خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

هزینه زندگی در رومانی

 


هزینه زندگی در رومانی هزینه تحصیل سالانه برای رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی مختلف ، متفاوت است. هزینه زندگی در کشور رومانی ماهیانه تقریبا ۳۵۰-۲۵۰ یورو است. البته در شهر بخارست هزینه زندگی بالا تر و تقریبا ماهیانه ۳۵۰ یورو به بالا است.


دانشجویان می توانند بسته به تمایل خود هم در هاستل های دانشجویی و هم آپارتمان استیجاری اقامت داشته باشند. 

هاستل های دانشجویی:هزینه ماهیانه هاستل های دانشجویی بین ۷۵ تا ۱۳۰ یورو می باشد که این مبلغ هزینه آب ، برق را نیز شامل می شود.

آپارتمان استیجاری:برای کم شدن هزینه ها دانشجویان معمولاٌ به صورت مشترک آپارتمان اجاره می کنند که هزینه اجاره آپارتمان بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ یورو می باشد. البته هزینه آب و برق تقریباٌ ۳۰ تا ۶۰ یورو و هزینه اینترنت پرسرعت تقریباٌ ۲۰ یورو می باشد.

آپارتمانها تمام امکانات لازم برای زندگی را دارا می باشند.

 از قبیل: تلوزیون،یخچال، اجاق گاز، مایکروفر، ماشین لباسشویی، تخت حواب، میزتحریر، صندلی و …هیچ محدودیتی در انتخاب دانشگاه برای پذیرش وجود ندارد .

 بنا به درخواست متقاضی شهر و دانشگاه انتخاب می شود.

ولی در صورت انتخاب ما،با توجه به شناخت بیشتر ، بهترین دانشگاه های رومانی را جهت تحصیل در رشته مورد نظر انتخاب می کنیم.رومانی از کشور های عضو اتحادیه اروپا است و این ویژگی از جهات مختلف حائز اهمیت می باشد.

 جدای از اینکه مدرک دانشگاه های رومانی در تمام اروپا و کانادا و آمریکا معتبر است و دانشگاه های رومانی از سطح علمی بالایی برخوردارند، دانشجویانی که در اتحادیه اروپا تحصیل می کنند در صورت تمایل می تواند بعد از مدتی به دیگر کشور های اروپایی منتقل شوند چه برای گذراندن یک یا دو سال از دوره تحصیل که به آن اراسموس گفته می شود و اینگونه تحصیل بسیار در اتحادیه اروپا متداول است و چه برای انتقال به دانشگاهی در یکی دیگر از کشورهای اروپایی داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.