خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

گردگیری از فن لپ‌تاپ

 

اگر گرمای داخلی لپ‌تاپ شما بالا برود، ممکن است سیستم شما را تا لب پرتگاه پیش ببرد. درست مانند رایانه‌های دسکتاپ (PC)، بخش‌های داخلی لپ‌تاپ‌ها نیز گرد و خاک می‌گیرند و نیاز به آموزش تعمیر لپ تاپ داریم .

 

 از سوی دیگر به علت این‌که قطعات داخلی لپ‌تاپ‌ها فضای کمی در اختیار دارند و به عبارتی تنگاتنگ در کنار یکدیگر چیده شده‌اند، گرد و خاک گرفتن آنها و فن خنک‌کننده وضعیت را نسبت به یارانه‌های رومیزی خطرناک‌تر می‌سازد. هنگامی که فن‌های خنک‌کننده به علت گرمای زیاد مجبور شوند تا پیوسته کارکنند، لپ‌تاپ در معرض خطر داغ‌کردن قرار می‌گیرد.

 

در این صورت ممکن است لپ‌تاپ هنگ کرده (قفل شده) که می‌تواند موجب صدمه‌دیدن قطعات داخلی یا خرابی کلی آن شود. تنها کاری که شما باید بکنید این است که یک پیچ‌گوشتی بردارید، درپوش زیرین دستگاه را باز کرده و داخل دستگاه را با استفاده از یک سشوار یا کمپرسور هوا، باد گرفته و گرد و غبارهای جمع شده داخل کیس لپ‌تاپ را از روی قطعات داخلی و فن خنک‌کننده آن بزدایید.

 

‌ـ ‌روش کار:

 

لپ‌تاپ را خاموش کرده، آداپتورش را از برق درآورده، به پشت برگردانده و باتری آن را جدا کرده و بردارید. در انتهای گوشه‌های درپوش زیرین به دنبال دریچه مخصوص دسترسی به قطعات داخلی که پنجره‌های تبادل هوا دارد، بگردید. پیچ‌های این پنل را باز کرده و آن را بردارید.

 

حال شما باید فن خنک‌کننده و برخی قطعات داخلی را ببینید. البته برخی لپ‌تاپ‌ها هم هستند که این پنل را ندارند و باید کل درپوش زیرین دستگاه را باز کنید. انواعی از نوت‌بوک‌ها هستند که باز‌کردن آنها برای افراد غیرحرفه‌ای ممکن نیست و تنها چاره این است که به نمایندگی یا تعمیرگاه معتبر لپ‌تاپ مراجعه کنید.

 

 حال زمان آن رسیده است که توسط باد گرفتن گرد و خاک‌های تجمع یافته را از بین ببرید. البته باید این کار را در محیط خارج از اتاق انجام دهید. از زوایای مختلف فن خنک‌کننده را در معرض باد فشار قوی قرار داده، اطمینان حاصل کنید که جهت باد همیشه از سمت داخل رو به خارج دریچه تبادل هوای کیس لپ‌تاپ باشد تا گرد و خاک‌ها از لپ‌تاپ خارج شوند.

 

 

جریان باد را مرتب قطع و وصل کنید تا همه جای فن تمیز شود. اگر از کمپرسور باد استفاده می‌کنید، فشار باد را روی درجه ملایم تنظیم کنید و سر لوله خروج باد را به فن و قطعات داخلی خیلی نزدیک نکنید. اگر جریان باد زیادی قوی باشد و از فاصله خیلی نزدیک باد بگیرید، این احتمال هست که فن خنک‌کننده و قطعات داخلی لپ‌تاپ صدمه ببینند.

 

 

پس از آن که گرد و خاک‌ها را توسط باد به خارج از کیس لپ‌تاپ راندید، پنل دسترسی را سرجایش گذاشته و پیچ‌هایش را ببندید.

 باتری لپ‌تاپ را نیز به دستگاه متصل کرده و آن را روشن کنید. حال باید لپ‌تاپ شما خیلی بی‌سر و صداتر و خنک‌تر از قبل کار کند.

در غرفه ارزی چه نکاتی برای غرفه ساز مهم است ؟

 

 

وقتی برای مشارکت کننده ای غرفه می سازید که قسمتی از غرفه  غرفه سازی نمایشگاهی را به صورت ارزی تهیه کرده به نکات زیر باید توجه کرد:

 

1 - قسمت ارزی کاملا از قسمت ریالی جدا شود - به نحوی که با اولین نگاه قابل تشخیص باشد.

 

2 - وقتی غرفه ای را می سازید که ارزی/ریالی است فرض کنید که 2 غرفه را می سازید یعنی سعی در جدا نمودن المانهایی مانند فضاهای VIP و استند محصولات نمایید.

 

 

تبصره : به یاد داشته باشید که در قسمت ارزی فضای مذاکره و میز و صندلی را فراموش نکنید چون باعث جریمه و اضافه شدن متراژ ارزی غرفه می شود.

 

3 - کاتالوگ های قسمت ارزی به هیچ عنوان به قسمت ریالی منتقل نشود

 - کارشناسان ارزی /ریالی نمایشگاه به مجرد مشاهده کاتالوگ های بخش ارزی در بخش ریالی مقدار ارزی غرفه را افزایش خواهند داد.

4 - سعی نمایید کف پوش بخش ارزی با ریالی متفاوت باشد.

 

 

اضافه شدن بخش ارزی به چه معنایی می باشد ؟

 

فرض کنید که شما در نمایشگاه شرکت و غرفه سازی نمایشگاهی کرده اید و تصادفا در داخل یکی از میزهای اطلاعات، بروشوری دارید که تبلیغ محصولی را می کند که ساخت کشور ایتالیا است .

 

کارشناس بخش ارزی نمایشگاه ضمن صحبت با شما ناگهان متوجه این کاتالوگ می شود و به شما اعلام می کند که فرضا 15 متر غرفه شما ارزی شده است.

 

اتفاق زمانی می افتد که شما روز آخر نمایشگاه با هدف خروج کالاهای خود به نمایشگاه مراجعه می کنید و متوجه می شوید که به دلیل بدهی به نمایشگاه حق خروج کالاهای خود را ندارید و ابتدا باید تسویه حساب نمایید تا اجازه خروج داشته باشید.

غرفه های ارزی / ریالی

 

نمایشگاهها با هدف حمایت از محصولات ساخت داخل معمولا مبحثی به نام غرفه های ارزی و غرفه سازی نمایشگاهی دارند

 

 

غرفه ارزی یا بخش ارزی  چیست؟

 

شرکت کنندگان در نمایشگاهها یا تولید کننده هستند یا خدماتی را ارئه می دهند . چنانچه کالا یا

خدمات شما منحصرا مربوط به تولیدات داخلی باشد ، غرفه شما ریالی محاسبه می گردد . در غیر این صورت همه یا بخشی از غرفه شما ارزی خواهد شد. غرفه  یا متراژ ارزی یعنی متراژ یا غرفه ای که برای آن به جای نرخ متعارف غرفه ، شما رقمی معادل 200 یا 300 یورو پرداخت می نمایید.

حداقل متراژ ارزی معمولا بین 6 تا 12 متر است که باید از برگزارکننده سوال شود

 

چه چیزهایی غرفه ریالی شما را به غرفه ارزی تبدیل می کند ؟

 

1 - استفاده از نام یک شرکت خارجی در قسمتی از غرفه

2 - داشتن عنوان لیسانس یا نمایندگی از یک شرکت خارجی

3 - عنوان اینکه قسمتی از محصول معرفی شده، در غرفه خارجی است.

4- استفاده از نام یا لوگوی خارجی بر روی پوستر ها یا لایت باکس ها

5 - قرار دادن کاتالوگ محصول خارجی ( فرض کنید که 10 محصول را در غرفه خود معرفی می کنید ، اگر یکی از این محصولات در کاتالوگ نوشته شده باشد که تولید ایران نیست بخشی از غرفه شما ارزی می شود )

6 - هر گونه انتصاب محصولات به خارج و غرفه سازی نمایشگاهی

7 - هرگونه صحبت کارشناسان داخل غرفه درباره رابطه محصول شما با یک شرکت خارجی

عناصر و تجهیزات مور نیاز ساخت غرفه

 

همانگونه که قبلا بیان گردید طراحی غرفه و غرفه سازی نمایشگاهی  تلفیقی است از فن و هنر، لذا وسایل مورد نیاز برای این کار نیز سنخیتی فنی و هنری خواهد داشت.

 

امکانات لازم برای طراحی و ساخت غرفه مواردی است از قبیل آب، برق، وسایل سمعی و بصری، تجهیزات اداری، وسایل تزئینی و وسایل رفاهی و پذیرایی که مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در خصوص مشخصات فنی کالاها و دستگاه های نمایشی، از نظرات مشورتی مهندسین و کارشناسی که مسئول نمایش یا معرفی کالا می باشند بهره برداری می گردد که از غرفه ای به غرفه دیگر و با توجه تنوع کالایی، متفاوت می باشد.

 

 ولی نحوه چیدمان، نور پردازی، نوع رنگ و مسائل گرافیکی که جنبه هنری دارد توسط دکوراتورها انجام می پذیرد.

 

 در این خصوص میتوان موارد زیر اشاره نمود:

 

نور:

 

استفاده از نور مناسب برای جذابیت و به نمایش گذاشتن مطلوب تر کالاها امری ضروری است. نور مناسب یک مساله اساسی است که برای اجرای آن باید ابتدا منابع تامین را  شناخت و بعد اقدام به آن نمود.

 

نور نیز همانند رنگ از عوامل مهم جهت جذب مخاطب می باشد با نور پردازی می توان جذابیت غرفه را افزایش داد.

 

 با نور پردازی مناسب علی الخصوص نور ملایم می توان فضایی آرام بوجود آورده و یا فضای آرام درون غرفه را از فضای شلوغ بیرون متمایز نمود اگر چه در جاهایی از درون غرفه ، می بایست نوری متفاوت تر و با شدت بیشتر و رنگ مشخص تر استفاده نمود.

 

استفاده از رنگ های متنوع در نور پردازی و غرفه سازی نمایشگاهی توصیه نمی گردد زیرا ممکن است توجه مخاطب را از کالا به سوی دیگر معطوف نماید.

 

در نور پردازی با توجه به تاثیرات گوناگون نورهای مختلف ، باید تاثیرات روحی و روانی و میزان تولید گرما و یا آتش زا بودن آنها را مد نظر داشت. در پردازش نور باید دقت نمود که بیننده دچار خیرگی نشود و از زوایای مختلف بتواند کالا یا دستگاه مورد نظر را به طور مطلوب مشاهده نماید.

 

در نور پردازی از لامپ ها و پرژکتور های با قابلیت های تولید نور زرد ، نور آبی و . . . و فیلتر های مختلف استفاده می گردد که هر کدام خصوصیات و کاربرد خاص خود را دارند و با توجه به نوع کالا ، دستگاه و نوع نمایشگاه متفاوت خواهد بود.

 

اگر از نور کامل که گستردگی و کیفیت آن قابل مقایسه با نور های دیگر نیست صرف نظر کنیم، استفاده از نور آبی مصنوعی و چراغ های روشنایی ، به نیازی ضروری و همیشگی در غرفه آرایی تبدیل شده است ، به خصوص نقش نور پردازی در طراحی غرفه بسیار مهم و جذاب می نماید.

 

 محصولاتی که مشتمل بر انواع پرژکتور ، لامپ ها و سیستم های روشنایی هستند، ابزار اصلی نور پردازی غرفه را تشکیل می دهند. با توجه به تنوع این ابزار ،انتخاب صحیح وسیله نوری و تعیین  محل مناسب برای آن مسئله دشوار برای طراحان است.

 

چنین مشکلی پیچیده تر از تامین کمی نور است. اگرچه پرژکتورها قادرند نیازهای کمی نور را به آسانی مرتفع کنند، اما نمی توانند جنبه های دقیق تامین آسایش و نکات ظریف شناسی را تامین نمایند.

 در حقیقت مسئله اصلی برای طراحان ، تنظیم منابع نوری برای خلق محیط مناسب بصری در غرفه می باشد.

 

 مهمترین درخواست غرفه داران و نیاز بازدیدکنندگان در محیط غرفه قابلیت دید در ناحیه تامین روشنایی است. این قابلیت به عوامل اصلی در روشنایی محیط غرفه های نمایشگاهی بستگی دارد که به بعضی از آن ها اشاره می شود.

سطوح مجاور در غرفه ها:

 

سعی شود که تفاوت زیادی در شدت روشنایی سطوح مجاور غرفه بوجود نیاید. بین شدت روشنایی سطوح مجاور غرفه از نسبت معقولی پیروی نماید.( مثلا ده به یک یا دو ).

 

از این رو درخشندگی اطراف منبع تامین روشنایی باید کمتر از درخشندگی خود منبع تامین روشنایی باشد ، در غیر این صورت ، قابلیت دید اجزای غرفه ، مختل می شود.

همچنین ممکن است باعث خستگی چشم شود ، زیرا در این حال باید خود را دو برابر با شرایط جدید منطبق نماید.

 در صورت تداوم این کار، چشم خسته شده و منجر به ناراحتی هایی از قبیل سردرد ، خستگی مفرد و غیره برای کارکنان غرفه می شود و همچنین بازدید کننده را از تمرکز بر روی کالا و یا خدمات قابل ارائه منحرف می سازد.

رنگ در غرفه سازی

 

استفاده متناسب از هر رنگ می تواند کاربرد ویژه ای در طراحی دکوراسیون غرفه سازی نمایشگاهی داشته باشد و بررسی تاثیر متقابل روانشناختی رنگ ها در کاربرد هنری غرفه اهمیت به سزایی دارد.

 

شکوه و جلوه هر رنگ در کنار رنگ دیگر، اثر واقعی خود را نشان می دهد و هر رنگ نسبت به رنگ دیگر میزان تیرگی یا روشنی اش بهتر نمایان می شود. تغییر دادن این ترتیب طبیعی، ناهماهنگی رنگ ها را دنبال دارد و استفاده از این ترکیب ناسازگار، می تواند تغییرات زیادی در طراحی غرفه ها به وجود آورد.

 

رنگ ها از عوامل مهم جذب مخاطب هستند و در خاطره ها باقی می مانند. وسایل و تجهیزات و مبلمان و لوازم به کار گرفته شده در غرفه باید دارای رنگ و کیفیت ظاهری مناسب باشند.

 استفاده از رنگهای مختلف در غرفه و چیدمان کالا باید همخوانی لازم را با یکدیگر و با موضوع اصلی نمایش غرفه داشته باشند.

در استفاده از رنگ ها باید خصوصیات فرهنگی محل نمایش و تاثیر روانی آنها در روی بازدیدکنندگان و افراد غرفه را در نظر داشت. استفاده از رنگ های گرم و شاد در غرفه جلب توجه بیشتری می نماید اما در نمایش کالا تطابق رنگ با نوع اثر بخش تر خواهد بود.

 

برای مثال استفاده از رنگ قرمز برای کالا های گرما زا و رنگ آبی برای کالاهای سرما آفرین  در غرفه سازی نمایشگاهی استفاده می شود.

البته با توجه به خصوصیات هر رنگ و آشنایی با صفات آن بهتر می توان موارد بالا را مد نظر قرار داد.

در طراحی غرفه ها باید به صفات درخشندگی ، پرمایگی و فام هر رنگ که تغییر پذیر است توجه نمود.

 

فام، خصوصیتی از رنگ است که جایگاه آن در طیف رنگی (از قرمز تا بنفش) معادل با نور طول موج های مختلف در طیف مرئی مشخص می کند. رنگ های قرمز ، زرد و آبی که مبنای سایر فام ها نیز قرار می گیرند را فام اصلی میگویند و با توجه به این خاصیت جزو رنگ های اصلی به شمار می آیند.

رنگ های نارنجی ، سبز و بنفش فاک های ثانویه می باشد که از ترکیب مقدار مساوی دو رنگ اصلی بدست می آید و از اختلاط رنگ های اصلی و ثانویه گروه سوم بدست می آید: بنفش و آبی(لاجوردی) ، زرد و نارنجی(پرتقالی) ، آبی و سبز (فیروزه ای) ، نارنجی و قرمز ، قرمز و بنفش( ارغوانی) ، سبز و زرد (مغز پسته ای) ، رنگ ها و سایه های مختلف از ترکیب این رنگ ها با رنگ های خالص سفید و سیاه بوجود می آیند.

 

درخشندگی ، مشخص کننده درجه نسبت تیرگی و روشنی و از خصوصیت و صفات مهم هر رنگ می باشد، رنگ زرد بیشترین درخشندگی (معادل خاکتری روشن نزدیک به سفید) و بنفش کمترین درخشندگی ( معادل خاکستری نزدیک به مشکی) را در طیف رنگ دارند.

 

 دیگر خصوصیت و صفت رنگ ، پر مایگی است که میزان خالص بودن و یا شدت را مشخص می نماید. استفاده متناسب در رنگ در دیوار ها و پانل ها و پیش زمینه های روشن غرفه تاثیر زیادی در محیط غرفه بوجود می آورد.

استفاده از مبلمان متوسط و رنگ متعادل می توان ترکیب بندی با ثباتی در غرفه های نمایشگاهی بوجود آورد.

در هر صورت هر ترکیب بندی که با عناصر غرفه بتواند به طور موثر با بازدیدکنندگان ، ارتباط برقرار کند کارآمد خواهد بود.

 

 در اغلب موارد ، شناسایی عناصر کلیدی غرفه نکته اصلی است که می توان با چیدمان مناسب و میزان نور، آن ها را از دل سایر عناصر تصویری متفرقه ، بیرون بکشد. همین اشیای مزاحم و شلوغی پیش از حد ، چهره غرفه ها را مخدوش می کند و همچنین ، بهتر است تنها روی ساختار کلی غرفه تمرکز کنید ئ نه تمرکز زیاد روی جزئیات خیلی خاص. چرا که تاثیر آنها در مقابل ترکیب بندی عمومی ، بسیار سطحی است.

 

با توجه به این که ملحقات تیره باعث می شود چشمان بازدید کنندگان به سمت رنگ های تیره تر کشیده شوند طراح سعی نماید با نظم دادن به ملزومات و ملحقات غرفه ، کیفیت بصری بازدید کنندگان را افزایش دهد.

موارد ذیل در استفاده از رنگ مد نظر قرار گیرد:

 

- از رنگ ها معرفی شرکتی ترجیحا بهره برداری گردد

 

- به مکمل بودن رنگ و نور توجه کافی داشته باشید

 

- مطلبی را که با زبان رنگ می خواهید به بیننه بیان کنید ، در ذهن خود قبلا بپرورانید

 

- با توجه به معانی مختلف در فرهنگ ملل ، مشتریان و بازدیدکنندگان هدف خود را در نظر داشته باشید

 

- استفاده از رنگ های گرم باعث کوچکتر به نظر رسیدن فضا می شوند در حالی که رنگ های سرد فضای غرفه را بزرگتر نمایش می دهند