خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

لیپوماتیک و تاثیر آن در لاغری ران ها

 

یکی از معضلاتی که این روزها افراد با آن سر و کار دارند چاقی می باشد که موجب بوجود آمدن مشکلات زیادی در افراد می شود از قبیل ناراحتی های قلبی و عروقی تا کم توانی های حرکتی و ...

چاقی ممکن است در افراد با توجه نوع ژنتیک آنها بصورت موضعی بوجود بیاید ، یعنی ممکن است فرد فقط در نواحی شکم و پهلو یا فقط در قسمت پایین تنه چاق باشد و سایر قسمت های بدن بصورت طبیعی و بدون چربی باشد .

 

یکی از نواحی که در چاقی های موضعی بیشتر مورد شکایت قرار میگیرد بخصوص در خانم ها ، ران ها می باشد .

 علت عمده چاقی ران ها هورمون استروژن می باشد که این هورمون معروف به هورمون زنانه در بدن می باشد .

 

استروژن ها هم در بدن مردان و هم در بدن زنان قرار دارند و وظیفه انها تقسیم و توضیع چربی در بافت های بدن می باشد و فرم زنانه به انها می دهد .

علت دیگر چاقی ران ها کم تحرکی ، داشتن رژیم غذایی نامناسب و حتی عوامل ارثی می باشد .

افراد برای درمان این چربی ها معمولا از روش های گوناگون استفاده می کنند که شامل ورزش و فعالیت های بدنی برای موضع مورد نظر ، داشتن رژیم غذایی مناسب و حتی استفاده از انواع داروهای گیاهی و شیمیای و عمل های زیبایی (لاغری با لیپوماتیک) می باشد .

 

 اما امروزه روشی ابداع گشته به نام لیپوماتیک که معمولا بازدهی بالایی داشته و عوارض عمل های جراحی زیبایی را نیز در بر ندارد .

عمل جراحی لیپوماتیک ( لاغری با لیپوماتیک ) یکی از روش های تخریب چربی می باشد که بعنوان جدید ترین روش شناخته شده است و با تمامی روش های از بین بردن چربی متفاوت می باشد مانند جراحی زیبایی لیزر لیپولیز و ساکشن و... تمامی تحقیقات دانشمندان و پزشکان برای از بین بردن چربی در این می باشد که یک روشی بوجود آورند که کامل شده ی روش های قبلی مانند لیزر لیپولیز و لیپوساکشن و... باشد

گه با پدیدار شدن روش لیپوماتیک این تحقیقات کامل شد .

 روش لیپوماتیک علاوه بر اینکه بسیار کم خطر تر و راحت تر نسبت به روش های دیگر است ، کاملا بصورت سرپایی و بدون بیهوشی می باشد و عوارض لیپوماتیک بسیار کم بوده بصورتی که کمترین ورم و کبودی و همچنین درد را به جا می گذارد که با تمام شدن دوران نقاهت آن هم برطرف خواهد شد

 

 یکی از مزایای لیپوماتیک این می باشد که خطر آمبولی در بیماران را به حداقل رسانده. از دیگر مزایای لیپوماتیک می توان گفت که این عمل نتها باعث شل شدن و افتادگی پوست نمی شود بلکه به سفت تر شدن پوست شما کمک خواهد کرد .

 

عمل جراحی لیپوماتیک برای بیشتر اعضای بدن استفاده می شود مانند لیپوماتیک ران ،عمل جراحی لیپوماتیک باسن ، عمل لیپوماتیک شکم ، جراحی لیپوماتیک پهلو و...

 

 با انجام جراحی لیپوماتیک ران کاهش ساز فرد تا مدتها بعد از عمل جراحی ادامه خواهد داشت و باعث رفع سلولیت خواهد شد عمل لیپوماتیک ران به این صورت می باشد که از امواج اینفراسونیک ، vibration و nutation استفاده می کند و چربی های ران ها را در محل اتصال از هم جدا می کند .و توسط عمل ساکشن این بافت چربی را بصورت کاملا سالم از بدن خارج می کند .

 

معمولا چربی خارج شده از ران را در سایر قسمت ها می توان برای حجم دهی و زیبایی تزریق کرد و این بستگی به خواست خود فرد دارد .

 در روش لاغری ران با لیپوماتیک تمامی سلول های چربی در قسمت ران اول تخریب می شود آن هم به روش کاملا فیزیکی و اشعه یا حرارت در آن نقشی ندارد شاید این سوال برای شما پیش بیاید که بصورت فیزیکی چطور است؟

 

تخریب چربی ها در روش عمل لیپوماتیک ران بصورت فیزیکی به نحوی می باشد که با حرکات لرزشی کانولا بصورت امولسیون در می آید و چربی توسط دستگاه از بدن خارج خواهد شد .

 این روش بسیار کم خطر می باشد و تحت بی حسی موضعی انجام می شود در نتیجه عوارض بیهوشی را نیز برای فرد به همراه ندارد .بعد از انجام لاغری ران با لیپوماتیک به سرعت و بعد از گذشت 24 ساعت فرد می تواند به فعالیت های روزانه خود باز گردد .

لیپوماتیک باسن

 

بدن افراد از اجزاء مختلفی تشکیل شده است که تمام انها در کنار هم قرار می گیرند و شکل ظاهری فرد را تشکیل می دهند .

 

این اجزا ء نسبت به هم دارای تقارن و سایز مناسب می باشند که اگر یکی از آنها دچار چاقی یا لاغری بیش از حد شود تناسسب اندام فرد به هم میخورد و خلل در زیبایی آن بوجود می اید .

 

ممکن است فرد بصورت کلی دچار چاقی شود که این نوع چاقی باز هم قابل تحمل تر است برای فرد اما در بعضی از مواقع به دلایل مختلف ممکن است که فقط قسمت هایی از بدن افراد چربی را در خود جمع کند و به مرور شکل ظاهری بدی را به نمایش بگذارد .

معمولا یکی از قسمت هایی که در افراد بصورت موضعی دچار چاقی می شود و تجمع چربی در آن ناحیه بیشتر است ناحیه باسن می باشد که تاثیر زیادی در زیبایی اندام ( تناسب اندام ) و نحوه لباس پوشیدن آنها دارد .

چربی تجمع یافته بیشتر از هورمون های استروژن که توسط بیضه در آقایان و تخمدان ها در خانم ها تولید می شود ، ناشی می شود .

 

 زیر این هورمون وظیفه تنظیم چربی و شکل دهی و فرم دهی ان را به عهده دارد . اختلال در این هورمون سبب تجمع بیش از حد چربی در ناحیه باسن و زشت شدن بافت باسن می شود .

 روش های متفاوتی برای از بین بردن چربی ، فرم دهی باسن و جلوگیری از تجمع این چربی ها وجود دارد از قبیل تحرک های موضعی ، استفاده از داروهای لاغری و جراحی زیبایی ، اما یکی از بهترین روش ها و کم خطر ترین آنها استفاده از لیپوماتیک ( لپوماتیک باسن ) می باشد .

 شاید عدهای از مردم از روش لیپوماتیک اگاهی نداشته بااشند که توضیح مختصری درباره جراحی لیپوماتیک خواهیم داد.

از لیپوماتیک برای از بین بردن چربی های اضافی بدن و یا تخریب چربی بدن استفاده می شود که این کار توسط دستگاه ساکشن صورت می گیرد .

عمل لیپوماتیک از روش های قدیمی تر بسیار کارآمد تر و بهتر می باشد و کاربرد های بهتری برای از بین بردن چربی دارد .

 

 لاغری باسن با لیپوماتیک و بطور کلی لاغری با لیپوماتیک دارای تاییدیه از سازمان غذایی آمریکا می باشد .

 عمل لیپوماتیک باسن و یا لاغری باسن با لیپوماتیک با استفاده از امواجی به نام امواج اینتراسونیک و همچنین با ارتعاشات و نوسانات باعث جدا شدن چربی ها از همدیگر میشود و از طریق دستگاه ساکشن از بدن فرد خارج میشود.

 یکی از بهترین مزایای روش لیپوماتیک باسن این می باشد که به دلیل اینکه چربی ها را از زیر پوست تخلیه میکند باعث سفت شدن پوست فرد می شود و از شل شدن و افتادگی پوست بعد از جراحی لیپوماتیک پوست جلوگیری میکند .

در عمل لیپوماتیک باسن ابتدا فرد بی حسی موضعی می گیرد و بعد از آن سوراخی را جراح زیبایی در سطح پوست ایجاد می کند و لوله بسیار نازکی از آن داخل پوست می کند .

 این لوله امواج اینفراسونیک را همراه با vibration و nutation به خدمت گرفته و سبب میشود بدون هیچ گونه عارضه ای بافت چربی باسن در قسمت اتصال به همدگیر از هم جدا شود وبافت چربی بصورت سالم از طریق ساکشن از بدن خارج شود.

چربی ساکشن شده قابلیت این را دارا است که در نواحی مورد دلخواه فرد جهت حجم دهی تزریق شود .

انتقال چربی در جراحی ها لاغری

 

(Lipostructuring lipofilling ، انتقال چربی) با استفاده از سرم غنی شده عوامل رشد و سلول های بنیادی

 

پیوند چربی برای دهه ها با درجات مختلفی از موفقیت استفاده می شده است که بسیاری از جراحان پیوند چربی از خود بیمار را غیرقابل پیش بینی و بهترین معرفی کرده اند (گزارش ها حاکی از ۳۰-۹۰% بقای پیوند می باشند) بافت مشمول آسیب غیرخونی می شود تا رگ های خونی، رشد کنند (آنژیوژنز)

نمایش نتایج وابسته به روش های برداشت، فرآوری و تزریق دوباره می باشند.

عواملی که به رشد رگ ها در پیوند کمک می کنند مانند (عوامل رشد، سلول های بنیادی و سلول های احیا کننده) ADRCها( سلول های مشتق شده از بافت چربی می باشند) که در بافت چربی، به صورت فراوان یافت می شوند.

سیستمی که ما استفاده با لیپوماتیک می کنیم ترکیبی از بهترین فن آوری های موجود در جهان امروز است.

 

برداشت چربی

فن آوری لیپوماتیک کاملا از اشکال سنتی لیپوساکشن، متفاوت با لیپوماتیک شما می توانید در چند روز بهبود یابید و دیگر نگران جای زخم و کبودی نیز نخواهید بود.

 

آماده سازی چربی بدون رگ از خود بیمار

شرکت CETURI بزرگترین تولید کننده ی جهان در زمینه ی محصولات مبتنی بر داروهای احیا کننده می باشد. سیستم Pure Graft در زمینه ی دیالیز و لیپودیالیز گرافت چربی و از بین بردن ناخالصی که در لیپوساکشن تجمع می کنند، پیشرو بوده و یک گرافت چربی تمیز و غلیظ را در حدود ۱۵ دقیقه تولید می کند. بافت دو بار با ۱۵۰mL محلول پردازش شسته می شود. پلاسمای غنی شده با فاکتورهای رشد و سلولهای بنیادی می تواند به پیوند چربی پیش از تزریق دوباره، اضافه شود. سیستم به صورت زیر است:

سریع، پردازش ۵۰-۲۵۰mL در ۱۵ دقیقه

آسان: بدون سانتریفوژ

پاکیزه: حذف آلودگی

کنسانتره: حذف مایعات، مانند سانتریفوژ

استریل: سیستم بسته

برداشت پلاسمای حاوی فاکتورهای رشد و سلول های بنیادی

سیستم غلظت MARROWSTIM- کیت مینی MARROWSTIM (BIOMET بیولوژیک)

سیستم غلظت Marrowstim از یک تکنولوژی تایید شده برای غلیظ کردن سلول های بنیادی قدرتمند که با سوزن آسپیراسیون Marrowstim به دست می آیند، استفاده می کند. این کیت کاربرپسند تمام اجزای مورد نیاز را برای به دست آوردن سلول های بنیادی غلیظ، ارائه می دهد. با سوزن آسپیراسیون طراحی شده، مغز استخوان به دست می آید و در سیستم غلظت مینی Marrowstim انحصاری قرار می گیرد. غلیظ کردن سلول های هسته ای آسپیره شده و سپس در غنی سازی پیوند چربی، استفاده می شود.

مغز استخوان حاوی سلول های بنیادی مزانشیمی می باشد که قادر به تکثیر تعداد بافت های مختلف سخت و نرم می باشد. با استفاده از فن آوری Marrowstim، این سلول ها می توانند در نقطه ی بیماری فرد، متمرکز شوند.

سپس سلول های چربی و بنیادی در لیپوماتیک، به نقاط مختلف سراسر باسن،-سینه و..تزریق شده تا به آن از نظر شکل و حجم زیباتر سازد. پس از عمل، بیمار از داروهای آنتی بیوتیک، مسکن و ضدالتهاب استفاده می کند.

از همین فن آوری می توان در تمام نقاط بدن استفاده نمود:

جوانسازی صورت

بزرگ کردن باسن

بزرگ کردن چانه، لب یا گونه ها

زیباسازی سینه

عدم تقارن سینه

ترمیم نقص در بافت نرم

مشکلات دست و صورت

بزرگ کردن اندام های جنسی خارجی

در PRFM (ماتریس پلاکت فیبر غنی شده) به عنوان یک روش جایگزین، سلول های بنیادی از خون به دست آمده و از طریق سانتریفوژ، پردازش می شوند. وقتی که پلاکت ها فعال شدند، عامل رشد منتشر می شود. ما ترجیح می دهیم که از PRFM برای بزرگ کردن نواحی کوچکتر مانند لب، گونه یا چانه استفاده کنیم. به این ترتیب این روش بسیار ارزانتر خواهد بود.

چه چیزی کمک می کند تا واقعا از شر سلولیت خلاص شوید؟

 

شما هم احتمالا از داشتن سلولیت رنج می برید و به دنبال راهی برای خلاصی از آن هستید. خبر خوب این است که بالاخره می توانید آن ها را از بین ببرید.

دکتر ضرغامی می گوید: در اثر سلولیت، بخشی از چربی درست در زیر اپیدرم (خارجی ترین لایه ی پوست) قرار می گیرد و در پی آن، پوست برآمده می شود. بافت داخل درم، بافت پیوندی مانند لانه ی زنبور دارد، اما وقتی اندازه ی سلول های چربی افزایش یابد، این بافت پیوندی در این لایه ضعیف شده و چربی رشد کرده و پوست ظاهر تو رفتگی و برآمده پیدا می کند.

مقدار چربی بدن، توزیع چربی (که تحت تاثیر عوامل ژنتیکی است)، ضخامت پوست و قدرت اتصال بافت پوست، عواملی هستند که بر روی داشتن سلولیت وانجام لیپوماتیک، تاثیر می گذارند. و البته هورمون های زنانه باعث می شود که بیشتر زنان، دچار سلولیت شوند. با توجه به تحقیقی که در ژورنال لوازم آرایشی و بهداشتی و لیزرتراپی انجام شده است، بیشتراز ۸۵% زنان بالای سن بیست سال دارای سلولیت می شوند. مردان دارای پوست ضخیم تری هستند و به همین دلیل چربی به سختی به قسمت درم پوست فشار آورده و تو رفتگی های ناخوشایند در آن ایجاد می کند.

به نقل از کتاب “دیگر سلولیت بس است: یک برنامه ی ۸ هفته ای برای یک بدن قوی تر و متناسب تر” با شروع بیست و پنج سالگی، زنانی که به طور منظم ورزش نمی کنند، برای هر دهه از زندگی به طور متوسط ۲.۵ کیلوگرم از ماهیچه ی خود را از دست داده و ۷.۵ کیلوگرم چربی اضافه می کنند. پس طبق این واقعیت، ذخیره ی کلاژن، ۱% در هر سال کاهش می یابد و زنان، به طور طبیعی دارای چربی بیشتری نسبت به مردان هستند، پس تعجب ندارد که سلولیت در زنان بیشتر اتفاق می افتد.

شواهد اندکی وجود دارد که ادعا می کنند که کرم های موضعی، یا داروها، یا لیپوساکشن ها، به خوبی سلولیت را از بین می برند. همانطور که FDA تایید کرده است، به کمک لیزر یا صوت(لیپوماتیک) برای یک بار، اثرات طولانی مدت به خوبی شناخته شده اند. این روش ادعا می کند که برجستگی ها و تو رفتگی ها پوست را با تحریک تولید کلاژن همزمان با افزایش قابلیت ارتجاعی پوست و ضخامت آن تا ۲۵ درصد، برطرف میشود.

بر طبق مطالعات ، آنچه برای رفع مشکل هزینه ای در بر ندارد، ایجاد تغییرات ساده در رژیم و تمرین های روزانه است که یک راه طولانی مدت است. کم کردن چند کیلو وزن، می تواند به حرکت سلولهای چربی در زیر پوست به آرامی کمک کند و منجر به داشتن پوست زیباتری شود.

یک مطالعه که در طول هشت هفته توسط محققان انجام شده است، نشان داده که رژیم غذلیی سالم (دانه های حبوبات، پروتئین بدون چربی، میوه ها، سبزیجات، فراورده های لبنی بدون چربی یا کم چرب و روغن های سالم) با ۴۰ دقیقه ورزش (نیمی قدرتی و نیمی سرعتی) سه بار در هفته به زنان کمک می کند تا ۴کیلوگرم از وزن چربی و ۳ سانتیمتر از پهلوهای خود را کم کرده و ۷۰۰ گرم به حجم عضله ی خود اضافه کنند. تمام ۷۹ زنی که در این مطالعه شرکت کرده اند، حتی آن هایی که فقط در برنامه ی ورزش روزانه شرکت کرده بودند- بهبود را در سطح سلولیت خود گزارش کرده اند، و بیش از ۷۰ درصد از آن ها با توجه به کم شدن سلولیت، هیکل بهتر و فیزیک کلی بهبود یافته تری را گزارش داده اند.

در نهایت، شاید با خواندن این مقاله، متقاعد شوید که سیگار را نیز ترک کنید. دانشمندان در ژورنال لوازم آرایشی و بهداشتی نشان داده اند که دود سیگار می تواند تشکیل کلاژن و جز اصلی ساختاربافت پیوسته را تضعیف کرده و سلولیت را قابل مشاهده تر کند.

درمان آینده ی سلولیت

 

تحقیقات ما نشان داده است که امواج صوت استفاده شده در لیپوماتیک اثرات قابل قبولی در از بین بردن سلولیت دارد.

عوارض و مشکلات ناشی از لیپوماتیک

 

خطرات بیهوشی  در کلینیک سعادت اباد با بکارگیری سیاستهای درمانی وکادر مجرب شاهد به حداقل رسیده است.

 

کبود شدگی

 

کبود شدگی به دنبال تخلیه چربی با لیپوماتیک کمتر از سایر روش‌های تخلیه چربی است. اگرچه، هرچه حجم چربی تخلیه شده بیشتر باشد، ریسک کبود شدگی، بیشتر خواهد بود. احتمال و میزان کبودی از فردی به فرد دیگر متغیر است.

 

درد و تورم

 

درد و تورم به دلیل واکنش التهابی به ترومای ناشی از تخلیه چربی ممکن است اتفاق افتد و ۵ تا ۱۰ روز بعد از درمان افزایش یابد. هرچه روش انجام درمان لیپوماتیک کم تهاجمی‌تر باشد درد و تورم پس از آن بیشتر خواهد بود.

 

خارش

 

خارش نواحی درمان شده، چند روز بعد از تخلیه چربی ممکن است به عنوان بخشی از فرآیند عادی بهبود اتفاق افتد. برای بهبود این حالت، می‌توان از تجویز داروهای ضد خارش استفاده کرد.تغییر در حس پوست که ممکن است باقی بماند .

 

عفونت

 

عفونت ممکن است پس از هر عمل جراحی اتفاق می افتد و ممکن است پس از لیپوماتیک نیز رخ دهد. برخی از پزشکان تجویز آنتی بیوتیک به همه بیماران تحت لیپوماتیک اما پزشکان دیگر نمی کنند. گاهی اوقات ، عفونت ممکن است جدی یا تهدید کننده زندگی باشد .احتمال عفونت در روش لیپوماتیک با بکار گیری اطاق عمل استریل وپیشرفته کلینیک سعادت اباد دیده نشده است.بنابراین با انتخاب درست وانجام عمل لیپوماتیک در اطاق عمل پیشرفته سعادت اباد ،به گرفتن بهترین نتیجه کمک کنید.

 

آمبولی

 

آمبولی ممکن است هنگامی که چربی سست است و در طول عمل  از طریق رگ های خونی پاره ( شکسته )وارد خون  شود رخ می دهد . نشانه های آمبولی ریوی (لخته چربی در ریه ها) ممکن است تنگی نفس یا اشکال در تنفس باشد .اگر شما علائم و نشانه های آمبولی چربی پس از لیپوساکشن را دیدید ، مهم است که پزشک خود را سریعا با خبر سازید .ترومبوز ورید عمقی، عوارض قلبی و ریوی در لیپوماتیک نسبت به لیپولیزر یا سایر روشهای سنتی قدیمی کمتر دیده شده ویا می توان ادعا کرد ما در کلینیک سعادت اباد با ازمایشات قبل عمل وبررسی های لازم با انتخاب درست بیماران جلوی این عوارض را گرفته ایم.انتخاب درست بیمار در کلینیک سعادت اباد و حضور پزشکان مجرب ریسک عوارض لیپوماتیک را به صفر نزدیک کرده است.

آسیب به ساختارهای عمیق تر مانند اعصاب، رگهای خونی ، عضلات ، ریه ها و ارگان های شکمی در لیپوماتیک  نسبت به سایر روشهای برداشت چربی کمتر است ومی توان گفت ما در کلینیک سعادت اباد با بکارگیری سیاستهای درمانی وکادر مجرب شاهد این عوارض نبوده ایم.

ترومبوز ورید عمقی، عوارض قلبی و ریوی در لیپوماتیک نسبت به لیپولیزر یا سایر روشهای سنتی قدیمی کمتر دیده شده ویا می توان ادعا کرد ما در کلینیک سعادت اباد با ازمایشات قبل عمل وبررسی های لازم با انتخاب درست بیماران جلوی این عوارض را گرفته ایم.

تجمع مایع که بعد ۱ هفته از بین میرود.

 

ضعف و سرگیجه

 

بیماران ممکن است احساس سرگیجه مختصری را در صبح روز بعد از تخلیه چربی، تجربه نمایند که معمولاً به هنگام درآوردن لباسها و یا تغییر وضعیت سریع از حالت نشسته به ایستاده رخ می‌دهد. در این حالت بیمار باید سریعاً در حالت نشسته یا درازکش قرار بگیرد.

 

حالت تهوع

 

تهوع و استفراغ از جمله عوارض جانبی هستند که ممکن است پس از تخلیه چربی رخ دهند. تهوع می‌تواند با آنتی بیوتیک‌ها، لورازپام یا بی‌حس کننده‌های موضعی ایجاد شود.

 

بی‌نظمی‌های قاعدگی

 

بی‌نظمی‌های قاعدگی ممکن است برای یک ماه یا بیشتر بعد از تخلیه چربی اتفاق افتد. تاخیر یا تسریع قاعدگی ماهانه عارضه جانبی هر عملی می‌تواند باشد.

 

بالا رفتن دما

 

بالا رفتن دما در طول ۴۸ ساعت اول پس از عمل نتیجه طبیعی واکنش بدن به ترومای ناشی از تخلیه چربی در عمل لیپوماتیک است.