خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

بازار کار استرالیا

 

استرالیا یک کشور در حال توسعه است و با توجه به وسعت و جمعیت کمی که دارد از بازار کار بسیار قوی برخوردار است، هرچند در حال حاضر به دلیل حجم زیاد مهاجرین در سال های اخیر به استرالیا و وضعیت اقتصاد جهانی، این کشور دچار مشکلاتی شده است ولی همچنان یکی از کشورهای قوی اقتصادی در سطح جهان محسوب می شود که در این بحران نه تنها آسیب زیادی ندیده است، بلکه ارزش دلار استرالیا نیز بسیار افزایش یافته است.

کارشناسان امور بازار کار بر این باور هستند که مشکلات موجود بسیار نامحسوس بوده و با پیشرفت سریع اقتصادی و برنامه های مهاجرتی و اقتصادی استرالیا این مشکلات به زودی حل خواهد شد.

 استرالیا کشوری بسیار خوب برای کار و زندگی افراد فنی و تحصیل کرده  و مهاجرت به استرالیا می باشد، این افراد اگر بتوانند با ویزای اقامت وارد استرالیا شوند می توانند از خدمات زیاد دولتی و کارفرمایی بهره مند شوند.

 از آنجا که کارفرمایان علاقه به حفظ نیروی کار خود دارند، داشتن یک ویزای بلند مدت به عنوان یک امتیاز بزرگ برای کارجویان محسوب می شود که در استخدام افراد نقش اساسی را بازی می کند. دولت استرالیا نیز برای این افراد برنامه های خاصی را در نظر گرفته است که ایجاد سازمان های خدماتی برای تازه واردان از آن جمله می باشد.

 

روش های کاریابی در استرالیا

• روزنامه هایی مانند Age در بخش"Vacant position"

• ثبت نام در Centre Link

• صحبت با مشاور خبره استخدامی

• مراجعه به دفاتر کاریابی بین المللی در وزارت کار و امور اجتماعی (www.immi.gov.au/wwi/index.htm)

• مجلات مشاغل حرفه ای و سایت های اینترنتی (سایت های اجتماعی)

• بهترین روش برای پیدا کردن کار های تخصصی اقدام از طریق آژانس های کاریابی مهاجرت به استرالیا  است؛ چرا که منافع خودشان بالاترین مزیت ممکن برای شما است.

موارد قابل ذکر در حفظ کار عبارتند از:

• عدم ارائه اطلاعات اضافی در هنگام مصاحبه

• رعایت قوانین محیط کار

• عدم صحبت در مورد افزایش حقوق با رئیس

• عدم اطلاع به کارفرما برای جستجوی کار جدید

 

توصیه متخصصان برای لاغری و تغذیه چیست؟

 

دکتر صفوی می گوید: «برای حذف چربی های اشباع و حیوانی در غذا ها باید ترکیبی از رژیم غذای مناسب و ورزش را در پیش گرفت که همه اینها باید زیر نظر پزشک باشد. البته از همه اینها مهم تر این است که باید با ورزش های هدفدار چربی ها را در ناحیه های مختلف بدن حذف یا کم کرد.»

 دکتر وفا متخصص تغذیه می گوید: «چاقی و لاغری یک موازنه ساده بین میزان کالری دریافتی و میزان انرژی مصرفی بدن است؛ اگر میزان کالری بیشتر از نیاز بدن باشد به تدریج تبدیل به بافت چربی و اضافه وزن می شود و اگر کمتر باشد منجر به لاغری می شود.»

 

انجام این حرکات را فراموش نکنید

 

سعی کنید حرکت های مربوط به لاغری موضعی را در برنامه روزانه تان بگنجانید. توصیه می کنیم هر روز صبح، زمانی که از خواب بیدار می شوید همان طور که به پشت دراز کشیده اید، عضلات شکم تان را منقبض کنید. پس از پنج ثانیه صبر، با نفس عمیق عضلات تان را شل کنید.

هر قدر که وقت دارید و می توانید این حرکت را تکرار کنید. حرکت دیگری که برای آب کردن چربی پهلوها موثر است، این است که به پهلو دراز بکشید، زانوهای تان را روی هم بگذارید و کمی جمع کنید؛ سپس بالاتنه را به آرامی از زمین جدا کنید و سپس به حالت اول بازگردید.

 این حرکات را برای هر پهلو ۲۵ تا ۳۰ بار تکرار کنید؛ سپس در همان حالتی که به پهلو خوابیده اید، پاهای تان را دراز کنید و هر دو را با هم از زمین بلند کرده و پس از چند ثانیه به حالت اول بازگردید.

 

هوشمندانه و با دقت و احتیاط عمل کنید

 

دکتر مرتضی صفوی می گوید من معتقدم که هر انسانی با در نظر گرفتن رژیم غذایی مطلوب می تواند هم بدن متناسبی داشته باشد و هم سالم تر زندگی کند.

اگر بگوییم که لاغری یک شبه و به صورت کاملا معجزه آسا اتفاق می افتد، اشتباه کرده ایم. همین طور در مورد اینکه غذاها را تقسیم بندی بکنیم و جزء جزء بگوییم مثلا فلان ترکیب غذایی بعد از جذب توسط روده ها به طور مستقیم به سمت چربی های شکمی حرکت می کند یا صورت را نشانه می گیرد، به شدت در اشتباهیم؛

البته شاید برخی تبلیغات دارویی افراد را به این اشتباه انداخته باشند؛ به خصوص وقتی به صورت متفرقه افراد سراغ عطاری ها می روند و تصورشان این است که با داروی گیاهی می شود به هر هدفی رسید. همین طور برخی داروها هستند که ادعا می شود چاق کننده یا لاغر کننده اند یا ممکن است به صورت مقطعی یک قسمت بدن را چاق یا لاغر کنند.

 اما در کل دقت بیشتر روی غذاها داشته باشید؛ اینکه در هر لحظه و هر روز دقیقا چه چیزی را وارد بدن می کنید؛ مثلا ببینید با سالاد چه می خورید، با ماهی کبابی چه می خورید، لبنیاتی که استفاده می کنید کم چرب است یا پرچرب و اینکه در کل هوشمندانه غذا ها را انتخاب می کنید یا با چشم بسته که همه و همه روی درصد موفقیت شما موثرند و یک نکته مهم که هرگز نباید فراموش کنید این است که همواره و در مورد هر خواسته ای که دارید باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

به سهم چربی ها در غذا دقت کنید

 

نکته دیگری که دکتر وفا به آن تاکید دارد این است که غذاهای چاق کننده یا لاغرکننده وجود ندارند، غذاها سالم و غیر سالم هستند و میزان چربی و کالری موجود در آنها متفاوت است. اگر سهم چربی در یک غذا بالا باشد، ممکن است با حجم کم و درحالی که هنوز سیر نشده اید کالری زیادی وارد بدن خود کنید که به تدریج منجر به چاقی می شود.

 

نکته طلایی دکتر وفا در داشتن یک رژیم غذایی مناسب این است که برای داشتن یک وزن مناسب در کلینیک ایده آل ، تحت نظر متخصص تغذیه یک رژیم غذایی سالم و کم کالری را انتخاب و در کنار آن ورزش کنید.

 

انواع لنز دیافراگم خودکار

 

معمولا لنزهای دیافراگم خودکار در دو نوع ویدئویی و دی سی می باشد.

 

لنزهای دیافراگم خودکار ویدئویی

 

لنزهای دیافراگم خودکار ویدئویی از نوع هوشمند هستند. آنها مدارهای دارند از سیگنال های ویدئویی نمونه برداری می کند و به تغییرات سطح نوری محیط پاسخ می دهد. براین اساس،لنز برای باز یا بسته شدن روزنه دیافراگم تصمیم می گیرد.

علاوه بر این، لنزهای این چنینی دارای تنظیماتی هستند که پاسخ آن را با توجه به محیط مناسب تر می سازد. تنظیمات لنز روی قسمت کناری آن قرار دارد.این تنظیمات سطح میزان پاسخ دهی دیافراگم  و نصب دوربین مداربسته را کنترل می کند. به وسیله آن می توان تصویری را تاریک تر یا روشنتر ساخت.

 

لنزهای دیافراگم خودکار دی سی:

 

لنزهای دیافراگم خودکار ویدئویی به صورت بی صدا هستند.لنزهای دیافراگم خودکار نوع دی سی تنها یک موتور دارند.آنها هیچ مداری برای تنظیمات کنترلی ندارند وهر گونه تنظیماتی برای واکنش دیافراگم توسط دوربین صورت می گیرد.

 

لنزهای دیافراگم خودکار ویدئویی در برابر دی سی:

 

لنزهای ویدئویی در موقعیت های سخت به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهند، اما با هزینه بیشتری همراه هستند.لنزهای دیافراگم خودکار دی سی معمولا بسیار ارزان تر و همچنین بسیار معمول تر از لنزهای دیافراگم خودکار ویدئویی فروش دوربین مداربسته می باشند

 

قابلیت انطباق دوربین و لنز:

 

معمولا مشکلی در زمینه عدم انطباق دوربین و لنزهای دیافراگم خودکار وجود ندارد یا اینکه بسیار کم است.مشکل زمانی است که بخواهیم از تجهیزات کنونی استفاده کنیم و لنز ها و دوربین های مدار بسته اصلا درایوهای دیافراگم خودکار را ندارند. برخی از دوربین های حفاظتی جدیدتر تنها از لنزهای دیافراگم خودکار دی سی پشتیبانی می کنند.بسیاری از دوربین های مداربسته از هر دو نوع لنز ا پوشش می دهند و با کلیدی که روی دوربین قرار دارد می توان نوع لنز را تغییر داد.

 

دیدنی های استانبول

 

این شهر دارای کاخ های بسیار زیادی نیز هست از جمله :

 

 کاخ توپ کاپی در محل تلاقی تنگه بسفر

 کاخ دولما باغچه

 کاخ بیلربیی

 کاخ ییلدیز

 کاخ Goksu گوک سو

 آینالی کاواک (اقامتگاه تابستانی)

 عمارت ایحلامور (Ihlamur)

عمارات ماسلاک

 عمارت دریائی آتاتورک (فلوریا) است .

 

 

موزه های این شهر عبارتند از :

 قصر سلطنتی حاجیا صوفیا (فرزانه مقدس)

 موزه های باستان شناسی در قسمت داخلی اولین حیات کاخ توپ کاپی

 روملی حصاری و یا دژ اروپائی

 چینعلی کوشک

 موزه سنت ایرنه

 موزه هنرهای اسلامی ترکیه

 موزه فرش های ترکیه

 آب انبار یرباتان

 موزه موازئیک ، موزه کاریه ، موزه صنایع هوائی ، موزه نظامی ، موزه آتاتورک ،

موزه هنرهای زیبا ، موزه شهر ، سالن تأتر کاخ ییلدیز ، موزه کارخانه راحمی کوچ ،

 موزه صاد برک خانم ، موزه کارتون و کاریکاتور ،  میدان اسب دوانی  باستانی ،

برج  بیازیت ، کانال آب بز دغان ، برج  گالاتا ، کیز کولسی ( برج دختر ) ،

تنگه استانبول ( تنگه بسفر ) ، کاخ  دلما ، کاخ بیلربیی ، کاخ گک سو (کوچوک سو)

 و تور استامبول و تور آنالیا را بعنوان یکی از مقاصد اصلی توریستی به شما توصیه می کند.

 

این شهر دارای مراکز خرید بسیار زیادی مانند تور مارماریس است که عبارتند از :

 

کاپالی چارشی (بازار سقف دار)

می سیر چارشی سی

خیابان استقلال

خیابان جمهوریت و خیابان روملی

مرکز خریدآتاکوی گالریا در منطقه آتاکوی

 آک مرکز در منطقه اتیلر و مرکز خرید کاروسل در منطقه با کیرکوی

 پاساژ اطلس در محله بی اوغلو

مرکز خرید کاپیتول در بخش آسیائی استانبول

خیابان بغداد و خیابان بهاریه

 بازار صحاف ها (صحافلار)

چنیار آلتی در منطقه بیازیت

مرکز خرید ایستینیه پارک

 مرکز خرید جواهیر

 مرکز خرید آکمرکز و ....

 

کلیات ثبت شرکت

 

کنار شرکتها که کار تجارت دارند قانون گذار نهاد حقوقی خاصی را که دارای شخصیت حقوقی می باشد .

 جهت انجام اموری که جنبه غیر تجاری دارد از قبیل کارهای علمی و ادبی یا امور خیریه یا خدماتی پیش بینی نموده است . ماده یک آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری ، موسسه غیر تجاری را چنین تعریف نموده است :

 

"مقصود از تشکیلات و موسسات غیر تجارتی مذکور در ماده 584 قانون تجارت کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیر تجارتی از قبیل امور علمی یا امور خیریه وامثال آن تشکیل می شود اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند."

 

بنابراین ارائه خدامات علمی و آموزشی و خدمات شهری و ارائه کمک های انسانی در قالب شخصیت حقوقی  و ثبت برند متصور بوده و از این جهت موسسات غیر تجاری به دو قسمت تقسیم می شوند:

 

موسساتی که مقصود از تشکیل آنها جلب منافع و تقسیم آن بین اعضای خود نباشد ، اینگونه موسسات اصطلاحا موسسات غیر انتفاعی نامیده می شود .

کلیه فعالیتهای اجتماعی از قبیل انجمن های اسلامی و تخصصی و علمی خاص و احزاب و دستجات سیاسی و موسسات خیریه و صندوق های قرض الحسنه در قالب این گونه موسسات متصور می باشد و موسسین آن هنگامی که در خواست ثبت می نمایند توسط اداره ثبت شرکتها ، مراتب از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام می شود و پس از وصول پاسخ مثبت ، نسبت به اقدام می گردد.

 

موسساتی که مقصود از تشکیل آن ممکن است جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضای خود یا غیر باشد . اینگونه موسسات ،موسسات غیر تجاری نامیده می شوند. بنابراین فعالیتهایی از قبیل آموزشگاه های علمی و فنی و کلاس های زبان و مدارس غیر انتفاعی و موسسات گاز رسانی یا ارائه خدمات شهری مانند نظافت و فضای سبز و موارد دیگر در زمینه های فوق در قالب موسسات غیر تجاری متصور می باشد و موسسین باید پس از به ثبت شرکت رساندن موسسه نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند.