ایا همه بیماران مبتلا به موهای زائد نیاز به دارو درمانی هم دارند ؟؟
و ایا دارو های ضد هورمونی عوارض هم دارد ؟
همانطور که توضیح داده شد همه مراجعین نیاز به دارو درمانی ندارند .
در تجربه اینجانب و بسیاری از همکاران حدودا نیمی از افراد مبتلا به هیرسوتیسم نیاز به دارو درمانی هم دارند که موارد اندر چند مورد فوق توضیح داده شد .
ولی انچه مسلم است معمولا نیاز به تجویز دوز ههای بالای دارو نیست و در بسیاری از موارد با دوز متوسطی از دارو هم میتوان از انتشار و عود و رفع موهای زائد جلوگیری کرد
به عنوان مثال در قدیم ( قبل از لیزر درمانی ) اسپیرینولاکتون با دوز 200 میلی گرم در روز تجویز میشد ولی بعد از لیزر درمانی ( یا همزمان با لیزر درمانی ) در عمل میتوان با دوز 50 تا 100 میلی گرم اسپیرینولاکتون هم از پیشرفت و عود موههای زائد جلوگیری کرد.
مورد بعد اینکه طی چند سال گذشته داروههای ضد هورمونی امن تر وبی عارضه تر هم تولید شده به عنوان مثال قرص فینستراید یا پروپشیا که برای ریزش سر ارثی تجویز میشود نیز میتوان از ان برای موههای زائد هم استفاده کرد .
دارویی بسیار کم عارضه فقط نکته مهم ان اینست که فرد مصرف کننده باید مجرد باشد واگر متاهل است
برای رفع موهای زائد حتما باید از قرص جلوگیری هم استفاده کند تا یقین حاصل شود در زمانیکه پروپشیا را مصرف میکند باردار نشود ( مثل خیلی از داروههای دیگر که شخص نباید باردارشود )
ایا داروههای ضد هورمونی مثل موارد ذکر شده میتوانند باعث نازایی شوند ؟
طی حداقل ده سال گذشته تحقیقات متعدد و بسیاری در این مورد انجام شده وهنوز ثابت نشده که داروهای ذکر شده باعث نازایی شوند ، لذا ترس بسیاری از خانم ها در این مورد کاملا بی مورد است
متخصصان کلینیک ها و متخصصان زیبایی از تزریق چربی و ژل در موارد زیر استفاده می کنند:
• پروتز لب
• پروتز چانه
• پروتز گونه
• رفع خط اخم
• رفع خط خنده
• درمان جای جوش
• درمان لاغری صورت
• زیبایی بینی بدون جراحی
• رفع پف زیر چشم
• درمان چین و چروک دور چشم
• رفع گودی و سیاهی زیر چشم
• درمان چین و چروک پوست صورت
• لیفت گردن
• درمان افتادگی پوست صورت و گردن
• تزریق چربی برای از بین بردن جای زخم و بخیه
• چاقی موضعی
در 25 کیلومتری غرب ایروان واقع شده است و در حال حاضر چهارمین شهر بزرگ ارمنستان محسوب میگردد مرکز روحانیت ارمنستان و محل نشست اسقف اعظم در تور ارمنستان می باشد .
شهر اجمیازین از قرن 3و4 قبل ازمیلاد مسیح ساخته شده و واقارشابات نام داشته است ودران زمان پایتخت ارمنستان بوده وتا قرن 4 میلادی مهمترین شهر محسوب شده است .
ارمنستان قدیمی ترین کشور مسیحیت در دنیا به شمار میرود که با به رسمیت شناخته شدن دین مسیحیت این کشور پیشرفت های زیادی کرد از جمله رونق گرفتن شهرها و پیدایش خط ارمنی و غیره روایت شده است
که درزمان شاه عباس علما و وزرای ارمنی بسیاری ساکن ایران بوده اند که تصمیم برگشت به ارمنستان داشتند.
شاه عباس برای مانع شدن خروج انهااز کشور تصمیم می گیرد که سنگ سنگ کلیسای اجمیازین رابه ایران برده واین تصویر شاه عباس را برروی دیوارحک کنند.
و درنهایت شاه عباس با دیدن تصویرخود از این کار منصرف شده وتصمیم میگیرد
کلیسایی باهمین شکل ومعماری درجلفای اصفهان بنا کند که تا کنون باقی مانده است ومرکز روحانیت در اصفهان می باشد.
بنیانگذار کلیسای اجمیازین گریگورلوساوریج مقدس بوده که روایت میشود که او خواب می بیند خداوند محلی را به اوبایک عصای طلایی نشان می دهد و او تصمیم به ساخت کلیسا در ان منطقه مگیرد که این محل با عصا نشان داده شده دقیقا در وسط کلیسا قرار گرفته و مقبره گریکور لوساوریچ مقدس می باشد و مورد بازدیدمسافرین تور ارمنستان .
و بعدها باستان شناسان به این نتیجه می رسند که زیر این محل درزمان های گذشته معبد خدایان بوده است
ساخت ان مربوط به سال 301-303 میلادی مباشد عمده باسازی ان در قرن 17 صورت می گیرد .
· سه عدد پارچه کتان به ابعاد 5×3متر و به سه رنگ سیاه، سفید و خاکستری که به عنوان پیش زمینه (Back Ground) از آنها استفاده میشود و به آن فون عکاسی در آتلیه عکاسی میگویند.
· پایه فون که برای نصب و نگهداری پارچهها از آن استفاده میشود.
این وسیله در سه مدل ساخته و عرضه میشود:
مدل اول بصورت رول برقی که با تعدادی سوییچ تعویض فن را خیلی سریع و راحت امکان پذیر میسازد ، مدل بعدی مکانیکی بوده و برای تعویض فون زنجیرهایی از سقف آویزان شده که توسط این زنجیرها فونها را تعویض میکنند و مدل ثابت که از همه ارزانتر است، دارای 2 عدد سه پایه و یک میله نگهدارنده فون میباشد.
برای کار با این ابزار مجبور به صرف وقت زیادی جهت باز و بست مجدد آن خواهید شد، درصورتیکه در مدل برقی با فشردن یک کلید تعویض فون در کمترین زمان میسر میگردد.
· برای رسیدن به یک پرتره خوب و ایدهال به حداقل 4 منبع نور نیاز داریم.
بهتر است در آتلیه عکاسی به جای نورهای ثابت از فلاشهای الکترونیک استفاده شود .
قدرت خروجی این فلاشها به ژول محاسبه میگردد که انتخاب قدرت فلاشها بنا به نیاز عکاس و مساحت آتلیه صورت میگیرد .توصیه میشود قبل از خرید حتما با یک کارشناس مشورت کنید .
حال برای مثال دو منبع با توان حداقل 300 ژول و دو منبع 200 ژولی کافی است.
برای اینکه بتوانید تابش نور را کنترل کرده و به یک نور ایده ال و لطیف برسید به وسیله ای به نام سافت باکس نیاز داریم، این وسیله بنا به نیازتان در ابعاد و اشکال مستطیل و مربع و گاها ششگوش و حتی دایره عرضه میگردد.
توصیه میشود در یک کارگاه 24 متری از یک سافت باکس نسبتا کوچک و به شکل 6 ضلعی به عنوان نور اصلی استفاده کنید.
برای نور دوم از چتر نقرهای با قطر متوسط، استفاده شود البته این کار کاملا بسته به تجربه و سلیقه شما اعمال خواهد شد و هیچ محدودیتی در استفاده از ابزار پردازش نیست.
بهتر است برای منبع سوم یا نور پیش زمینه از وسیلهای به نام شیدر همراه زنبوری که کار متمرکزسازی نور را انجام خواهد داد، استفاده کنید.
برای نور بالا سر هم که چهارمین منبع نور بشمار میآید میتوانید از وسیله ای بنام اسنوت یا خرطومی استفاده کنید که برای پرترههای تک چهره مناسب است و چون توان تمرکز بخشیدن به نور را انجام میدهد، کاربرد زیادی برای شما خواهد داشت .
لازم است به این نکته اشاره کنم که اگر در ابتدای کار هستید و هنوز تجربه کافی در خصوص نورپردازی را ندارید از یک سافت باکس باریک و نسبتا بلند برای نور بالا سر استفاده کنید.
· یک صندلی چرخان بلند و بدون دسته جهت نشستن مدل نزدیک فون بگذارید. معمولا بهتر است این صندلی 2 متر از فون فاصله داشته باشد. نور پیش زمینه آتلیه عکاسی را درست در پشت آن پنهان نمایید، به شکلی که از پایین رو به بالا بتابد .
نکاتی که می بایست در پذیرایی به طریق بوفه رعایت نمود:
با توجه به اینکه در این نوع پذیرایی محلی برای استقرار وجود ندارد، بهتر است تنها یک قاشق و یا چنگال همراه با دستمال سفره و بشقاب برداشت.
دستمال سفره را باید در زیر بشقاب و ظروف کرایه قرار داد و چنگال را نیز در سمت چپ بشقاب قرار داده و در یک دست آنرا نگاه داشت و پس از نزدیک شدن به میز با رعایت نوبت به میزان نیاز و در حد متعادل از غذاهای مورد علاقه برداشت نمود.
انباشتن بشقاب از غذاهای مختلف و بخصوص مخلوط کردن آن با دسر شایسته نیست، بر عکس میتوان به اندازه متعادل غذا برداشت و مجددا برای کشیدن غذا به میز مراجعه نمود.
در این شیوه، میهمانان می بایست با روش ایستاده غذا خوردن آشنا باشند و در یک دست بشقاب و در زیر آن دستمال سفره را نگاه داشته و با دست دیگر بوسیله چنگال یا قاشق غذا را میل نمایند.
به منظور احتراز از بروز اشکال بهتر است غذاهایی را انتخاب نمود که براحتی بوسیله چنگال یا قاشق قابل خوردن باشند، ضمن اینکه اصولاً قاشق برای صرف سوپ مورد استفاده قرار میگیرد.
در بعضی از میهمانی های بوفه، قبل از گشایش میز بوفه، سوپ گرم در ظرفی شبیه فنجان سرو میشود که بصورت مایع بوده و معمولاً آب گوشت همراه با عصاره سبزیجات میباشد و میتوان آن را مانند نوشیدنی و بدون استفاده از قاشق صرف نمود.
در یک چنین میهمانی، شایبه تمام شدن غذا وجود ندارد و در صورت یکه میهمانان در حد معقول از غذاها استفاده نمایند و بی جهت بشقابها را پر ننمایند پیش بینیهای لازم با توجه به تعداد میهمانان توسط میزبان بعمل آمده است.
در عین حال شایسته است برای هر میز، یک نفر مامور پذیرایی در نظر گرفته شود و بلافاصله پس از خالی شدن ظروف نسبت به تعویض آن اقدام گردد.
نکته مهم در این نوع پذیرایی این است که غذاها و خوراک های درسته نظیر گوسفند بریان، ماهی و بوقلمون بدون مامور پذیرایی رها نشود، در غیر اینصورت بعلت ناآشنا بودن میهمانان به بریدن این نوع خوراک ها احتمال میرود صحنههای نامطلوبی ایجاد شود که میهمانی را تحت الشعاع قرار دهد.
در این نوع پذیرایی خوب است تنوعی از غذاهای ملی و بینالمللی در نظر گرفته شود تا مقتضیات ذائقه کلیه میهمانان در نظر گرفته شود.
میز بوفه تا پایان حضور میهمانان می بایست حفظ و تنها پس از ترک میهمانان نسبت به جمع آوری میز و ظروف کرایه اقدام گردد.
مامورین پذیرایی شایسته است در صورت سئوال میهمانان ترکیب غذاهای موجود روی میز را توضیح دهد.
در جوانب میزهای پذیرایی معمولاً محلی برای توزیع نوشابه در نظر گرفته میشود و به تناوب نیز انواع نوشابه و بعضا غذا در سینیهای مختلف وسیله مامورین پذیرای توزیع میشود.
اقامت طولانی و بیش از ساعت مقرر در کارت دعوت، مرسوم نیست و در پایان میهمانی میبایست ضمن تشکر از میزبان از موفق بودن میهمانی و نه صرفاً خوشمزه بودن غذا سخن به میان آورد.