-1مهمترین عامل توفیق در یک نمایشگاه دارا بودن یک سیاست تبلیغاتی و از پیش تعیین شدهاست.
این سیاستها برای هر صنعت متفاوت است.
-2کسانی را به عنوان راهنما و مسئول غرفه و غرفه سازی نمایشگاهی بگمارید که توانایی شناسایی و ارتباط بسیار بالا با مشتریان ناشناخته خود را داشتهباشند.
برخی از مدیران چندان به این موضوع اهمیت نمیدهند و بهرغم انجام هزینه های سنگین جهت غرفه آرایی و دکوراسیون، چون فاقد طرحی از پیش تعیین شده هستند، تمامی زحمات آنها به دلیل گزینش نادرست کارکنان غرفه بههدر میرود.
-3بهره گیری از بروشور و کاتالوگ جهت تبلیغات بسیار اهمیت دارد و نکته مهمتر آنکه غرفه داران نسبت به نحوه توزیع آن باید دقیق باشند.
توصیه میگردد که در محل غرفه خود صدها بروشور و کاتالوگ مربوط به شرکت و محصولات خویش را آماده نمایید تا درصورت درخواست متقاضیان و بازدیدکنندگان، در اختیارشان قرار گیرد.
در نمایشگاه بازدیدکنندگان فرصت زیادی ندارند تا با محصولات و کالاهای تمامی غرفهها آشنا شوند.
لذا در اختیار گذاشتن این کاتالوگها باعث میشود، تا بازدیدکنندگان پساز ترک نمایشگاه فرصت کافی برای مطاله تمامی محصولات شما از طریق کاتالوگها را داشته باشند.
-4نمایشگاه صرفا محل فروش کالا نیست، بلکه مکانی جهت گفتوگو و انجام مذاکرات میان بازدیدکنندگان و غرفهداران و ایجاد ارتباط با شرکتها و سازمانهای دیگر و نیز شناسایی رقبای جدید و محصولات آنها است.
لذا سعی کنید از این مزیت نهایت بهره راببرید.
-5نوع دکوراسیون غرفه باید متناسب با سیاستهای تبلیغاتی شرکت باشد. شکل ظاهری غرفه شما نشانه هویت و ماهیت شرکت شماست.
لذا در چیدمان وسایل و نمونه کالاها و نیز زیبایی و تمیزی غرفه خود کوشا باشید.
-7سعی کنید در یک نمایشگاه به موقع ثبتنام کنید تا بتوانید فضای مناسبی را در سالنهای نمایشگاه بگیرید.
غرفهای را انتخاب کنید که در مسیر ورود بازدیدکنندگان باشد. دراین خصوص با یک مشاور نمایشگاهی یا یک غرفهآرا مشورت کنید.
نامناسب بودن فضای غرفه تاثیر زیادی در ناکامی شما در یک نمایشگاه ایفا مینماید.
حتی اگر مبلغ اجاره غرفه مدنظر شما بیشتر بود، نگران نباشید و وجه آن را پرداخت کنید.
-8سعی کنید برای مشتریان بالقوه خود کارت دعوت ارسال نمایید و از آن ها دعوت کنید از غرفه شما در نمایشگاه و تجهیزات نمایشگاهی بازدید نمایند.
-9برای حضور در نمایشگاه باید از مدتها قبل برنامهریزی کرد از جمله آماده کردن نمونه محصولات، آموزش و تععین کارمندان غرفه، طراحی غرفه، تنظیم بودجه برای شرکت در نمایشگاه، آماده کردن هدایا، تهیه بروشورهای لازم و کارت ویزیت و...