خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

مقررات فنی غرفه سازی و تخلیه فضای نمایشگاه

 1) برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در غرفه سازی، مشارکت کنندگان محترم می بایست پیمانکار غرفه ساز خود را از بین پیمانکاران مورد تایید شرکت نمایشگاه ها که با قوانین این نمایشگاه آشنا بوده و ضمانت های لازم از آنان دریافت گردیده است انتخاب نموده و با آنان انعقاد قرارداد نمایند.

(نام و شماره تماس غرفه داران مورد تایید در وب سایت شرکت قرار دارد.) در غیر اینصورت می بایست پیمانکار غرفه ساز خود را بصورت کتبی به شرکت نمایشگاه ها معرفی نماید و در این نامه کلیه مسوولیت های مربوط به امور غرفه سازی را بر عهده بگیرند.

 

2) غرفه ساز متعهد می گردد در ساخت غرفه ها نکات ایمنی را بطور کامل رعایت نماید.

3) غرفه های نمایشگاه بصورت پیش ساخته با تجهیزات متعارف شامل دیواره، موکت کف، سردرب نویسی، یک عدد میز و دو صندلی، روشنایی و انشعاب برق تک فاز می باشد و به غرفه های خودساز تنها زمین و یک انشعاب برق تعلق خواهد گرفت.

 تامین کلیه وسایل ساخت دکوراسیون و غرفه سازی نمایشگاهی  بر عهده مشارکت کننده و غرفه ساز خواهد بود.

4) مشارکت کنندگان برای ساخت غرف خودساز موظفند طرح و نقشه های مربوط به ساختمان غرفه خود را با مشخصات کامل فنی به همراه لوح فشرده حاوی نمای سه بعدی آن حداکثر یک هفته قبل از تحویل غرفه ها جهت تایید به کارشناس فنی امور برگزاری نمایشگاه تسلیم نمایند در غیر اینصورت از شروع غرفه سازی ممانعت بعمل خواهد آمد.

5) کارهای ساخت و ساز و مونتاژ در غرفه باید حداکثر تا ساعت 22 روز قبل از افتتاحیه پایان یابد و غرفه سازان موظفند کلیه وسایل غیر قابل استفاده از قبیل ابزارآلات، مصالح، و سایر تجهیزات مربوطه را از غرفه ها خارج نمایند در غیر اینصورت امور برگزاری نمایشگاه برای این کار اقدامات لازم را بعمل آورده و هزینه های مربوطه را از غرفه ساز دریافت خواهد نمود.

6) لازم است طراحی و ساخت اتاق های مذاکره و VIP به صورتی انجام گیرد که داخل اتاق از بیرون قابل مشاهده باشد.

7) تمامی امور مربوط به ساخت و ساز می بایـست در خارج از محوطه نمایشگاه صـورت گرفته و مصالح غرفه های خود ساز باید بصورت پیش ساخته ، حمل و در سالن نصب شوند.

8) طراحی و ساخت طبقه دوم در غرفه ها فقط برای غرفه های بالای 36 متر و پس از تائـید طرح توسط کارشناس فنی امور برگزاری نمایشگاه امکان پذیر می باشد. طبقه دوم این غرف می بایست بدون سقف اجرا شوند و همچنین ارتفاع مجاز غرفه ها درسالن حداکثر 4.5 متر می باشد.

9) پس از خاتمه نمایشگاه، حمل تمامی نخاله ها و زباله های موجود در سالن بر عهده مشارکت کنندگان میباشد و می بایست غرفه و سالن به همان صورت اولیه تحویل نمایشگاه گردد. حداکثر مهلت برای تخلیه غرفه ها 24 ساعت پس از اختتامیه است.

10) ورود هر گونه مصالح ساختمانی از قبیل گـچ، سیـمان، هرنوع مـاسه، پوکـه، شـن، سنـگ ریزه، هر نوع خـاک، آسفالت، تیغه گچی، بلوک و مشابه آنها و همچنین هر نوع ماشین آلات از قبیل، اره برقی، دستگاه برش، دستگاه جوش، پمپ باد بالاتر از 20 لیتر و پیستوله رنگ پاشی و ابزار و ادوات مکمل یا مشابه آنها و هر گونه آهن آلات خام جهت ساخت غـرفه به محـوطه و سـالن نمایشگاه ممنـوع می باشد.

11) چنانچه مشارکت کننده ای نتواند ظرف مدت مذکور غرفه و تجهیزات نمایشگاهی خود را تخلیه کند شرکت نمایشگاه ها هیچگونه مسئولیتی در قبال حفظ و نگهداری و خسارات وارده به کالاها نخواهد داشت.

هزینه هر ساعت تاخیر در تخلیه غرفه و سالن معادل 15% از کل ارزش اجاره بها غرفه محاسبه و به عنوان خسارت بصورت نقد از مشارکت کننده دریافت و یا از محل چک دریافتی وصول خواهد گردید.

 

بررسی اصول ترجمه رسمی اسناد

 

هنگام تحویل گرفتن ترجمه مدارک خود از دارالترجمه حتماً نوع و تعداد اصل اسناد و مدارک و تعداد نسخه‌های ترجمه شده را به دقت کنترل کنید.

 زمانی که رسید را تحویل می‌دهید به منزله آن است که کلیه اسناد و مدارک خود را به همراه ترجمه آنها دریافت نموده‌اید، لذا هیچ گونه اعتراض بعدی شما در مورد کم بودن تعداد نسخه‌های ترجمه شده یا گم شدن سند یا مدرک مسموع نخواهد بود.

 

هنگام تحویل گرفتن ترجمه مدارک خود از دارالترجمه حتماً هجی اسامی خاص، تاریخ تولدها، شماره‌ها، و اعداد و ارقام را به دقت کنترل کنید.

 در صورت وجود هر گونه اشتباه موارد را به اطلاع متصدی مربوطه برسانید تا جهت رفع اشکال اقدام نماید.

در صورت جزئی بودن اشکال، مترجم رسمی می‌تواند در حاشیه ترجمه توضیح بدهد و مورد اشکال را تصحیح نماید.

در این صورت، حتماً مهر و امضای مترجم رسمی باید ذیل توضیح مندرج در حاشیه متن مجدداً درج شود.

 در صورتی که اشکال جزئی نباشد ترجمه مجدداً با اعمال اصلاحات لازم پرینت گرفته شده و جهت اخذ تأییدیه‌های لازم به دادگستری و امور خارجه ارسال می‌گرد

 

جهت رفع اشکال اقدام نمایید.

در صورت جزئی بودن اشکال ،مترجم رسمی می تواند در حاشیه ترجمه توضیح بدهد و مورد اشکال را تصحیح کند .

در این صورت، حتما مهر و امضای مترجم رسمی باید ذیل توضیح مندرج در حاشیه متن مجددا درج شود .

در صورتی که اشکال جزئی نباشد ترجمه مجددا  با اعمال اصلاحات لازم پیرینت گرفته شده و جهت اخذ تاییدیه های لازم به دادگستری و امور خارجه ارسال می گردد

 

 

 

نمایشگاه و انواع آن

 

   نمایشگاه ها انواع مختلفی دارند، یکی از مهم ترین نمایشگاه ها، نمایشگاه های بین المللی و بازرگانی است که نمونه آن هر ساله در تهران برگزار می شود.

 هدف از برگزاری این نمایشگاه ها در کشورهای صنعتی پیشرفته، ایجاد بازاری متمرکز برای کلیه خریداران خارجی (بهره برداری تجاری) می باشد.

 ولی در ایران به دلیل عدم وجود امکانات و در نتیجه عدم حضور بازدیدکنندگان خارجی، این نمایشگاه  و تجهیزات نمایشگاهی درست به بازار واردات تبدیل شده است.

برخی از نمایشگاه ها به عنوان نمایشگاه های اختصاصی برگزار می شود که معمولا یک کشور با هویت خود در یک کشور دیگر ظاهر می شود.

 برای موفقیت در چنین نمایشگاه هایی به هزینه تبلیغاتی بالایی نیاز می باشد که متاسفانه شرکت های ایرانی چنین هزینه هایی را اختصاص نمی دهند.

 

 از انواع دیگر نمایشگاه ها می توان به نمایشگاه تخصصی اشاره کرد.

 

 در این نوع نمایشگاه رقابت بین المللی وجود ندارد بلکه ارتباط تجاری مطرح است.

نمایشگاه های ملی از دیگر انواع نمایشگاه ها محسوب شده که برای نمایش و توانمندی های بومی یک کشور برگزار می شود.

 بدین شکل که توانمندی های تولیدی و خدماتی کشوری را در همان کشور به نمایش می گذارد و از خارجیان برای بازدید دعوت می نماید.

 یک نوع نمایشگاه هم با عنوان اکسپو وجود دارد که مدت برگزاری آن ها بیشتر می باشد.

(3 تا 4 ماه) و در آن علاوه بر جنبه های تجاری، جنبه های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی در کنار مسایل تجاری مطرح می شود که اساس آن اطلاع رسانی از توانمندی های موجود در یک کشور است.

 در کل نمایشگاه ها  و غرفه سازی نمایشگاهی  چه بین المللی و چه تخصصی، محل برخورد خریداران و فروشندگان، متقاضیان و عرضه کنندگان کالا و به عبارت اقتصادی نقطه برخورد عرضه و تقاضا می باشد که برای مشاهده نمونه محصولات و مبادله اطلاعات بین افراد تشکیل می شود.

 

چگونه عروسی کوچک و خودمانی داشته باشیم؟

 

اگر در نظر دارید که مراسم کوچکی همراه تشریفات مجالس برگزار کنید هر فرد نزدیک به شما باید نیازها و خواست های شما را درک کند.

برای این که احساسات آن ها نیز جریحه دار نشود راه هایی وجود دارد که بتوان آن ها را نیز شرکت داد.

از روز عروسی همیشه به عنوان جشنی بزرگ، مخارج و مهمان ها یاد می شود. این امر کاملا به عروس و داماد مرتبط است که جشنی بزرگ بگیرند و یا یک مهمانی کوچک با حضور خانواده و دوستان نزدیک.

پیوند، تشریفات و احساسات شما با یا بدون حضور مهمانان زیاد نیز به یک شکل خواهد بود.

 

این قطعا تصمیمی بزرگ خواهد بود و هر کسی یارای اندیشیدن به آن را نخواهد داشت.

 

۱-      به خانواده و دوستان بگویید که می خواهید یک مراسم کوچک و خودمانی داشته باشید و از تصمیمتان هم بر نخواهید گشت.

این عروسی شما و تصمیم شماست.

خیلی مودبانه بر نظر خود پافشاری کنید و کاملا مشخص کنید که برنامه هایتان راتغییر نخواهید داد و اهمیتی ندارد که چقدر از جانب دیگران تحت فشار قرار بگیرید.

 

۲-      اجازه دهید خانواده و دوستان لیست های پیشنهادی خود را ارائه دهند و آن ها را مطمئن کنید که کسانی که به این مراسم دعوت نمی شوند بعدا به یک مهمانی غیر رسمی دعوت خواهید کرد.

موقع نوشتن فهرست مهمان ها کنارشان شماره بزنید تا بدانید چه تعداد مهمان دعوت خواهید کرد.

فهرست را به خانواده و دوستان نشان دهید و اگر آن ها گله کردند که چرا بعضی ها را دعوت نکرده اید عصبانی نشوید.

می توانید بگویید که فراموش کرده بودید و یا این که از آن ها خوشتان نمی آید و دوست ندارید در عروسی تان باشند.

 

 

۳-      سقف بودجه تان را مشخص کنید. ببینید چه چیزهایی را می توانید قلم بگیرید و یا کم هزینه ترش کنید. واقع بین باشید.

 حتی یک عروسی خودمانی نیز مخارج خودش را که قطعا کم نخواد بود خواهد دادشت.

 

۴-      مکانی مناسب برای این جمع کوچک و امکانات خدمات مجالس در نظر بگیرید. می توانید در خانه، باغ و یا پارکینگ مراسمتان را برگزار کنید.

 

۵-      مهمان های زیاد سلیقه های غذایی متفاوتی نیزخواهند داشت.

 

ولی وقتی مهمان ها فقط خانواده و دوستانتان باشند طبعا با سلایقشان آشنایی دارید و می توانید غذاهایی باب طبعشان تهیه کنید.

 

۶-      برای تک تک دقایق مهمانی برنامه داشته باشید تا مهمان ها از حضور و این دور هم بودن لذت ببرند.

 

 

 

 

نمایشگاه و شیوه های برگزاری

 

 تعریف نمایشگاه

 

   نمایشگاه به مکانی گفته می شود که کالاها، خدمات، فن آوری، تکنیک های جدید، نوآوری ها و هنر ها برای معرفی و آشنایی مردم به معرض تماشا قرار داده می شود.

 هر عملی که توسط تولیدکنندگان و فروشندگان برای معرفی کالاها انجام و منجر به فروش کالاها و خدمات گردد نوعی نمایش است.

از زمان های قدیم نمایشگاه و غرفه سازی نمایشگاهی به شیوه کنونی پس از انقلاب صنعتی انگلستان شروع شده و در آغاز قرن بیستم تکامل یافته و امروزه به صورت یکی از ارکان مهم بازرگانی درآمده است.

 

علل پیدایش نمایشگاه

 

-         تغییرات روزافزون فن آوری، ظهور کالاهای جدید، تنوع آن ها و عدم آشنایی مصرف کننده توام با رقابت شدید و نامطلوب تولید کنندگان از علل تشکیل نمایشگاه می باشد.

 

-         قطع رابطه بین خریدار و فروشنده به طوری که رابطه میان مصرف کننده یا خریدار و تولید کننده از بین رفته و این عامل باعث توسعه نمایشگاه های شده است.

 

-         افزایش درآمد سرانه کشورها همراه با درآمد ملی آن ها باعث افزایش قدرت خرید شده و از طرفی افزایش قدرت خرید نیز سبب تغییر در تولید شده و تولیدات باید به مصرف کننده معرفی گردند که این امر با نمایش کالا در نمایشگاه ها  و تجهیزات نمایشگاهی انجام می گیرد.

 

فواید نمایشگاه

 

-         نمایش تفکرات دیگران

 

-         نمایش فن آوری های جدید

 

-         نمایش شیوه های جدید تولید

 

-         جلب توریست

 

-         کسب بازارهای جدید