خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

9 دلیل برای اینکه به ترکیه مسافرت کنید

 

این روزها صنعت گردشگری ترکیه در حال گسترش است. در سال 2008 بیش از 26 میلیون توریست به این کشور سفر کردند که البته این رقم به ظاهر بزرگ در مقایسه با آمار گردشگری در اسپانیا، که اندازه ای برابر یک سوم ترکیه دارد، چندان بزرگ نیست. کشور ترکیه هنوز در بسیاری از جنبه ها به تقویت و پیشرفت نیاز دارد و بسیاری از پتانسیل های آن شکوفا نشده اند.

 

اما چرا باید از ترکیه دیدن کرد؟

 

1. قیمت های مناسب

 

 تور ترکیه یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری است. رستوران ها غذای ارزان در اختیار شما خواهند گذاشت و قیمت بعضی هتل ها تنها 6 پوند برای هر شب است.

 

2. اهالی مهمان نواز

 

مردم ترکیه بسیار مهربان و مهمان نواز هستند، آنها بسیار خوش قلب بوده و از صمیم قلب خواهان برقراری ارتباط خوب و دوستانه با شما هستند.

 

3. غذای خوب

 

منوی غذای اکثر رستوران ها متنوع است و شما می توانید از بین گزینه های موجود غذایی را مطابق با میل و سلیقه خود انتخاب کنید. در سراسر ترکیه رستوران های فوق العاده ای وجود دارد که غذاهای لذیذ، گوشت خوابانده شده و نان بسیار تازه سرو می کنند.

 

4. هزینه های پایین

 

تور ترکیه  بر خلاف کشورهای پرطرفداری مانند اسپانیا، یونان و ایتالیا، خریدن غذا و نوشیدنی در ترکیه بسیار به صرفه تر است. همچنین شما می توانید با صرف هزینه اندک هدیه ها و لباس های زیبایی خریداری کنید.

 

5. هوا

 

 اگر نور خورشید را دوست دارید حتما به ترکیه سفر کنید، چون در این کشور هوا بسیار گرم است  به طوری که وزش نسیمی که از دریا می آید برای خیلی ها نعمت بزرگی است!

 

6. مناظرزیبا

 

 کوهستان های بسیار زیبا ترکیه را احاطه کرده اند. ترکیه کشور زیبایی های طبیعی است و به هر طرف که رو کنید با زیبایی های کم نظیر روبرو می شوید.

 

 

 

7. ساحل های متنوع

 

 در ترکیه آنقدر ساحل های زیبا وجود دارد که  انتخاب یکی از آنها سخت خواهد بود. حتما به ساحل فیروزه ای  سری بزنید و از منظره آب های شفاف آن لذت ببرید. اگر خلوت و تنهایی را دوست دارید به ساحل Gemile بروید و آرامش آمیخته با زیبایی را تجربه کنید.

 

8. فعالیت های متنوع

 

 در این سفر حوصله شما هرگز سر نخواهد رفت چون سرگرمی های زیادی در دسترستان خواهد بود، از جمله قایق سواری و حمام ترکی.

 

 

 

9. هتل های فوق العاده

 

اگر دوست دارید در یک هتل لوکس اقامت کنید هتل های *5 زیادی در دسترس شما خواهد بود که همه قیمت هایی مناسب دارند. اکثر این هتل ها خدماتی مانند تفریحات سنتی، حمام ترکی و غذاهای عالی ارائه می دهند.

اکثر کسانی که به ترکیه سر کرده اند می گویند سفر بسیار خوبی داشته اند،  ترکیه را دوست دارند و باز هم به آنجا سفر خواهند کرد. 

ژل گونه

 

ژل گون در تزریق ژل مانند سایرژل ها از جنس هیالورونیک اسید بوده وبا مارک های متعددی در جهان وجود دارد.

درایران به 2-3 مارک محدود است.

درحال حاضر بهترین ومقرون به صرفه ترین مارک ،REYOUNGEL باتکنولوژی فرانسه می باشد.

این ژل ازغلظت بالایی برخورداربوده که ماندگاری خوبی را تضمین می کند.

 

اخیرا یک برند کره ای به نام REVOFIL نیز به ژل های مورد تزریق درمطب اینجانب اضافه شده که کیفیت و قیمت مناسبی دارد.

 

البته انتخاب این ژل سلیقه اینجانب بوده وسایرژل ها را نفی نمی کنم.

ژل های معمولی وبا غلظت کم که قابل تزریق درلب وخط خنده یا اخم هستند نیز در گونه قابل تزریقند وخیلی از پزشکان از این ژل ها استفاده میکنند.

 

تزریق ژل های با غلظت بالا مثل ژل معرفی شده نیاز به تجربه ومهارتی بیش از سایرژل ها داشته واحتمال عوارض ومشکلات با آنها بیش از سایرین بوده واین دلیل عدم انتخاب آنها توسط سایرپزشکان می باشد.

 

ولی درعوض به دلیل حجم بالا ( 10 سی سی) قیمت هر سی سی آنها کمترازسایرین بوده  (این اختلاف گاه به 100% میرسد) وماندگاری بیش از 50 % خواهند داشت.

 

درصورتیکه ژل درمحل مناسب و به مقدار مناسب تزریق ژل شود عوارضی مانند حرکت و برجسته شدن ژل منتفی بوده و درمجموع عوارض کمتری نسبت به تزریق چربی وجود دارد.

اقامت کانادا از طریق کار آفرینی استانی بریتیش کلمبیا

  

دولت استان بریتیش کلمبیا در برنامهٔ استانی خود برای جذب صاحبان تجربه تجاری و نیز صاحبان سرمایه به این استان و مهاجرت به کانادا سه برنامه دارد:

 

۱. گروه مهارت های کسب و کار ‌ Business Skills Category

۲. گروه کسب و کار منطقه ای Regional Business Category

۳. گروه پروژه های استراتژیک Strategic Projects Category

 

ضوابط اصلی برای هرسه دسته :

 

هدف اصلی از بزینس، کسب سود از درآمد فعال از عرضه محصولات / خدمات است؛

 

پایداری وموفقیت کسب و کار تجاری باید محتمل باشد؛

 

کسب و کار باید به سود اقتصادی بریتیش کلمبیا در یکی از موارد زیر باشد :

 

• افزایش صادرات کالا / خدمات؛

• افزایش ارزش افزوده تولید، پردازش، و یا فعالیت منابع اولیه؛

• افزایش گردشگری بریتیش کلمبیا؛

• افزایش تحقیق و توسعه و تجاری سازی فن آوری؛

• ایجاد روش های نوآورانه برای کسب و کارهای سنتی؛

• ارائه خدماتی برای بازار محروم منطقه ای در مهاجرت به کانادا؛

• انتقال مهارت، فن آوری، و دانش به بریتیش کلمبیا .

نقاط دیدنی بدروم ترکیه

 

اگر به دنبال توصیه ها و راهنمایی های توریستی برای سفر به  تور بدروم هستید و می خواهید از مکان های دیدنی و تفریحی شهر زیبای بدروم در ترکیه اطلاع یابید، با ما همراه شوید.

 

1. قلعه سنت پیتر (قلعه بدروم)

 

این قلعه که در جنوب غربی ترکیه در شهر بدروم واقع شده است، توسط تیمارگر شوالیه ها در سال 1402 ساخته شد و قلعه سنت پیترز نام گرفت. در بازدید از این قلعه به حال و هوای تاریخی جنگ های ترکان سلجوقی برمی گردید. می توانید از اشیای قدیمی و کلکسیون ظروف شیشه ای باستانی موجود در آن دیدن کنید. نمای بندر بین المللی و لنگرگاه از این قلعه برای شما سوژه زیبایی برای عکس گرفتن است. آن را از دست ندهید.

 

2. گشت با قایق

 

با تورهای روزانه قایق سواری می توانید به بازدید از سواحل زیب، غواصی و شنا در آبهای نیلگون بدروم بروید. ماهیگیری کنید و از عجایب زیر آبی عکس بگیرید و انواع ورزش های آبی را انجام دهید. در اغلب تورهای قوایق سواری استفاده از لوازم غواصی رایگان است.

 

3. آمفی تئاتر باستانی

 

آمفی تئاتر باستانی بدروم در راستای بزرگراه اصلی تورگوت رئیس قرار دارد. غول های موبایل یعنی اریکسون و ترکسل این آمفی تئاتر را بازسازی کرده اند. این آمفی تئاتر در وضعیت خوبی قرار دارد و منظره پانورامیک کل شبه جزیره از داخل آن مشهود است. پس از 1973 که تبدیل به موزه هوای باز شد، این روز ها از آن برای برگزاری کنسرت ها، جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی استفاده می شود.

 

4. آرامگاه ماسولوس هالی کارناسوس

 

این آرامگاه در تور بدروم یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان بود و در هالی کارناسوس ماسولوس به نیابت از پادشاه ماسولوس و توسط همسر و خواهرش آرتمیسیا ساخته شد. این آرامگاه قبر بسیار بزرگی است که معماری یونانی و مصری در آن ترکیب شده است. امروزه تبدیل به موزه فضای باز شده است و زیبایی های معماری باستانی آن تحسین می شود. بعضی از مجسمه های این آرامگاه در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته شده اند.

 

5. گومبت

 

منطقه گومبت دو کیلومتر از شهر بدروم فاصله دارد و بخشی از بدروم محسوب می شود. این منطقه همیشه پر از توریست است و گزینه ای برای افرادی است که از سرگرمی های بدروم خسته شده اند. رستوران های هندیف مکزیکی و چینی و کافه های آن همیشه شلوغ هستند و بزرگترین و زیباترین هتل ها در گومبت هستند. خانواده ها و فرزندانشان می توانند از ساحل کم عمق و طولانی و انواع و اقسام سرگرمی های آبی گومبت لذت ببرند.

 

6. گشت و دریاگردی آبی با گولت

 

گشت آبی در بدروم با قایق هایی به نام گولت انجام می شود. با این قایق ها سواحل زیبای بدروم را سیر می کنید و از خلیج های زیبای آن لذت می برید. دوربین عکاسی را فراموش نکنید. این گولت ها دارای کابین هایی با حمام و دستشویی های خصوصی با آب داغ و آشپزخانه کامل هستند. تمام تجهیزات ورزش های آبی را دارند و باورتان نمی شود که چقدر مقرون به صرفه اند. می توانید همه وقت خود را روی عرشه بگذرانید. کاپیتان و خدمه در خدمت شما هستند و هر نیازی داشته باشید فراهم می کنند. آشپز هم انواع و اقسام خوراکی های مختص ترکیه را برایتان فراهم می کند.

 

7. صبحانه ترک

 

در ترکیه خوردن صبحانه کامل سنتی ترکیه بهتر از جستجوی صبحانه انگلیسی/ایرلندی است. هر چه از شهر دورتر بروید، یافتن صبحانه بهتر و اصیل تر راحت تر می شود – اگر جایی که می روید پاتوق محلی ها باشد، بهتر است همانجا بروید. صبحانه عالی و کامل ترک شامل نان تازه، زیتون، پنیر، خامه، چای ترک، گوزلمه، نیمرو، گوجه، فلفل و خیار می شود.

 

8. بازار روز

 

صبح سه شنبه زمان خوبی برای بازدید از بدروم است. بازار هفتگی در جریان است و مردم برای خرید به سوی این بازار می شتابند. در این بازار می توانید انواع کالاهای تقلبی و لباس، ساعت، کفش، اسباب بازی، کیف و چیزهای دیگری بخرید که برند اصل نیستند، ولی بسیار شبیه به اصل هستند. همچنین می توانید از دستفروش ها خوراکی هایی مثل تخم مرغ، سبزیجات و گل های خشک و علفی جات بخرید. فروشندگان محصولات مزرعه خود را برای فروش به این بازار می آورند، اغلب آنها زنانی هستند که لباس محلی پوشیده اند.

 

9. تورگوت رئیس مارینا

 

دی-مارین تورگوت رئیس در نوک شبه جزیره بدروم واقع شده است که رنگ سبز زیبای خشکی با رنگ آبی زلال دریای اژه ادغام می شود. خانه های سفیدرنگ زیبا با جلوه گیاهان بگونیا، شمعدانی و خرزهره، چشم انداز و منظره این لنگرگاه کوچک، تجلی بخش بازی رنگ هاست. این لنگرگاه مدرن ترین لنگرگاه سواحل دریای اژه است که مسحور شدگان دریا را با فناوری مدرن و زیرساخت پیشرفته لنگرگاهی و زیبایی منحصر بفرد طبیعت و محیط تاریخی آشنا می کند.

 

10. بیتز

 

بیتز دهکده آرام و زیبایی در حدود 5 مایلی بدروم است. سواحل زیبا و بکری دارد و در مدت کوتاهی می توانید از بدروم به آنجا برسید. اگر با خودروی شخصی به آنجا می روید، به راحتی پارکینگ پیدا می کنید، در غیر این صورت تاکسی ها شما را به آنجا می برند. این دهکده به خاطر باغ های نارنگی اش معروف است. همچنین ورزش های آبی مثل اسکی روی آب در اینجا بسیار محبوب است. در پلاژهای آن، می توانید از سایبان ها، چترها و بالش های رایگان استفاده کنید.

یک راه ساده برای لاغر کردن شکم

 

مـی تـوانید شکم خود را به راحتـی آب کنید : راهـنـمـای ۴ قسمتی ما برای خوردن، آشامیدن، و ورزش کردن شما را در هر زمان آماده پوشیدن لباس دلخواهتان می کند.

 

قطع مصرف هله هوله

 

دکـتر “لزلی بونسی” از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: “بسیاری از آبنباتها و اسنکها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند.”

 

بدوید (در حدود ۲ کیلومتر)

دکتر “دیانا تیلور” از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که : “ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست  و لاغری شکم باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل ( مثل یوگا و پیاده روی ) به آب شدن چربیها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند.”

 

در مصرف نمک و ادویه زیاده روی نکنید

مصرف بیش از حد ادویه جات و نمکها باعث می شود که شکم شما نفخ کند. یک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد، را فراهم می سازد. یک قاشق سوپخوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

 

پتاسیم مصرف کنید

این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آنرا در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.

 

H2oبیشتری مصرف کنید

نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.

 

 4 حرکت شکم که معجزه می کند:

با انجام این ۴ حرکت شکم صاف و جذابی که آرزویش را داشتید پیدا می کنید. ۳ تمرین اول تمام عضلات شکم را به حرکت وا می دارند؛ اثر چهارمی بر روی پهلوها می باشد. هر کدام از این حرکات را به ورزشهای روزانه خود اضافه کنید آنگاه متوجه خواهید شد که پس از چندی باید برای خود لباسی اندازه تر جدیدی خریداری کنید.

 

دراز نشست استاندارد

در حـالی کـه زانــو هایتان خم شده بر روی زمین دراز بکشید. کـف پاهـا صـاف اسـت و بــر روی زمین قرار می گیرد. انگشتان دست را پشت سر بگذارید. آرنجها بـســمت طرفین باشد. در هـمان حال آرنجها را به زانو بزنید و سپس بالای کمر، و شانه هـا را به عقب بیاورید تا به زمین بخورند. در حین انجام حرکـت سـر صـاف اســت و فـاصله چانه از سینه حذف می شود. برای چـند ثانیه در آن حال باقی می مانید و سپس به وضعیت اولیه باز می گردید.

 

توجه: سر خود را با دستانتان نکشید! تصور کنید طنابی به دور کمر شما بسته شده و حرکت را با فشاری که به عضلات شکم و کمر می آورید انجام دهید.

 

دوچرخه

روی زمیـن دراز بـکشـیـد و دسـتهـا را پشـت سـر بـگـذاریــد. زانوهایتان را خم کنید و پاها را از زمین بلند کنید به طوری کـه ماهیچه ساق پا به موازات زمین قرار بگیرد. آرنج یکی از دستهـا را به سمت زانوی مخالف بیاورید. در این حالت پاها باید با هـم زاویـه ۴۵ درجـه بسـازنـد. ایـن حـرکـت را بـرای هر دو طرف انجام دهید.

 

نکته ای برای تازه کارها :

 

برای شروع می توانید پاهای خود را بر روی زمین نگاه دارید. زمانی که آرنج خود را به سمت پا می آورید زانویتان را بلند کنید تا به هم برسند. سپس دوباره آنرا روی زمین قرار دهید و حرکت را یکمرتبه دیگر تکرار کنید.

 

دراز نشست عمودی

روی زمـیــن دراز بکشید، پاهایتان را به صورت مستقیم به بالا ببـریـد، دسـت هــای خود را نیز به طور عمودی در دو طرف بدن نگه دارید. سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پــا بـرسـانید. در این حرکت باید پاها را تا آنجا که می توانید به بالا بیاورید تا استخوان باسن از روی زمین بلند شود.

 

نکته ای برای تازه کارها :

برای لاغری شکم بجای اینکه بطور همزمان دستـهـا و پـاهـای خـود را بـلـنـد کنید، می توانید ابتدا نیم تنه بالایی و سپس قسمت پایین بدن را بلند کنید.

 

پهلو ها

 

بـه سمت یکی از پهلوها دراز بکشید، زانوهای خو را خم کنید و بـازویتـان را بـه طور کامل بر روی زمین قرار دهید در حالی که آرنـج با شـانه در یک راستا باشد. تمام وزن خود را بر روی بازو وارد آورید و نیم تنه بالای بدن و باسن را به آرامی از روی زمین بلند کنید،بطوریکه یک خط مستقیم از زانو تا سر حاصل شود. هـر چقدر می توانید در این حالت بمانید. برای شروع ۱۰ تا ۲۰ ثـانـیـه کـافی اســت. مدت زمان این حرکت را باید تا یک دقیقه افـزایــش دهیـد. حرکت را برای طرف مقابل نیز انجام دهید. هر چه قوی تر می شوید، سعی کنید به بازوها و سپس پاها نیز کشش بدهید و بعد هر دو را با هم بکشید.

 

نتیجه بیشتر در زمان کمتر

 

“لیو جردن”، مربی تناسب اندام در مجموعه ورزشی اکینوکس در شهر نیویورک رازها را برای ما فاش می کند:

• حرکات را کمی آرام تر انجام دهید : با چهار شماره بالا بیایید و با ۴ شماره به حالت اول باز گردید.

• ۵ تا ۱۰ ثانیه در دشوارترین حالت دراز نشست باقی بمانید.

• حرکات خود را کم کم انجام دهید : این کار باعث می شود تا عضلات شکم از سایر ماهیچه ها جدا شده و تاثیر تمرینات مستقیما بر روی شکم وارد شود.

 

شکم خود را صاف کنید

 

انجام این حرکت به شما کمک می کند تا شکمتان را لاغرتر کنید. در حالی که صورتتان در مقابل زمین قرار دارد، بر روی شکم دراز بکشید. وزنتان را بر روی کمر و شکم بدهید و سعی کنید دست ها و پاها را از روی زمین بلند کنید. برای چند ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. سپس به موقعیت اولیه باز گردید و یک مرتبه دیگر این حرکت را تکرار کنید.