خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

طبقه بندی انواع نمایشگاه ها

 

براساس طبقه بندی صورت گرفته توسط شرکت غرفه سازی و تجهیزات نمایشگاهی حسینی نمایشگاه ها را می توان به چند دسته مختلف تقسیم نمود:

 

1- نمایشگاه های عمومی

 

نمایشگاه های عمومی همانطور که از اسمشان پیداست،درآنها عموم کالاها اعم از مصرفی و سرمایه ای در معرض نمایش گذاشته می شود.

چنین نمایشگاه هایی ممکن است در سطوح منطقه ای،کشوری و بین المللی برگزار شود.

 

2- نمایشگاه های تخصصی

 

نمایشگاه های تخصصی به منظور نمایش و عرضه گروه خاصی از کالاها،مصرف کنندگان خاص و یا موضوع فناوری خاص برگزار می شود.

معمولا عمده بازدیدکنندگان این گونه نمایشگاه ها از متخصصین و دانشجویان ذیربط آن بخش از صنعت و خدمات میباشند.

 

3- نمایشگاه های اختصاصی

 

نمایشگاه های اختصاصی و تجهیزات نمایشگاهی  بیشتر جهت عرضه کالاهای تولید شده داخلی در کشورهای دیگر می باشد.این امر بیشتر به منظور تقویت و بهبود روابط تجاری میان کشورهای مبدا و سایر کشورها صورت میگیرد.

برای موفقیت در چنین نمایشگاهی به هزینه تبلیغات بالایی نیاز می باشد که متاسفانه شرکت های ایرانی چنین هزینه هایی را اختصاص نمیدهند.

 

4- نمایشگاه های EXPO

 

نمایشگاه اکسپو بیشتر جنبه... نمایشی داشته و لحاظ بازرگانی عملا خنثی می باشند.

 

در این گونه نمایشگاه ها و غرفه سازی نمایشگاهی  به اهداف انسانی و اجتماعی و فرهنگی بیشتر توجه میشود و براساس موضوعی که انتخاب می گردد کشورها و  مشارکت کنندگان به طراحی و ساخت غرفه اقدام مینمایند و عمدتا سعی میکنند تا بر اساس  موضوع و تم نمایشگاه توانمندی علمی، فنی، معماری، تاریخ و ... خود را به زیباترین شکل ارائه نمایند.

 

5- نمایشگاه عرضه مستقیم کالا

 

این گونه نمایشگاه ها درحال حاضر در دنیا از زمره نمایشگاه های خارج شده است.این نمایشگاه ها با توجه به این که کالاهای مصرفی شهروندان را معمولا با قیمتی پایین تر عرضه می نمایند با ازدحام بازدیدکننده مواجه هستند و به نوعی جشنواره فروش میباشند و نمایشگاه های فروش پوشاک، کتاب و لوازم مصرفی که استان های مختلف کشور برگزار می گردد از این دسته نمایشگاه می باشند.

 

6- نمایشگاه های مجازی

 

این نمایشگاه ها به صورت مجازی و با استفاده از فناوری نوین و بر روی شبکه اینترنت انجام می پذیرد و با توجه به هزینه های برگزاری، محدودیت های زمانی، عدم نیاز به ساخت و ساز، سفر و اقامت و ...درحال گسترش می باشد اما نمیتواند به صورت کامل جایگزین نمایشگاه های دیگر شود.زیرا نیاز به دیدن و بررسی کالاها و مذاکرات رو در رو، مورد توجه جدی بازرگانان و اصحاب صنعت می باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.