خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

تفکیک پذیری تصویر در دوربین مدار بسته

 

تفکیک پذیری یا رزولوشن تصویر معمولا به عنوان مهمترین عامل در تعیین قیمت دوربین مد نظر قرار می‌گیرد.

این در صورتی است که امکان سنجش این المان برای بیشتر افراد وجود ندارد.

باید بدانید که تفکیک پذیری بالاتر الزاما به معنا کیفیت بالاتر تصویر نیست.

این عامل تنها به معنا بزرگتر بودن تصویر خروجی دوربین است. گرچه دوربین‌های با تفکیک پذیری بالاتر معمولا کیفیت بالاتری هم دارند.

 

کیفیت و فروش دوربین مداربسته را معمولا با المان هایی مانند حداقل نور مورد نیاز دروبین‌ها یا نسبت نویز به تصویر که قبلا در مورد آنها صحبت شده نشان می‌دهند.

 

ریسک

 

معمولا شرکت‌های تولید کننده دوربین‌های ارزان قیمت‌تر سیستم کنترل کیفیت ضعیف‌تری دارند. این بدین معناست که این احتمال که دوربین‌ها خراب یا ضعیف باشد بالا خواهد رفت.

این اتفاق که دو دوربین یکسان تصویری تا حدی متفاوت داشته باشند رایج است. بنابر این موقع تهیه این دوربین‌ها باید توجه بیشتری به کیفیت دوربین داشته باشید.

 

البته باید بدانید که این گونه ریسک‌ها بسیار پایین هستند و در صورتی که نیاز به نصب تعداد کمی دوربین دارید احتمالا استفاده از دوربین ارزان قیمت مشکلی را برای شما ایجاد نمی کند.

اما در صورتی که تعداد دوربین‌های درخواستی شما بالا باشد (بیش از ۲۰ دوربین) بهتر از دوربین‌هایی استفاده کنید که ریسک نصب کمتری را برای شما ایجاد خواهند کرد.

 

با وجود اشاره به ضعف در دوربین‌های ارزان قیمت باید بدانید که این دوربین‌ها دارای یک نقطه قوت بزرگ هستند و آن قیمت آنهاست.

باید توجه داشته باشید که انتخاب و نصب دوربین مداربسته که با کمتری قیمت نیازهای شما را تامین کند هدف اصلی در موقع انتخاب دوربین است.

سعی کنید در زمان انتخاب شرایط را طوری در محل نصب فراهم کنید و نیازهای خود را طوری محدود کنید که امکان استفاده از دوربین‌های با مناسب ‌ترین قیمت و کیفیت با توجه به نیاز شما فراهم شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.