خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

مقایسه ۷ قابلمه

 

از پیرکس و تفلون تا لعابی و آلومینیومی

 

بیشتر مردم ما برای پخت‌وپز از قابلمه استفاده می‌کنند و این قابلمه‌ها را روی اجاق‌گاز می‌گذارند و این یعنی قابلمه‌ها در معرض حرارت مستقیم قرار می‌گیرند و باید تحمل این حرارت را داشته باشند تا در اثر حرارت دچار تغییرات نشوند، مخصوصا پوشش داخلی آنها. با این پیش‌زمینه نگاهی داریم به قابلمه‌هایی که برای پخت‌وپز روی اجاق گاز مناسب هستند...

 

▪ پیرکس؛ مطمئن: بهترین سرویس قابلمه ‌ها، قابلمه‌های پیرکس هستند ولی نه برای ایرانی‌ها چون بیشتر مردم کشور ما از اجاق‌گاز برای پخت‌وپز استفاده می‌کنند در حالی که پیرکس تحمل حرارت مستقیم را به مدت طولانی ندارد. از سوی دیگر، خیلی از غذاهای ایرانی را در مایکروفر هم نمی‌توان پخت. در کشورهای دیگر که استفاده از اجاق‌های برقی رایج است، این قابلمه‌ها مناسب هستند.

 

▪ تفلون؛ پرطرفدار: یکی از قابلمه‌هایی که در کشور ما زیاد به کار می‌رود، قابلمه‌های تفلون هستند. این قابلمه‌ها از این نظر که غذا به آنها نمی‌چسبد و روغن کمتری برای پخت‌وپز در آنها لازم است، خیلی طرفدار دارند ولی باید هنگام استفاده از آنها دقت‌ بسیار زیادی داشت چون حتی کشیدن اسکاچ زبر روی سطح داخلی‌شان باعث می‌شود خراش بردارند و اگر تکه‌ای از تفلون وارد دستگاه گوارش شود، می‌تواند آسیب زیادی در پی داشته باشد به همین دلیل استفاده از قابلمه‌های تفلون در اروپا تقریبا منسوخ شده است.

 

▪ چدن‌هایی که چدن نیستند: قابلمه‌های دیگری که به نام قابلمه چدن امروزه در بازار به فروش‌ می‌رسند، در واقع چدن نیستند بلکه از جنس آلومینیوم خشک‌اند که با دستگاه‌هایی خاص در قالب تزریق می‌شوند و روی آنها تفلون می‌کشند یعنی با ظروف تفلون تفاوتی ندارند و باید همان ملاحظاتی که در مورد قابلمه‌های تفلون وجود دارد، در مورد آنها هم رعایت کرد. لازم است بدانید چدن، آلیاژی از آهن است و اگر این قابلمه‌ها واقعا چدن بودند، وقتی لایه رویه آنها (تفلون) به هر دلیلی خراش برمی‌داشت، حتما زنگ می‌زدند.

 

▪ استیل؛ بهداشتی: قابلمه‌های استیل از همه قابلمه‌های دیگر بهداشتی‌ترند اما یک مشکل اساسی دارند، اینکه حرارت را مستقیم انتقال می‌دهند. یعنی وقتی یک قابلمه استیل روی حرارت قرارمی‌گیرد، غذا سریع در آن می‌سوزد چون بلافاصله حرارت آتش را منتقل می‌کند به طوری که دمای این سوی قابلمه که روی آتش قرار گرفته و آن سو که غذا درونش قرار دارد، سریع یکی می‌شود مگر اینکه روی لایه بیرونی آن آلومینیوم یا مس چسبانده شده باشد. البته حتی در این صورت هم دیواره‌های قابلمه حرارت را به شدت منتقل می‌کند.

 

▪ سرامیکی‌ها هم احتیاط دارند: برخی از قابلمه‌ها هم با روکش سرامیکی عرضه می‌شود ولی باید بسیار دقت کرد که این روکش ساییده و تکه‌های آن وارد غذا نشود زیرا بسیار آسیب‌زاست.

 

▪ لعابی‌هایی که ترک می‌خورند: قابلمه‌های لعابی که معمولا برای طبخ مربا استفاده می‌شوند هم آهنی هستند چون لعاب به آلومینیوم نمی‌چسبد ولی روکش آنها از جنس لعاب است که معمولا در اثر گرما و سرما ترک برمی‌دارد. در این صورت آهن زیرلعاب خیلی سریع زنگ می‌زند و اگر از آن استفاده شود، مضر است.

 

▪ آلومینیوم؛ مطمئن: به نظر من بهترین سرویس قابلمه ها بعد از پیرکس‌ها، قابلمه‌های آلومینیومی هستند چون حتی آسیب و ساییده شدنشان هم مشکلی به وجود نمی‌آورد و وارد شدن آلومینیوم به دستگاه گوارش خطرساز نیست. البته به شرط اینکه این قابلمه‌ها از شمش خالص آلومینیوم باشند. برخی می‌گویند اشکال قابلمه‌های آلومینیومی این است که وقتی در آنها آب می‌جوشانیم، سیاه می‌شوند اما علت این مشکل ناخالصی آب است و اگر آب مقطر را در این ظروف بجوشانیم، سیاه نخواهند شد.

 

در آب لوله‌کشی، آب چاه که حاوی املاح و نمک است وجود دارد و نمک آن باعث تولید اکسیدآلومینیوم می‌شود که البته ضرری ندارد و فقط رنگ ظرف را عوض می‌کند که قابل رفع است. از سوی دیگر، هنگام خرید این قابلمه‌ها باید مراقب بود نازک نباشند زیرا در این صورت وقتی روی اجاق گاز قرار می‌گیرند، ته‌ظرف بالا می‌آید و حتی با سیم ظرفشویی ممکن است ساییده شوند و از بین بروند. برای جلوگیری از سیاه شدن قابلمه‌های آلومینیومی هنگام جوشاندن آب، می‌توان مقدار کمی ماده‌ای ترش مثل آبلیمو یا سرکه در آن ریخت.

 

 

    علی شعبانی

    رییس هیات مدیره و مدیرعامل کارخانجات ظروف شعبانی

نکات مهم در طراحی استند تبلیغاتی

 

نکات مهم در طراحی استند

 

طراحی استند فروشگاهی نیازمند تخصص و مهارت کافی در این حوزه است که توسط متخصصان و گرافیست های حرفه ای صورت می گیرد.

ابتدا انتخاب رنگ استند باید با توجه به فعالیت شرکت انتخاب شود. چنانچه شرکت مورد نظر در زمینه تولید و فروش محصولات غذایی فعالیت می کند بهتر است از رنگ های مهیج همچون قرمز و نارنجی استفاده کرد.

شرکت ایرانسل از رنگ زرد برای تمامی موارد تبلیغاتی خود استفاده می کند که در هر مکانی یادآور فعالیت این شرکت می باشد.

 بنابراین انتخاب یک رنگ مناسب در ابتدای راه و پایداری بر استفاده از آن، موجب می شود تا استند در اذهان بینندگان جای خود را باز نماید.

 

استفاده از متون تاثیرگذار و جملات بکر به استند کمک زیادی می کند.

 به هر اندازه یک استند زیبایی بیشتری داشته باشد، به همان میزان نیز تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 

وجود لوگوی شرکت در هنگام طراحی، یکی از نکات مهمی است که باید مد نظر طراحان استند قرار بگیرد.

 

در استند فروشگاهی علاوه بر بیان محصول، متونی نیز برای معرفی محصولات درج می شوند. توصیه ما این است که در بیان متون از فونتهای متنوعی استفاده شود. کار با فونتهای نستعلیق زیبایی خاصی را به کار می بخشد.

تصاویر گرافیکی زیبا و منحصر به فرد که با فعالیت و محصولات شرکت متناسب باشند بر اهمیت و زیبایی استند می افزاید.

عرضه ی قابلمه های ارزان قیمت توسط دستفروشان، تهدیدی برای سلامتی

 

قابلمه و ظروفی که برای پخت و پز از آن ها استفاده می کنیم بسیار حائز اهمیت هستند. در این مقاله به موضوعی پرداختیم که می خواهیم با دقت بخوانید و به خانم های خانه دار هم اطلاع دهید.

 

اخیرا در خروجی مترو، بازار و برخی نقاط خیابان دیده می شود ظروفی به نام  سرویس قابلمه تفلون، سرامیک و گرانیت ِ ارزان فروخته می شود . دلیل این ارزانی توسط فروشنده ها تک سایز ماندن و غیر معروف بودن برند آن ها گفته می شود، هرگز باور نکنید!

 

 

پوشش این قابلمه های ارزان قیمت چیست؟

 

و اما بشنوید حقیقت چیست :

مواد اولیه پوشش های تفلون، سرامیک و گرانیت که برای قابلمه ها بکار برده می شود توسط تولید کنندگان معتبری چون دوپونت در چند کشور دنیا تولید می شوند که همگی استانداردهای بین المللی و سیستم کنترل کیفی منضبطی دارند. تولید کنندگان معروف و دارای مجوزهای معتبر و دارای استاندارد و دارای مجوز بهداشت از این مواد استفاده می کنند؛ چون باید پاسخگو باشند. اما ظروفی که ابتدا از آن ها نام بردیم، بدون اعتبار و غیراستاندارد تولید می شوند و شخص یا شرکت مشخصی هم بابت عوارضی که در پی خواهند داشت پاسخگو نخواهد بود.

 

غالبا این ظروف ارزان در کارگاه های غیر مجاز در داخل ایران یا در کشورهای چین و هند و پاکستان و … که در آنجا هم غیر مجاز هستند به صورت کاملا غیر استاندارد و غیر بهداشتی تولید می گردند.

 

بد نیست بدانید قیمت مواد اولیه مرغوب پوشش های تفلون برای قابلمه از کیلویی ۵۰ هزار تومان تا کیلویی ۵۰۰ هزار تومان و حتی بیشتر( بسته به کیفیت مواد ) متغیراست. در تولید یک قابلمه تفلون سایز متوسط مثل سایز ۲۴ که از ارزانترین مواد ساخته شده باشد اقلا ۵ هزار تومان ماده اولیه تفلون مصرف می شود، علاوه بر آن هزینه آلومینیوم و دستگیره و رنگ بیرون ظرف را هم اضافه کنید. بدون احتساب سود تولید کننده و فروشنده قیمت ظرف حداقل ۳۰ هزار تومان می شود، حال اگر سود تولید کننده و عمده فروش و خرده فروش و مالیات و … را اضافه کنیم چیزی کمتر از ۵۰ هزار تومان برای فروش یک ظرف باور نکردنی است. پس چگونه یک دستفروش قابلمه تفلون سایز ۲۴ را به قیمت ۲۰ هزار تومان می فروشد؟!

 

 

قابلمه تفلون ارزان

 

 ظروف و قابلمه های ارزانی که توسط دستفروشان عرضه می شوند؛ دستگیره شان از مواد ارزان و بازیافتی، بدنه شان از آلومینیوم ناخالص و از همه وحشتناک تر پوشش آن ها از رنگ های معمولی غیر بهداشتی و غیر خوراکی با خاصیت نچسبی و مقاوم به حرارت است. رنگ های سیلیکونی مقاوم اند و نچسب اما به هیچ عنوان مناسب آن نیستند که غذایتان را روی آن بپزید!

 

ظرفی که ۲۰ هزار تومان از یک دستفروش به نام ظرف سرامیک می خرید و تصور می کنید جنس ارزان خریده اید … پوشش سرامیک ندارد و فقط داخل آن رنگ شده است !!! انواع «رنگ های روغنی» یا «رنگ های پلی استر» یا «رنگ های سیلیکونی غیر خوراکی نچسب» که غیر خوراکی اند و ارزان! اما از نوع با دوام هستند و تا مدتی نچسب می مانند. تشخیص آن هم با چشم معمولی و بدون آزمایش ممکن نیست.

  

کالای گران در سرویس قابلمه، الزاما مرغوب نیست. ولی کالای خیلی ارزان، حتما نامرغوب است .

 

پس تنها ظروف استاندارد و مجاز بخرید و به برندهای معتبر اعتماد کنید. این که یک ظرف ارزان ولی ناسالم بخرید صرفه جویی نیست، بلکه اشتباهی است جبران ناپذیر!

 

حال که می دانید داخل این ظروف ارزان و نامعتبر، یک رنگ معمولی و غیر خوراکی ولی با دوام است … خودتان تصور کنید چگونه این مواد شیمیایی در حال پختن غذا در دمای بالا وارد غذای شما می شوند، و به مرور وارد بدنتان می شوند. مطمئن باشید ضرر این مواد بسیار بیشتر از ضرر روغن و سرخ کردنی و نمک و شکر و نوشابه است که همه ما می دانیم باید مصرفشان را کم کنیم.

کاربرد استند تبلیغاتی چیست؟

 

سازه استند تبلیغاتی در مکان های مختلفی برای معرفی تجارت وکسب وکار به صورت ویژه مخصوصا در نقطه خرید بکار گرفته می شود و همچنین در محیط غرفه های نمایشگاهی و استند فروشگاهی ، فروشگاه و مراکز خرید،هتل ها، کنفراس‌ها به ویژه کنفراس‌های خبری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

استندهای تبلیغاتی نیز همچون نوع نمایشگاهی، از مواد اولیه مختلف و در اشکال و طرح های متنوعی وجود دارد.

 این نوع استندها این امکان را برای شرکت ها و تولیدکنندگان فراهم میآورند تا آنها بتوانند به معرفی کالاها و خدمات خود بپردازند.

 

نقش استند تبلیغاتی در محل خرید

 

استند تبلیغاتی تبلیغات در نقطه خرید (Piontofpurchase advertising) که در فروشگاه‌ها و مراکز خرید صورت می‌گیرد و به اختصار POP خوانده می‌شود،

در سال‌های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است، به‌طوری‌که در بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی و مشاوره کشورهای توسعه‌یافته دپارتمان مخصوصی برای ارائه خدمات POP-AD ایجاد شده تا به خلق ایده‌های جدید تبلیغات در نقطه خرید بپردازند.

 

 انجمن تجاری بین‌المللی تبلیغات در نقطه خرید پیامی تحت عنوان سه چهارم دارد، بدین معنا که سه چهارم تصمیمات مشتریان برای خرید کالا یا خدمت در نقطه خرید شکل می‌گیرد، پس می‌توان گفت، مشتریان ۷۵درصد در فروشگاه تصمیم می‌گیرند خرید کنند.

 

 یکی از بهترین نمونه‌های رسانه‌های تبلیغاتی برای این مراکز استندها هستند که دقیقا در محل خرید قرار می‌گیرند و در لحظه خرید مشتری را به‌شدت ترغیب خواهند کرد.

 

به هرحال روند کنونی حاکی از این است که ابزارهای تبلیغ در نقطه خرید تا حدودی به پدیده ابزارهای تبلیغی دائمی در نقطه خرید تبدیل شده

 

 و خرده ‌فروشان هم از بحث صرف درباره قیمت فاصله گرفته و دریافته‌اند که فروش آنها از طریق تبلیغات در نقطه خرید تامین می‌‌شود به همین دلیل در کنار هر کالایی ابزار تبلیغاتی جهت ارتقای فروش را نیز مطالبه می‌کنند.

 

مطالعات نشان داده است که تبلیغات در جذب مشتری به فروشگاه  و استند فروشگاهی موثر است اما استراتژی‌هایی که در نقطه خرید هستند مشتری را به سمت خرید محصول هدایت می‌کنند.

سازه نمایشگاهی

 

جلب توجه مخاطبان با چاپی باکیفیت و طراحی منحصر بفرد و استفاده بهینه از فضای موجود در غرفه‌های نمایشگاهی و استند فروشگاهی برای جذب بازدیدکنندگان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

 هر شخص تقریباً ۳ ثانیه وقت صرف می‌کند تا آنچه شما در معرض نمایش قرار داده‌اید را جذب کند.

 

اگر شما موفق نشوید در این ۳ ثانیه کوتاه پیام خود را به او رسانده و انگیزه بررسی بیشتر غرفه را به او ندهید، او را برای همیشه از دست داده‌اید.

 

 در صورتی که شرکت خود را با جذاب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین روش ممکن در معرض نمایش قرار دهید، سرمایه‌ای که برای بازاریابی و تبلیغات صرف کرده‌اید ،هدر نرفته است.

 

 ما در فانوس می‌توانیم به شما در این پروسه کمک کنیم و ملزومات غرفه شما مانند انواع استند (خرچنگی، کراس، تنطیمی و…) ، انواع رول آپ (ثابت و گردان) و دیگر سازه‌های نمایشگاهی از جمله پاپ آپ، میز کانتر، جای کاتالوگ و… را تامین کنیم.

 

در هر سطح که فعالیت می کنید،ما در فانوس می توانیم غرفه ای برای شما طراحی کنیم که توانایی‌های اصلی شرکت شما را برجسته و شفاف بیان نماید و با طراحی‌های گرافیکی قوی،هویت تجاری شما را تقویت خواهیم کرد.

 

توزیع انواع سازه های نمایشگاهی به صورت عمده و یا تکی در انواع مختلف با کیفیت بسیار بالا

 

انواع سازه‌های نمایشگاهی عبارتند از:

 

    انواع  استند فروشگاهی

    انواع رول آپ

    انواع پاپ آپ

    انواع میز کانتر

    لایت باکس

    اسپیس فریم