بیلبورد تبلیغاتی اثر بخش
بیلبوردها باید تأثیری ماندگار و برقآسا در حافظه مشتری بگذارند بهطوری که بعد از اینکه بیننده از محل دور شد، همچنان به تبلیغ و موضوع آن فکر کند. تبلیغ بر روی بیلبورد و استند فروشگاهی باید در زمان بسیار کوتاه قابل خواندن باشد. در حالی که اتوموبیل با سرعت زیاد از کنار یک بیلبورد عبور میکند، سرنشینان آن باید بتوانند آن را بخوانند و یا پیام مورد نظر را دریافت کنند.به همین جهت فرابیلبورد به ویژگی های بیلبورد تبلیغاتی اثر بخش می پردازد:
ویژگی های بیلبورد تبلیغاتی اثر بخش
جذابیت بصری در طراحی بیلبوردها
اگر قرار است این تبلیغات بر سر راه کسانی قرار بگیرد که پیاده هستند و بالطبع فرصت بیشتری برای دقت به پیام تبلیغاتی دارند، میتوانیم استفاده بیشتری از نمادهای نوشتاری بکنیم اما اگر مخاطب ما سوار بر وسیله نقلیه است، بدون شک امکان بیشتری برای جلب توجه او با استفاده از طرح وجود دارد و تکیه بر نشانههایهای بصری میتواند موفقیت بیشتری را در پی داشته باشد. تبلیغات محیطی نیاز بیشتری به جذابیت بصری دارند. شاید در برخی انواع دیگر تبلیغات، یک پیام نوشتاری یا صوتی تأثیر بالایی بر مخاطب بگذارد اما در بیلبوردها به یک عنصر جذاب و شگفتانگیز احتیاج داریم که مخاطب در حال حرکت ما را به خود جلب کند.
سرعت انتقال پیام
سرعت انتقال پیام در این تبلیغات حرف اول را میزند. پیام باید سریع به مخاطب منتقل شود. این مسأله در هنگام ساخت تبلیغ برای مخاطبانی که در اتوبانها یا خیابانها در حال حرکت هستند اهمیت بیشتری پیدا میکند.
اگر قرار است مخاطبمان را در میان حجم انبوه پیامهایی که مقابلش هستند به خود جلب کنیم، باید شیوهای را برای ساخت بیلبورد انتخاب کنیم که پیام را در یک نگاه به او برساند. بیلبورد ما نباید زیاد شلوغ باشد و استفاده از فضاهای خالی گاهی اوقات بیشتر از گنجاندن حجم زیادی از محتوا به ما کمک میکند. تبلیغ ما باید یک نقطه کانونی داشته باشد که بیشترین توجه را از مخاطب به خود معطوف کند.
جانمایی مناسب بیلبوردها
انتخاب مکان مناسب در تبلیغات محیطی بسیار مهم است. تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند. تابلوهای ثابت و دیجیتال کاربردهای متفاوتی دارند. در مکانهایی که مخاطب امکان توقف بیشتری دارد، مثل چهارراهها یا مسیر پرترافیک در اتوبانها، استفاده از تابلوهای دیجیتالی میتواند مؤثر باشد. در مکانهایی که امکان ساکن شدن مخاطب و نگاه کردن او به پیام وجود دارد، میتوان از این شیوه تبلیغاتی استفاده کرد اما بیلبوردهای ثابت را میتوان در نقاطی نصب کرد که حرکت مخاطب از مقابل آن شدت بیشتری دارد.
نصب بیلبوردها بر اساس نوع مخاطب
نمیتوان گفت که چه کالا یا خدمتی را میتوانیم در بیلبوردها تبلیغ کنیم و چه مسأله ای را نمیتوانیم. همه چیز را میتوان به بیلبوردها آورد اما تبلیغات در رسانههای مختلف نیازمند استفاده از شیوههای مختلف است. برای ارائه پیامهای تبلیغاتی باید ابتدا به این نکته توجه کنیم که از چه کانال ارتباطی قرار است این پیام را ارائه کنیم. همانطور که هر شبکه رادیویی یا تلویزیونی مخاطب خاص خود را دارد، هر منطقه یا محلهای که بیلبورد را در آنجا قرار دادهایم هم مخاطب خاص خود را دارد.
توجه به اینکه در چه منطقه ای از بیلبورد استفاده میکنیم، نقش مؤثری در رسیدن ما به هدف تبلیغاتی مان دارد. اگر برای مثال میخواهیم یک کتاب یا مجله تخصصی را تبلیغ کنیم، نزدیک بودن بیلبورد ما به یک منطقه دانشگاهی میتواند تأثیرگذار باشد. اگر کالای لوکس را میخواهیم تبلیغ کنیم، نباید سراغ مناطق جنوبی شهر برویم بلکه باید سراغ کسانی برویم که توانایی خرید آن را دارند.طراحی گزارههای تبلیغاتی در رسانههای مختلف متفاوت است. شما نمیتوانید همان پیامی را که در تبلیغات تلویزیونی به تصویر کشیدهاید، در رادیو به شکل صدا و در بیلبورد به شکل متن عرضه کنید. ممکن است تبلیغی که در تلوزیون 20 ثانیه وقت گرفته را بتوانیم در بیلبورد و استند فروشگاهی به شکل دیگری ارائه کنیم، چرا که در بعضی مناطق مخاطب وقت بیشتری برای توجه به بیلبورد دارد و یا برعکس.
بهره گیری از کارشناس ارتباطات و تبلیغات
گرچه زحمات یک گرافیست و طراح در ارائه یک تبلیغ اثربخش بسیار مؤثر است اما حضور یک کارشناس ارتباطات و تبلیغات یکی از ضروریات در این حوزه است. با توجه به تقسیمبندیهایی که میان بیلبوردها وجود دارد، چه در ابعاد مکانی، چه در بعد ثابت یا دیجیتالی بودن و چه در ابعاد دیگر، ما نیازمند ارائه پیام به شیوههای مختلفی هستیم. گم کردن مرزهای انتقال پیام و اخلاط رسانههای مختلف با هم از عمدهترین مشکلات ما در تبلیغات است. اصرار برخی طراحان به گنجاندن پیامهای بسیار بصری و نوشتاری در بیلبوردها از جذابیت و اثربخشی آن میکاهد و حضور یک کارشناس ارتباطات در کنارطراحان میتواند از بسیاری اشتباهات رایج و مسلم در حوزه تبلیغات جلوگیری کند.
در هر جلسه چند سانت از موضع کم خواهد شد؟
در کویتیشن میزان تغییر سایز در افراد متفاوت است و به سن، جنس، مقاومت بافت چربی و … بستگی دارد. نتایج کاهش سایز از جلسه اول قابل مشاهده می باشد. به طور کلی میتوان گفت در صورت رعایت رژیم غذایی مطلوب و فعالیت بدنی در هر جلسه 1 تا 4 سایز (2 تا 8 ساتی متر) در نواحی بزرگ مثل شکم و پهلوها کاهش سایز خواهیم داشت.
تعداد جلسات استفاده از دستگاه چگونه است؟
بصورت هفته ای یک جلسه می باشد و مابین 6 الی 12 جلسه بسته به میزان چربی ادامه می یابد.
آیا این روش درد هم دارد؟
خیر در این روش فرد کاملا راحت است و به هیچ عنوان احساس درد ندارد.
آیا همه افراد می توانند از این روش استفاده نمایند؟
محدودیت استفاده از امواج اولتراسوند در افراد دارای کبد چرب، فشار خون و چربی بالا، صرع، پیوند کلیه وقرنیه، ایمپلت، پروتز فلزی، بارداری و شیردهی و افراد دیابتیک می باشد.
آیا استفاده از این دستگاه عوارضی دارد؟
بر اساس آزمایش خون و داده های بالینی بیماران (قبل و بعد از اولتراسوند) هیچ عارضه بالینی خاص و یاعارضه جانبی ناشی از اثرات غیر طبیعی مواد شیمیایی فیزیکی و تغییرات بیولوژیکی دیده نشده است.
نکات:
برای گرفتن نتیجه مطلوب باید تعداد و فواصل درمانی تنظیم شده را رعایت کنید.
در روز استفاده از دستگاه حداقل نیم ساعت پیاده روی یا ورزش هوازی انجام دهید.
بایستی در دوره استفاده کویتیشن از دستگاه از رژیم غذایی سالم پیروی کنید.
به طور کلی باید از مصرف چربی و کربو هیدرات ساده (برنج، شکر......) تا 24 ساعت بعد از درمان خودداری شود.
برای دفع مواد زائد چربی های آزاد شده از موضع، در طی درمان روزانه 1.5 تا 2 لیتر (8 تا 10 لیوان) آب بنوشید.
اگر می خواهید حیوان و یا محصولات حیوانی را به کشور تایلند بیاورید و یا از این کشور خارج کنید توصیه می شود که برای کسب اطلاعات درباره محدودیت ها و مقررات کنونی با دفتر قرنطینه حیوانات تماس بگیرید.
صادرات حیوانات یا محصولات حیوانی به تایلند: 021340636-7
واردات حیوانات یا محصولات حیوانی از تور تایلند : 021347031-2
مالیات عزیمت
مالیات عزیمت بین المللی اینک در هزینه بلیط های هواپیمای مسافربری هنگامی که توسط مسافران از شرکت های هواپیمایی یا آژانس های هواپیمایی خریداری می شوند منظور می شود.
هیچ مالیات رسمی برای عزیمت داخلی وجود ندارد با این وجود فرودگاههایی که مالکیت خصوصی دارند و توسط مالک خصوصی اداره می شوند مانند فرودگاه کوه سامویی یک "مالیات عزیمت" داخلی کم را در گذشته وضع کردند و ممکن است هنوز هم با توجه به مقررات کنونی شان مالیات عزیمت بگیرند.
برق
جریان برق در سراسر تایلند 220 ولت AC ( 50 سیکل ) است.
مسافرینی که از ریش تراش برقی، ضبط و سایر وسایل برقی استفاده می کنند باید مبدل مخصوص همراه خود داشته باشند. در هتل های بهتر، ترانسفرمرهای 110 ولتی نیز فراهم است.
آب
اگرچه نوشیدن آب از شیر آب در تایلند خطری در پی ندارد اما لوله کشی های بعضی از ساختمان ها ممکن است طوری باشند که هضم آب را دشوار کنند.
علاوه براین، مسافرینی که به باکتری های بی خطر آب عادت ندارند ممکن است با خوردن یخی که مصرف آن بی ضرر است دچار دل درد شوند.
توصیه می کنیم که از آب بطری های ارزان و فراوان آب آشامیدنی که در سراسر تایلند موجود هستند بنوشید. استفاده از بیشتر یخ ها خطرناک نیست زیرا یخ ها از آب اشامیدنی تهیه می شوند، البته یخ های قالبی بهتر از یخ خرد شده هستند.
سوخت اتومبیل ها
در تایلند سوخت بیشتر اتومبیل ها بنزین بدون سرب است که به طور لیتری به فروش می رسد. اتومبیل های بزرگتر مانند کامیون ها، دیزلی هستند. جایگاههای سوخت سراسر کشور تایلند این دو نوع سوخت را دارند. قیمت سوخت بین لیتری 20 الی 30 بات است. بیشتر جایگاههای سوخت ، ویزا و مستر کارت قبول می کنند، جایگاههای سوخت معمولاً ساعت 10 شب یا نیمه شب تعطیل می شوند.
مقیاس های اندازه گیری
در تایلند از سیستم متریک استفاده می شود و مسافت جاده ها و حد سرعت اتومبیل ها به ترتیب بر حسب کیلومتر و کیلومتر در ساعت سنجیده می شوند.
بهداشت و ایمنی
ممکن است عده ای از مردم نگران سلامتی خود یا امنیت در تایلند باشند اما تایلند یک کشور کاملاً امن است، به طور کلی عاری از جنایت و بیشتر بیماری های خطرناک است. صرف نظر از این موارد، مسافرین باید جوانب احتیاط را در حد قبول رعایت کنند.
شبها در مناطق پرت و سوت و کور به تنهایی قدم نزنید و هنگام عبور از مکان های شلوغ دستتان را روی اشیاء گران قیمتتان ( مثلاً کیف با دوربین ) بگذارید.
بعضی از بیماریهایی که مسافرین در تور تایلند ممکن است با آنها مواجه شوند مثلاً تب استخوان شکن، براثر نیش پشه ایجاد می شوند بنابراین آنها باید با استفاده از داروهای با کیفیت ضد حشره از خود در برابر این بیماری ها محافظت کنند.
با نوشیدن آب از بطری های آب و با خوردن غذاهای تازه می توانید جلوی ابتلای خود به دل دردهای جزئی را بگیرید. نگران اینکه در تایلند به بیمارستان نیاز پیدا کنید نباشید خوشبختانه تعداد زیادی بیمارستان در سراسر تایلند به ویژه در بانکوک وجود دارد که خدمات آنها در حد خدمات بیمارستان های خوب جهان است. علاوه براین، در داخل و اطراف همه مناطق عمده جهانگردی تایلند، کلانتری و پاسگاههای پلیس جهانگردی وجود دارد و پلیس معمولاً به مسافرین خارجی بسیار کمک می کند.
شماره تماس با مرکز شبانه روزی فوریت ها: 191
شماره تماس پلیس جهانگردی:1155
با توجه به اینکه سیستم کارت اعتباری و اعتبار مالی در ایران با کانادا بسیار متفاوت بوده و در بدو ورود برای بسیاری از تازه واردین در زمینه اعتبار و نحوه ارزیابی اعتبار افراد در سیستم مالی و بانکی کانادا برای مهاجرت به کانادا ، سوالات زیادی پیش می آید، برآن شدیم تا در ضمن این مقاله توضیحی اجمالی در مورد سیستم اعتبار مالی کانادا را برای شما عزیزان ارایه کنیم.
اولین سوالی که برای بسیاری از عزیزان پیش می آید این است که اعتبار چیست؟ اعتبار در حقیقت توافقی است ضمنی بین وام گیرنده و وام دهنده مبنی بر امکان دسترسی به منابع مالی و در مقابل، باز پرداخت در تاریخی دیرتر. انواع متداول پرداخت اعتباری شامل مواردی از قبیل، وام های اقساطی برای خرید های بزرگ مانند: خرید خانه و یا ماشین، همچنین اعطای اعتبارات گردان از جمله کارت های اعتباری (Credit Cards) و خطوط اعتباری(Line of Credit) است.
این سیستم اعتباری به دو گروه عمده تقسیم میشود:
اعتبارتضمین شده که در آن وام گیرنده یک بخش از داراییهای شخصی خود مثل سپرده سرمایه گذاری و یا خانه را به عنوان وثیقه تضمین برگشت مبلغ وام گرفته شده، به امانت نزد وام دهنده می گذارد. در مورد تازه واردین در بسیاری از موارد بانکهای کانادایی در مقابل اعطای کارت اعتباری به تازه وارد، مبلغی را به عنوان وثیقه در حساب متقاضی نگه می دارند که این مبلغ در حقیقت معادل میزان اعتبار کارت اعتباری خواهد بود. نوع دوم اعتبار، اعتبار بدون تضمین است که در این نوع نیازی به وثیقه گذاشتن نیست. به دلیل مسئله تضمین که موجب کاهش خطر عدم پرداخت برای وام دهنده است، اعتبارات تضمینی معمولا نرخ بهره کمتر و مبلغ اعتبار بالا تری خواهند داشت.
هزینه های اعتباری
جهت پوشش دادن ریسک و هزینه های مرتبط با اعطای اعتبار، وام دهنده هزینه خدمات ارایه شده و یا بهره از وام گیرنده اخذ می کند. میزان بهره تعیین شده، بستگی به موارد متعددی داشته از قبیل: نرخ بهره بانکی ، نوع وام/اعتبار درخواستی ،مبلغ وام/اعتبار مورد نظر و مدت زمان باز پرداخت وام و یا اعتبار است .
از مهمترین دغدغه های وام دهنده خوش اعتباری وام گیرنده و یا توانایی وام گیرنده در بازپرداخت می باشد. قبل از اعطای هرگونه اعتبار، بانکها و موسسات مالی- اعتباری به دقت میزان درآمد، میزان بدهی و سابقه ی باز پرداخت شما را مورد برسی قرار میدهند.
چرا از اعتبار و یا کارت اعتباری استفاده می کنید؟
دسترسی به اعتبار، پرداخت نقدی یکجا برای مبالغ بالارا کاهش می دهد ، این امر به شما اجازه می دهد تا هزینه زندگی را درطول مدت پرداخت کنید. استفاده از خطوط اعتباری و یا کارتهای اعتباری امکان خرید اقلام عمده ای مثل مسکن و اتومبیل را برای بسیاری از کاناداییها ممکن می سازد، حتی برای آن دسته که از پس انداز بانکی خوبی در مهاجرت به کانادا برخوردارند. همچنین استفاده از اعتبار، آسان، امن و قابل مدیریت بوده، البته اگر شما تعهدات خود نسبت به بازپرداخت به موقع مبلغ وام گرفته شده را به انجام برسانید.
حفظ اعتبار خوب
ایجاد و حفظ اعتبار خوب در زمان استفاده از آن برای خریدهای عمده، ضروری است. توصیه می کنیم که حتما نسبت به حفظ اعتبار قوی با احترام گذاشتن به تعهدات قرارداد، نهایت تلاش خود را به کار گیرید . عدم پرداخت به موقع ، پرداخت دیرتر و یا استفاده بیشتر از مبلغ اعتبار تعیین شده، تاثیر منفی بر روی سابقه اعتباری شما و قابلیت شما برای اخذ اعتبار و یا وام در آینده، خواهد داشت.
رتبه بندی اعتباری چیست؟
در کانادا، دو سازمان سنجش اعتبار بزرگ به نامهای (Equifax و TransUnion) وجود دارند که کار آنها کنترل رتبه بندی اعتبار افراد می باشد. رتبه اعتباری بالا به وام دهندگان بالقوه نشان می دهد که شما قادر به پرداخت صورت حسابهای ماهیانه خود از قبیل قبوض تلفن، کاناهای تلویزیونی و برق و آب خود و بازپرداخت وام به موقع هستید. وام دهندگان رتبه بندی اعتباری شما را جهت تصمیم گیری برای اعطای وام و میزان وام چک خواهند کرد. شما حق دارید که بدانید چه اطلاعاتی در فایل های اعتباری شما ثبت شده و می توانید با تماس با یکی از این دو موسسه یک نسخه رایگان از رتبه بندی اعتباری ذکر شده را دریافت کنید.
چگونه رتبه بندی اعتباری ایجاد کنیم
به عنوان یک تازه وارد، شما هیچ رتبه اعتباری در کانادا نخواهید داشت. یکی از ساده ترین و موثر ترین راهها برای ایجاد یک سابقه اعتباری اخذ کارت اعتباری از یکی از بانکهای کانادایی است. همانگونه که در بالا در انواع اعتبار توضیح داده شد، کارت های اعتباری می توانند تضمین شده (Secured Credit Card) و یا بدون تضمین (Unsecured Credit Card) باشند. شما با استفاده از کارت اعتباری و پرادخت به موقع گردش ماهیانه، در حقیقت، در حال ساختن رتبه بندی اعتباری خود هستید. علاوه بر اینکه کارت اعتباری یک راه مناسب برای خرید بوده در موارد زیر نیز برای شما مفید خواهد بود:
در مواردی به عنوان کارت شناسایی از آن استفاده می شود
بدون بهره، اگر شما مقداری که خرج کرده اید را در پایان هر ماه و یا قبل از مدت زمان تعیین شده به طور کامل پرداخت کنید
امن تر از حمل پول نقد
خرید آنلاین را تسهیل می کند
در مواردی از قبیل رزرو هتل، اجاره ماشین و یا خرید بلیط هواپیما کارت اعتباری ضرروی است
بسته به نوع آن ممکن است به صورت سرپایی یا در شرایطی که مقدار چربی زیاد باشد، به صورت بستری در بیمارستان انجام شود که البته در آن صورت هم مدت زمان بستری ، بیشتر از یک شب نخواهد بود ( البته اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد ).
قبل از شروع کار و عمل لیپوماتیک، فرد مورد نظر بیهوش می شود. باز هم بسته به میزان چربی که باید برداشته شود و نوع لیپوساکشنی که انجام می شود، ممکن است به صورت بی حسی موضعی باشد یا بیهوشی عمومی داده شود.
بعد از بی حسی یا بیهوشی با استفاده از یک دستگاه مکش که به یک وسیله فولاد زنگ نزن کوچک به نام کانولا وصل است ، لیپوساکشن آغاز می شود. کانولا از طریق برش های کوچکی وارد چربی بین پوست و عضله می شود و با استفاده از پمپ مکش یا سرنگی بزرگ ، چربی ها برداشته می شود. طول مدت کار به مقدار چربی ای که باید برداشته شود، بستگی دارد.
انواع لیپوساکشن
لیپوساکشن هم تکنیک های مختلفی دارد که دو نوع اصلی آن شامل موارد زیر است :
لیپوساکشن TUMESCENT که طی آن جراح محلولی را درون چربی مورد نظر که قرار است برداشته شود تزریق می کند.این محلول شامل سالین ، مسکن خفیف و اپی نفرین ( برای انقباض رگ های خونی ) است. محلول موردنظر نه تنها باعث می شود جراح بتواند راحت تر چربی ها را بردارد، بلکه باعث می شود خونریزی فرد کمتر باشد و طی کار و بعد از آن درد بیمار کمتر شود.
لیپوساکشن با کمک اولتراسوند ( امواج ماوراء صوت ) که در این روش از انرژی اولتراسوند استفاده می شود تا چربی به حالت مایع درآید و بعد از بدن خارج شود.
دوران نقاهت بعد از لیپوساکشن
در اکثر مواقع وقتی لیپوساکشن به صورت سرپایی انجام می شود، دوران نقاهت بسیار کوتاه مدت خواهد بود. اکثر این افراد چند روز بعد از عمل می توانند سرکار بروند و ظرف دو هفته کاملا فعالیت های عادی خود را انجام دهند. فقط برای چند هفته ممکن است تورم ، درد و ناراحتی در ناحیه مورد نظر وجود داشته باشد. البته توجه داشته باشید که دوران نقاهت به حجم چربی برداشته شده و محل تجمع چربی بستگی دارد.
نتیجه لیپوساکشن؛ دائمی یا موقت؟
در لیپوساکشن ، سلول های چربی از محل مورد نظر به طور دائم برداشته می شوند، بنابراین اگر بعد از این عمل مجدداً دچار افزایش وزن و تجمع چربی شدید، معمولاً در نواحی دیگر است نه در محلی که قبلاً لیپوساکشن انجام داده اید.
البته توجه داشته باشید افزایش وزن هیچ ارتباطی به لیپوساکشن وعمل لیپوماتیک ندارد و برای تناسب کل اندام خود، باید رژیم غذایی و ورزش را در نظر بگیرید.
خطرات لیپوساکشن
در نظر داشته باشید که تمام روش های جراحی خطراتی به همراه دارند. با این حال آمار نشان می دهد لیپوساکشن خطرات کمی دارد و عوارض آن در حداقل قرار دارد،
البته اگر عمل جراحی توسط پزشکی ورزیده و ماهر انجام شود .
خطرات احتمالی لیپوساکشن شامل عفونت و تغییر رنگ پوست است. البته هر چه طول مدت کار کوتاه تر و وسعت نواحی عمل شده کمتر باشد، این خطرات نیز کمتر خواهد بود.
البته باز هم توصیه می کنم که این کار باید تحت نظر یک پزشک ماهر انجام شود و حتماً با مشورت او تمامی جوانب کار را در نظر بگیرید. تا جایی که می توانید از پزشک برای این مورد راهنمایی بخواهید ، چون ممکن است این عمل در مورد شما موثر نباشد.