خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

طب سوزنی و درمان چاقی و عدم تناسب اندام

 

هیچ چیزی به اندازه چاقی موجب آزردگی فرد نمی شود تا جایی که برای رفع آن دست به دامن هر روش و توصیه ای از جمله قرص های لاغری تا دستگاه های مختلف شده اند. اما آنچه امروز در دل آنها نور امیدی ایجاد کرده ، لاغری با استفاده  از سوزن های کوچکی است که البته بسیار نازک هستند و برای درمان های مختلف و تسکین درد در قسمتهایی  از بدن فرو می روند.

 

البته نه فقط آلرژی ،آرتروز،میگرن، درد دست ،شانه و گردن، بیماریهای زنان، روحی روانی و غیره بلکه آنچه امروز بیش از هر چیز توجه افراد را به این روش درمانی جلب می کند، اثرات آن در رفع چاقی است که البته این مسئله نیز مانند بسیاری از موارد مورد نزاع پزشکان طب سنتی و مدرن قرار گرفته است .

 

به گفته متخصصان و کارشناسان طب سوزنی لاغری درا ین شیوه ،درمانگر با استفاده از سوزن هایی به کاهش سایز و لاغر شدن برخی از اندامها مانند شکم و پهلوها، سینه ها و سایر قسمتها می پردازد.به گونه ای که با تحریک اندام مورد نظر به کلاژن سازی ، جمع شدن ،رفع سلولیت و کاهش سایز آن قسمت کمک می کند وبیمار پس از گذراندن دوره درمانی خود می تواند شاهد کاهش وزن و کاهش وافزایش سایز در موضع مورد نظر باشد.

 

طب سوزنی  با کم کردن اشتهای فرد و با از بین بردن اشتهای کاذب وی موجب کنترل ریزه خواری ها و درمان چاقی عمومی و موضعی می شود. همین امر باعث کاهش وزن نیز می شود.طب سوزنی سوخت وساز بدن و تجمع چربی ها در قسمت های مختلف بدن را تنظیم می کند و به همین دلیل فرد ضمن کاهش وزن،دچار سستی وضعف برخلاف برخی از رژیمهای غذایی نمی شود. در صورتی  که این کار توسط متخصص مربوطه انجام گیرد هیچ عوارضی از جمله ریزش مو، آسیب رسیدن به ارگانهای بدن و غیره برای فرد ندارد،همچنین این روش درمانی چاقی های موضعی را نیز از بین می برد که یکی از موارد شایع در جامعه ی ما می باشد.

 

در درمان با طب سوزنی تعداد جلسات و دوره مورد نیاز برای لاغری بستگی به نوع، مدت و میزان چاقی دارد، که معمولا" بین 15 تا 20 جلسه حداقل دوره زمانی مورد نیاز برای از بین رفتن چاقی  درفرد است  وپس از ثابت شدن حالت بی اشتهایی ، جلسات به مرور در فواصل زمانی بیشتر برگزار می شود.

 

البته در افراد مختلف این جلسات کمتر یا بیشتر خواهد بود. شرایط سنی و شرح اعلام وضعیت استفاده فرد از سایر روش های لاغری دیگر نیز مهم است که در مشاوره حضوری می توان نتیجه ی بهتری را در مورد تعداد جلسات درمان مشخص کرد.

 

تآ ثیر طب سوزنی در لاغری افرادبه هیچ وجه به دلیل اثرات القایی در فرد نیست.اثرات بی اشتهایی ناشی از طب سوزنی از یک تا سه سال و شاید بیشتر که بستگی به تغییر سبک زندگی دارد، درفرد  باقی می ماند و پس از پایان دوره به هیچ وجه اشتهای فرد به غذا خوردن بلافاصله بر نمی گردد، در حالیکه در روش رژیم درمانی و لیپوماتیک ، فرد پس از قطع کردن رژیم غذایی،اشتهای دو برابری برای غذا خوردن دارد و همین امر باعث بازگشت چاقی می شود و اگر تکرار شود  باعث سلولیت و سفت شدن چربی های بدن و اینکه به راحتی دیگر فرد با این رژیم ها وسایر روش ها به لاغری ماندگار نمی رسد.

 

طب سوزنی می تواند با افزایش التهاب در بدن سبب افزایش سوخت چربی ، کاهش وزن و سایزگردد.کاهش وزن بدست آ مده تآثیر بسیار خوبی روی دردهای اندام تحتانی ،کمر وبرخی از بیماریهای هورمونی (pco ) می گذارد  اخیرا" چربیها ی اضافی شکمی را به عنوان یک کانون تولید هورمون در نظر می گیرند. این چربیها در خانمهای جوان می تواند سبب بیماریهای متعددی گردد که ممکن است به صورت بی نظمی عادت ماهانه یا ناباروری بروز کند.

 

در بیماران سنین بالاتر، دیابت بیشتر شیوع پیدا می کند. کاهش وزن می تواند تآثیر بسیار خوبی روی این نوع بیماریها داشته باشد. دراین نوع بیماریها ،کاهش وزن بسیار مهم تر از کاهش سایز است.

از نگاه مردمی:

 

کاهش سایز شاید فقط دلیل زیبایی داشته باشد ولی چنین نیست. مطالعات نشان داده است که افزایش سایز شکمی اثر مستقیمی روی افزایش درصد بروز بیماریهای قلبی عروقی ، دیابت نوع دو وسندرم متابولیک و بیماریهای متعدد دیگری دارد. کاهش سایز در کنار اثر مثبتی که روی روان بیمار  می گذارد، می تواند سبب جلوگیری از بروز زود هنگام بیماری های فوق گردد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.