خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

مدیریت برند

 

مشکلاتی که امروزه مدیران بازاریابی را به خود مشغول کرده، عبارت است از آنکه تلاش آنها برای خلق و نگهداری برند فاقد برنامه‌ریزی های لازم بوده، به دلیل عدم شناخت ویژگی‌های نام تجاری (brand) و عدم شناخت روشهای صحیح مدیریت نام تجاری نمی‌توانند به صورت اثربخشی، محصول را با نام تجاری پیوند بزنند.

اغلب مدیران بازاریابی و یا مدیران ثبت برند ، مفاهیم بازاریابی را از قبیل شناخت نیازهای مشتری ، موضع‌یابی ، فعالیت های ترفیعی و تبلیغی به‌خوبی می‌دانند و تجربه فراوانی در اجرای آنها دارند، اما در مجموع آنچه آنها را در بازاریابی محصولات و خدمات دچار مشکل می‌کند، آن است که نمی‌توانند مفاهیم بازاریابی را در راه ارتقای ارزش نام تجاری به کار گیرند.

 اینها همه از آنجا ناشی می‌شود که آنها شناخت درستی از نام تجاری به عنوان یکی از مهمترین دارائیهای نامشهود شرکت ندارند و برداشت آنها از دارایی صرفاً شامل چیزهایی است که درنظر می‌آید وقابل لمس است.

 

همان‌گونه که علم مدیریت سازمان می‌تواند مدیران موسسات تولیدی را با استفاده از ابزارهای مدیریتی نظیر هدف‌گذاری ، برنامه‌ریزی، هماهنگی، بسیج منابع و امکانات وکنترل یاری دهد تا به اهداف سازمان دست یابد.

علم مدیریت برند نیز مدیران را قادر می‌سازد تا برنامه‌ریزی صحیحی در راستای دستیابی به اهداف نام تجاری بکنند، به‌گونه‌ای که بدون به‌هدردادن منابع میزان دستیابی به اهداف بیشینه شود.

از آنجا که یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند جایگاه برند را در ذهن مصرف‌کننده ارتقا بخشد، تبلیغات است، در این مقاله با تاکید بر کارکردهای تبلیغات در ایجاد، حفظ و ارتقای ارزشهای برند به چگونگی مدیریت برند در مؤسسات تولیدی خواهیم پرداخت.

 

 

مدیریت نام تجاری

 

یک نام تجاری در صورتی موفق می شود که مدیران برند درک درستی از دارائیهایی که آن را تشکیل می‌دهند، داشته باشند.

 

از جمله مهمترین دارائیهای نام تجاری می‌توان به این موارد اشاره کرد :

 

-ارزشی که مشتری برای نام تجاری قائل می‌شود؛

-سرمایه‌گذاری مدیریت نام تجاری به‌گونه‌ای که با حفاظت از ویژگی‌های نام تجاری، هم ارزش آن را حفظ کند و هم وفاداری مشتریان را از دست ندهد.

 

در این راستا باید در مدیریت نام و علامت تجاری به ترتیب تمام چارچوبهایی را که در مدیریت یک سازمان به کار می‌بریم رعایت کرد.

همان‌گونه که مدیریت سازمان ابتدا با بیان مأموریت خود مشخص می‌کند که سازمان چه رسالتی را می‌خواهد به انجام برساند و سپس اهداف مجموعه را بر اساس آن بیانیه مأموریت تعریف می‌کند و با تدوین استراتژی سعی در دستیابی به اهداف سازمان دارد، در اینجا نیز، برای نام تجاری یک بیانیه یا گزاره مأموریت بیان کرده، سپس اهداف را براساس آن تعریف می‌کنیم.

در نهایت از روی آن استراتژی‌هایی را تدوین کرده، با استفاده از بازخور، کنترل می‌کنیم که تا چه حد به اهداف خود دست یافته‌ایم.

در پست های بعد چگونگی فرآیند و الزامات مدیریت نام تجاری را بنابر چارچوب فوق تشریح خواهیم کرد.

 

 

تی وی لاین یعنی چه؟؟؟؟؟؟

 

در تلویزیون های خانگی خطهای افقی بسیار ریزی وجود دارد که به آنها تی وی لاین گفته می شود و هر چه این خطها بیشتر باشند یعنی تراکم خطها بیشتر باشد کیفیت تصویر بالاتر خواهد رفت.

 این موضوع در  نصب دوربین مداربسته نیز صادق است به این ترتیب که هر چه تی وی لاین دوربینی بالاتر باشد از کیفیت تصویر بالاتری برخوردار است و از نظر قیمت گرانتر است و فرقی نمیکند.

 دوربین مدار بسته دام سقفی دید در شب باشد یا بولت صنعتی دید در شب هرکدام دارای تی وی لاین بالاتری باشند کیفیت بالاتری دارند

 

تفاوت دوربین های آنالوگ و دیجیتال

 

قبل از خرید دوربین های مدار بسته بایستی به این نکته توجه کنید که چه نوع دوربینی را میخواهید خرید کنید .

دوربین های مدار بسته آنالوگ دارای رزولیشن یا تی وی لاین پایین تری نسبت به دوربین های مدار بسته دیجیتال هستند البته از نظر سقف رزولیشن .

چرا که در دوربین های دیجیتال رزولیشن پایین هم میبینیم همانند وب کم های خانگی

دوربین های مدار بسته آنالوگ برای شبکه شدن در اینترنت باید به یک دستگاه دی وی آری متصل شوند و از طریق آن دستگاه روی اینترنت قرار گیرند.

 اما دوربین های مدار بسته دیجیتال خودشان دارای پورت شبکه هستند و مستقیم میتوانند روی اینترنت قرار گیرند .

البته قیمت و فروش دوربین مداربسته  آنالوگ بطور کلی از دوربین های مدار بسته دیجیتال پایین تر است .

دوربین های مدار بسته دیجیتال نام های دیگری از جمله دوربین های مدار بسته آی پی یا دوربین های مدار بسته تحت شبکه نیز دارند

 

 

چرا غرفه آرایی؟

 

برای کشور ما که اقتصاد آن همواره به لحاظ کسب درآمدهای ارزی به تولید و صادرات نفت وابسته بوده است .

 با توجه به نوسانات قیمت نفت در دو برنامه گذشته و میزان ذخایر نفتی و توانایی صدور آن برای کشور، سیاست جایگزینی صادرات غیرنفتی جهت تامین ارز مورد نیاز کشور یعنی صنایع داخلی را تشویق به تولید کالاهای وارداتی و صدو ر دیگر کالاها به کشورها بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است.

 در این راستا هر آنچه که بتواند به توسعه صادرات غیرنفتی کمک کند می بایست مدنظر سیاستگذاران، برنامه ریزان و فعالان اقتصادی قرار گیرد .

یکی از ابزارهای مهم برای رونق بخشیدن به صادرات و انجام فعالیت موثر در تبلیغات و بازاریابی کالاها و خدمات، غرفه سازی نمایشگاهی می باشند و از ارکان اصلی هر نمایشگاهی، غرفه شرکت کنندگان جهت ارایه ونمایش کالا و خدمات می باشد .

 ساخت و آرایش غرفه از ابزارهای موثر تبلیغات بوده و اهمیت آن در حدی است که در کشور های صنعتی با مدیریت مستقل در ارایه کالا و خدمات عمل می نمایند.

 امروزه در صنعت نمایشگاهی غرفه داران به این باور رسیده اند که برای داشتن نمایشی موفق، نیاز به جذب و درگیر نمودن بازدیدکنندگان از غرفه می باشد و می توان بیان نمود که غرفه آرایی در نمایشگاه بمنزله کارت شناسایی یک شرکت و غرفه داراست.

خلاقیت و هنر بهتر زیستن در فضا و زمان محدود ، می تواند اولین ایده جهت غرفه آرایی نمایشگاهی باشد. چرا غرفه آرایی در فرایند برگزاری نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است ؟

 زیرا اگر غرفه ای بدرستی و کامل طراحی شده باشد در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه می تواند پیام غرفه دار و یا شرکت را با تاثیر گذاری قوی به مخاطب مورد نظر برساند و با توجه به زمان محدود بازدیدکننده ازغرفه 5 الی 20 دقیقه بتواند تاثیر گذاری ماندگار در یک موقعیت رقابتی بوجود بیاورد .

 استفاده از عناصر و مولفه های نظیر نور ، رنگ ، فرم و . . . که بیانگر عقاید مرتبط با فعالیت های بشری بوده و نگرش ، احوال و شخصیت انسانها را تحت تاثیر قرار می دهند می بایست هدف اصلی غرفه آرایی و چیدمان محصولات آن باشد تا به بهبود عملکرد فیزیکی و روانی ، دست یابی به اصول زیبا شناسانه فضای داخلی محقق گردد .

غرفه آرایی و تجهیزات نمایشگاهی ، حساس ترین مرحله حضور در نمایشگاه به حساب می آید میزان موفقیت در این مرحله روی موفقیت دیگر مراحل بسیار موثر است در نتیجه گذر از این مرحله توجه زیادی را طلب می کند

 

اصول موفقیت، به عوامل انسانی، تفکر، خلاقیت و نوآوری در ارتباط با شناخت محیط و واقعیات، شرایط، زمان و مکان برگزاری نمایشگاه بستگی دارد .

بنابر این واگذاری امر طراحی به هر کسی جایز نیست و باید دقت لازم را در انتخاب طراح نمود .

 

 

متخصصین صنایع و اقامت استرالیا

     تمامی متقاضیان اقامت استرالیا از راه تخصص ابتدا باید بر اساس تخصص خود با توجه به استانداردهای استرالیا مورد ارزیابی (Assessment) قرار گیرند.

   

مهندسی صنایع (Industrial engineering) از جمله مشاغلی است که در مجموعه مشاغل به رسمیت شناخته شده استرالیا با کد شناسایی 233511 معرفی می گردد. ارزیابی متخصصین این مدرک در Engineers Australia صورت می پذیرد.

    

مجموعه فعالیت هایی که مهندسی صنعتی نامیده می شود در ماهیت جزو زیر شاخه های علم مدیریت قرار می گیرند، مانند مدیریت کیفیت ، مدیریت بهره وری ، مدیریت پروژه و مدیریت تولید، از این رو امروزه مباحث مهندسی صنایع را می توان با چندین شغل مرتبط که در لیست شغلی استرالیا هر ساله منتشر می شود ، پیگیری کرد.

 در مجموع متخصصین این رشته در حال حاضر از امکان دریافت اقامت و زندگی در استرالیا بصورت مستقیم یا غیرمستقیم برخوردار هستند.

همچنین متخصصین رشته های مشابه مانند مدیریت صنعتی نیز در صورت دارا بودن شرایط به ویژه مرتبط بودن سابقه کار به مهندسی صنایع ممکن است بتوانند تحت این شغل اقدام نمایند.

     جهت ارزیابی به عنوان مهندس صنایع متقاضی نیاز به آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات، رزومه، کارنامه امتحان  IELTS، نامه سابقه کار، توضیح سه نمونه از سوابق کاری خود در قالب گزارش CDR  دارد.

    

    استان Perth  استرالیا همیشه یکی از شهرهایی بوده است که برای مهندسین صنایع مقصد بسیار خوبی برای زندگی و کار در استرالیا محسوب می شده است.

چرا که حال و هوای پرث صنعتی بوده و اکثر صنایع فعال در استرالیا در این استان مشغول به فعالیت می باشند.

    عنوانی قدیمی برای بیان رویکردی در علم مدیریت سازمان ها و صنایع می‌باشد . نام فارسی این رشته به عنوان معادل درست انگلیسی آن عبارت از مهندسی صنعتی است که توسط تیلور بانی علم مدیریت به کار برده شد .

    آن بخش از مباحث با عنوان مهندسی صنایع که جنبه های آماری و ریاضیاتی دارد نیز امروزه تحت عنوان رشته های آمار صنعتی و ریاضیات کاربردی و ریاضیات صنعتی قرار می گیرد.

امروزه در دانشگاههای کشورهای پیشرفته رشته عامی با عنوان مهندسی صنایع غالباً به رشته های تخصصی مدیریتی مربوطه مانند مدیریت کیفیت ، مدیریت تولید، مدیریت پروژه و غیره تبدیل شده اند واین روال ادامه دارد.

    اقامت و مهاجرت به استرالیا با ویزای مهارتی (Skill Visa)  برای متخصصین صنایع که سابقه کار مرتبط و مدرک تحصیلی مورد نظر را دارند، بسیار آسان به نظر می رسد.

البته باید در نظر گرفت که آیلتس نمره 6 برای این امر ضروری است

چرا غرفه سازی؟؟؟؟؟؟

غرفه سازی نمایشگاه ابزار قدرتمندی است، زائیده برنامه ریزی دقیق شرکت کننده و ایده خلاق طراح که به منزله ویترینی است برای نمایش انواع فعالیت ها و تکنیک های فروش.

به کلامی دیگر،غرفه سازی نمایشگاه یک تصویر چند بعدی از پیام های بازاریابی و فروش است.

غرفه مجموعه ای از سازه های فیزیکی نیست بلکه واسطه بازاریابی یکپارچه ایست که از ویژگی های فیزیکی خود برای ایجاد فرصتهای فروش محصولات و خدمات استفاده می کند.

غرفه تصویر روشنی از شرکت کننده است برای دامنه وسیعی از مخاطبان!


ماندگاری غرفه در اذهان بازدیدکنندگان به تنهایی معیاری باارزش برای تعیین موفقیت غرفه است. در نتیجه بسیاری از شرکتها به دنبال افزودن تعداد بازدیدکنندگانی هستند که غرفه آنها را به خاطر بسپارند.

تعداد بازدید کنندگانی که غرفه سازی نمایشگاهی را می بینند و بعد از نمایشگاه نام شرکت، محصولاتش یا هر دو را به خاطر می سپارند، ماندگاری در ذهن را اندازه گیری می کند.

ماندگاری در ذهن تا آنجا ارزشمند است که تاثیر غرفه را از دامنه نمایشگاه فراتر می برد.

این امر به نوبه خود در تاثیر بر تصمیم گیری برای خرید کمک می کند و آگاهی از محصول و شرکت را در مدتی طولانی تر موجب می شود.

وقتی با ذوق وطبع هنری به غرفه سازی و غرفه نگاه کنیم خارج از تمام ضوابط و شنیده ها و با تمام فشاری که غرفه ساز تحمل می کند باید گفت که:" غرفه سازی نهایت هنر است " که در آن غرفه ساز تنها با یک ایده و تلفیقی از احساس و تکنیک و مواد خام سازه ای خلق می کند که همچون زندگی ما عمری کوتاه اما پر از زیبایی دارد