هدایای تبلیغاتی روش مقرون به صرفه و به اثبات رسیده ای به منظور بازاریابی شرکت شما برای طیف مخاطبان وسیع محسوب میشوند. هدایای تبلیغاتی برای جذب مشتریان جدید و بهبود برند و همچنین رشد کسب و کار شما قدرت بیرقیبی دارد .
اگر خودتان شخصاَ کارایی این ابزار بازاریابی را نیازمودهاید، احتمالاَ نسبت به این موضوع تردید دارید، علی رغم شک و شبهه ایی که دارید به شما توصیه میکنیم به مطالعه مقاله ادامه دهید تا دریابید که چگونه هدایای تبلیغاتی می توانند در موفقیت شرکت شما موثر واقع شوند .
۱- خود را به طیف مخاطب خاصی محدود نکنید .
هرچه تبلیغات بر طیف گسترده تری موثر واقع شود، میزان کسب در آمد شما نیز بیشتر میشود. همه ما به گروه مخاطبان خاص و هدف میاندیشیم و اغلب به این موضوع فکر نمی کنیم که شاید مشتری واقعی ما خارج از حدو مرزهایی باشد که برای خود ترسیم کردهایم. در اینجاست که هدایای تبلیغاتی میتوانند به خوبی کارایی خود را به اثبات رساند. هدایای تبلیغاتی مانند فلش مموری تبلیغاتی و فلش مموری اختصاصی در این زمینه دارای قدرت بی حد و حصر هستند و می توانند در معرض دیدگاه مخاطبان وسیعی به نمایش درآیند.
۲- گشایش دریچههای ارتباطی
قانون تقابل : می دهی و دریافت میکنی. اغلب دادن یک هدیه به یک شخص، این احساس را در اوبر میانگیزد که باید او نیز همین کار را برای شما انجام دهد و لطف شما را جبران کند. در رابطه با هدایای تبلیغاتی نیز این موضوع نیز صادق است.
دادن هدیه تبلیغاتی به یک شخص این احساس را در او بر میانگیزاند که باید او نیز لطف شما را جبران کند.
دادن هدیه به یک شخص باعث میشود که وی بخواهد کاری برای شما انجام دهد. برخی شواهد حاکی از آن است که تقریبا نیمی از افرادی که هدایای تبلیغاتی دریافت میکنند، در نهایت اقدام به همکاری نیز مینمایند. بقیه افراد نیز ترجیح میدهند که درآینده به شرکت هایی مراجعه کنند که هدایای تبلیغاتی از آنها دریافت کرده اند.
هدایای تبلیغاتی راهی بسیار مفید و موثر برای آغاز یک گفتگو با مشتریان احتمالی به شمار میروند، در دست داشتن چیزی به شما اجازه می دهد که به اصطلاح « یخ فضا رو بشکنید « و نظر مخاطب مورد نظرتان را جلب کنید. از آن جا که شما هدایای تبلیغاتی خاص را به او داده اید، وی دوست دارد که به آن چه می گویید گوش فرا دهد .
۳- جلب توجه
هی هی! به من نگاه کن!
همه دوست دارند که در نمایشگاههای تجاری مرتبط با کارشان مورد توجه قرار گیرند، این طور نیست ؟
بازدید کنندگان به سادگی از کنار غرفه شما عبور می کنند. چگونه میتوان آنها را به طرف خود کشاند و سر صحبت را باز کرد ؟ به آسانی! یک هدیه تبلیغاتی کار شما را بسیار آسان میکند ! از کسانی که هدیه شما را دریافت کرده اند احتمالاَ پرسیده میشود که از کجا آن را گرفتهاند بدین ترتیب تعداد افراد بیشتری از غرفه شما بازدید میکنند و با شما آشنا میشوند. مطالعات انجام شده نشان میدهد که هدایای تبلیغاتی به میزان ۱۷۶ درصد امکان تردد در غرفه مورد نظر را افزایش میدهند!
۴- ماندگاری و دوام
تبلیغات متداول معمولاَ در یک برهه زمانی کوتاه به اجرا در میآیند تبلیغات تلویزیونی برای چند هفته پخش میشوند، بیلبوردها برای چند ماه تبلیغ یک شرکت را به نمایش در می آورند و … اما هدایای تبلیغاتی، گونه ای منحصر به فرد از تبلیغات محسوب می شوند که برای مدتی نامحدود قادرند به تبلیغات خود در بازارهای هدف جدید ادامه دهند. به این موضوع بیندیشید که معمولاَ هدایای تبلیغاتی چه محصولاتی را در بر میگیرند: لیوان سرامیکی، خودکار تبلیغاتی، ست تبلیغاتی، کلاه تبلیغاتی، کارت۳d و … این محصولات بزرگ و گران قیمت نیستند، اما بسیار مفید و موثر هستند و در زندگی روزمره کارایی بسیاری دارند. به همین دلیل، میزان استفاده از آنها بالاست و بسیار در معرض دید کاربران قرار میگیرند. بازدیدکنندگانی که از نمایشگاه بازدید به عمل میآورند حداقل یک هدیه تبلیغاتی دریافت میکنند و جالبتر آن که ۳۳ درصد از آنها، هدیه تبلیغاتی خود را همیشه دارند.
۵- برند سازی و افزایش آگهی
برند سازی و افزایش شناخت آن نیازمند تکرار نام برند، شعار و لوگوی شرکت است. اغلب دیدن یک چیز به طور مکرر و به عبارت دیگر در چشم بودن یکی از بهترین راههای یادآوری آن برند است و در این زمینه هدایای تبلیغاتی تاثیر شگرفی دارند. زمانی که مشتریان بارها و بارها از هدیه تبلیغاتی شما نظیر پاوربانک تبلیغاتی، ساعت رومیزی تبلیغاتی، جعبه پذیرایی و … استفاده میکنند، نام برند شما در ذهنشان حک میشود و هنگام انتخاب، شانس شما بالا می رود. ۳۹ درصد از افرادی که طی شش ماه گذشته یک هدیه تبلیغاتی دریافت کرده باشند، قادرند نام شرکت آن را به یادآورند .
۶-افزایش زمان و دیده شدن برند
آیا در روشهای تبلیغاتی سنتی، برند شما به اندازه کافی در معرض دید عموم قرار میگیرد؟
هدایای تبلیغاتی میتواند در این زمینه کمک شایانی به شما داشته باشند، آن ها قادرند حد و مرزها را پشت سر گذارند و طیف مخاطبان وسیعی را هدف گیرند. آشکارترین و بارزترین نمونههایی که این قابلیت را به اثبات رسانده اند، خودکارها و تی شرت هستند. هنگام راه رفتن، حرکت کردن دویدن و … طرح روی تی شرت به نمایش در میآید در واقع تی شرت ها، بیلبوردهای محرک ویژهای دارند. این هدایای تبلیغاتی اغلب دست به دست میچرخند.
یک خودکار ساده میتواند دلیل بزرگترین مشتری شما باشد.
۷- بیشتر بفروشید و در آمد بیشتر داشته باشید .
خود را به طیف مخاطب خاصی محدود نکنید با هدایای تبلیغاتی و تکرار آن ، بیشتر بفروشید و در آمد بیشتر داشته باشید.
هدف کلی تبلیغات، کسب درآمد بیشتری برای شرکت شماست و به همین دلیل است که هدایای تبلیغاتی طراحی و توزیع می شوند. تجربیات نشان می دهند که فروشندگانی که در کار خود از هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند، ۲۲ درصد موفق تر از افرادی هستند که این کار را نمیکنند. هدایای تبلیغاتی به دلیل آن که بیشتر در معرض دید قرار میگیرند تاًثیرگذاری فوق العادهای دارند و میتوانند به شدت میزان فروش شما را افزایش دهند. از هدایای تبلیغاتی مناسب و با کیفیت در کار خود استفاده کنید و برسودآوری کار خود هر چه بیشتر بیفزایید .
۸- هدیه و تکرار آن
تکرار هدیه معمولاَ عملی فراموش شده است. هدیهای که شخصی به ما می دهد و ما آن را به شخص دیگر هدیه کنیم معمولاَ عمل پسندیدهای نیست، اما در رابطه با هدایای تبلیغاتی وضعیت چنین نیست. اگر کسی هدیه تبلیغاتی شما را به شخص دیگری بدهد، شما باید خوشحال شوید. مردم، اندیشه، احساسات و از همه مهم تر داشتههایشان را با یکدیگر به اشتراک میگذارند. احتمال اینکه دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی، آنها را با اطرافیانشان به اشتراک گذارند بسیار زیاد است و این دقیقا همان چیزی است که ما میخواهیم. هرچه این گستره دریافت افزایش یابد به نفع شماست، ۶۲ درصد از افرادی که یک هدیه تبلیغاتی میگیرند و بدلیل اینکه نیازی به آن ندارند و یا مطابق با سلیقه شان نباشد پیش از آنکه آن را دور بیندازند به شخص دیگری می دهند.
۹- اشاعه یک تصویر مطلوب
شهرت یک برند اغلب یک چرخه حیاتی دارد، هدیه تبلیغاتی نام شما را برای مدتی در ذهن مشتری حک میکند. شما میتوانید در فواصل منظم و با پیگیریهای مکرر بر چرخه حیات برند خود تاثیر مثبت بگذارند. به علاوه از هدایای تبلیغاتی میتوان برای پاداش کارمندان استفاده کرد. اهدای یک هدیه به کارمند که عملکرد خوبی داشته باعث میشود که او در صدد برآید سختتر کار کند و به خاطر هدیه ای که دریافت کرده است حس وفاداری او بالا رود.
عروسی بدون اضطراب شاید بر این باور باشید که برگزاری یک جشن عروسی با شکوه نیاز به صد ها نفر برای انجام امور و کارها و تشریفات مجالس دارد.
اما جواب این تصور فقط و فقط خود شما می باشید.
بله، خود شما ! بسیار ساده است!
این شما هستید که تمامی امور را تحت کنترل خود قرار می دهید، حال برایتان سوال پیش می آید که چگونه می توان تمامی اقدامات لازم قبل از برگزاری یک مراسم جشن با شکوه را فراهم کرد.
موثر ترین راه جهت حفظ و ارامش و کاهش استرس در روز مراسم سازمان دهی کردن کار ها و تدارکات قبل از مراسم می باشد.
اگر برنامه زمان بندی شده در اختیار داشته باشید، هیچ گاه دچار حالات عصبی و استرس قبل مراسم را نخواهید شد.
قطعا شما اطلاع دارید که شماره تماس هایتان کجاست و یا هر شخص از اقوام یا آشناهایتان الان در حال حاضر کجا قرار دارند و یا چه زمانی حاضر به حضور در مجلس عروسی شما می باشند و بسیار از مسائل دیگر ...
بنابر این شما قبل از برگزاری مراسم خود باید برنامه ای مرتب و زمان بندی شده برای خود تعیین کنید و مطمئن شوید که تمامی مسائل و کارهای مربوط به قبل از مراسم عروسی را در آن ذکر کرده اید.
به یاد داشته باشید که شما مشغول برگزاری تدارکات یک مراسم عقد و عروسی با شکوه برای خود هستیدکه ممکن است فقط یک بار در طول عمرتان رخ دهد، پس هرگز نباید استرس و فشارهای عصبی را به خود راه دهید.
همینطور آرامش خود را حفظ کنید و اجازه ندهید این استرس ها شما را آشفته کند و ارامش درونی تان را برهم زند.
مهم ترین نکته این است که شما، خودتان از این روز بزرگ و لحظات رویایی با تشریفات مجالس رویای طلایی نهایت لذت را ببرید و در این روز خوشگذرانی کنید.
ورزش یکی از موثر ترین راه ها جهت استراحت و تمرکز است، تلاش کنید پیش از تبدیل شدن به خانم یا اقای X زمانی کوتاه را به خود اختصاص دهید تا با دوستان و آشنایان خود به سینما و کافی شاپ مورد علاقه خود بروید.
سورپرایز های خاص و ویژه برای خود یا همسرتان در نظر بگیرید، این کارها باعث افزایش انرژی لازم هنگام انجام کارها و مقدمات لازم عروسیتان می شود.
خیلی نگران نحوه برگزاری تشریفات مجالس خود نباشید. مسلما با این اقداماتی که شما پیش از عروسی انجام می دهید، مطمئن باشید که مراسم عروسیتان به بهترین شکل برگزار خواهد شد.
شاید استرس هزینه های گزاف عروسی را داشته باشید که می توانید با مطالعه مقاله کاهش هزینه عروسی بر استرس خود غلبه کنید.
در تعاریف بازاریابی میتوان گفت بازاریابی فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها وخواستهها از طریق فرآیند مبادله است. با این حال روشهای گوناگونی نیز برای بازاریابی شرکتها وجود دارد. یکی از این روشها، هدایای تبلیغاتی یا هدیههای تجاری است. این هدایا اجناسی هستند که در برنامههای بازاریابی و تبلیغاتی استفاده میشوند.
این محصولات , و هدایای تبلیغاتی برای تبلیغ یک رویداد، شرکت یا عنوان تجاری در یک نمایش تبلیغاتی یا کنفرانس داده میشود و بخشی از رقابت عظیم بازاریابی است.
نقش هدایای تبلیغاتی در رقابتهای بازاریابی
امروزه اگر شرکتی مشتریان کمی داشته باشد، میتواند با استفاده از هدایای تبلیغاتی تعداد مشتریان خود را افزایش دهد، بنابراین و برای این کار باید به علایق مشتری توجه کند
امروزه در بازاریابی و بازارسازی ایجاد یک رابطه قوی بین تولیدکننده یا عرضهکننده باهدف که همان مشتریان و خریداران هستند نکتهای بسیار مهم است. مشتریان و خریداران با توجه به رقابتهای نزدیک میان شرکتها، طبعا انتخابهای متعددی برای خرید خواهند داشت، اما وفاداری آنها به فروشنده یا تولیدکننده دست و دلباز و خوشرو بیشتر است؛ حتی اگر قیمتی که بابت یک محصول پرداخت میکنند، نسبت به سایرین بالاتر باشد .
جان هال، نویسنده مجله فوربس، درباره این روش در بازاریابی مینویسد: «هدایا در طول سال جای شما را در ذهن مشتریان حفظ میکنند.» مجله تجاری ساکرامِنتو نیز در این باره گزارش میدهد: «در سالهای اخیر برخی از شرکتها به علت رکود اقتصادی نیروهای خود را تعدیل کردهاند، به همین دلیل بسیاری بر این باورند که هدیه دادن برای حفظ روابط مهم است.»
امروزه اگر شرکتی مشتریان کمی داشته باشد، میتواند با استفاده از هدایای تبلیغاتی تعداد مشتریان خود را افزایش دهد، بنابراین و برای این کار باید به علایق مشتری توجه کند.
هدایای تبلیغاتی در اشکال و قالبهای گوناگون هستند. سایتهایی نیز وجود دارند که هدایای تبلیغاتی را به صورت اینترنتی در اختیار مشتریان میگذارند، به این معنی که در وبسایتهای خود هدایای تبلیغاتی موجود را در اختیار مشتری قرار داده و به او معرفی میکنند.
به گزارش روابط عمومی آفرنگ پدیده هنر، از جمله محصولاتی که به عنوان هدایای تبلیغاتی بوده و میتوانند نقش موثری در بازاریابی شرکتها داشته باشند، میتوان به کالاهای پرکاربردی چون ابزار چندکاره، کیف ابزار، ستهای هدیه، ست چرمی، کیف پالتویی چرمی، کمربند چرمی، جاکلیدی چرمی، انواع جاکلیدی فلزی، جاکلیدی چرمی و ست مانیکور، آفتابگیر تبلیغاتی، یادداشت تبلیغاتی، موسپد تبلیغاتی، انواع لیوان تبلیغاتی، لیوان پلاستیکی، لیوان سرامیکی ، انواع سررسید، خودکار، کیف، لیوان، ساعت، ساک، فلش مموری تبلیغاتی، فلش مموری چرمی، فلش مموری کلیدی، فلش مموری فلزی، فلش مموری کارتی، انواع پاور بانک و ذخیرهکننده انرژی اشاره کرد.
در سال ۱۹۹۱ مطالعه ای در خصوص نمایشگاه ها نشان داد که هدایای تبلیغاتی تأثیر چشم گیری بر میزان بازدید افراد از غرفه ی نمایشگاهی شرکت ها دارند. در این مطالعه ی جامع، یک شرکت با ارسال ۴۹۰۰ نامه از مشتریان بالقوه برای بازدید از غرفه خود در نمایشگاه دعوت به عمل آورد.
هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی
بعضی از دریافت کنندگان دعوت نامه، هدیه ی تبلیغاتی دریافت نکردند؛ برخی دیگر یک تا سه هدیه ی تبلیغاتی را قبل، همزمان، و بعد از نمایشگاه دریافت کردند، این گروه بالاترین میزان بازدید از غرفه شرکت را تشکیل می دادند.
نتایج تحقیق نشان داد در شرایطی که به همراه دعوت نامه اولیه، هدیه ای تبلیغاتی فرستاده شود، احتمال مراجعه افراد و تمایلشان برای بازدید از غرفه افزایش چشم گیری دارد.
افرادی که قبل، همزمان، و پس از بازدید از غرفه، هدیه ای به رسم یادبود از شرکت دریافت می کردند، بالاترین میزان تأثیر پذیری (۶/۱۱ درصد) از حضور نمایشگاهی شرکت را داشته اند؛
هم چنین ۵۱ درصد از این افراد تا مدت ها پس از پایان نمایشگاه، دریافت این دعوتنامه را به خاطر داشتند، و ۴۰ درصد از آن ها نگرش مثبت و علاقه مندی خود را به محصولات و خدمات شرکت ابراز کردند.
هدایای تبلیغاتی برای نمایشگاه
سایر تحقیقات انجمن بین المللی هدایای تبلیغاتی (PPaI) نشان می دهد که ۶/۷۱ درصد از بازدیدکنندگانی که هدیه ای از غرفه شرکت در نمایشگاه دریافت می کنند، نام و اطلاعات مرتبط با محصولات شرکت را تا مدت ها پس از برپایی نمایشگاه در خاطر دارند.
هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه
۳/۷۶ درصد از بازدید کنندگان پس از دریافت هدایای تبلیغاتی نگرش و دیدگاه های مثبتی نسبت به شرکت و محصولات آن یافته اند و در بلند مدت در خاطر آن ها حک شده است.
این ظروف از ترکیب آهن و فلزات دیگر ساخته شده اند و بسیار با دوام و در مقابل فرسودگی مقاوم اند.
این ظروف حاوی کروم، نیکل، مولیبدن و تیتانیوم هستند که به ظرف حالت سختی می دهند و آن را در مقابل آسیب ناشی از حرارت بالا، خراشیده شدن و ساییده شدن مقاوم و ظروف چینی می سازند.
ظروف استیل حرارت را به طور یکنواخت منتقل نمی کنند و غذا را باید مرتب در آنها هم زد تا یکنواخت حرارت ببیند.
برای انتقال بهتر گرما به ته بیشتر این ظروف لایه آلومینیومی یا مسی می دهند. تولید کنندگان این ظروف هشدار می دهند که غذاهای اسیدی(مثل گوشت ،گوجه فرنگی،آلو ،چغندر و ...) و نمکی برای مدت طولانی در ظروف استیل نگهداری نشوند.
2- ظروف نچسب:
اگر چه پوشش این ظروف با خراشیدن یا سائیدن کنده می شود، ولی سازمان غذا و دارو تائید کرده که این ذرات بدون تغییر از بدن عبور می کنند و دفع می شوند و خطری برای سلامتی ندارند.
ظروف نچسب تنها وقتی مضر می شوند که تا دمای بالاتر از 350 درجه ی سانتیگراد یا 650 درجه ی فارنهایت حرارت داده شوند. این هنگامی رخ می دهد که یک ماهیتابه خالی روی شعله گذاشته شده است.
در این حالت لایه ی نچسب، دودی آزاد می کند که سمی و آزاردهنده است. البته از دودی که روغن های معمولی روی حرارت ایجاد می کنند، کمتر سمی است.
ظروف آلومینیومی و مسی
بعضی از موادی که در تهیه ظروف چینی و مواد غذایی به کار برده شده اند می توانند در حین پخت و پز وارد غذا شوند و اثراتی را به دنبال داشته باشند.