خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

شهرها و روستاهای آنتیک شهر آلانیا

اگر بخواهیم علل پیشرفت و توسعه این منطقه از ترکیه را بشماریم باید از احساس، وطن دوستی، زبان، تامل، دین، نوع زندگی و ارتباط ناگسستنی هر یک از این موارد نوشته شده و یا ننوشته را به خوبی آنالیز کنیم.

 

 امروزه دنیا با سرعت هر چه تمامتر به سمت جهانی شد می رود.

 

 در سال ۱۹۵۷ با تحقیقات پر ارزش پرفسور دکتر کیلیچ کوْکتن در مورد شهر آلانیا و تاریخ آن بسیاری از نقاط تاریک این منطقه با پرتویی درخشان شد.

 

طی این تحقیقات در اسناد علمی و تاریخی از هزاره ۱۳ بدست آمد که مشخص شد شهر آلانیا از التصاق فرهنگها و مدنیتهای مختلفی تا به امروز رشد کرده و رسیده است.

 

طی تاریخ قبل و بعد از میلاد شهر آلانیا و تور آنتالیا همواره به عنوان یک شهر ساحلی زیبا و استراتژیک مورد توجه حکمرانان و نام وران بوده است.

کشتی ها و شهرها یک به یک غرق و نابود شده و از بین رفته اند ولی شهر آلانیا این گوهر زیبا و بکر هنوز پابرجاست.

 

در سواحل شهر آلانیا و حومه در بسیاری از تپه های باستانی بر طبق یافته های آرکولوژیک و علمی آثار بجامانده از تمدنهای مختلف و تاریخی آنتیک کشف شده است.

 تعدادی از نامهای این شهرها و مناطق آنتیک شهر و تور آلانیا عبارتند از: پیساریسوس در روستای کارابوُیونزالار (Pisarissos)، آثار کشف شده در روستای کایباشی، ماراسوس (Marassos) در دمیرتاش، آثار کشف شده در منطقه کوش یواسی(Kuşyuvası)، هیکل هراکس در منطقه چاملیجا یا کیللی (Kıllı) و هزاران هزار شهر و منطقه آنتیک دیگر.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.