خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

طراحی غرفه های نمایشگاهی و تجاری

 

طراحی غرفه در صورت عقد قرارداد رایگان می باشد. در ابتدا طراحان ما به منظور ارائه دیدگاه و ارسال پیام تبلیغاتی شما به بازدیدکنندگان به بهترین نحو با شما مشاوره نموده و سپس طرح اولیه ارائه می گردد.

 لازم به ذکر است تغییر طرح اولیه تا حصول تایید شما ممکن می باشد.

جلب رضایت مشتری از اهداف اصلی می باشد و همکاری طولانی ما با شرکتهای معتبر بیانگر این امر می باشد.

 

ساخت و اجرای غرفه های نمایشگاهی و تجاری:

 

همکاران ما از مواد مدرن، با کیفیت و در عین حال متناسب با بودجه شما در غرفه سازی نمایشگاهی

می نمایند از جمله این مواد چوب، نئوپان، ملامینه و لمینت، فلزات از جمله آلومینیوم می باشد.

لازم به ذکر است تنوع مواد نقش به سزایی در خاص بودن و برجسته شدن غرفه به عهده دارد. تیم کاری ما ساخت و اجرای دقیق و همسان با طراحی سه بعدی، واجد کیفیت، خاص و برجسته را به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

ارائه خدمات پس از برپایی غرفه های نمایشگاهی:

 

    برپایی غرفه و غرفه سازی نمایشگاهی اتمام کار نمی باشد. شرکت آریا مسئولیت خدمات و تعمیرات مورد نیاز را با حداکثر سرعت در حین برپایی نمایشگاه را به عهده می گیرد. این تعهد شامل حال غرفه هایی با متراژ پایین تا بزرگ می باشد..

 

    -جمع آوری غرفه نمایشگاهی:

 

    همکاران متخصص ما نسبت به اهمیت زمان بندی در جمع آوری غرفه آگاه می باشند و جمع آوری بدون مشکل و سریع را در پایان نمایشگاه تضمین می نماید.

 

    -کاهش قیمت در صورت تکرار همکاری با پلان یکسان:

 

    در صورت عقد قرارداد برای سال آتی هزینه اجرای غرفه در سال دوم ۲۰% الی۳۰ % کاهش پیدا خواهد کرد. این در صورتی امکان پذیر است که ابعاد غرفه ، پلان و طرح سه بعدی کاملا همسان با سال گذشته باشد. در این حالت تمامی لوازم و تجهیزات چندبار مصرف غرفه ی شما در انبار کارخانه بسته بندی و نگهداری شده و در سال آتی مجددا از این تجهیزات در جریان غرفه استفاده می گردد.

مدیریت و طراحی غرفه

 

اگر باور داشته باشیم که غرفه سازی نمایشگاهی هر شرکت در نمایشگاه ها، به منزله کارت شناسایی و معرف شخصیت آن شرکت تلقی میشود؛

به اهمیت غرفه واقف شده ایم. در واقع ، غرفه برآیند همه نیرو ها و هزینه هایی است که صرف حضور در نمایشگاه کرده ایم تا به موفقیت دست یابیم.

امروزه طراحی و ساخت یک غرفه در نمایشگاه ها اهمیت بسیار زیادی برای شرکت ها دارد

 

 زیرا شرکت ها با توجه به تخصصی شدن نمایشگاه ها و اصول مدیریت بازاریابی تمایل دارند با یک برنامه ریزی بسیار دقیق حضور پر رنگتری را در یک نمایشگاه از خود به نمایش بگذارند و ارتباط مناسب تر و اثرگذار تری با بازدید کنندگان برقرار نمایند تا بتوانند سهم مناسب از بازار را بدست بیاورند.

 

در نتیجه به دنبال تدبیری برای جذب بیشتر بازدید کنندگان از غرفه خود هستند.

 

 اصول موفقیت به عوامل متعددی از قبیل مکان برگزاری نمایشگاه، خلاقیت، شرایط زمانی، داشتن تیم کار آمد و مناسب، نو آوری در ارتباط با شناخت محیط و اهداف شرکت و ... بستگی دارد که همه این موارد را نمیتوان در این نوشتار بطور کامل بیان نمود بلکه سعی شده است

 

 به صورت کاربردی به معرفی و تشریح مواردی (تجربیات و موضوعات علمی بیان شده توسط طراحان و کارشناسان صنعت نمایشگاهی) که در رسیدن به غرفه قابل قبول برای تحقق اهداف حضور در نمایشگاه موثر است بپردازد.

 

سرویس‌های غرفه سازی نمایشگاهی و فروشگاهی

 

– طراحی انواع غرفه های نمایشگاهی و غرفه سازی نمایشگاهی توسط طراحان مجرب و آگاه به جدیدترین الگوهای روز و تبلیغات در دنیا.

– ساخت و اجرای غرفه های نمایشگاه های تجاری در تهران و شهرستانها.

– جداسازی قطعات و جمع آوری غرفه نمایشگاهی بعد از اتمام کار نمایشگاه با توجه به محدودیت زمانی موجود در دستور العمل نمایشگاه.

– ارائه سرویسهای مورد نیاز در زمان برگزاری نمایشگاهها.

– پشتیبانی خدمات و تعمیرات در صورت نیاز و در اسرع وقت.

– طراحی گرافیکی و چاپ پوستر، کاتالوگ، بنر و لایت باکس با آخرین تکنولوژی روز.

– ارائه سرویسهایی مانند، اینترنت، فن آوری های نوری و انواع نورپردازی، صفحه نمایشهای مدرن و تجهیزات بسیار مدرن بصری.

– ارائه تجهیزات و مبلمان مدرن

عوامل مؤثر و نکات مهم در طراحی غرفه

 

عوامل متعددی در طراحی غرفه سازی موثرند که طراح باید مد نظر داشته باشد که می توان به موارد زیر اشاره نمود.

 

- سادگی و سهولت در ارائه طرح و اجرای آن

 

هر طرح پیچیده ای لزوما زیبا و کار آمد نیست سعی شود که تناسبی معقول بین فرم و عملکرد غرفه وجود داشته باشد و بتوان بصورت مناسب پیام شرکت و ارائه خدمات را در بر داشته، در عین حال زمان محدود برای ساخت را در نظر بگیرد و هزینه اجرایی قابل قبول برای شرکت داشته باشد.

 

- محل و موقعیت غرفه

 

با توجه به اینکه مکان هر غرفه (در سالن یا فضای باز ) و نوع غرفه، دارای ارزش متفاوتی می باشد سعی شود با توجه به اهداف شرکت ( تعداد بازدید کننده بیشتر یا جای آرام تر برای مذاکرهیا در منظر مناسب بودن ) انتخاب غرفه انجام پذیرد و حتی الامکان از مناطق غیر مرغوب پرهیز شود.

لازم بتوضیح است که اگر سابقه حضور ر نمایشگاه های مختلف را داشته باشید گاهی ممکن است از غرفه اختصاص یافته با توجه بدلیل متفاوت و یا محدودیت سازمان برگزارکننده نمایشگاه و یا پر شدن غرفه ها و کمبود فضا، برای شرکت و یا سازمان خود ناراضی باشید و احساس نمایید که مکان اختصاص یافته نا مناسب و یا از مسیر های اصلی دور افتاده است. که می بایست با در نظر گرفتن تمهیدات مناسب، دستیابی به غرفه را تسهیل نمود و این نکته را فراموش نکنیم که بر اساس بررسی های انجام شده در نمایشگاه های کشور آلمان، رابطه معنا داری بین موفقیت غرفه و حصول موفقیت در نمایشگاه وجود ندارد و داشتن تصور یک موقعیت بد در نمایشگاه، در واقع یک دیدگاه بد است که نسبت به مکان غرفه داریم که با ر نظر گرفتن تمهیدات و استفاده از ابزار های مناسب از قبیل تبلیغات و هدایا و . . . می توان به موفقیت مورد نظر دست پیدا نمود.

 

- انتخاب معقول همسایگان مجاور

 

با توجه به هدف مشارکت و ظرفیت سنجی رقبا و توان پاسخ گویی و مقایسه برای بازدیدکننده، غرفه سازی مناسب را انتخاب نمایید. چنانچه رقیب شما در غرفه همجوار نباشد با آسایش بیشتری پاسخ گوی بازدید کنندگان خواهید بود.اندازه غرفه همجوار نیز در نظر گرفته شود و در صورت کمتر بودن مساحت دقت شود چون ممکن است در کنار برخی از غرفه ها، غرفه شما تحت الشعاع قرار گیرد.

 

- آرایش منطقی کالا ها و ارائه خدمات

 

*سعی نمایید کالاهای نمایشی را گروه بندی کنید. برای موثر بودن و نمایش بهتر، کالاهای متفاوت را جدا از هم و در قفسه های جداگانه به نمایش بگذارید.

* از قرار دادن کالاها به صورت متراکم پرهیز کنید زیرا قرار دادن کالاها مختلف و متفاوت در کنار هم، دید بازدیدکننده را آشفته می کند و هیچ کدام از کالاها در ذهن او نقش نمی بند

* سعی نمایید با روش مناسب ویژگی های کالاهای شرکت را معرفی کنید استفاده از بروشور و راهنمای معرفی کالاها، بسیار مفید است.

* سعی نمایید نحوه نمایش کالا را طوری انجام دهید که بازدید کننده بتواند به آسانی تمام اطلاعات مورد نیاز را بدست آورد.

* برای ارائه بهتر کالاهای مثل داروهای گیاهی و ادویه های غذایی سعی شود از جلوه های گرافیکی و جدول حاوی خواص و کاربرد آنها استفاده کنید تاثیر بیشتری دارد.

 

- مشخصات فنی غرفه

 

* اندازه، نوع، مساحت، معماری، مصالح مورد استفاده، تجهیزات فنی و امثال آن مشخصات فنی غرفه را تشکیل می دهند.

* مساحت غرفه و وضعیت اطراف آن برای طراحی و ساخت غرفه مهم است که باید با آن توجه کافی شود تا در هنگام ساخت با توجه به زمان محدود دچار مشکل نشوید.

 

- ساختمان غرفه

 

از عواملی که در طراحی غرفه در ابعاد و موقعیت ساختمان غرفه باید مورد توجه قرار گیرد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- ویژگی های اقلیمی و فرهنگی کشور میزبان( برای مثال طراحی غرفه در کشورهای اروپایی و آسیایی یکسان نیست.)

2- تناسب ساختمان غرفه با هدف های تعیین شده

3- در نظر گرفتن فضای مورد نیاز برای مذاکره و نمایش کالا

4- احساسی که مایلیم در ذهن بیننده القا کنیم.( مدرنیسم یا سنت گرایی، صنعت یا طبیعت و . . .)

5- توجه به مسائل فنی( مانند نور، رطوبت، حرارت، ارتفاع سقف، سطح دیواره های جانبی، مقاومت کف، مسیر ورود و خروج بازدیدکنندگان، فاصله بین کانون های تجمع مثلا محل نمایش فیلم و محل میز اطلاعات و . . . .)

6- تمایز غرفه شما نسبت به سایر غرفه های مجاور (بطور مثال یک غرفه 50 متری در میان غرفه های 12 متری بسیار بزرگ و در میان غرفه های 200 متری کوچک به نظر میرسد.)

 

- دکوراسیون غرفه

 

دکوراسیون غرفه می بایست دارای فرم زیبا و عملکرد مناسب باشد و بهره برداری را برای بازدیدکنندگان و کارکنان غرفه آسان و در عین حال جذاب نماید. به این منظور، نکات ذیل را مورد توجه قرار دهید:

1- آرایش غرفه به گونه ای باشد که توجه مردم را تنها به کالای ارائه شده معطوف سازد.

2- سعی شود از هر کالایی، حتی المقدور یک نمونه را به نمایش در آید.

3- سعی نمایید نمایش محصول خود را از طریق فیلم و اسلاید ارائه نمایید( در صورت عدم وجود محصول یا عدم مجوز برای نمایش زنده ماشین آلات) تا بازدید کننده کیفیت کار و محصول شما را از نزدیک مشاهده کند.

5- سعی شود در نمایش بعضی از کالاها از ویترین مناسب و زیبا استفاده گردد توجه داشته باشید برخی از کالاها نیازی به قفسه و ویترین ندارد.

6- از شلوغ کردن غرفه بپرهیزید و برای استفاده بهتر از فضا و مکان از به کار بردن استند و ویترین و . . . اضافی اجتناب کنید.

7- استفاده مطلوب و مناسب از دیوارها وپانل های غرفه، موجب صرفه جویی در هزینه و وقت می شود.

8- از چیدمان صندلی اضافی که موجب شلوغی غرفه و نشستن بی مورد کارکنان غرفه می شود، اجتناب نمایید.

9- برای طراحی غرفه، زیبایی خوب است و غرفه را جذاب مینماید، اما، به این نکته دقت نمایید که غرفه آرایی، ساخت و تجهیز غرفه، باید در حداقل زمان صورت گیرد.

10- چیدمان کالاهای نمایشی، گلدانهای تزئینی، فلاورباکس، میز و صندلی و لوازم غرفه به روشهای مناسب انجام شود. سعی شود نمای هر بخش با بخش دیگر متفاوت به نظر آید.

11- در صورت امکان سعی شود فضای برای نگهداری کارتن خالی، کالاهای اضافی، غذا خوری، استراحت کارکنان و . . . در غرفه در نظر گرفته شود.

در ساخت غرفه در فضای باز و در فصول مختلف علاوه بر رعایت موارد بالا، به ایستایی و مقاومت غرفه در برابر عوامل جوی، گرد و غبار و سرمایش و گرمایش و . . . غرفه دقت کافی به عمل آید.

37 نکته یک غرفه نمایشگاهی

 

  غرفه سازی نمایشگاه معمولا با ترکیبی از چوب، فلز، پارچه و ... ساخته می شود.

 تصور کنید چیزی که ساخته می شود یک   غرفه ایست که باید تمامی 37 مورد ذیل را در طول نمایشگاه دارا باشد:

 

  1- ساخت، افزایش، تغییر موقعیت و حفظ برند

  2- پشتیبانی از غرفه داران

  3- منجر به تولید شدن

  4-از راه دور دیده می شود

  5- ارتباط سریع

  6- توقف شرکت کنندگان

  7- کمک به جذب شرکت کنندگان                                        23- تسهیل در گفت و گو

  8- ارتقاء مزایای شما                                                      24- ترساندن رقبای خود                                                 

  9- اعلام  بازار محصولات                                               25- تقویت همکاری های کسب و کار

  10- ورود شرکت  شما به بازارهای جدید                             26- خوش آمدگویی به مشتریان

  11- بیانگر زمینه کاری شرکت باشد                                   27- تغییر اندازه غرفه

  12- میزبان پرزنت (معرفی)                                             28- تغییر پیام ها به مناسب بازارهای مختلف

  13- فراهم کننده فضای جلسات                                          29- القای احساس غرور در تیم خود

  14- نمایش محصولات شما                                              30- تحت تاثیر قرار دادن سرمایه گذاران

  15- معرفی محصولات جدید                                             31- به حداقل رساندن هزینه های عملیاتی

  16- استخدام کارکنان جدید                                                32- تصویب مقررات را نشان می دهد

  17- پیشرفت چرخه خرید                                                 33- نمایش لیاقت شرکت

  18- میزبان یک کنفرانس جمعیتی                                       34- راه اندازی سریع و راحت غرفه

  19- ایجاد یک بیانیه                                                        35- سفر و جابجایی بدون وارد شدن صدمه

  20- تقویت به یک پیام با مضمون                                      36- برای سالها دوام داشته باشد

  21- پاسخ سوالات                                                         37- بیش از هزینه پرداخت شده، جلوه داشته باشد

  22- ذخیره وسایل غرفه داران، بعلاوه برشورها و کاتالوگ های تبلیغاتی

   غرفه سازی نمایشگاهی شما باید یک نیروگاه بازاریابی، میزبان فوق العاده، محل کار و در حقیقت یک بازیکن همه کاره تیم باشد. امیدواریم که شرکت نما سازان نوین چکاد به شما برای ساخت یک غرفه مناسب کمک کند. 

مزایای برگزاری نمایشگاه

 هر نمایشگاه که برگزار می شود اهداف خاصی را دنبال می کند

 

اما هدف کلی نمایشگاه ها و غرفه سازی معرفی محصولات و ارایه خدمات جدید برای جذب مشتریان، شناخت و اصلاح کانال های توزیع و ارتباط با آنهاست.

 

هدف اصلی از شرکت در نمایشگاه داخلی و خارجی، در کوتاه مدت یا دراز مدت، افزایش فروش تولیدات یا خدمات است و برگزار کنندگان نمایشگاه علاوه بر کسب منافع و رسیدن به اهداف خود می بایست بستر لازم را برای موارد فوق آماده نمایند.

 

 اما علاوه بر موارد مذکور،  برگزاری یک نمایشگاه موفق و اصولی دارای مزایای زیادی برای گروه های مختلف است که می توان به اهم آنها بشرح ذیل اشاره نمود:

 

1- رونق اقتصادی      

 2- آشنایی با فناوری های جدید          

 3- اشتغالزایی موثر           

 4- جلب سرایه گذاری                 

 5- گسترش همکاری های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی          

 6- تبادل اطلاعات،  دستاوردها و تحقیقات کاربردی و زمینه های فنی- تولیدی و تجاری در غرفه سازی                       7- شناخت رقبا و ایجاد رقابت سالم              

8- سنجش بازار سنجی برای توزیع و فروش کالا در داخل و خارج از طریق نمایندگی های معتبر