خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

ارتباط نوع نمایشگاه و غرفه سازی

 

طراحی و ساخت غرفه

 

غرفه الگویی از کار شرکت است. همانطور که هر چه ماکت یک ساختمان یا یک کالا استادانه طراحی شده باشد، به همان نسبت واقعیت آن ساختمان یا آن کالا را بهتر منعکس می سازد.

 

به همین ترتیب غرفه سازی نمایشگاهی ، باید به شکلی طراحی شود که مثل یک ویترین «فلسفه وجودی» و موضوع فعالیت شرکت را به نمایش بگذارد.

 برای تحقق این  منظور باید تا آنجا که ممکن است از تمام جاذبه های دیداری و شنیداری جهت بالا بردن دقت بازدیدکنندگان استفاده گردد.

اندازه غرفه

 

تعیین اندازه غرفه، کاری ذوقی و از روی سلیقه نمی باشد. بزرگی غرفه به اعتبار شرکت اضافه نکرده و کوچک بودن آن نیز از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد.

برای تعیین اندازه غرفه می توان معیارهای ذیل را مورد توجه قرار داد:

 

- ماهیت و مقدار کالا

 

- تعداد شرکت کنندگان

 

- تعداد بازدید کنندگان

 

- فعالیت های پیش بینی شده در غرفه (مذاکره- فروش- نمایش فیلم و…)

 

- ملزومات مورد نیاز غرفه (میز- یخچال…)

 

- وسعت غرفه های جانبی: غرفه ای به وسعت 60 متر مربع در میان غرفه های 25 متری، بزرگ جلوه می کند اما در کنار غرفه ای به وسعت 200 متر ناچیز به نظر می رسد.

 

محل غرفه

 

برای تعیین محل غرفه  می باید به نکات زیر توجه نمود:

 

1- نمایش ماشین آلات سنگین در فضای باز مناسب تر است

 

2- محل غرفه در قسمت پر رفت و آمد سالن باشد.

 

3- تا جائی که ممکن است غرفه در مقابل درب های ورودی سالن باشد.

 

4- سمت راست درب ورودی سالن برای انتخاب غرفه مناسب تر است چون معمولا بازدیدکنندگان پس از ورود به سالن از سمت راست شروع به بازدید می کنند.

 

5- غرفه مشرف به راهروی اصلی باشد.

 

6- محل غرفه پشت پلکان یا ستون های بزرگ قرار نگیرد.

 

7- در صورت امکان محل انتخاب شده، بیش از یک بر داشته باشد.

 

8- قبل از انتخاب محل غرفه در سالن، در صورت امکان باید نسبت به همسایگان اطلاعاتی کسب کرد

 

 تقسیم بندی فضای غرفه

 

برای اینکه از فضای موجود حداکثر استفاده شود و کارکنان و بازدیدکنندگان از راحتی کافی برخوردار باشند، لازم است غرفه بر اساس نقشه دقیق و حساب شده ای تقسیم بندی شود. مشورت با متخصص برای چنین کاری بسیار مفید خواهد بود.

 

چگونگی تقسیم بندی غرفه  و همین طور تجهیزات نمایشگاهی می تواند بسته به نوع فعالیت شرکت ها و اهداف آنها از شرکت در نمایشگاه متفاوت باشد.

 

در مجموع فضای غرفه می تواند به بخش های زیر تقسیم شود:

 

1- فضای لازم برای نمایش کالا

 

2- قسمت اطلاعات

 

3- فضای نمایش تصویری

 

4- میز کامپیوتر

 

5- میز و صندلی و مبلمان جهت پذیرایی از میهمانان

 

6- اتاق مذاکرات و مشاوره

 

7- آشپزخانه یا آبدارخانه

 

8- انبار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.