خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

تور ترکیه

 

ترکیه کشوریست آسیا ، اروپایی در همسایگی کشور ایران و ارمنستان در شرق ، گرجستان در شمال شرقی دریای سیاه در شمال ، دریای مدیترانه در جنوب ، دریای اژه در غرب و دریای مرمره و کشورهای یونان و بلغارستان در شمال غربی و کشور های عراق و سوریه در جنوب احاطه شده است .

 

در تور ترکیه همه جذابیت ها را در یکجا می توان دید.

 

این کشور دارای شهرها و بنادر توریستی و تجاری مهمی از جمله :

 

آنکارا (پایتخت ترکیه)

استانبول

 ازمیر

 آدانا ،

بورسا

 ارزروم

قونیه

تور آنتالیا  

آلانیا

 اورفا

 وان و کوش آداسی و مارماریس و بدروم ، کایسری و ... است .

 

موزه ها ، کلسیاها ، کاخها ، مساجد ، بازار و طبیعت زیبای این کشور احساس لذت بخشی در انسان بوجود می آورد .

 

ترکیه پیوندگاه دو قاره ی مهم آسیا و اروپا است .

 از دیدگاه وسعت ترکیه سی و پنجمین کشور جهان محسوب می شود.

 

اصولی برای طراحی غرفه نمایشگاهی

 

1- غرفه، انبار نیست طراحی غرفه چیزی بسیار فراتر از پر کردن فضا با اشیای موجود در انبار سازمان است.

بسیاری از کارفرماها در آخرین لحظاتی که باید به نمایشگاه بروند از واحد خدمات یا روابط عمومی می خواهند چیزهایی را برای بردن به نمایشگاه آماده کنند. در نتیجه بسیاری از غرفه های نمایشگاه ها بیشتر به انبار شرکت ها و سازمان ها شباهت دارند تا یک اثر هنری!

 

2-غرفه، اثر هنری است غرفه می تواند محل تجلی هنری طراح و نشان دهنده سطح دانش و بینش فرهنگی هنری و سلیقه وی باشد. غرفه، لباس کارفرماست و طراح موظف است بهترین طرح دوخت را برای آن ارائه دهد.

 

3- طراحی غرفه، تخصص است نجارها، آهنگرها، نقشه کش ها، معماران، طراحان داخلی، طراحان صنعتی، طراحان صحنه و لباس، طراحان گرافیک و گاه حتی مهندسان عمران و کامپیوتر، همه خود را در زمینه طراحی غرفه جامع و مانع می دانند.

در حالی که طراحی غرفه خود می تواند یک رشته مستقل باشد برخی هنرمندان تصور می کنند طراحی غرفه عملی تفننی است و در کنار کارهایشان به آن می پردازند. این طور هم می توان نگاه کرد، اما حاصل این رویکرد به هیچ رو غرفه حرفه ای نیست.

4- ایده خلاقانه، محور طراحی غرفه است ایده خلاقانه، فرآیند پیچیده ای دارد و ایده یابی دارای روش هایی است که به مطالعه نیاز دارد. طرح باید مخاطب را در غرفه نگه دارد و پاسخگوی افکار و احساساتش باشد.

باید دانست کارفرما چه هدفی دارد و روی آن تمرکز کرد که به طور حتم به یافتن ایده های ناب می انجامد.

 البته باید با حساسیت و دقتی بیش از کارفرما این کار را انجام داد و خواسته هایش را به سوی اهداف جدید هدایت کرد. یکی از هنرهای طراح غرفه باید همین باشد که با حساسیتی که دارد به سرعت درک کند چه خواسته هایی سره و چه چیزهایی ناسره اند.

برای درک این نکات باید مدت زیادی تحقیق کرد و با خدمات و محصولات به نمایش درآمده، فرآیند کار، یا هر چیز مشابه دیگر در مجموعه کارفرما سر و کار یافت.

 

5- جزئیات در غرفه به خوبی دیده می شوند .

 نمی توان غرفه را بدون اصول طراحی کرد، مخاطب آنقدر به اشیا نزدیک می شود که تمام سهل انگاری ها را می بیند، بنابراین طرح باید به گونه ای باشد که بیننده نتواند اتصالات را بفهمد، یا اگر فهمید خیال کند یک اتصال حرفه ای دیده است.

 خلاقیت فقط در سیر کولاسیون و تجهیزات نمایشگاهی نیست بلکه در تمام جنبه های غرفه باید احساس شود.

 

6- در نمایش یک چیز معمولی، نباید غلو شود گاه کیفیت محصولات کارفرما بسیار پایین تر از حد انتظار است.

در این حالت ها بهتر است به شکل مودبانه از او خواسته شود که نمونه های بهتری را در اختیار بگذارد و اگر نمونه بهتری در دست ندارد، یا محصولش کیفیت پایین دارد باید او را از اجاره غرفه منصرف کرد. البته پل های پشت سر را نباید خراب کرد!

 

7- گاه سکوت و خلوت بهتر است روش های طراحی مینی مال گاه چنان آرامشی در مخاطب ایجاد می کند که چاره ای جز ایستادن در غرفه ندارد.

نمایشگاه ها اغلب مکان هایی پرآشوب و هیاهو با رنگ ها و نورهای گوناگون اند که بیننده را عصبی می کنند. طراح بهتر است خود را جای مخاطب بگذارد.

 

8- طراحی غرفه، چابکی می خواهد طرح غرفه مثل جرقه است مثل طرح پوستر، غرفه کارزار طراحی است و تنها از عهده افراد چابک و حساس برمی آید. افراد فاقد این ویژگی ها طراحی غرفه را فراموش کنند.

9- دیدن تصویر سودمند است دیدن تصویر به ویژه هنگام خلق ایده بسیار موثر است.

 در مواقعی که طراح و غرفه سازی نمایشگاهی ، غرفه ای در دست طراحی ندارد می تواند به بازدید نمایشگاه ها برود، مجله ها را ورق بزند، یادداشت بردارد، فیلم ببیند، استراحت کند و کروکی بزند.

10- طراح، مشاور واقعی کارفرماست این نکته بسیار مهمی است باید به شکل صادقانه مشاوره داد و حتی اگر لازم شد کارفرما را از گرفتن غرفه منصرف کرد (یعنی در کوتاه مدت نان خود را آجر کرد).

 

منبع ذخیره در دوربین مداربسته

مکمل و افزایش منابع ذخیره سازی در دوربین های مداربسته

 

بیشتر مکان های دولتی و اماکن مهم خواستار روشی هستند تا بتوانند خطا هایی را که در ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته بوجود می آید را نیز پوشش دهی کند .

برای نصب دوربین مداربسته بدین منظور از پشتیبان لبه ای استفاده میکنند که در مواقعی که ذخیره ساز مرکزی دچار مشکل شده و از دسترس خارج می گردد.

 داده های ویدئویی را بصورت محلی ذخیره می کند و اگر بصورت همزمان راه اندازی شوند هم ذخیره ساز لبه ای و هم ذخیره ساز مرکزی منجر می شود کاربر احتمال اینکه تصاویری را که ممکن است در اثر خطاهای شبکه و یا ذخیره سازی از بین رود را محال کند و در آخر می توان تصاویری را که بصورت محلی و ذخیره ساز مرکزی ذخیره شده اند را در زمانی دیگر تلفیق کرد .

 

در پروژه های مهم و مکان های دور از ذخیره ساز لبه ای و ذخیره ساز مرکزی که جامع و کامل بوده استفاده می شود .

ذخیره ساز لبه ای در مواقعی که سیستم مدار بسته ای برای ارسال جریان ویدئویی پهنای باند کافی شبکه با کیفیت  نباشد کاربرد دارد .

در زمانی که دوربین مداربسته در خارج از محیط بسته در محیطی باز قرار دارد و شرایط آب و هوایی بر روی آن بی تاثیر نیست ذخیره ساز لبه ای این اطمینان را به ما می دهد که حتی با قطع ارتباط بی سیم تصاویر از بین نخواهد رفت .

 

نوع دیگری از ذخیره سازی که می توان نام برد ذخیره سازی ابری است که کاربرد آن برای امور حساس مناسب نیست.

 ولی بعضی از دولت ها برای سیستم های دیده بانی خود بجای مکمل و بهبود دهنده در فرود گاهها و یا نظارت بر رفت و آمد جاده ای استفاده می کنند

 

تکنولوژی در غرفه های نمایشگاهی

تکنولوژی در برابر فرم:

 

در طراحی فضاهای نمایشگاهی محصولات و مصنوعات با قابلیت های بسیار محدودی از نظر شکل دهی و حالت پذیری همراهند.

 هنر کار دست روی آنها انجام پذیر نیست و به صورت تولید انبوه از کارخانه به مقصد حمل می شود.

این محدودیت ها در دستاوردهای تکنولوژیک در غرفه سازی نمایشگاهی و در ادامه خود توانایی طراح در طرحی و خلق فرم های جدید و بدیع را محدود می نماید.

و در بسیاری از مواقع به خلق فرم های تکراری و یکنواخت و تحمیلی منجر میشود.

 

بروتالیزم در برابر آرامش بصری:

 

با توجه به صنعتی بودن عناصر سازندهی این فضاها ترکیب حجمی وفرم حاصله در فضای نمایشگاهی معمولا دارای روحیه خشن وخشکی است.

از آنجا که دارای دوران اخیر شاهد غلبه ی صنعت و تکنولوژی بر طبیعت بوده است استاندارد شدن تولید وفرم مصالح به نوعی خداحافظی باطبیعت شمرده میشود.

این امر مورد نکوهش برخی از معماران طبیعت قرار گرفت.

راسکین این نوع طراحی و تجهیزات نمایشگاهی  را مترادف با غلبه ی مهندسی معماری خداحافظی باطبیعت و به صدا درآوردن ناقوس مرگ هنر توصیف کرد.

اوج تکامل ایده ی انسان صنعتی از نظر خلق فضاهای مدرن وبریده از طبیعت رادر مرکز پمپیدو که در سال های هفتاد میلادی نه با هنر مندی به مفهوم کلاسیک آن که با صنعت گری و فن سالاری تمام طراحی و ساخته شد میتوان مشاهده کرد.

 

 

مدیریت برند ها

 

بیانیه ماموریت

 

سازمان یا موسسه تولیدی در گام اول با تعیین ارزشهای هسته‌ای نام تجاری ، مبنایی را برای تمام اقدامات و فعالیتهای مدیران و به‌خصوص مدیران بازاریابی مشخص می‌سازد.

 لازم به یادآوری است که در بیانیه مأموریت باید افقی بلندمدت را در نظر داشت و از همین آغاز با طرزتفکری استراتژیک به مدیریت نام تجاری مبادرت ورزید.

در حالی که ممکن است مدیریت نام و علامت تجاری تحت فشار مدیران عالی سازمان مجبور به کسب نتایج کوتاه مدت شود ( مثلاً افزایش سهم بازار در یک سال آینده) واین انتظار نه تنها باعث تقویت نام تجاری نمی‌شود بلکه آن‌را رو به نابودی می‌برد. این از جمله انتظاراتی است که در مورد تبلیغات هم وجود دارد و می‌تواند در عوض تثبیت، به تخریب نام تجاری منجر شود.

 

هدف : پس از اینکه بیانیه ارزشهای هسته‌ای نام تجاری را اعلام کردیم ، لازم است که برای برند هدف یا اهدافی تعیین شود که هم در راستای بیانیه ارزشهای هسته‌ای آن است و هم مبنایی اجرایی‌تر نسبت به بیانیه خواهد داشت.

 با تعریف بیانیه و اهداف نام تجاری است که مدیر برند می‌تواند تعبیر شخصی خود را با دیدگاه عموم مقایسه کند و ابزاری برای کنترل داشته‌باشد و از جانب دیگر حتی با تعویض آژانس تبلیغاتی (به خصوص در مواقعی که هدف احیای مجدد برند است) بازهم از مسیر دستیابی به هدف منحرف نخواهد شد.

 

تحلیل عوامل داخلی: از آنجا که بسیاری از نامهای تجاری که شکست خورده‌اند فقط تحت تأثیر عوامل خارجی نبوده و عوامل داخلی نیز بر آن تأثیر دارند، از جمله مهم‌ترین عوامل درونی که می‌توانند بر دستیابی به هدف نام تجاری تأثیر بگذارند (جدای از عوامل سازمانی و سایر عوامل مدیریتی) نگرش و دیدگاه اعضای تیم است که روی نام تجاری کار می‌کنند.

لازم است بررسی شود که آیا همه اعضای تیم دیدگاهی سازگار با ارزشهای هسته‌ای نام تجاری دارند. از این رو لازم است که یک گروه مستقل، دیدگاه اعضا را درباره ارزشها بررسی کنند.

 به روشنی پیدا است که بیانیه ارزشها و اهداف نام تجاری باید سرلوحه تمامی اعضای گروه قرار گیرد.

 

تحلیل عوامل خارجی: از آنجا که مشتریان از مهم‌ترین عوامل خارجی هستند که حتی بیانیه ارزشها و اهداف نام تجاری و ثبت برند در راستای نیاز آنها و توجه به الزامات بازار هدف تنظیم شده‌است، باید با تحقیقات بازار گسترده، ارزشهای مشتریان و نیازهای آنان را به صورتی دقیق شناسایی و تجزیه و تحلیل کرد تا هم از ارزشهای بازار هدف آگاهی یابیم و هم اطمینان یابیم که استراتژی‌های گذشته توانسته‌اند به خوبی ارزشهای نام تجاری را به مصرف‌کنندگان انتقال دهند.

 

تدوین، ارزیابی و انتخاب استراتژی: در گام بعد، مدیریت نام تجاری در موسسه تولیدی با ترکیب کردن توانائیها ، شایستگی‌ها و مهارت های اعضای تیم برند و عوامل خارجی اثرگذار بر آن ، به تدوین استراتژی‌هایی که در چارچوب بیانیه ارزشها و اهداف نام تجاری هستند، خواهد پرداخت.

دی ای چرناتونی(DE Chernatony) مک ویلیام (MC William) به منظور تدوین استراتژی برند روشی را ارائه کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان به تدوین وانتخاب استراتژی متناسب با شرایط و مقتضیات مبادرت ورزید.

البته پیش از به‌کارگیری این روش لازم است که با انجام تحقیقات بازار به ارزیابی جایگاه نام تجاری در ذهن مصرف‌کنندگان پرداخت و سپس بنابر شرایط اقتضائی نام تجاری در هر کدام از مؤلفه‌ها و جایگاه آن در ماتریس تعریف شده، استراتژی مناسب را تدوین کرد.