بیگمان تا به حال به خرید رفته اید و بسیار پیش آمده است که در همان فروشگاه کالای خود را از میان محصولات مشابه انتخاب کردید.
پژوهشهای انجام شده در این زمینه نشان می دهد که 66 درصد از تصمیمات خرید کالا در همان فروشگاه و استند فروشگاهی صورت می گیرد.
تبلیغات فروشگاهی شامل تبلیغات محصولات با استند فروشگاهی روشی است که نقش آن راهنمایی خریدار در هنگام خرید می باشد
زمان خرید و گزینش نهایی کالا بی تردید مهمترین زمان برای تبلیغات است.
این گونه از تبلیغات با رشد چشمگیری در حال تبدیل به یکی از مهمترین فعالیت های تبلیغاتی است
به طور مثال هم اکنون در ایالت متحده 15 درصد از کل هزینه های تبلیغاتی مربوط به تبلیغات فروشگاهی بوده است که پیش بینی می شود تا سال آینده به 20 درصد برسد.
پرهزینه تر بودن سایر روشها نظیر تبلیغات تلویزیونی و رادیوئی از دلایل این رشد است اما شاید بتوان دلیل اصلی را در این جمله خلاصه کرد:
همه خریداران بیننده تلویزیون، شنونده رادیو و یا خواننده روزنامه نیستند، اما برای خرید همه ناگزیرند که به فروشگاه بروند.
استند تبلیغاتی و استند فروشگاهی در کنار پوستر آویز و هدایا از دسته محصولات تبلیغاتی فروشگاهی است که گذشته از اثر تبلیغاتی برای برخی از محصولات ضروری هست و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.