خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

لیپوماتیک و تبلیغات

 

 

این روزها بیشتر افرادی که به چاقی مفرط یا موضعی مبتلا هستند، سعی می کنند تا از روش های راحتتری برای لاغری استفاده کنند.

رژیم های لاغری و ورزش ها بهترین روش کاهش وزن هستند.

 اما از آنجا که نیاز به مدت زمان طولانی دارند و از سویی بسیاری از افراد تحمل و زمان کافی برای دنبال کردن این روشها را ندارد، در نتیجه روش هایی که نتیجه سریعتری به دست می دهند، با استقبال بیشتری مواجه می شوند.

 

 یکی از این روشها  دستگاه لیپوماتیک است.

 در این روش می توان چربی های یک قسمت از بدن را حذف کرد و با این کار سایز بدن کمتر می شود.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود، اینکه لیپوماتیک همان رویای دیرین افراد چاق است و یا تمامی مشخصه ها و ویژگی های این دستگاه جز تبلیغ چیز دیگری نیست؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است یک بررسی دقیق از دستگاه و شیوه کاهش وزن به روش لیپوماتیک داشته باشیم.

 

 

    لیپوماتیک چیست؟

 

لیپوماتیک دستگاهی مکانیکی که شباهت زیادی به دستگاه لیپوساکشن گذشته دارد. این دستگاه از دو قسمت تشکیل شده است. قسمتی از دستگاه که بدنه اصلی آن است و در کنار تخت بیمار قرار می گیرد. قسمت دوم دستگاه نیز شامل میله کشیده و با یک سر است. این قسمت کانولا نام دارد و مسئولیت حذف چربی ها را بر عهده دارد. در واقع کانولا وظیفه اصلی از بین بردن چربی را داشته و در تماس با بدن بیمار است. بدنه اصلی دستگاه لیپوماتیک همچون پمپ هوا می ماند که قدرت خود را به کانولا وارد می کند و موجب حرکت ارتعاشی آن می شود.

 

    تاریخچه دستگاه لیپوماتیک

 

با توجه به اینکه لیپوماتیک نسل جدید لیپوساکشن ها هستند، بهتر است تاریخچه آن را به سال های 1974 برگردانیم زمانی که اولین دستگاه های لاغری ساخته شد و می توانند با صدا و لرزش بالا، چربی های اضافه را از بدن بیمار خارج کنند

. اما این  دستگاه لیپوماتیک به دلیل نداشتن سنسور، به عروق خونی، ماهیچه ها و یا سیستم اعصاب صدمه وارد می کرد.

 به همین دلیل بعدها دستگاه پیشرفته تری ساخته شد به نام لیپوماتیک. این دستگاه در سال 1997 وارد بازار شد و نسبت به نسخه قبلی امکانات بیشتری دارد.

 هوشمند بودن لیپوماتیک بزرگترین مزیت آن محسوب می شود.

 این دستگاه برای اولین بار در شرکت یورومی(Euromi) بلژیک ساخته شد و در حال حاضر توانسته است تاییدیه سازمان دارویی آمریکا را دریافت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.