خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

فرمت رزومه

 

فرمت رزومه خود را انتخاب کنید: رزومه ها بنا به اهداف فرمت های مختلفی دارند.

در رایج ترین تقسیم بندی، ها به سه نوع زمانی، ترکیبی و هدفمند تقسیم می شوند.

رزومه زمانی رزومه ای است که شما به ترتیب تاریخی فعالیت های خود را در آن می نویسید. برای مثال تحصیلات دبیرستان، دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی.

در صورتی از این نوع رزومه استفاده کنید که سابقه و زمینه زیادی در فعالیت مورد نظر داشته باشید. اما اگر در آن زمینه کم تجربه هستید از این نوع رزومه استفاده نکنید.

 

عموما این نوع رزومه در سه بخش تحصیلات، سابقه کاری و مهارت ها نوشته می شود

.

رزومه هدفمند رزومه ای است که تنها بر بخشی از سوابق کاری و تحصیلی شما متمرکز است و می کوشد آنها را برجسته کند.

بنابراین رزومه های هدفمند می تواند انواع بسیار زیادی داشته باشد و شما برای هر نوع کاری یک رزومه هدفمند آماده کنید.

 شرکت های تخصصی در جست وجوی چنین رزومه هایی هستند و نه رزومه های زمانی

.

رزومه های ترکیبی رزومه هایی هستند که ابتدا شما مهارت ها و تجربیاتتان را ذکر می کنید سپس تحصیلات و اموری از این دست را در ترتیبی تاریخی لیست می کنید.

 پس این نوع رزومه از دو بخش اصلی تشکیل می شود. این نوع رزومه سعی می کند محسنات و فواید هر دو نوع رزومه قبلی را در خود جمع کند و به نظر برای استخدام کاری از دو نوع رزومه دیگر مناسب تر است.

قبل از نوشتن حداقل رزومه ۱۰ نفر را ببینید و سعی کنید نکات مهم آنها را بنویسید. مخصوصا از اشتباهات درس بگیرید. مواردی که به نظر شما اغراق آمیز، زننده یا نامناسب می آیند، احتمالا به نظر دیگران هم این گونه خواهند رسید

.

در روزمه های ترکیبی می توانید بیشتر به مسائل زندگی شخصی خود از قبیل وضعیت تاهل یا مکان زندگی تان یا حتی علایق شخصی تان بپردازید.

درست است که اولویت یک کارفرما برای انتخاب شما علایق شخصی تان نیست، اما او هم مثل شما یک انسان است و این مسائل می توانند بر او اثر گذار باشند.

v

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.