خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

چه چیزی کمک می کند تا واقعا از شر سلولیت خلاص شوید؟

 

شما هم احتمالا از داشتن سلولیت رنج می برید و به دنبال راهی برای خلاصی از آن هستید. خبر خوب این است که بالاخره می توانید آن ها را از بین ببرید.

دکتر ضرغامی می گوید: در اثر سلولیت، بخشی از چربی درست در زیر اپیدرم (خارجی ترین لایه ی پوست) قرار می گیرد و در پی آن، پوست برآمده می شود. بافت داخل درم، بافت پیوندی مانند لانه ی زنبور دارد، اما وقتی اندازه ی سلول های چربی افزایش یابد، این بافت پیوندی در این لایه ضعیف شده و چربی رشد کرده و پوست ظاهر تو رفتگی و برآمده پیدا می کند.

مقدار چربی بدن، توزیع چربی (که تحت تاثیر عوامل ژنتیکی است)، ضخامت پوست و قدرت اتصال بافت پوست، عواملی هستند که بر روی داشتن سلولیت وانجام لیپوماتیک، تاثیر می گذارند. و البته هورمون های زنانه باعث می شود که بیشتر زنان، دچار سلولیت شوند. با توجه به تحقیقی که در ژورنال لوازم آرایشی و بهداشتی و لیزرتراپی انجام شده است، بیشتراز ۸۵% زنان بالای سن بیست سال دارای سلولیت می شوند. مردان دارای پوست ضخیم تری هستند و به همین دلیل چربی به سختی به قسمت درم پوست فشار آورده و تو رفتگی های ناخوشایند در آن ایجاد می کند.

به نقل از کتاب “دیگر سلولیت بس است: یک برنامه ی ۸ هفته ای برای یک بدن قوی تر و متناسب تر” با شروع بیست و پنج سالگی، زنانی که به طور منظم ورزش نمی کنند، برای هر دهه از زندگی به طور متوسط ۲.۵ کیلوگرم از ماهیچه ی خود را از دست داده و ۷.۵ کیلوگرم چربی اضافه می کنند. پس طبق این واقعیت، ذخیره ی کلاژن، ۱% در هر سال کاهش می یابد و زنان، به طور طبیعی دارای چربی بیشتری نسبت به مردان هستند، پس تعجب ندارد که سلولیت در زنان بیشتر اتفاق می افتد.

شواهد اندکی وجود دارد که ادعا می کنند که کرم های موضعی، یا داروها، یا لیپوساکشن ها، به خوبی سلولیت را از بین می برند. همانطور که FDA تایید کرده است، به کمک لیزر یا صوت(لیپوماتیک) برای یک بار، اثرات طولانی مدت به خوبی شناخته شده اند. این روش ادعا می کند که برجستگی ها و تو رفتگی ها پوست را با تحریک تولید کلاژن همزمان با افزایش قابلیت ارتجاعی پوست و ضخامت آن تا ۲۵ درصد، برطرف میشود.

بر طبق مطالعات ، آنچه برای رفع مشکل هزینه ای در بر ندارد، ایجاد تغییرات ساده در رژیم و تمرین های روزانه است که یک راه طولانی مدت است. کم کردن چند کیلو وزن، می تواند به حرکت سلولهای چربی در زیر پوست به آرامی کمک کند و منجر به داشتن پوست زیباتری شود.

یک مطالعه که در طول هشت هفته توسط محققان انجام شده است، نشان داده که رژیم غذلیی سالم (دانه های حبوبات، پروتئین بدون چربی، میوه ها، سبزیجات، فراورده های لبنی بدون چربی یا کم چرب و روغن های سالم) با ۴۰ دقیقه ورزش (نیمی قدرتی و نیمی سرعتی) سه بار در هفته به زنان کمک می کند تا ۴کیلوگرم از وزن چربی و ۳ سانتیمتر از پهلوهای خود را کم کرده و ۷۰۰ گرم به حجم عضله ی خود اضافه کنند. تمام ۷۹ زنی که در این مطالعه شرکت کرده اند، حتی آن هایی که فقط در برنامه ی ورزش روزانه شرکت کرده بودند- بهبود را در سطح سلولیت خود گزارش کرده اند، و بیش از ۷۰ درصد از آن ها با توجه به کم شدن سلولیت، هیکل بهتر و فیزیک کلی بهبود یافته تری را گزارش داده اند.

در نهایت، شاید با خواندن این مقاله، متقاعد شوید که سیگار را نیز ترک کنید. دانشمندان در ژورنال لوازم آرایشی و بهداشتی نشان داده اند که دود سیگار می تواند تشکیل کلاژن و جز اصلی ساختاربافت پیوسته را تضعیف کرده و سلولیت را قابل مشاهده تر کند.

درمان آینده ی سلولیت

 

تحقیقات ما نشان داده است که امواج صوت استفاده شده در لیپوماتیک اثرات قابل قبولی در از بین بردن سلولیت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.