اگر شرکت شما،حراج ویژه ای را برنامه ریزی کرده و یا اهداف دوری را برای کارمندان فروش در نظر گرفته است، هدایای تبلیغاتی گزینه خوبی هم برای کارکنان و هم مشتریان می باشد.
فروش ویژه ای در جایی که برندگان به هاوایی می روند، یا تخته های موج سواری کوچک (با وعده هدایای واقعی اعلام شده)، عینک آفتابی و پوسترهایی از اقامتگاه های زیبا برای نصب بروی دیوار شروع کنید.
به مشتریان هسته فندق در جعبه های زیبا بدهید و یا ارکیده های هاوایی در گلدان های برنجی بفرستید و کارتی را ضمیمه آن کنید که به مشتریانتان، درباره خرید رضایت بدهید(که از خرید شما سپاسگزاریم).
جلب توجه همه چیز از بالن ها تا ساعتها آمار پتانسیل خرید را بالا می برد.
این وسایل ارزان مثل خودکار، مداد، تقویم ها، جاکلیدی ها و لیوان ها ابزار های فروش با ارزشی هستند در صورتی که همراه با هدف یا برنامه خاصی استفاده شوند.
هم چنین اگر هدیه درستی با راهی درست استفاده شود دریافت کننده تمایل به پاسخ دادن آن(جبران) دارد. این ارزش واقعی هدایای تبلیغاتی را نشان می دهد.
هدایای تبلیغاتی درک مثبتی را نسبت به تجارت و یا محصول شما در ذهن ایجاد می کند.
در نمایش تجاری اخیر، یک بانک مرکزی، لیوان های پلاستیکی قهوه را هدیه می داد در صورتی که بانکی دیگر، لیوان های بلند و جالبی را پخش می کرد.
بسیاری از مردم تفاوت کیفی آن ها را لحاظ کردند و بعضی از آن ها بانک اولی را بانک بی ارزشی نامیدند.
کالایی بی ارزش هدیه بدهید و این کار تصور منفی را در ذهن مشتری ایجاد کنید هدیه ای با کیفیت بدهید و مشتری با نظری مثبت نسبت به شرکت شما پاسخ خواهد داد.
هدایای تبلیغاتی تصمیم به خرید را تقویت می کند فروشنده عاقل، شک بعد از خرید را می شناسد (پشیمانی خریدار).
با در نظر گرفتن این نکته، فروشنده مشاور املاک با فرستادن نوشته ای مانند(ممنون از خرید شما) شک مشتری را برطرف می کند. فروشنده دستگاه پرینتر می تواند کتابی را با مضمون پردازش پرینت برای مشتری ارسال نماید.
محصولات تبلیغاتی و هدایای تبلیغاتی بر ذهن مشتری (دریافت کننده) تاثیر میگذارد و این پیام را در ذهن مشتری القا می نماید که (ما به شما اهمیت می دهیم).
کی. آی. دمسپی نماینده شرکت Atlantas Dempsy ، شرکتی بیمه عمر، فبریه را به عنوان زمانی برای پخش جا کارتی های چوبی انتخاب کرد که در یک طرف آن مشتری، یک صفحه برنجی و نوشته ای در بالای آن روبه رو می شود و در طرف دیگر نام و تلفن شرکت Dempsy می باشد. مدیر عامل ها تحت تاثیر قرار گرفتند و آنها بیشترین تماس را داشتند. تحت تاثیر قرار گرفتن کلمه مهمی در دادن هدیه های تبلیغاتی می باشد، هنگامی که شما مشتری خود را تحت تاثیر قرار می دهید، روابط تجاری بهتری برقرار می نمائید.
هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی باید علاقه را تحریک کنند. برنامه ی ایمیلی موفقی مجهز به یک صندوقی به شکل فشفشه قرمز می باشد که از یک طرف آن درآمده، می باشد و نامه درون آن ایده های نوبینی را برای شروع سال جدید شرکت، همراه، با بروشور شرکت و کارت پرداخت هزینه پستی ارائه می دهد.
هدایای تبلیغاتی می تواند، شما را از سایر رقبا متمایز نماید و در کارهای تجاری بسیار مشکل است که تفاوت خود را نشان دهید، غالبا براساس کلمات هستند، بروشورهای زیبا و سربرگ های گران قیمت و تبلیغاتی رنگی در روزنامه ها و مجلات چاپ می کنند.
هنگامی که صحبت از دیدگاه خوب و حمایت به میان می آید، هدایای تبلیغاتی یک کالای تجاری را می توانند به راحتی متمایزنماید. یک شرکت تبلیغاتی، هدایای تشکر را همراه ارائه خدمات و سایر ملاقات های مهم تدارک می بیند. شرکت تبلیغاتی و هدایای تبلیغاتی پیام را به این صورت نشان می دهد(ممنون از اینکه به ما فکر می کنید) و هم چنان می خواهد تفاوت خود را با رقبا نشان دهد.
ظروف رویی؛ یا روحی؟
حتما شما هم تا به حال از مادرتان شنیدهاید که: «آن قابلمه روحی را بده به من.» و حتما مثل خیلی از جوانهای دیگر احساس باسوادی به شما دست داده و فکر کردهاید اصل و نسب این قابلمه از روی است و مادرتان به اشتباه آن را روحی تلفظ میکند.
اما در این مورد، شما هم اشتباه میکنید. این ظروف بهطور عمده از جنس آلومینیم و ظروف چینی هستند و برای سلامت انسان هم ضرر دارند.اگر جنس این ظروف از روی بود که جای خوشوقتی بود، چون در آن صورت کمی از آن وارد غذا میشد و جذب بدن میشد.
این عنصر برای بدن بسیار مفید است. اما نگهداری مواد غذایی ترش اسیدی یا شور در ظروف آلومینیومی و یا طبخ غذا در این ظروف موجب خروج آلومینیم از ظرف و ورود آن به غذا میشود. یبوست، اختلالات گوارشی، پوکی استخوان و آلزایمر از مهمترین عوارض ناشی از مصرف آلومینیوم است.
ظروف آلومینیومی سبک هستند و به خوبی گرما را انتقال می دهند. متاسفانه بیشتر از نیمی از ظروف پخت و پز که امروزه به کار برده می شوند، آلومینیومی هستند.
بعضی شواهد حاکی از آن است که آلومینیوم در درازمدت باعث بیماری آلزایمر می شود.
بعضی نظریه ها نیز مطرح است که جوش آوردن آب در کتری های آلومینیومی می تواند باعث بروز بیماری هایی همچون زخم معده، کولیت، خشکی دهان، یبوست و تغییر رنگ زبان شود.
نتایج یک تحقیق داخلی بر روی ظروف آلومینیومی نشان میدهد که در اثر پخت غذا در این ظروف، یونهایی آزاد و به غذا اضافه میشوند که موجب بروز بیماریهایی مانند آلزایمر، راشیتیسم و عوارضی همچون غش، کمخونی مفرط و اختلال در هنگام راهرفتن میشود. بر پایه نتایج این تحقیق، هرچه مدت زمان پخت در این ظروف بیشتر شود میزان یونهای آزاد شده نیز افزایش مییابد. همچنین استفاده از اسیدهای خوراکی مثل سرکه، آبلیمو و آبغوره در غذا موجب افزایش آزاد شدن یونها میشود.
سبزیجات برگی شکل و غذاهای اسیدی یا نمکی همچون گوجه فرنگی، مرکبات و ریواس اگر در ظروف آلومینیومی و ظروف چینی قرار داده شوند، بیشترین آلومینیوم را به خود جذب می کنند و باعث می شوند آلومینیوم به مقدار زیاد وارد غذا شود. همچنین باعث می شوند روی این ظروف حالت سوراخ سوراخ بگیرد. بنابراین پختن این مواد در ظروف آلومینیومی توصیه نمی شود.
برای جلوگیری از وارد شدن آلومینیوم به غذا، از نگهداری مواد غذایی در ظروف آلومینیومی پوشش داده نشده باید اجتناب کرد. در بعضی مناطق، آب حاوی مواد معدنی و قلیایی بوده که ممکن است روی سطح ظروف آلومینیومی رسوب کند. پختن غذاهای اسیدی، نمکی یا قلیایی در ظروف آلومینیومی می تواند باعث سیاه شدن این ظروف شود، البته تغییر رنگ و لکه دار شدن این ظروف روی کیفیت پخت غذا تاثیری ندارد. برای برطرف کردن رنگ یا لکه، غوطه ور کردن ظرف در محلول آب و آب لیمو یا سرکه مفید است.
*در هر حال ظروف آلومینیومی بخاطر مضرات بیشمارش برای بدن انسان جهت پخت و پز بهیچ عنوان توصیه نمی شود مگر در هنگام ضرورت*
دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت توصیههایی برای بهداشت ظروف چینی و مواد غذایی ارائه داد.
تحقیقات نشان داده است که ظروف استیل و شیشهای (پیرکس) حداقل واکنش را با مواد غذایی داشته و جزء بهترین ظروف پخته غذا هستند.
ظروف لعابی تا زمان آسیب ندیدن لعاب آن قابل استفاده هستند و ظروف مسی به حرارت و مواد اسیدی به شدت حساس بوده و میتوانند با ماده غذایی وارد واکنش شوند.
بر اساس اعلام وبدا، ظروف چینی نیز در حقیقت جزء ظروف لعابدار بوده و تا زمانی که آسیب فیزیکی ندیدهاند قابل مصرف هستند.
همچنین ظروف ملامینی باید دارای پروانه ساخت معتبر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و در زمان مصرف هیچگونه آسیب فیزیکی ندیده و تغییر رنگ هم نداده باشند.
بهتر است ظروف پلاستیکی سفید رنگ و تهیه شده از مواد اولیه نو استفاده شود.
ابزار چوبی به دلیل ضریب انتقال حرارت بسیار پایین در پخت، کاربرد زیای دارند اما به دلیل بافت متخلخل، عملا امکان شستشو یا ضدعفونی صحیح آنها وجود ندارد
بنابراین باید از ظروف چوبی صاف و صیقلی که آسیب فیزیکی ندیدهاند، دچار سوختگی نشدهاند و دارای درز و شکاف نیستند، استفاده کرد.
ظروف تفلون و ظروف چینی یکی از ظروف مقاوم به حرارت هستند که تا زمان عدم خراشیدگی سطح داخل قابلمه قابل مصرف هستند و بازسازی تفلونها کاملا غیربهداشتی است.
درباره هدایای تبلیغاتی شاید بتوان گفت که هدایای تبلیغاتی یکی مهمترین عوامل جلب توجه مشتری است که می تواند اثر زیادی در بخاطر سپردن محصول یا خدمات داشته باشد
بنابراین انتخاب صحیح نوع هدیه تبلیغاتی، بکار گیری خلاقیت در طراحی آن و مرتبط بودن آن با محصول یا خدمات مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه درصد بسیار بالایی از هدایای تبلیغاتی برای قدردانی از مشتریان یا همکاران بکار رفته و بسیاری از آنها از هدیه تبلیغاتی خود استفاده می کنند
ارائه هدیه ای خلاق که مخاطب را به هیجان آورد باعث خوشنودی مخاطب و پیدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبلیغ کننده در او می گردد.
طبق بررسیهای به عمل آمده اکثر هدایای تجاری، به مشتریان عمده اهدا میشوند، سپس نوبت به کارفرمایان میرسد و آنگاه به مشتریان موفق.
علل هدیه دادن متفاوت است و طیفی از <تشکر از مشتریان قدیمی> تا <تشکر از یک کارمند> را که تعطیلات آخر هفتهاش را به مرخصی نرفته و کارکرده در بر میگیرد. البته یک دلیل ثابت برای هدیه دادن وجود دارد: تقویت روابط شخصی بین هدیهدهنده و هدیهگیرنده.
انگیزهها در هدیه دادنها متفاوت است بهخصوص از این نظر که آیا هیچ پیششرطی در هدیه دادن نهفته است یا خیر. این امر بهخصوص باید در نظر گرفته شود که آیا هیچ نشانهای از تبلیغ در آن هست یا نه.
البته نباید گمان کرد که بحث الان در این چارچوب است که نباید هیچ نفعی از هدیه دادن حاصل شود. برای برخی از شرکتها هدیه دادن بخشی از استراتژی بازاریابی است.
همگان بر یک نکته اتفاقنظر دارند: ه
دیه دادن یکی از راههای مقرون بهصرفه برای ایجاد حس مشارکت و ایجاد روابط ارزشمند است.
پژوهش
اگرچه هیچ مدرک مشخصی در این زمینه وجود ندارد که به شما اطمینان بدهد که هدایای تبلیغاتی قطعاً بازدهای برای شما خواهند داشت،
اما به هر حال انجمن بینالمللی محصولات تبلیغاتی پژوهشهای مستمری را در زمینه روابط هدیهدهندگان و هدیهگیرندگان انجام میدهد که یافتههای یکی از آنها حاکی از این است که آنان که هدیه میدهند در مقایسه با شرکتهایی که هدیه نمیدهند دو برابر شانس تماس گرفتن از طرف هدیهگیرندگان را دارند.
شرکت هری اند دیوید که یک شرکت دستاندرکار صنایع غذایی است و جزو بازیگران کلیدی در حوزه هدایای تبلیغاتی به شمار میآید، برای 25 هزار مشتری خود که سالانه بیش از هزار دلار از این شرکت خرید کرده باشند، هدیه میفرستد.
شرکت مزبور در یک پژوهش متوجه شد که 5 هزار مشتری دریافتکننده هدایا، خرید بیشتری از شرکت داشتهاند (در مقایسه با مشتریانی که هدیه دریافت نکردهاند).
حتی اگر شرکت شما دارای چنین بخش پژوهشی نیست، این دلیل نمیشود که استراتژی بازاریابی نداشته باشید. هدیه دادن به شیوه صحیح میتواند به ایجاد مناسبات خوب بینجامد و حکم خون را در زندگی اقتصادی شما داشته باشد.