خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

چرا طراحی غرفه مهم است؟

 زیرا  غرفه ای که به درستی طراحی شده باشد می تواند در آشفتگی و ازدحام نمایشگاه با تاثیرگذاری قوی پیام شما را به مخاطب هدف برساند. به طور متوسط  بازدیدکننده نمایشگاه طی یک دورة 2 تا 3 روزه، در حدود 7 یا 8 ساعت از متوسط 31-25 غرفه بازدید خواهد کرد. بدین ترتیب بازدید از هر غرفه 5 تا 15 دقیقه طول می کشد تا تاثیری ماندگار در یک موقعیت رقابتی ایجاد کند. خوشبختانه، ‌طراحی یک راز کاملا پنهان و پوشیده نیست که تنها برای افراد محدودی در دسترس باشد بلکه فرایندی است که با استفاده از رهنمودها و برگه های گزارش کار ارائه شده در اینجا می توانید آن را بیاموزید.

 

هفت پرسش مشکل درباره طراحی غرفه

 

در طراحی غرفه ای و غرفه سازی نمایشگاهی که متناسب با نیازهای شما باشد، باید از خودتان سئوالهای متعددی بپرسید. در اینجا 7 سئوال ضروری و علت اهمیت آنها ارائه می شود

 

1- چه نوع تصویری را می خواهید ابلاغ کنید؟

غرفه شما معرف شخصیت- ارزش شرکت شما است زیرا ارتباط عاطفی با مشتریان شما ایجاد می کند، و مردم به دلایل عاطفی خرید می کنند. شکل، اقلام نمایشی، رفتار ظاهری، رنگ ها، تصاویر و حتی هنر صفحه آرایی که به کار می برید در رساندن پیام شرکت شما کمک می کنند. شرکتی که خواهان ارایة جلوه ای از تکنولوژی برتر و نوآور است با غرفه هایی بسیار متفاوت از کسانی شرکت می کند که خواهان تصویری تخصصی و تثبیت شده اند.

 

2- در تلاش هستید تا چه کاری را انجام دهید؟

اهداف شما واقعا می توانند شکل حقیقی غرفه شما را مشخص کنند. اگر می خواهید مشتری عمده فراوانی به دست آورید ،به فضایی پذیرا و مجذوب کننده نیاز دارید که ورود راحت بازدیدکنندگان را میسر می سازد و راستای دید مناسبی برای کارکنان غرفه به وجود می آورد. از طرفی، اگر در پی آن هستید که با تعداد مشخصی از افرادی کلیدی ارتباط برقرار کنید، آنگاه به غرفه ای نیاز دارید که فضای گفتگوی مناسبی داشته باشد و در آنجا بتوانید زمان ارزشمندی را برای عقد قرارداد صرف کنید. دو هدف مختلف، مستلزم دو طراحی کاملا متفاوت است. غرفه دارانی که می خواهند وجهه عمومی خود را بسازند به تصاویر گرافیکی بزرگتر و عوامل معماری بزرگتری نیاز دارند تا تاثیری بزرگ تر ایجاد کنند.

 

3- اندازه صحیح غرفه شما چقدر است؟

بسیاری از شرکت ها از چندین اندازه مختلف غرفه استفاده می کنند- غرفه های جزیره ای برای نمایشگاههای ملی خود، و سپس غرفه های ردیفی برای نمایشگاههای بازار عمودی یا منطقه ای. با برنامه ریزی و پیش بینی، غرفه داران می توانند غرفه ای بزرگ طراحی کنند که در فضایی کوچکتر قرار بگیرد. به این ترتیب نه تنها در خرید متعلقات متعدد صرفه جویی می شود بلکه جلوه ای منسجم  در تمامی نمایشگاههای خود ارائه می دهند.

 

4- چگونه می توانید در بودجه نمایشگاهی خود صرفه جویی کنید؟

دست یافتن به یک بودجه توجیه پذیر ضروری است. هماهنگ ساختن نیازها هدف هر طراح نمایشگاهی است. برخی از غرفه داران نیاز دارند تا در این بودجه صرفه جویی کنند یا فقط سالی یک بار فضای نمایشگاهی بزرگی را اجاره کنند.

 

5- چه چیزی برای مخاطب هدف شما مهم است؟

به این سئوال پاسخ دهید و سپس برای نمایش کالاهای خود تصمیم بگیرید. با مشخص کردن منافعی که مشتریان شما در جستجوی آن هستند و سپس مزایای کلیدی خود، به مسائل مهم پی می برید. برای رسیدن به این نقطه به بحث و گفتگوی بسیاری نیاز است که با محصولات  شما آغاز می شود و به ویژگی های آن و مزایای این ویژگی ها می رسد تا این که به پیغامی دست یابید که مزایای کلیدی را برای ایجاد انگیزه خرید در مشتریان خود مشخص می کند.

 

6- در نظر دارید بازدیدکنندگان شما در ثانیه های اول چه پیامی را بگیرند؟ و میخواهید که بعد از بازدید از غرفه شما چه چیزی را به خاطر بسپارند؟

آیا از آنها می خواهید تا محصولات جدید شما را به خاطر بسپارند؟ یا مزیت رقابتی شما را؟ یا تصویر براند شما را؟ آن را ساده کنید. طراحانی که بروشورها یا تبلیغاتی و یا تجهیزات نمایشگاهی را طراحی می کنند که مملو از گرافیک های نمایشگاهی و اطلاعات بیش از اندازه هستند از کارآیی آنها می کاهند. بیلبوردها را در نظر داشته باشید و نه تابلو اعلانات را. بهتر است که به دنبال تاثیر گذاری باشید.

 

7- به چه عملکردهایی نیاز دارید؟

شما در ایجاد یک غرفه، یک مکان کار موقت نیز برای کارکنان غرفه خود خلق می کنید. کارکنان شما به چه چیزی نیاز دارند؟ شاید لازم باشد که محیطی برای ارائه ها، نمایش ها، کنفرانس، و نگهداری اختصاص دهید. و به یاد داشته باشید که همچنان انسجام پیام های گرافیکی غرفه خود را حفظ کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.