هر نمایشگاه که برگزار می شود اهداف خاصی را دنبال می کند
اما هدف کلی نمایشگاه ها و غرفه سازی معرفی محصولات و ارایه خدمات جدید برای جذب مشتریان، شناخت و اصلاح کانال های توزیع و ارتباط با آنهاست.
هدف اصلی از شرکت در نمایشگاه داخلی و خارجی، در کوتاه مدت یا دراز مدت، افزایش فروش تولیدات یا خدمات است و برگزار کنندگان نمایشگاه علاوه بر کسب منافع و رسیدن به اهداف خود می بایست بستر لازم را برای موارد فوق آماده نمایند.
اما علاوه بر موارد مذکور، برگزاری یک نمایشگاه موفق و اصولی دارای مزایای زیادی برای گروه های مختلف است که می توان به اهم آنها بشرح ذیل اشاره نمود:
1- رونق اقتصادی
2- آشنایی با فناوری های جدید
3- اشتغالزایی موثر
4- جلب سرایه گذاری
5- گسترش همکاری های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی
6- تبادل اطلاعات، دستاوردها و تحقیقات کاربردی و زمینه های فنی- تولیدی و تجاری در غرفه سازی 7- شناخت رقبا و ایجاد رقابت سالم
8- سنجش بازار سنجی برای توزیع و فروش کالا در داخل و خارج از طریق نمایندگی های معتبر