خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

انتخاب باغ عروسی

 

انتخاب باغ عروسی تشریفات مجالس

 

یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های برنامه ریزی جشن عروسی، انتخاب باغ محل برگزاری مراسم است.

حداقل شش ماه قبل از تاریخ برگزاری عروسی خود باید نسبت به انتخاب تالار عروسی خود اقدام کنید. برای انتخاب تالار یا باغ عروسی و ظروف کرایه ، باید نکات ریز و درشت را در نظر بگیرید و معیارهای زیادی را در ذهن داشته باشد.

 در اینجا برخی از مهمترین معیارها برای انتخاب باغ محل برگزاری عروسی را ذکر می کنیم.

 

برای انتخاب تالار یا باغ عروسی، باید نکات ریز و درشت را در نظر بگیرید

 

موقعیت و دسترسی شهری:

 

باغ محل برگزاری جشن عروسی شما می بایست از نظر موقعیت جغرافیایی و دسترسی شهری ، وضعیت مناسبی داشته باشد.

 شاید مهمترین موضوع در انتخاب باغ عروسی و موسسه تشریفات مجالس همین باشد.

چرا که مهمانان شما می بایست این مسیر را طی کنند و چنانچه دسترسی به محل برگزاری عروسی شما بنا به دلایلی مثل : ترافیک و یا واقع شدن در خارج از شهر ، مشکل باشد باعث کلافه شدن و خستگی مهمانان شما خواهد شد.

 از طرفی سعی کنید باغ محل برگزاری عروسی را در نزدیکی آرایشگاه عروس و آتلیه عکاسی خود انتخاب کنید چرا که خود شما هم می بایست این مسیر را طی کنید و چنانچه این اماکن دور از هم باشند ، دیر در جشن خود حاضر خواهید شد. هیچ چیز بد تر از این نیست که عروس و داماد موقع شام به جشن خود برسند.

 

ظرفیت سالن پذیرایی عروسی:

 

وسعت تالار یا باغ محل برگزاری جشن عروسی شما ارتباط مستقیم با تعداد مهمانان شما دارد.

اگر تعداد مهمانان شما کم هستند، سالن بزرگ و وسیع برای برگزاری عروسی شما مناسب نیست چرا که مهمانان شما در آن پراکنده می شوند و عروسی شما خلوت و سرد به نظر می رسد. بنابراین در صورتی که تعداد مهمانان شما  نظر بگیرید.

در ضمن درهر صورت ، از مسئول باغ سوال کنید که در صورت لزوم آیا صندلی اضافه برای پذیرایی دارند یا خیر؟

 

وسعت تالار یا باغ محل برگزاری جشن عروسی شما ارتباط مستقیم با تعداد مهمانان شما دارد

 

سقف سالن پذیرایی:

 

سقف سالن پذیرایی باید بلند باشد. سالن های با سقف کوتاه دلگیر هستند و مهمانان احساس خفگی خواهند کرد.

سقف سالن از نکاتی است که حتما باید در هنگام انتخاب باغ محل برگزاری عروسی ، به آن دقت کنید.

 

پارکینگ اتومبیل ها:

 

پارکینگ یکی از مهمترین امکاناتی است که باید به آن توجه کنید. باغی که جشن عروسی خود را در آن برگزار می کنید حتما باید مجهز به پارکینگ برای اتومبیل ها باشد.

 قطعا بیشتر مهمانان شما با اتومبیل شخصی خود به عروسی شما می آیند و علاقه ندارند مدت زیادی را در خیابان های اطراف به دنبال جای پارک بگردند و در نهایت نگران امنیت اتومبیل خود باشند. خصوصا اگر ساکن شهرهای بزرگ و شلوغی مثل تهران هستید حتما به این ویژگی توجه کنید.

 

روکش صندلی ها و رومیزی ها:

 

در هنگام انتخاب باغ عروسی، به رنگ و جنس روکش ها و رومیزی ها توجه کنید.

 در ضمن حتما به مدیر تالار تاکید کنید که برای مهمانی شما، روکش ها و رومیزی ها می بایست تمیز باشند و حتی الامکان روز قبل شسته شده باشند و روی این موضوع پافشاری کنید تا متوجه حساسیت شما بشوند. در غیر این صورت ممکن است در روز عروسی شما، برخی از مهمانان شاهد روکش های صندلی و رومیزی هایی باشند که با انواع و اقسام نوشیدنی ها و ظروف کرایه ، لک شده اند.

 

  در هنگام انتخاب باغ عروسی، به رنگ و جنس روکش ها و رومیزی ها توجه کنید

 

میز شام عروس و داماد:

 

معمولا سالن های پذیرایی، یک میز جداگانه را برای صرف شام عروس و داماد در نظر می گیرند و آن را با گل و شمع و ... تزئین می کنند.

برخی از سالن هزینه این میز را جداگانه محاسبه می کنند و برخی نیز بعنوان هدیه آن را در نظر می گیرند. به طور کلی اگر از نظر هزینه مشکلی نداشته باشید، ایده خوبی است و می تواند شکلی رمانتیک به مجلس شما بدهد. ضمن اینکه در عکس و فیلم عروسی شما نیز ماندگار خواهد شد.

 

سرویس های بهداشتی و سایر امکانات:

 

سرویس های بهداشتی را فراموش نکنید.

خصوصا اگر عروسی شما در فصل های سرد سال برگزار می شود حتما بررسی کنید که سرویس های بهداشتی به اندازه کافی وجود داشته باشند و در عین حال تمیز و بهداشتی هم باشند.

علاوه بر این محل سرویس ها و مسافت آنها تا محل جشن هم خیلی مهم است. امکانات دیگری مثل اتاق بازی بچه ها، رختکن های زنانه و ... نیز از نکاتی هستند که می بایست به آنها توجه کنید.

 

ر

اصول حاکم بر میز بوفه

 

در این شیوه از پذیرایی معمولاً محل یا سالنی جهت پذیرش و استقبال از میهمانان در نظر گرفته می شود و در درب ورودی، میزبان به اتفاق همسر خود (در صورت مختلط بودن میهمان ها) از میهمانان استقبال می‌نمایند.

 

در سالن پذیرایی بوسیله نوشیدنی‌های مختلف و غذاهایی که در قطعات کوچک تهیه شده و اصطلاحاً به کوکتل معروف هستند در ظروف کرایه  پذیرایی می‌شوند.

 

  در این نوع پذیرایی معمولاً جایی برای نشستن در نظر گرفته نمی‌شود، به جز چند صندلی برای افراد مسن یا خانم های باردار.

 

هم چنین محلی برای قراردادن بشقاب و یا دیگر وسایل میز وجود ندارد و میزهای کوچکی که در اطراف سالن پیش بینی شده صرفاً برای گذاردن ظروف کرایه  استفاده شده در نظر گرفته می سود.

 

  در این نوع پذیرایی به تناسب تعداد میهمانان یک یا چند میز بوفه تعبیه شده می شود.

 

میز یا میزها بوسیله یک رومیزی سفید پوشانیده می‌شود و با شیوه ای خاص پایه های میز نیز با پارچه های کنگره دار پوشانیده و رومیزی های کوچک تری بر روی آن  و ظروف کرایه انداخته می‌شود.

 

نحوه استفاده و دست گرفتن قاشق و چنگال و کارد

 

 

 طرز گرفتن چنگال : عیناً مانند گرفتن مداد است، با شست و دو انگشت اول به طوری که نوک چنگال به طرف بالا باشد.

 

 طرز گرفتن کارد : در سرویس قاشق و چنگال دسته کارد در کف دست و انگشت سبابه پشت تیغه چاقو قرار می گیرد.

 

طرز گرفتن قاشق : در دست راست مانند گرفتن چنگال می باشد.

 

 

نحوۀ استفاده از قاشق و چنگال و کارد غذاخوری

به کار بردن چنگال، قاشق و کارد با توجه به نوع غذاها در کشورهای مختلف می باشد.

 

 آمریکا: اکثر غذاهای آمریکایی با چنگال در دست راست خورده می شوند.

در مواقعی که احتیاج به بریدن یا قطعه کردن غذا باشد ابتدا کارد در دست راست و چنگال در دست چپ قرار می گیرد .

 پس از قطعه کردن غذا ، کارد را در بالای بشقاب می گذراند و مجدداً با سرویس قاشق و چنگال در دست راست به غذا خوردن ادامه می دهند.

 

اروپا: در صرف غذاهایی که به طور مداوم احتیاج به بریدن دارند.

چنگال در دست چپ و کارد در دست راست قرار می گیرد و بعد از بریدن با دست چپ می خورند ولی غذاهای معمولی که احتیاج به بریدن ندارند، مانند آمریکایی ها ، چنگال در دست راست قرار گرفته و به خوردن ادامه می دهند.

 

تشریفات مجالس چیست؟

 

تشریفات مجالس به موسسات تشریفاتی گفته میشود که پک کاملی از تمامی خدمات مراسم عروسی و تشریفات مجالس عقد و خدمات مجالس نامزدی و خدمات مراسم جشن تولد و برگزاری همایش و برگزاری سمینار و ظروف کرایه ، مراسم سفارتخانه ها را ارائه میدهد.

خدمات مجالس و تشریفات مجالس شامل منوی غذایی، مهماندار، ظروف، میوه، شیرینی،کیک مراسم، موزیک مراسم، سفره عقد، فیلمبردار مجالس، عکاس مراسم، گل ارایی مجلس، شمع ارایی عروسی، نورپردازی سالن عروسی، نورپردازی باغ عروسی، کارت دعوت مراسم، ماشین عروس، دسته گل عروس، ارایشگاه عروس، کترینگ عروسی، ساقدوش عروس، ساقدوش داماد، مزون عروس، اجاره باغ مراسم، اجاره سالن اجتماعات مراسم، اجاره ویلا عروسی، و مواردی دیگر میباشد.

 

در صورتی که تمامی خدمات مراسم و تشریفات عروسی خود را به موسسه تشریفاتی بسپارید مدیرت مراسم شما بهتر و مراسمتان طبق برنامه و با شکوه تر برگزار می گردد.

 

سعی نکنید مراسمتان را خود مدیریت کنیدو در نحوه اجرای مدیریت موسسه تعغییر ایجاد کنید زیرا تشریفات مجالس بارها مراسمات مختلف رابرگزار کرده و تجربه کافی کسب نموده است و در چنین شبی جای ازمودن و خطا کردن نیست زیرا که هر گونه اشتباهی قابل جبران نمیباشد.

 

بانک خدمات مجالس و تشریفات مجالس در زیر با استفاده از کلمات عامیانه سعی کرده به شما عزیزان در یافتن و جستجوی خدمات مجالس  و ظروف کرایه یا صفحه مورد نظر خود با استفاده از هر کلمه ای کمک کرده باشد.

 باغ عروسی یکی از مهمترین ایتم های عروسی می باشد که خدمات مجالس با توجه با ارشیو خود و با در نطر گرفتن بودجه و سلیقه عروس و داماد باغ مراسم را پیشنهاد و یا رزرو می نماید.

تشریفات مجالس موظف است باغی را معرفی کند که از هر لحاظ مناسب برای عروس و داماد عزیز باشد

 

اصول رفتار و پذیرایی

الف- پذیرایی به طریق بوفه ایستاده‌

 

·             اصول حاکم بر میز بوفه

 

·            نحوه چیدن میز بوفه

 

·             نکاتی که می بایست در پذیرایی به طریق بوفه رعایت نمود

 

ب- پذیرایی به طریق نشسته

 

·             ترتیب استفاده از سرویس قاشق و چنگال  و بشقاب‌ها، کارد و چنگال و قاشق و دیگر وسائل روی میز

 

·             ترتیب سرو غذا در پذیرایی به طریق نشسته

 

·             نکاتی که در پذیرایی نشسته می بایست مراعات شود

 

·             پذیرایی به صورت ترکیبی از بوفه و نشسته

 

 الف- پذیرایی به طریق بوفه ایستاده‌

 

    در این شیوه از پذیرایی سرویس قاشق و چنگال و غذاخوری و کارد و چنگال و دستمال سفره به همراه انواع غذاهای سرد و گرم و انواع اردور، سالاد و دسر بر روی یک یا چند میز گذاشته می‌شود و مدعوین در زمان مقرر پس از تعارف میزبان یا مامورین پذیرایی به میز غذا نزدیک شده و به میزان نیاز و ذائقه خود از غذاهای موجود برداشته و از میز اصلی فاصله می‌گیرند.