خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

منطقه کمر در آنتالیا

 

کمرشهری است که در ۴۰ کیلومتری آنتالیا قرار دارد و به علت فراوانی منابع آب شیرین، مقدار شوری آب در آن چندان بالا نیست. نام کمر از دیوار بلندی که برای جلوگیری از ورود سیل به داخل روستا ساخته شد گرفته شده است.

 کمر شهری تازه شکل گرفته است که مخصوصا برای توریست ها ساخته شده. در شهر کمر اقامتگاهی احاطه شده با مناظر بدیع و زیبا طراحی گردیده که محیطی ایده آل را برای گذراندن تعطیلات گردشگران در تور آنتالیا بوجودآورده است.

شهر کمر دارای هتل های مجلل، رستوراه ها، کافه های متعدد، سواحل زیبا، ویرانه های تاریخی، و البته بازارهای جالب است آب و هوای این شهر معتدل است و تابستانی طولانی دارد.

 

شهر کمر به دلیل داشتن مناظر طبیعی فوق العاده زیبا و همچنین آب زلال و نسبتا شیرین همه ساله مورد بازدید توریست های زیادی قرار می گیرد و گشت با کشتی از بهترین تفریحات کمر آنتالیا به حساب می آید، که هم فرصتی برای لذت از مناظر زیبای آنجا و هم فرصتی برای شنا کردن در آب زلال دریا را به شما خواهد داد و همچنین لحظات زیبا و رویایی در انتظار کسانی است که علاقه مند به غواصی در آبهای زیبای مدیترانه می باشند.

 

هر ساله فستیوال بین المللی غواصی نیز به همت شهرداری کمر در این منطقه توریستیک برگزار می شود، که هزاران توریست از کشورهای مختلف جهان به این منطقه سرازیر می شوند.

 

تفریحگاه مجهز و ساحلی کمر به افراد علاقمند به ورزش های آبی از جمله قایقرانی و دریانوردی این امکان را میدهد تا به خلیج ها و سواحل بکر موجود در منطقه جنوبی شهر رفته و از مناظر دیدنی آن لذت ببرند.

در قسمت شمالی این تفریحگاه پله کانهائی تعبیه شده است که شما را مستقیماً به ساحل متصل می کند.

ساحل منطقه کمر ساحلی با پرچم آبی است. پرچم آبی از سوی اتحادیه اروپا اعطا گردیده و درمعنای لغوی برای مناطقی که دارای سواحل پاک و تمیز هستند، استفاده میگردد.

 

بنا بر گفته عده زیادی از گردشگران، کمر یکی از مناطق آنتالیا بوده که حتما ارزش بازدید را خواهد داشت.

آب و هوای این منطقه میترانه ای است با تابستانهای گرم و مرطوب و درجه حرارتی که به ندرت در تابستان از 32 درجه تجاوز می کند که این دما در شبها تا 10 درجه سانتی گراد میرسد.

 

مسئولین منطقه کمر با برگزاری انواع و اقسام فستیوالهای ملی – محلی ترکیه و دیگر نقاط دنیا لحظات بیادماندنی را برای مسافرین تور آنتالیا به انن منطقه به ارمغان می آورند.

 

منطقه کمر دارای جاذبه های بیشمار ورزشی می باشد در عین حال امکانات ورزشی فراهم شده در منطقه نیز سبب جذب توریستهای بیشماری نیز شده است.

شهرهای آنتیک در کمر

 

در 58 کیلومتری جاده آنتالیا به فینیکه و در 15 کیلومتری کمر واقع شده و از طریق دریا نیز می توان به آنجا رفت و آمد نمود. Phaselis که از شهرهای کرانه شرقی لیکیا بود یکی از بنادر تجاری عصر Hellenisti اول در قرن ششم پیش از میلاد بوده است .

 

در دوره رومی ها نیز مرکز کشیشان شده است .

 

 در تور آنتالیا دیوارهای ضخیم بندر شرقی Phaselis هنوز هم در وضعیت بسیار خوبی است . بندر سمت غرب نیز که از قسمتهای جلو و غربی آن در زیر شنها مدفون مانده برای ورود به دریا بسیار مناسب است.

 

 امروزه بخش بزرگی از خرابه های Phaselis که در سطح زمین قرار دارد از دوران روم باقی مانده است.

 

این آثار شامل بندر ، دیوارهای قلعه ، معبد زئوس ، جاده شاه Antonius Caravella و نیز آثار تئاتر 20 ردیفه می باشد.

 

 جاده ای که در قسمت گلوگاهی شبه جزیره قرار دارد بسیار باشکوه است و از بندر جنوبی تا دروازه شهر امتداد می یابد.

 

 بواسطه عریض و کوتاه بودن این جاده ، در گاهی اوقات از آن بعنوان استادیوم استفاده می نمودند .

 

زیرا در صفحات تاریخ ، برگزاری دو مسابقه مهم دو میدانی در Phaselis به تحریر در آمده است.

 

در مجاورت Agora دو پرستشگاه وجود دارد .

یکی از این پرستشگاهها که برای Phaselis خدای بسیار مهمی بود بنام Athena Polias ساخته شده است .

 پرستشگاه دیگر نیز برای Hermes و Heista ساخته شده است .

در یکبی از این پرستشگاهها بنام آتنا (Athena ) ، نیزه برنزی Acchileus ، قهرمان میتولوژی هومر پیدا شده بود . در کناره های خیابان خرابه های ساختمانی ، خانه های کشیشان واقع در بین خرابه های ساختمانی ویک کلیسا وجود دارد.

 

 کانال های آب که آب شیرین را تامین می کرد بر طبق اصول روم ساخته شده و هم اکنون در تور آنتالیا نیز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. در بین آثار تاریخی بدست آمده از Phaselis یک موزه نیز وجود دارد .

این مکان علاوه بر غنای تاریخی خود ، با گردشگاهی دست نخورده و بکر ، شن های نرم و جنگل ، کوه ، پلاژ و محوطه باستانی خود نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مقایسه کویتیشن و کرایولیپولیز

 

کرایولیپولیز جدیدترین دستگاه لاغری موضعی است که با استفاده از تکنولوژی سرما باعث کاهش سایز چربی و حذف سلول های چربی می شود. کرایولیپولیز با فرآیند سرمای منهای 10 درجه قسمت مورد نظر را به مدت 45 دقیقه تا یکساعت سرد می شود وسلولهای چربی بدون صدمه به پوست و سایر بافتهای بدن بوسیله سلولهای ایمنی بدن حذف می شوند.

 

در حالیکه  کویتیشن به برخورد امواج اولتراسوند( نوعی امواج صوتی ) با فرکانس بسیار زیاد با مولکول های اب و تشکیل و فوران حباب های ریز در آب گویند.انجام کویتیشن در بافت چربی ، سبب تشکیل حبابهای ریز در اطراف سلول های چربی می شود که به شدت تحت تاثیر امواج اولتراسوند ، در حال لرزش و فوران می باشند ، برخورد این حبابها با دیوارۀ سلول های چربی و ترکیدن انها سبب پارگی دیوارۀ سلول و بیرون ریختن چربی درون سلولی ( تری گلیسرید) و خروج اب درون سلولی می گردد .

 

تعداد جلسات کویتیشن بیشتر است حداقل برای هر دوره 8 تا 10 جلسه است هفته ای 1 تا 2 باراست ولی تعداد جلسات کرایو نهایت 1 تاجلسه و اگر اضافه وزنتان زیاد است نهایت 2 جلسه به فاصله 4 ماه است. افراد با چربی خون بالا و کبد جرب فشار خون بالا و دیابت نمی توانند از کویتیشن استفاده کنند ولی برای استفاده از کرایولیپولیز منعی ندارند . کویتیشن پوست راشل میکند و لیفت ندارد ولی کرایولیپولیز لیفت دارد و پوست را شل و آویزان نمیکند.

 

در کویتیشن فقط دیواره سلولهای چربی تخریب می شودود و اسید چرب بیرون میریزد و به داخل خون و کبد میریزد وامکان ترمیم دیواره سلول چربی وجود دارد ولی درکرایولیپولیز علاوه بر دیواره سلولهای چربی میتوکندری و واکوءلها و اسید چرب داخل سلول و کل ضمایم سیتوپلاسمی تخریب میشود و امکان ترمبم سلول وجود ندارد و بعد از استفاده از کویتیش بیمار ملزم است معادل ساعاتی که از دستگاه استفاده کرده به فعالیت بدنی بپردازدو گرنه ممکن است چربی در ناحیه دیگری رسوب کند در حالکیکه این مسئله در کرایولیپولیز رخ می دهدو الزامی به فعالیت بدنی بعد استفاذه از دستگاه کرایولیپولیزوجود ندارد.

 

کرایو لیپولیز فقط در بافت چربی که نرم است قابل استفاده است و در بافت سفت قابل انجام نیست ،در حالیکه کویتیشن برای چربی ها و سلولیت های نرم و سفت هر دو قابل استفاده است. در کویتیشن اب درون سلولی بوسیله سیستم لنفاوی تخلیه و بوسیله کلیه ها به شکل ادرار دفع می شود. از این رو یکی دو روز بعد از انجام کویتیشن دفعات ادرار افزایش می یابد.تغییر رنگ و بوی ادرار هم در بعضی بیماران چاق دیده شده است . .بنابراین همیشه نوشیدن آب فراوان در همان جلسه وروز بعد از جلسه توصیه می شود .

مقایسه آنتالیا و کوش آداسی

 

مقایسه آنتالیا و کوش آداسی کار چندان ساده ای نیست و می توان از چندین جهت به بررسی آن پرداخت. برای مثال افرادی که به آنتالیا سفر می کنند، می توانند بیشتر وقت خود را به تفریح اختصاص دهند و بیشتر زمان را در کنار سواحل بگذرانند.

 

به عبارتی بهتر است برای سفر تفریحی در ترکیه به تور آنتالیا منطقه سفر کرد.

 

و اما برای مقایسه آنتالیا و کوش آداسی در این زمینه باید گفت این دو شهر در این زمینه مشابه هستند. چرا که تفریحات آبی و بازی ها به اندازه ای زیاد و متنوع می باشد که فرصت چندانی برای خرید و رفتن به پاساژهای مختلف نیست.

 

جالب است بدانید که معروف ترین تفریح گاه ساحلی ترکیه در دریای مدیترانه می باشد و در استان آنتالیا واقع شده است و شما حین سفر به این شهر می توانید نهایت لذت را ببرید.

 

بنابراین از نظر ورزش های آبی و استفاده از امکانات ساحلی باید گفت هر دو می توانند نیازهای شما را برطرف کنند. اما در مقایسه آنتالیا و کوش آداسی باید گفت اگر به دنبال منطقه ای آرام برای بهره بردن از این امکانات را دارید، بهتر است کوش آداسی را انتخاب کنید. چرا که نسبت به آنتالیا جمعیت کمتری در آن ساکن می شود و منطقه ی نسبتا آرامی می باشد.

 

در مورد منطقه ای آنتالیا باید گفت که این منطقه با شهر کمر در مرز غربی همسایه می باشد و از سمت شرقی با شهر آلانیا هم جوار است. از نظر وسعت منطقه ای برای مقایسه آنتالیا و کوش آداسی باید گفت آنتالیا شهری گسترده و بزرگی است که علاوه برتفریحات ساحلی، دارای اماکن گردشگری و تفریحی زیادی است که می توانید در طی روزهای مختلف از آن دیدن کنید.

 

اما در مورد کوش آداسی بدین صورت نیست و شما می توانید در طی چندین روز بسیاری از مکان ها را بررسی کنید و در آن به گردش بپردازید.

 

یکی دیگر از گزینه های مهم پیش روی شما برای مقایسه آنتالیا و کوش آداسی، هزینه می باشد. به عبارتی هزینه در هر سفر یکی از مهم ترین گزینه های پیش روی هر فردی است. هزینه های رفت و آمد در آنتالیا کمی بالاتر از کوش آداسی می باشد، زیرا شهری بزرگ است و هزینه ی تاکسی و وسایل نقلیه کمی بالاتر است.

 

و اما هزینه ی اقامت در کوش آداسی نسبت به  تور آنتالیا مناسب تر و کمتر می باشد و شما می توانید در سواحل این شهر اقامتگاه هایی با قیمت بسیار مناسب بیابید.

 

به طور کلی در مقایسه آنتالیا و کوش آداسی باید گفت از نظر سبک سفر و تفریحاتی کاملا مشابه هستند و شما می توانید برای گذراندن تعطیلات و تفریحی یکی از این دو شهر را انتخاب کنید و تنها نکته تفاوت در هزینه ها می باشد و بسته به بودجه ی خود می توانید بهترین حالت را انتخاب کنید.

جاذبه های گردشگری ایتالیا

 

ایتالیا یکی از کشورهایی است که به دلیل جاذبه های دیدنی و منحصر به فردش دوست داران زیادی دارد و لحظه شماری می کنند تا در اولین فرصت از آنجا دیدن کنند. اگر شما هم قصد دارید در آینده ای نزدیک به ایتالیا بروید با ما همراه باشید تا با مهمترین جاذبه های گردشگری تور ایتالیا بیشتر آشنا شوید.

 

برج پیزا

 

انسان جایزالخطاست چرا که هیچ انسانی کامل نیست. یک اشتباه در قرن ۱۱ میلادی باعث ساخت یک برج کج ۱۴۵۰۰ تنی گردید! این اشتباه محاسباتی بعدها نماد افتخار شهر شد اما در زمان ساختش طراح بیچاره اش به هیچ شکوه و افتخاری نرسید.

برج کج پیزا شهرتی جهانی دارد و یکی از چند بنای تماشایی است که در مرغزاری به نام “زمین معجزه” ساخته شده است. بنایی دیگر به نام دومو که اوج هنر تزیین با سنگ مرمر است در نزدیکی برج کج پیزا قرار دارد.

 دومو بزرگترین تعمیدگاه ایتالیاست و معماری داخلی آن اوج هنر طراحی آکوستیک می باشد. آرامگاه کامپو یکی دیگر از بناهای “زمین معجزه” است که به خاطر داشتن مجسمه ها و تابوت های سنگی رومی اش مشهور شده است.

این بناهای ترکیبی خیره کننده از سبک های معماری مختلف هستند، از جمله سنگ مرمرها با طرح های هندسی منظم به سبک کاشی کاری اسلامی، ستون های سبک رومی و طاقچه ها و برج های سبک گوتیک.

 

ونیز

 

ونیز در قرن پنجم میلادی از مجموعه ۱۱۸ جزیره کوچک تشکیل شده است و در قرن دهم میلادی یکی از قدرت های نظامی دریایی اروپا به حساب می آمده است.

تمام شهر ونیز در تور ایتالیا یک شاهکار معماری بی نظیر است؛ حتی کوچک ترین ساختمان های ونیز هم دارای آثار هنری بزرگترین هنرمندان جهان از جمله گیورگیون، تیتیان، تینتورِتو، وِرُنیس و بسیاری دیگر می باشند.

 

ونیز یک تالاب بزرگ است با مساحتی برابر با ۵۰۰۰۰ کیلومتر مربع. از قرن پنجم میلادی که مردم ونیز برای فرار از هجوم بربرها به جزایر ماسه ای تورچِلو، جیسولو و مالاموکو پناه بردند طبیعت و تاریخ ونیز به هم پیوند خوردند.

 این پناهگاه های موقت کم کم تبدیل به سکونتگاهی دائمی شدند و جمعیت دهقان و ماهیگیر پناهنده به یک قدرت نظامی دریایی بدل گشتند.

 در طی قرن ها، ونیز همواره در حال گسترش بوده و همیشه از بازارهای خود در مقابل تهاجم تجاری عرب ها، ژنویی ها و ترک های عثمانی دفاع کرده است. ونیز همیشه با اقتدار تمامیت خود را به عنوان شهری روی آب حفظ نموده است.

 

آمفی تئاتر رم باستان

 

بزرگترین آمفی تئاتر رم به دستور امپراطور “وسپاسیان” در سال ۷۲ بعد از میلاد در قسمت خشکی میان یک دریاچه در داخل قصر نِرو که داموس آریا نام داشت ساخته شد.

با حمایت مالی امپراطور و شهروندان متمول رم، در این آمفی تئاتر نبردهای مرگبار گلادیاتورها و حیوانات وحشی به طور رایگان برای عموم مردم برگزار می شد. طراحی آمفی تئاتر به گونه ای بود که بتوان از آن به عنوان محلی عمومی برای نمایش، بهترین بهره را برد.

آمفی تئاتر ۸۰ ورودی گنبدی شکل داشت که اجازه می داد بیش از ۵۵۰۰۰ تماشاگر به راحتی رفت و آمد کنند. اما این بنا زیبایی منحصربفرد خود را نیز داشت. طرح زیر آمفی تئاتر را در زمان افتتاحش در سال ۸۰ پس از میلاد نشان می دهد. این بنا شبیه آمفی تئاترهای دیگری بود که در دوران امپراطوری رم باستان ساخته شده اند.

از برخی از این آمفی تئاترها نیز بقایای به جا مانده است: نلمز در افریقای شمالی، آریس در فرانسه و ورونا در شمال ایتالیا. با اینکه به دلیل عدم مراقبت صحیح و سرقت از آن طی سال ها بنا آسیب دیده است اما هنوز فَر و شکوه خود را حفظ کرده است.

 

کارناوال ونیز

 

کارناوال ونیز یکی دیگر از جشن های کهن این شهر است که همیشه باعث می شود مردم بپرسند :” پشت این ماسک کیست؟”. ماسک های پرزرق و برق و هنرمندانه این جشن مهم ترین و مشهورترین ویژگی کارناوال ونیز است که از قرن ۱۲ تاکنون برپا می شود.

در آن زمان وقتی مردم ماسک به چهره می زدند رفتارهایشان آنقدر غیرمتعارف می شد که سنت ماسک زدن به مدت دو قرن ممنوع شد اما در قرن بیستم برای جذب توریست ها به این شهر کانالی زیبا دوباره این سنت احیا شد. در پایان جشن، گروهی از داوران متشکل از طراحان مطرح مد و لباس دنیا زیباترین ماسک را انتخاب می کنند.