آر باید این را گفت که اگر برق قطع و وصل شود کامپیوتر مربوطه دیگر روشن نمیشود و عملاْ دیگر ذخیره تصاویر انجام نمیشود تا زمانیکه یک نفر آنرا روشن کند و عمل ضبط تصاویر را فعال کند.

 ولی در دستگاه دی وی آر اینگونه است که با قطع و وصل برق دستگاه اتوماتیک روشن میشود و به طور خودکار روی ضبط کردن تصاویر میرود و مورد دیگر که باید در اختلاف کارت و دستگاه دی وی آر باید متذکر شد اینست که کارت دی وی آر با ویروسی شدن کامپیوتر مربوطه از کار افتاده و اطلاعات روی هارد آن نیز ممکن است از بین برود ولی در دستگاه دی وی آر این گونه نیست و بری از ویروسی شدن است که متاسفانه برخی از همکاران در هنگام فروش دستگاه دی وی آر یا کارت دی وی آر به اینگونه اختلافات بین این دو اشاره ای نمیکنند

 

برنامه ریزی و انجام مقدمات نمایشگاهی

جهت حضور در نمایشگاه نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

چنانچه آمارها درست باشد ، بیشتر شرکت ها می توانند موفقیت خود را در نمایشگاه ها بیش از هر ابزار بازاریابی دیگری ، تضمین شده تلقی نمایند. با این حال ، جهت کسب اطمینان بیشتر بهتر است هر مدیر که قصد شرکت در یک نمایشگاه را دارد، به پرسش های ذیل پاسخ دهد :

 

۱ - آیا تولیدات و خدمات شرکت با موضوع نمایشگاه و تجهیزات نمایشگاهی همخوانی دارد؟

توجه به این نکته بسیار دارای اهمیت است.

در غیر این صورت نتیجه مطلوبی از حضور در نمایشگاه ، عاید مشارکت کننده نخواهد شد.

 

۲ - چه انتظاری از نمایشگاه خواهیم داشت ؟

 هر شرکت کننده ای یک هدف تجاری خاصی را در نمایشگاه دنبال می کند .

که از آن جمله می توان به معرفی کالاها یا خدمات ، پرآوازه کردن نام شرکت ، پیدا کردنواسطه و نمایندگی فروش یا بررسی ضعیت شرکت های رقیب و کالاها و تولیدات آنها اشاره نمود.

 بهترین شیوه آن است که یک هدف را دنبال و تمام سعی و تلاش را جهت نیل به آن متمرکز نمود.

 

۳ - آیا این نمایشگاه با توجه به نوع فعالیت مجموعه، بهترین نمایشگاه است؟

 آیا سری هم به نمایشگاه های دیگر که در خصوص فعالیت شما برنامه هایی دارند ، زده اید؟

همیشه بزرگترین نمایشگاه ها را نمی توانبهترین نمایشگاه دانست.

هیچگاه فرصت های بازاریابی خود را به اولین نمایشگاهی که در پیش رو است ، نباید محدود نمود .

 

۴ - شرکت کنندگان دیگر چه کسانی هستند؟

باید متوجه شد در نمایشگاهی که قصد شرکت در آن را داریم، چه شرکت های دیگری حضور دارند و در نمایشگاه گذشته چه شرکت هایی مشارکت داشته اند.

شناسایی شرکت کنندگان دیگر کمک می کنند تا به گونه ای بهتر جهت حضور در آن نمایشگاه برنامه ریزی نماییم و همچنین ملاک خوبی است برای اینکه بدانیم چه نوع بازدید کنندگانی از نمایشگاه بازدیدخواهند نمود.

 

۵ - درخصوص برگزارکنندگان نمایشگاه چه اطلاعاتی داریم؟

موفقیت یک نمایشگاه و غرفه سازی نمایشگاهی منوط به تخصص وتجربه مدیران برگزار کننده نمایشگاه است .

دراین باره ، میزان تخصص و تجربه برگزار کنندگان نمایشگاه باید بررسی شود و متوجه گردید آیا آنها به وعده هایی که میدهند عمل می کنند یا خیر ؟

 

نحوه ترجمه مدارک دانشگاهی

 

مدارک کاردانی

 

مدارک صادره توسط مؤسسات وابسته به آموزش و پرورش و یا دانشگاه ‌ها، که بر حسب مورد، به تأیید اداره کل آموزش و پرورش، وزارت علوم، یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشند قابل ترجمه و تأیید هستند.

 

کارت دانشجویی

برای  و کارت دانشجویی مربوط به کلیه دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و غیر دولتی قابل ترجمه و تأیید نیست.

 

ارزشنامه ‌های تحصیلی

 

ارزشنامه ‌های تحصیلی صادره از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل داشتن کاربرد داخلی قابل ترجمه و قابل تأیید نیستند، به استثنای مواردی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلامانع بودن ترجمه را در ظهر ارزشنامه قید کرده باشد.

 

مدارک و ریزنمرات و گواهی ‌های صادره از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

 

دانشنامه‌ های مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، ریزنمرات فارغ ‌التحصیلان و غیره که ممهور به مهر و امضای معرفی شده از سوی وزارت علوم باشند قابل ترجمه و تأیید هستند.

 

مدارک صادره از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 

دانشنامه ‌های مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و ریزنمرات فارغ‌ التحصیلان پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی و زیرشاخه ‌های آن که ممهور به مهر و امضای معرفی شده از سوی وزارت مزبور باشند قابل ترجمه و تأیید هستند.

 

مدارک صادره از دانشگاه آزاد اسلامی

دانشنامه‌ های مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و ریزنمرات صادره از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر ایران با مهر و امضاهای معرفی شده از سوی سازمان مرکزی دانشگاه مزبور قابل ترجمه و تأیید هستند.

 

گواهی ‌های صادره از دانشگاه آزاد اسلامی

 

گواهی ‌های مربوط به اساتید و اعضای هیئت علمی و کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد با تأیید سازمان مرکزی و امضای معرفی شده از سوی دانشگاه قابل ترجمه و تأیید هستند.

 

گواهی کار اساتید دانشگاه‌ های دولتی

 

گواهی‌ های مربوط به اساتید و اعضای هیئت علمی و کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد با تأیید سازمان مرکزی و امضای معرفی شده از سوی دانشگاه قابل ترجمه و تأیید هستند.

 

مدارک صادره از دانشگاه‌ های غیرانتفاعی

 

اینگونه مدارک با تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با مهر و امضاهای معرفی شده قابل ترجمه و تأیید هستند.

 

مدارک و دانشنامه ‌های صادره از سازمان امور استخدامی کشور

دانشنامه ‌های صادره از سوی سازمان امور استخدامی کشور که ممهور به مهر سازمان و قید بلامانع بودن ترجمه از سوی وزارتخانه ذیربط باشند قابل ترجمه و تأیید هستند.

 

مدارک و گواهی ‌های صادره از حوزه علمیه

مدارک صادره از حوزه ‌های علمیه همراه با مهر و امضای مجاز معرفی شده قابل ترجمه و تأیید هستند.

 

کارت نظام پزشکی

کارت نظام پزشکی به همراه مهر نظام پزشکی و ارائه مدرک تحصیلی قابل ترجمه و تأیید است.

 

سر فصل دروس

سر فصل دروس برای کلیه رشته‌ های تحصیلی و کلیه دانشگاه‌ های دولتی و آزاد با مهر شورای عالی برنامه‌ریزی دانشگاه ‌ها یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد (برحسب مورد) قابل ترجمه و تأیید است.

 

کارنامه سازمان سنجش مربوط به کنکور سراسری

کارنامه کنکور سراسری و اسامی قبول‌ شدگان در روزنامه‌ها در سربرگ‌ های رسمی قابل ترجمه و تأیید نیست.

 

تعیین رتبه قبولی در دانشگاه ‌های دولتی و آزاد

گواهی ‌‌نامه‌ های قبولی صادره از دانشگاه‌ های دولتی با مهر سازمان سنجش و وزارت علوم و برای دانشگاه آزاد اسلامی با مهر و امضای معرفی شده از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد قابل ترجمه و تأیید هستند.

 

مدارک تحصیلی صادره از مدارس خارجی مستقر در ایران

مدارک مزبور با تأیید اداره امور روابط بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش قابل تأیید هستند.

 

مدارک تحصیلی صادره از مدارس ایرانی خارج از کشور

مدارک مزبور با تأیید اداره امور مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش قابل ترجمه و تأیید هستند.

 

 مراجع تایید کننده مدارک دانشگاهی:

 

قبل از ارجاع مدارک دانشگاهی خود به لازم است با توجه به نوع مدرک، تأییدیه مرجع ذیربط را اخذ نمایید.

پیش از مراجعه به این مراجع حتماً ابتدا با آنها تماس بگیرید و آدرس، مدارک، یا وجه نقدی که باید برای تأیید مدارک خود به همراه داشته باشید را با آنها چک کنید.

 

بررسی عوامل موثر در حضور موفقیت آمیز در یک نمایشگاه

 

نمایشگاه از جمله موثرترین روش ها جهت معرفی خدمات و نمایش کالاها و محصولات به شمار زیادی از مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان تلقی می گردد.

 غرفه داران باید درصدد باشند تا با شرکت در نمایشگاه ، ارتباطات تجاری موجود خویش را تقویت نموده و مشتریان تازه ای نیز برای خود دست و پا کنند.

شرکت در نمایشگاه بخشی از سیاست های تبلیغاتی و ازاریابی هر شرکت تولیدی- خدماتی را تشکیل می دهد.

در این زمینه آنچه برای یک مدیر شرکت حائز اهمیت است ، آگاهی و درک او از داده ها و ستانده های حاصل از شرکت در یک نمایشگاه است دکتر آلن کونوپاکی مشاور امور نمایشگاهی و رئیس سازمان تحقیقاتی اینکام ایترنشنال چنین اظهار می کند :

 

« سهم نمایشگاه ها در بازگشت سرمایه ده به یک است »

البته بسیاری از غرفه سازی نمایشگاهی و غرفه داران به دلیل آنکه از نمایشگاه ها به گونه ای درست بهره برداری نمی کنند، منافع و مزایای چشمگیر آن را به راحتی ازدست می دهند.

 امروزه موفق ترین غرفه داران کسانی هستند که آمادگی کامل دارند تا مدت زمان بیشتری را با بازدیدکنندگان صرف کنند، نه آن افرادی که فقط به ارائه بروشور و کاتالوگ و یا جمع آوری کارت ویزیت می پردازند.