خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

لیپوماتیک و تبلیغات

 

 

این روزها بیشتر افرادی که به چاقی مفرط یا موضعی مبتلا هستند، سعی می کنند تا از روش های راحتتری برای لاغری استفاده کنند.

رژیم های لاغری و ورزش ها بهترین روش کاهش وزن هستند.

 اما از آنجا که نیاز به مدت زمان طولانی دارند و از سویی بسیاری از افراد تحمل و زمان کافی برای دنبال کردن این روشها را ندارد، در نتیجه روش هایی که نتیجه سریعتری به دست می دهند، با استقبال بیشتری مواجه می شوند.

 

 یکی از این روشها  دستگاه لیپوماتیک است.

 در این روش می توان چربی های یک قسمت از بدن را حذف کرد و با این کار سایز بدن کمتر می شود.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود، اینکه لیپوماتیک همان رویای دیرین افراد چاق است و یا تمامی مشخصه ها و ویژگی های این دستگاه جز تبلیغ چیز دیگری نیست؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است یک بررسی دقیق از دستگاه و شیوه کاهش وزن به روش لیپوماتیک داشته باشیم.

 

 

    لیپوماتیک چیست؟

 

لیپوماتیک دستگاهی مکانیکی که شباهت زیادی به دستگاه لیپوساکشن گذشته دارد. این دستگاه از دو قسمت تشکیل شده است. قسمتی از دستگاه که بدنه اصلی آن است و در کنار تخت بیمار قرار می گیرد. قسمت دوم دستگاه نیز شامل میله کشیده و با یک سر است. این قسمت کانولا نام دارد و مسئولیت حذف چربی ها را بر عهده دارد. در واقع کانولا وظیفه اصلی از بین بردن چربی را داشته و در تماس با بدن بیمار است. بدنه اصلی دستگاه لیپوماتیک همچون پمپ هوا می ماند که قدرت خود را به کانولا وارد می کند و موجب حرکت ارتعاشی آن می شود.

 

    تاریخچه دستگاه لیپوماتیک

 

با توجه به اینکه لیپوماتیک نسل جدید لیپوساکشن ها هستند، بهتر است تاریخچه آن را به سال های 1974 برگردانیم زمانی که اولین دستگاه های لاغری ساخته شد و می توانند با صدا و لرزش بالا، چربی های اضافه را از بدن بیمار خارج کنند

. اما این  دستگاه لیپوماتیک به دلیل نداشتن سنسور، به عروق خونی، ماهیچه ها و یا سیستم اعصاب صدمه وارد می کرد.

 به همین دلیل بعدها دستگاه پیشرفته تری ساخته شد به نام لیپوماتیک. این دستگاه در سال 1997 وارد بازار شد و نسبت به نسخه قبلی امکانات بیشتری دارد.

 هوشمند بودن لیپوماتیک بزرگترین مزیت آن محسوب می شود.

 این دستگاه برای اولین بار در شرکت یورومی(Euromi) بلژیک ساخته شد و در حال حاضر توانسته است تاییدیه سازمان دارویی آمریکا را دریافت کند.

پیکر تراشی پیشرفته به روش لیپوماتیک

 

دلیل اصلی پیکرتراشی به روش لیپوماتیک (Liposculpture) کاهش وزن نیست بلکه حالت دهی دوباره به بدن است. معمولا از این روش برای نقاطی استفاده می کنند که با ورزش و رژیم لاغر نمی شوند. این نواحی در خانم ها بیشتر قسمت ران و باسن و در آقایان قسمت های شکم، کمر و پشت می باشند.

 

آماده سازی پیکرتراشی به روش لیپوماتیک

 

اگر سلامت کلی شما خوب است و از دیدن مقداری خون نمی ترسید، می توانید پیکرتراشی به روش  لیپوماتیک را بدون آزمایشات اولیه انجام دهید. در غیر این صورت پیشنهاد می شود آزمایشات پزشکی، رادیوگرافی و تست خون صورت گیرد.

 

اگر ویتامین مصرف می کنید با پرشک خود در میان بگذارید تا ماده جایگزین مناسب را برایتان تجویز نماید. معمولا دکتر به شما توصیه می کند از اهدا خون حداقل تا 10 روز قبل از لیپوماتیک پرهیز نمایید.

 

پس از درمان، ناحیه زخم با باند الاستیک پوشانده می شود بنابراین مهم است که قبل از آن فشار خود را بگیرید تا پس از درمان مشکلی از بابت بسته شدن زخم به وجود نیاید.

 

روش کار

 

روز عمل لیپوماتیک پس از خوردن صبحانه باید در کلینیک حاضر شوید. باند مخصوص به خود را همراه داشته باشید.

 قبل از درمان از شما عکس گرفته می شود.

 برخی تست های پیش عملیاتی صورت می گیرد که ضربان قلب و فشار خون شما را اندازه گیری می نمایند. سپس دکتر به دقت مکان هایی که باید درمان شوند را علامت گذاری می کند.

 

پیکر تراشی به روش لیپوماتیک تحت بی حسی موضعی صورت می گیرد و در صورتی که مایل باشید از مسکن درون رگی استفاده می شود.

محلول بی حس کننده از طریق خراشی که حدوداً 3میلی متر طول دارد تزریق می شود. چربی ها متورم شده و مولکول های چربی به مایع تبدیل می شوند. سپس این چربی مایع شده با استفاده از سوزن مکیده می شود.

چربی از نواحی که قبل از درمان توسط دکتر علامت گذاری شده بودند برداشته می شود. در صورت لزوم تا انتهای آزمایش می توانید بیایستید، اینکار بر اثرات گرانشی غلبه می کند.

خراش ایجاد شده به قدری کوچک است که احتمال وجود هرگونه جای زخم بسیار پایین می باشد.

پس از آن برای مدتی در اتاق بازیابی باقی خواهید ماند و بر روی تخت مناسب استراحت خواهید کرد.

 تا ساعاتی پس از لیپوماتیک احساس بهتری پیدا می کنید و قادر هستید به سر کار بروید اما به یاد داشته باشید پس از لیپوماتیک تا چند روز رانندگی نکنید.

همچنین توصیه می شود به هنگام شب تحت مراقب باشید.

 

پیکر تراشی پیشرفته به روش لیپوماتیک

 

پس از لیپوماتیک ناحیه درمان شده به شدت با بانداژ بسته می شود تا مانع از خون ریزی، تورم و درد شود.

بسته به اینکه چه قسمت هایی از بدن تحت درمان قرار گیرد، ممکن است از بانداژهای مختلفی استفاده گردد.

ممکن است لازم شود 3-4 هفته پس از درمان از بانداژ استفاده گردد. جای زخم و تورم حداقل طی 7 الی 10 روز پس از لیپوماتیک از بین می روند.

 

به دلیل اینکه ممکن است از جای زخم تا چند روز خون بیرون بیاید بهتر است آنتی بیوتیک مصرف کنید تا از عفونت های احتمالی جلوگیری گردد.

 در صورتی که قسمت بزرگ تری از بدن تحت درمان قرار گیرد نیاز به بازیابی بیشتری است و دوران مراقبت طولانی تری خواهد داشت.

 

عوارض جانبی پیکرتراشی به روش  لیپوماتیک (عوارض لیپوماتیک)

 

    زخم، سوزش، تورم و بی حسی دائمی در اطراف ناحیه تحت درمان

    ممکن است در قسمت هایی که کانال مکش وارد شده کمی بریدگی و خراش ایجاد شود

    کشیدگی یا خشک شدگی پوست پس از درمان.

    تغییر رنگ موقت پوست

    نامتقارن شدن سطح پوست قسمتی که درمان شده

    ار بین رفتن عصب و پوست. گرمای حاصل از عملیات لیپوماتیک ممکن است قسمتی از پوست و بافت بدن را بسوزاند و عصب ان قسمت را از بین ببرد.

نحوه انجام لیپوماتیک برای زیبایی صورت و غبغب

لیپوماتیک برای زیبایی صورت به دو شکل عمل می کند:

 

در روش اول لاغری صورت هدف اصلی است که در آن چربی های اضافه بدن خارج می شود.

 این چربی ها ذوب شده اند و از بین بافت های چربی سفت و حجیم شده می باشند. بنابراین مقاومت و دوام بیشتری برای ترمیم اجزای صورت دارند و نسبت هزینه لیپوماتیک هم تغییر می کند.

 این روش زمانی استفاده می شود که اجزای صورت لاغر و کوچک باشند. برای پر کردن قسمت های فرو رفته صورت، چربی های ذوب شده استفاده می شوند.

 

در روش دوم چاقی صورت انجام می شود که در آن قسمت های افتاده و وارفته صورت از قبیل غبغب و گونه های شل ترمیم می شوند.

در این روش به جای اضافه کردن، چربی ها نیز خارج می شوند.

 

مزایای لیپوماتیک برای زیبایی صورت و غبغب

 

ترمیم صورت و غبغب با استفاده از روش لیپوماتیک موجب می شود تا پوست حالت الاستیک خود را حفظ کند.

همچنین عمل لیفتینگ صورت نیز می تواند همزمان انجام شود که در سایر روش های لاغری موضعی وجود ندارد.

 

با تخلیه چربی به مقدار قابل توجهی، پوست وارد مرحله کشیدگی و سفت شدن می شود که سلامت و جوانی پوست صورت را تضمین می کند.

 

سن و هزینه لیپوماتیک برای افرادی که بین 40 تا 60 سال سن دارند، مناسب است. البته برای افراد در سنین 70 یا 80 سالگی نیز قابل انجام است.

درمان افتادگی و شلی غبغب و اجزای صورت به وسیله این روش به صورت بی حسی موضعی انجام می شود.

 پس از درمان نیز پزشک برای تسکین و التیام درد برای بیمان داروهای آرامشبخش تجویز می کند.

 

لیپوماتیک صورت و غبغب چگونه است؟

 

علت نیاز به جراحی صورت و غبغب چیست؟

 

غبغب قسمتی از بدن است که در ناحیه بالایی گردن و زیر چانه قرار می گیرد.

در بسیاری از افراد که به چاقی مفرط مبتلا هستند قسمت غبغب آنها آویزان می شود که که یک لایه از چربی و به صورت شل و افتاده است.

این ناحیه به گونه ای دیده می شود که انگار فرد یک چانه دیگر دارد و زیبایی صورت او را تحت تاثیر قرار می دهد

به همین دلیل جراحی این ناحیه به نظر ضروری می رسد. صورت نیز گاهی نیاز به ترمیم دارد.

 زمانی که با افزایش سن، چاقی و اضافه وزن و ... گونه ها حالت افتاده پیدا می کند و صورت جوان به یک چهره پیر و از کار افتاده بدل می شود، فرد به ترمیم گونه ها نیاز پیدا می کند.

 

دستگاه لیپوماتیک صورت و غبغب چگونه است؟

 

درمان غبغب و صورت

 

درمان غبغب و افتادگی های صورت با چندین روش انجام می‏شود که یکی از آنها لیپوماتیک است.

اگر چه گفته می شود لیپوماتیک دستگاهی است که تنها برای نواحی بزرگ از قبیل پهلو، ران، باسن، سینه و ... قابل استفاده است، اما براساس نظریات متخصصین این روش قابل استفاده در تمامی نقاط بدن است.

به طوری که نتایج آن در زیبایی صورت خیره کننده و رضایت بخش است و برای از بین بردن چربی ها و رفع سریع و آسان غبغب مناسب میباشد.

 دستگاه لیپوماتیک از میان سایر روش های از بین برنده غبغب، تاثیر بیشتری دارد چرا که چهره جوانتر به نظر می رسد و در عین حال تاثیرات آن نیز دوام بیشتری دارند.

برتری تکنولوژی لیپوماتیک نسبت به لیپولیز لیزری در چیست ؟

 

در این مقاله می خواهیم مزایای روش لیپوماتیک به روش لیپولیز را بررسی کنیم. از این رو ابتدا توضیح کوتاهی از این دو روش ارائه می شود و در ادامه ویژگی های این دو روش مقایسه می شوند.

 

روش  و دستگاه لیپوماتیک از به روز ترین روش های دفع چربی در خدمات زیبایی و آرایشی می باشد. در این تکنیک از مکش هوا استفاده می شود. کانال هایی ایجاد می شوند و از طریق آنها هوا فشرده وارد می شود. لیپوماتیک یک روش بدون درد، بدون جراحی و با بی حسی موضعی است که حجم زیادی از سلول های چربی را تنها در یک جلسه دفع می کند.

 

لیپولیز لیزری یکی از روش های درمان پلاستیک برای کاهش چربی بدن می باشد. تکنیک مکش لیزر لیپولیز از لیزر به منظور شکستن چربی های بدن قبل از برداشتن آنها استفاده می کند. امروزه این روش به تکنیکی قابل قبول و متداول برای حذف بافت های ناخواسته چربی در بدن تبدیل شده است و ادعا می شود که تاثیر آن مانند لیپوساکشن معمولی می باشد بدون اینکه بیمار مجبور باشد در بیمارستان بستری شود.

 

هزینه لیپوماتیک  مناسب بودن  و بیماران می توانند در همان لحظه اثر درمان را ببینند و نیز بازه کلی حذف چربی ها در این روش 3 ماه به طول می انجامد. بیماران تقریبا بلافاصله پس از درمان می توانند فعالیت روزانه خود را ادامه دهند و نیازی به بستری شدن در بیمارستان به منظور پی گیری دوران نقاهت نیست. علاوه بر این، سوزش، کبودی و تورم پوست به طور قابل توجهی با استفاده از این روش کاهش می یابد.

 

برتری تکنولوژی لیپوماتیک نسبت به لیپولیز لیزری در چیست ؟

 

اثر لیپوماتیک در درمان سلولیت

 

مهمترین اثر لیپوماتیک، حذف سلولیت و سفت کردن پوست است. علاوه بر این ها، لیپوماتیک به روز ترین روش اسلیمینگ موضعی است که ایمن، موثر و آسان می باشد.

 

روش لیپولیز لیزری ویژگی های مشابه بسیاری با روش لیپوماتیک دارد مثلا در این روش هم از بیهوشی موضعی استفاده می شود و بیمار پس از درمان می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد.

 اما به دلیل استفاده از لیزر در این روش برخی مشکلات و اثرات جانبی مانند کبودی، خونمردگی، افتادگی پوست، تورم و غیره بر بدن بیمار ایجاد می شود.

 

به دلیل استفاده از کانال های ریزی که برای مکش چربی وارد بدن می شوند معمولا تورم ایجاد می شود. اثر جانبی اصلی این دست درمانها تورم است که می توان با استفاده از باند های نگهدارنده بافت از شدت آن کاست.

 

اثر جانبی دیگر وجود خونمردگی هایی بر بدن است که نتیجه فشار به عروق لنفاوی می باشد. در صورت مهارت پایین پزشک و یا مراقبت های پس از عمل نا مناسب این مشکل ایجاد می شود.

 البته قابل به ذکر است که همواره پس از درمان مقداری خونمردگی در بدن ظاهر می شود که حداکثر تا 2 هفته باقی می ماند.

 

 دستگاه لیپوماتیک منجر به ایجاد سوختگی در پوست (نکروز پوستی) نمی شود و چون باعث انقباض به اندازه پوست می شود منجر به بهینه شدن فرآیند درمان می گردد.

 

 از مزایای دیگر این روش می تواند به آسیب نرساندن به سایر اندامهای بدن مانند ماهیچه ها، رگ ها و عصب بدن اشاره کرد، ویژگی که در سایر روش ها آن را مشاهده نمی کنیم.

در لیپوماتیک از موتور فشرده کننده هوا به همراه کانال هایی استفاده می شود که قابل چرخش 360 درجه دارند. این حرکت به جذب شدن چربی ها به صورت اتوماتیک کمک می کند.

در صورتی که درمان با دقت کافی انجام شود، این روش بسیار ایمن و موثر خواهد بود و حداقل خطرات را به همراه خواهد داشت.

 

با توجه به مطالب فوق، به طور کلی می توان مزیت های لیپوماتیک را به صورت زیر برشمرد:

 

    ایمنی، تاثیر بالا و سادگی درمان

    بدون درد بودن درمان

    انقباض پوست عالی

    زمان درمان بسیار کوتاه

    هزینه کمتر نسبت به سایر روش ها

    بازیابی سریع پس از درمان