خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

چگونگی موفقیت شرکت شما با استفاده از شیوه بازاریابی هدایای تبلیغاتی

 

هدایای تبلیغاتی روش مقرون به صرفه و به اثبات رسیده ای به منظور بازاریابی شرکت شما برای طیف مخاطبان وسیع محسوب ‏می‌شوند. هدایای تبلیغاتی برای جذب مشتریان جدید و بهبود برند و همچنین رشد کسب و کار شما قدرت بی‌رقیبی دارد .

 

اگر خودتان شخصاَ کارایی این ابزار بازاریابی را نیازموده‌اید، احتمالاَ نسبت به این موضوع تردید دارید، علی رغم شک و شبهه ‏ایی که دارید به شما توصیه می‌کنیم به مطالعه مقاله ادامه دهید تا دریابید که چگونه هدایای تبلیغاتی می توانند در ‏موفقیت شرکت شما موثر واقع شوند .

 

۱- خود را به طیف مخاطب خاصی محدود نکنید .

 

هرچه تبلیغات بر طیف گسترده تری موثر واقع شود، میزان کسب در آمد شما نیز بیشتر می‌شود. همه ما به گروه مخاطبان ‏خاص و هدف می‌اندیشیم و اغلب به این موضوع فکر نمی کنیم که شاید مشتری واقعی ما خارج از حدو مرزهایی باشد که برای ‏خود ترسیم کرده‌ایم. در اینجاست که هدایای تبلیغاتی می‌توانند به خوبی کارایی خود را به اثبات رساند. هدایای تبلیغاتی مانند ‏فلش مموری تبلیغاتی  و فلش مموری اختصاصی در این زمینه دارای قدرت بی حد و حصر هستند و می توانند در معرض دیدگاه مخاطبان وسیعی به نمایش درآیند.

 

۲- گشایش دریچه‌های ارتباطی

 

قانون تقابل : می دهی و دریافت میکنی. اغلب دادن یک هدیه به یک شخص، این احساس را در اوبر می‌انگیزد که باید او نیز همین ‏کار را برای شما انجام دهد و لطف شما را جبران کند. در رابطه با هدایای تبلیغاتی نیز این موضوع نیز صادق است.

 دادن ‏هدیه تبلیغاتی به یک شخص این احساس را در او بر می‌انگیزاند که باید او نیز لطف شما را جبران کند.

 ‏دادن هدیه به یک شخص باعث می‌شود که وی بخواهد کاری برای شما انجام دهد. برخی شواهد حاکی از آن است که تقریبا ‏نیمی از افرادی که هدایای تبلیغاتی دریافت می‌کنند، در نهایت اقدام به همکاری نیز می‌نمایند. بقیه افراد نیز ترجیح می‌دهند که ‏درآینده به شرکت‌ هایی مراجعه کنند که هدایای تبلیغاتی از آنها دریافت کرده اند.

 هدایای تبلیغاتی راهی بسیار مفید و موثر برای ‏آغاز یک گفتگو با مشتریان احتمالی به شمار می‌روند، در دست داشتن چیزی به شما اجازه می دهد که به اصطلاح « یخ فضا رو ‏بشکنید‌ « و نظر مخاطب مورد نظرتان را جلب کنید. از آن جا که شما هدایای تبلیغاتی خاص را به او داده اید، وی دوست دارد که به آن چه ‏می ‌گویید گوش فرا دهد .

 

۳- جلب  توجه

 

هی هی! به من نگاه کن!

 

 همه دوست دارند که در نمایشگاه‌های تجاری مرتبط با کارشان مورد توجه قرار گیرند، این طور ‏نیست ؟

 

بازدید کنندگان به سادگی از کنار غرفه شما عبور می کنند. چگونه می‌توان آنها را به طرف خود ‏کشاند و سر صحبت را باز کرد ؟ به آسانی! یک هدیه تبلیغاتی  کار شما را بسیار آسان میکند ! از کسانی که هدیه شما را دریافت ‏کرده اند احتمالاَ پرسیده می‌شود که از کجا آن را گرفته‌اند  بدین ترتیب تعداد افراد بیشتری  از غرفه شما بازدید می‌کنند و با شما آشنا ‏می‌شوند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که هدایای تبلیغاتی به میزان ۱۷۶ درصد امکان تردد در غرفه مورد نظر را افزایش ‏می‌دهند!

 

۴- ماندگاری و دوام

 

تبلیغات متداول معمولاَ در یک برهه زمانی کوتاه به اجرا در می‌آیند تبلیغات تلویزیونی برای چند هفته پخش می‌شوند، بیلبوردها ‏برای چند ماه تبلیغ یک شرکت را به نمایش در می آورند و … اما هدایای تبلیغاتی، گونه ‌ای منحصر به فرد از تبلیغات ‏محسوب می شوند که برای مدتی نامحدود قادرند به تبلیغات خود در بازارهای هدف جدید ادامه دهند. به این موضوع بیندیشید که ‏معمولاَ هدایای تبلیغاتی چه محصولاتی را در بر میگیرند: لیوان سرامیکی، خودکار تبلیغاتی، ست تبلیغاتی، کلاه تبلیغاتی، کارت۳d و … این محصولات ‏بزرگ و گران قیمت نیستند، اما بسیار مفید و موثر هستند و در زندگی روزمره کارایی بسیاری دارند. به همین دلیل‏، میزان استفاده از آنها بالاست و بسیار در معرض دید کاربران قرار می‌گیرند. بازدیدکنندگانی که از نمایشگاه بازدید به عمل ‏می‌آورند حداقل یک هدیه تبلیغاتی دریافت می‌کنند و جالبتر آن که ۳۳ درصد از آنها‌، هدیه تبلیغاتی خود را همیشه دارند.

 

۵- برند سازی و افزایش آگهی

 

برند سازی و افزایش شناخت آن نیازمند تکرار نام برند، شعار و لوگوی شرکت است.  اغلب دیدن یک چیز به طور مکرر و به عبارت دیگر در چشم بودن یکی از ‏بهترین راه‌های  یادآوری آن برند است و در این زمینه هدایای تبلیغاتی تاثیر شگرفی دارند. زمانی که مشتریان بارها و بارها از هدیه تبلیغاتی ‏شما نظیر پاوربانک تبلیغاتی، ساعت رومیزی تبلیغاتی، جعبه پذیرایی و … استفاده می‌کنند، نام برند شما  در ذهنشان حک می‌شود و هنگام انتخاب، شانس شما بالا می رود. ۳۹ درصد از افرادی که طی ‏شش ماه گذشته یک هدیه تبلیغاتی دریافت کرده باشند، قادرند نام شرکت آن را به یادآورند .

 

۶-افزایش زمان و دیده شدن برند

 

آیا در روشهای تبلیغاتی سنتی، برند شما به اندازه کافی در معرض دید عموم قرار میگیرد؟

 

هدایای تبلیغاتی می‌تواند در این ‏زمینه کمک شایانی به شما داشته باشند، آن ها قادرند حد و مرزها را پشت سر گذارند و طیف مخاطبان وسیعی را هدف گیرند. آشکارترین ‏و بارزترین نمونه‌هایی که این قابلیت را به اثبات رسانده اند، خودکارها و تی شرت هستند. هنگام راه رفتن، حرکت کردن دویدن و ‏… طرح روی تی شرت به نمایش در می‌آید در واقع تی شرت ها، بیلبوردهای محرک ویژه‌ای دارند. این  هدایای تبلیغاتی ‏اغلب دست به دست می‌چرخند.

 

یک خودکار ساده می‌تواند دلیل بزرگترین مشتری شما باشد.

 

۷- بیشتر بفروشید و در آمد بیشتر داشته باشید .

 

خود را به طیف مخاطب خاصی محدود نکنید با هدایای تبلیغاتی و تکرار آن ، بیشتر بفروشید و در آمد بیشتر داشته باشید.

 

هدف کلی تبلیغات، کسب درآمد بیشتری برای شرکت شماست و به ‏همین دلیل است که هدایای تبلیغاتی طراحی و توزیع می شوند. تجربیات نشان می دهند که فروشندگانی که در کار خود از ‏هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند، ۲۲ درصد موفق تر از افرادی هستند که این کار را نمی‌کنند. هدایای تبلیغاتی به دلیل آن که بیشتر ‏در معرض دید قرار می‌گیرند تاًثیرگذاری فوق العاده‌ای دارند و می‌توانند به شدت میزان فروش شما را افزایش دهند. از ‏هدایای تبلیغاتی مناسب و با کیفیت در کار خود استفاده کنید و برسودآوری کار خود هر چه بیشتر بیفزایید .

 

۸- هدیه و تکرار آن

 

تکرار هدیه معمولاَ عملی فراموش شده است. هدیه‌ای که شخصی به ما می دهد و ما آن را به شخص دیگر هدیه کنیم معمولاَ عمل پسندیده‌ای نیست، اما در ‏رابطه با هدایای تبلیغاتی وضعیت چنین نیست. اگر کسی هدیه‌ تبلیغاتی شما را به شخص دیگری بدهد، شما باید خوشحال شوید. ‏مردم، اندیشه، احساسات و از همه مهم تر داشته‌هایشان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. احتمال اینکه دریافت کنندگان هدایای ‏تبلیغاتی، آنها را با اطرافیانشان به اشتراک گذارند بسیار زیاد است و این دقیقا همان چیزی است که ما می‌خواهیم. هرچه این گستره دریافت ‏افزایش یابد به نفع شماست، ۶۲ درصد از افرادی که یک هدیه تبلیغاتی می‌گیرند و بدلیل اینکه نیازی به آن ندارند و یا مطابق با سلیقه شان نباشد پیش از آنکه آن را دور بیندازند به شخص دیگری ‏می دهند.

 

۹- اشاعه یک تصویر مطلوب

 

شهرت یک برند اغلب یک چرخه حیاتی دارد، هدیه تبلیغاتی نام شما را برای مدتی در ذهن مشتری حک می‌کند. شما می‌توانید در ‏فواصل منظم و با پیگیری‌های مکرر بر چرخه حیات برند خود تاثیر مثبت بگذارند. به علاوه از هدایای تبلیغاتی می‌توان برای ‏پاداش کارمندان استفاده کرد. اهدای یک هدیه به کارمند که عملکرد خوبی داشته باعث می‌شود که او در صدد برآید سخت‌تر کار ‏کند و به خاطر هدیه ای که دریافت کرده‌ است حس وفاداری او بالا رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.