خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

توصیه متخصصان برای لاغری و تغذیه چیست؟

 

دکتر صفوی می گوید: «برای حذف چربی های اشباع و حیوانی در غذا ها باید ترکیبی از رژیم غذای مناسب و ورزش را در پیش گرفت که همه اینها باید زیر نظر پزشک باشد. البته از همه اینها مهم تر این است که باید با ورزش های هدفدار چربی ها را در ناحیه های مختلف بدن حذف یا کم کرد.»

 دکتر وفا متخصص تغذیه می گوید: «چاقی و لاغری یک موازنه ساده بین میزان کالری دریافتی و میزان انرژی مصرفی بدن است؛ اگر میزان کالری بیشتر از نیاز بدن باشد به تدریج تبدیل به بافت چربی و اضافه وزن می شود و اگر کمتر باشد منجر به لاغری می شود.»

 

انجام این حرکات را فراموش نکنید

 

سعی کنید حرکت های مربوط به لاغری موضعی را در برنامه روزانه تان بگنجانید. توصیه می کنیم هر روز صبح، زمانی که از خواب بیدار می شوید همان طور که به پشت دراز کشیده اید، عضلات شکم تان را منقبض کنید. پس از پنج ثانیه صبر، با نفس عمیق عضلات تان را شل کنید.

هر قدر که وقت دارید و می توانید این حرکت را تکرار کنید. حرکت دیگری که برای آب کردن چربی پهلوها موثر است، این است که به پهلو دراز بکشید، زانوهای تان را روی هم بگذارید و کمی جمع کنید؛ سپس بالاتنه را به آرامی از زمین جدا کنید و سپس به حالت اول بازگردید.

 این حرکات را برای هر پهلو ۲۵ تا ۳۰ بار تکرار کنید؛ سپس در همان حالتی که به پهلو خوابیده اید، پاهای تان را دراز کنید و هر دو را با هم از زمین بلند کرده و پس از چند ثانیه به حالت اول بازگردید.

 

هوشمندانه و با دقت و احتیاط عمل کنید

 

دکتر مرتضی صفوی می گوید من معتقدم که هر انسانی با در نظر گرفتن رژیم غذایی مطلوب می تواند هم بدن متناسبی داشته باشد و هم سالم تر زندگی کند.

اگر بگوییم که لاغری یک شبه و به صورت کاملا معجزه آسا اتفاق می افتد، اشتباه کرده ایم. همین طور در مورد اینکه غذاها را تقسیم بندی بکنیم و جزء جزء بگوییم مثلا فلان ترکیب غذایی بعد از جذب توسط روده ها به طور مستقیم به سمت چربی های شکمی حرکت می کند یا صورت را نشانه می گیرد، به شدت در اشتباهیم؛

البته شاید برخی تبلیغات دارویی افراد را به این اشتباه انداخته باشند؛ به خصوص وقتی به صورت متفرقه افراد سراغ عطاری ها می روند و تصورشان این است که با داروی گیاهی می شود به هر هدفی رسید. همین طور برخی داروها هستند که ادعا می شود چاق کننده یا لاغر کننده اند یا ممکن است به صورت مقطعی یک قسمت بدن را چاق یا لاغر کنند.

 اما در کل دقت بیشتر روی غذاها داشته باشید؛ اینکه در هر لحظه و هر روز دقیقا چه چیزی را وارد بدن می کنید؛ مثلا ببینید با سالاد چه می خورید، با ماهی کبابی چه می خورید، لبنیاتی که استفاده می کنید کم چرب است یا پرچرب و اینکه در کل هوشمندانه غذا ها را انتخاب می کنید یا با چشم بسته که همه و همه روی درصد موفقیت شما موثرند و یک نکته مهم که هرگز نباید فراموش کنید این است که همواره و در مورد هر خواسته ای که دارید باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

به سهم چربی ها در غذا دقت کنید

 

نکته دیگری که دکتر وفا به آن تاکید دارد این است که غذاهای چاق کننده یا لاغرکننده وجود ندارند، غذاها سالم و غیر سالم هستند و میزان چربی و کالری موجود در آنها متفاوت است. اگر سهم چربی در یک غذا بالا باشد، ممکن است با حجم کم و درحالی که هنوز سیر نشده اید کالری زیادی وارد بدن خود کنید که به تدریج منجر به چاقی می شود.

 

نکته طلایی دکتر وفا در داشتن یک رژیم غذایی مناسب این است که برای داشتن یک وزن مناسب در کلینیک ایده آل ، تحت نظر متخصص تغذیه یک رژیم غذایی سالم و کم کالری را انتخاب و در کنار آن ورزش کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.