خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

مراقبت های پوستی و غذا

 

از غذاها و تنقلات حاوی قند بالا بپرهیزید.

 سطح بالای قند موجب پیری زودرس می شود که می تواند موجب افت وچین وچروک پوست و عدم مراقبت پوست تان در سنین جوانی و نوجوانی شود که باعث می شود مسن تر از سنتان بنظر برسید.

 

اگر این یکی از مشکلاتی است که به آن دچار هستید ،کاهش قند ورودی به بدنتان را به آرامی شروع کنید.

 هرگز این کار را بطور ناگهانی انجام ندهید چون به احتمال قوی به عادات گذشه تان برخواهید گشت.

 

-    از آرد سفید و خوراکی های بی خاصیت بازاری اجتناب کنید.

اینها فاقد مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن هستند و بدلیل نداشتن بافت ، هضم آنها نیز دشوار است  و به مرور موجب انباشته شدن سموم در بدن می شوند.

 

-    عموما چربی ها توصیه نمی شوند ، اما چربی های مناسب میتوانند تاثیر شگفت آوری بر روی پوست داشته باشند.

بطور مثال:غذاهای حاوی تخم پرندگان و مکمل روغن ماهی را می توان نام برد و همچنین در زیبایی پوست نقش بسزایی دارد .

 

دانستنیهای نمایشگاهی

 

 

متنی که مطالعه خواهید کرد گزارشی از تحقیق گروهی ده نفره از وضعیت نمایشگاهها در ایران میباشد که امیدواریم بتواند راهنمای مناسبی جهت پیشبرد اهداف اقتصادی در کشور گردد.

 

مشارکت و حضور در نمایشگاه ها

 

 

رسیدن به بازارهای گسترده جهانی ، مستلزم حرکت به سوی اقتصاد باز ، به کارگیری استراتژی های جهش صادراتی و نگاه مدبرانه به نیازها و خواسته های مشتریان گوناگون در بازارهای مختلف می باشد.

توفیق در  دستیابی به این هدف ، نیازمند حضور پررنگ بخش خصوصی و نیز بخش های وابسته دولتی در بازارهای مختلف  می باشد. یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی و شناسایی توانمندی ها و قابلیت های فنی واحدهای تولیدی و  خدماتی ، نمایشگاه ها می باشند.

نمایشگاه و غرفه سازی نمایشگاهی ، مرکزی برای تبادل اطلاعات و دست یافتن به پدیده های نوین علم و صنعت و انتقال فناوری است.

مشارکت در نمایشگاه باعث میشود تا توانمندی واحدها و بنگاه های مختلف تولیدی به معرض نمایش گذاشته شود و زمینه برای دست یافتن به بازارهای جدید فراهم گردد.

در تعریفی گویا و کوتاه ، نمایشگاه را می توان تبلیغ زنده نامید ، زیرا در نمایشگاه عواملی چون تولید کننده ، توزیع کننده ، مصرف کننده و کالا یا خدمات در یک زمان و مکان مناسب گرد هم می آیند.

 نمایشگاه مکانی جهت به نمایش گذاردن توانمندی ها و پیشرفت های یک منطقه یا کشور در زمینه های گوناگون است ، همچنین برگزاری نمایشگاه موجب افزایش و بالا رفتن سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدیدکنندگان میگردد.

 

در جهان امروز به طور کلی نمایشگاه ها صرفاً به خاطر اهداف تجاری برگزار نمی گردد، به همین دلیل ، میزان موفقیت یک نمایشگاه را با ارزش قراردادهایی که در طول برپایی نمایشگاه منعقد میگردد ، ارزیابی نمی کنند ،  زیرا دستاوردهای یک نمایشگاه وسیع تر و گسترده تر از مبادلات تجاری است که در جریان دایر بودن نمایشگاه ،  میان تجار و غرفه داران صورت می پذیرد .

ایجاد تفاهم و دوستی و گفتگو میان ملت ها از جمله این دستاوردها  است.

 امروزه اغلب کارشناسان امور تبلیغات وبازاریابی ، نمایشگاه ها را از مهمترین شیوه های بازاریابی تلقی  میکنند و با ذکر دلایلی ثابت می کنند که بازده مستقیم شرکت در یک نمایشگاه چندین برابر هزینه های انجام  شده و نتایج آن نیز بسیار چشمگیرتر از روش های تبلیغی دیگر است .

برای مثال ، در هر سال شرکت های  آلمانی حدود پنج میلیارد یورو را صرف شرکت در نمایشگاه های گوناگون میکنند. در ایالات متحده آمریکا نیز ، شرکت ها برای رسیدن به اهداف خود بهترین روش را جهت بازایابی ، حضور در نمایشگاه می دانند به گونه ای  که در تخصیص بودجه ، ۱۴ درصد را صرف شرکت در نمایشگاه ۹ ، درصد را به مکاتبه پستی با مشتریان و فقط  ۵/۱ درصد از بودجه را صرف تبلیغ به روش های دیگر میکنند.

 لذا نمایشگاه و تجهیزات نمایشگاهی یکی از ابزارهای بازاریابی و ایجاد ارتباط است که تحت تاثیر چهارعامل تبلیغات ، فروش حضوری و رفتن به سوی مردم ، روابط عمومی و تشویق و  ترغیب و پیشبرد فروش قرار می گیرد.

همچنین بررسی ها نشان میدهد ارتباطی که در یک نمایشگاه میان غرفه دار و بازدید کننده برقرار می شود ، می تواند تا دو سال بعد از نمایشگاه همچنان دوام داشته و تاثیر گذار باشد.

در حال حاضر ، نمایشگاه از شکل  ابتدایی گذشته اش بسیار فاصله گرفته و کارکردهای آموزشی ، تبلیغاتی و اطلاعاتی آن ، بسیار اهمیت پیدا کرده  است.

حضور در نمایشگاه از جمله فعالیت هایی است که در زمینه بازاریابی مقرون به صرفه است و در آنجا شرکتها فرصتی را برای دیدار و حضور در کنار مشتریان پیدا می کنند.

 شرکت کنندگان در نمایشگاه در مدتی محدود و معین و در مکانی با تسهیلات و امکانات مناسب ، فرصت های بی شماری را برای تحقیق و بررسی وضعیت بازار ، دیدار با رقبا و تماشای آخرین دستاوردها در زمینه های گوناگون به دست می آورند .

 خریداری که از نمایشگاه بازدید میکند در واقع این فرصت را دارد تا محصولات را از نزدیک ببیند، لمس کند و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد، یعنی کارهایی را انجام دهد که حتی تلفن و یا اینترنت چنین امکانی را برای او فراهم نمی آورد.

در حال حاضر ، کشورهای پیشرفته جهان با اصول و مقررات سازمان تجارت آشنایی کافی دارند و روشهای نوین تبلیغات و بازاریابی ، سیستم بسته بندی صادراتی ، اصول و فنون مذاکرات و قراردادهای بازرگانی ، استانداردها و مکانیزم های ورود به بازارهای جهانی را به خوبی می شناسد و از ساختار بازارهای مختلف و ویژگی های اقتصادی، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی کشورهای هدف آگاهی کامل دارند . در نتیجه میزان موفقیت هر شرکت یا کشور در امر صادرات ، بستگی به پارامترهای یاد شده بالا دارد که جزو رسالت های مهم نمایشگاه به شمار میرود

 

تابعیت کشور آمریکا

 

تابعیت کودکی که به تازگی متولد شده است، یا براساس تابعیت والدین و یا براساس محل تولد تعیین می شود که اولی با نام “سیستم اعطای تابعیت از طریق خون” و دومی با نام “سیستم اعطای تابعیت از طریق خاک” شناخته می شود.

 

به عنوان مثال در کشور ایران تابعیت از طریق خون و صرفا از پدر به فرزند منتقل می شود.

در هر کشوری که مانند ایران تابع سیستم اعطای تابعیت از طریق خون باشد تولد نوزاد در خاک آن کشور از پدر و مادری که تابعیت آن کشور را ندارند (و مثلا به عنوان توریست وارد آن کشور شده اند) برای نوزاد حقی را ایجاد نکرده و موجب اعطای تابعیت و مهاجرت به آمریکا نمی شود.

 

از جمله دیگر کشورهایی که سیستم خون را مبنای اعطای تابعیت قرار داده اند می توان به انگلیس اشاره کرد.

 

عمده کشورهای جهان “سیستم اعطای تابعیت از طریق خون” را اجرا می کنند ولی هنوز هستند کشور هایی که محل تولد را نیز مبنای تعیین تابعیت می دانند.

 

مثال عمده این قبیل کشورها آمریکا است.

 

 در واقع اگر کودکی در خاک آمریکا و یا در هر مکان دیگری که تحت پرچم آمریکا است (از جمله کشتی های آمریکایی و سفارت های آمریکا) متولد شود آمریکایی محسوب می شود حتی اگر پدر و مادری غیر آمریکایی داشته باشد.

البته کسب تابعیت آمریکا توسط این نوزاد به هیچ عنوان به معنی اعطای تابعیت و مهاجرت به آمریکا برای پدر و مادر او نمی باشد و کسب تابعیت و حتی اقامت آمریکا توسط والدین چنین نوزادی ممکن است تا سال ها طول بکشد.

 

باید دانست که اعطای تابعیت با صدور اجازه اقامت به کلی متفاوت است.

تابعیت رابطه ای است حقوقی، سیاسی و معنوی بین یک فرد و یک کشور که حتی به حضور فرد در خاک آن کشور متوقف نبوده و رابطه ای عمیق و دوجانبه را شکل می دهد.

 

تعیین خاک به عنوان تعیین کننده تابعیت نافی انتقال تابعیت از طریق خون نیست و در واقع نوزادی که در آمریکا و از پدر و مادری غیر آمریکایی به دنیا می آید و نوزادی که در خارج آمریکا ولی از پدر و مادری آمریکایی به دنیا می آید هر دو آمریکایی محسوب می شوند.

 

البته وجود همزمان دو معیار متفاوت برای اعظای تابعیت (یعنی خاک و خون) می تواند باعث بروز پاره ای دردسر های حقوقی نیز بشود و شاید بر همین اساس است که این روز ها برخی از قانونگذاران آمریکایی به این فکر افتاده اند که با حذف قانون اعطای تابعیت از طریق خاک مشکلات ناشی از آن را نیز حذف کنند.

 

کاربردهای کاویتاسیون

 

برخلاف بسیاری از صنایع، که به دنبال حذف احتمال بروز این پدیده در محصولات خود هستند، در بسیاری از صنایع از جمله پزشکی به دنبال ساخت تجهیزاتی برای ایجاد پدیده کاویتاسیون و استفاده از اثرات آنند.

 

۱- دستگاه های پاک کننده فراصوتی که از فروپاشی حباب ها برای تمیز کردن سطوح ابزار استفاده می کند.

 

۲- دستگاه های تصفیه آب

 

۳- تجهیزات تجزیه و ترکیب برخی ذرات در صنعت شیمی

 

۴- دستگاه های سنگ شکنی کلیه

 

۵- سیستم های کویتیشن  در زیبایی

 

 سیستم های اولتراسوند درمانی معمولا مولد امواجی با فرکانس بالا و شدت پایین هستند که از کاویتاسیون ( cavitation ) پایدار به عنوان یکی از اثرات فیزیولوژیک خود به منظور تحقق اهداف از پیش تعیین شده بهره می گیرند و در این سیستم ها تلاش می شود از بروز کاویتاسیون ناپایدار و احتمال آسیب کنترل نشده بافتی جلوگیری شود. ولی سیستم های کاویتاسیون مولد امواج اولتراسوند با فرکانس پایین و شدت بالا هستند که قدرت فوق العاده کاویتاسیون ناپایدار را به منظور خرد کردن بافت های چربی و شکستن چربی ها و کاهش آن ها تحت کنترل خود در آورده اند.

 

به طور خلاصه مکانیسم عمل سیستم های کاویتاسیون به شرح زیر است:

 

این سیستم ها با اعمال امواج اولتراسوند با فرکانس پایین و شدت مناسب به بافت های چربی انباشته شده در نقاط مختلف بدن نظیر شکم، پهلو و ران باعث ایجاد نقاط کم فشار و پرفشار در مایعات درون بافت و سلول های چربی و شکل گیری حباب های حاوی بخار در نقاط کم فشار می گردند این حباب ها تا زمانی که در نقطه کم فشار قرار دارند رشد کرده و بزرگتر می شوند ولی به محض جابجایی و قرار گرفتن در نقطه پر فشار منقبض و فشرده شده و منفجر می شوند.

 

همانگونه که مطلع هستید انباشتگی چربی ها در نقاط مختلف بدن تحت فرایند چاقی یا سلولیت، دسترسی بدن از طریق خون و لنف برای مصرف آن ها را، حتی تحت ورزش و رژیم درمانی به شدت محدود می کند. به همین دلیل بسیاری از درمان های لاغری و تناسب اندام  در کلینیک ایده آل به دنبال درهم شکستن این انباشتگی هستند.

 

 شکستن سلولیت ها می تواند باعث حذف چاقی شود. هنگامی که  با فرکانس 40000 هرتز امواج قوی وارد بدن می گردد از طریق مکانیسم شکستن سلول وپاره کردن جدار سلول انرژی گرمایی تولید می کند وهمچنین باعث خروج آب سلول می شود وباعث جمع شدن سلول می گردد. در اثر لرزشی که توسط آن ایجاد می شود باعث فشردگی سلول ها ومتراکم شدن سلول ها می گردد واین پدیده باعث اثرات لاغری در ظاهر می گردد.

 

به نظر می رسد سیستم کاویتاسیون در این خصوص قدرتمندترین باشد زیرا فروپاشی حباب های حاصل از کاویتاسیون مانند بمب های صوتی-حرارتی میکروسکوپی در داخل بافت های چربی امواج ضربه ای کوچک ولی بسیار قدرتمند ایجاد می کنند که می تواند موجب در هم شکستن بافت های چربی تکه تکه شدن چربی ها و حتی پاره شدن غشاء سلول های چربی و در نهایت آزاد سازی آن ها در داخل مایعات درون بافتی و لنف و نیز افزایش نفوذپذیری سلول های چربی و انتشار تری گلیسریدها و اسیدهای چرب از آنها شوند. بدین ترتیب چربی ها و تری گلیسریدها و اسیدهای چرب آزاد شده طی فرآیند متابولیکی طبیعی بدن از موضع درمان تخلیه و مصرف خواهند شد.

 

این اثرات تحت آزمایشات کلینیکی  و مطالعات علمی به اثبات رسیده و تایید شده اند به طوری که حتی بعد از یک جلسه درمان همراه با درناژ لنفی کاهش قابل توجهی در اندازه دور کمر ثبت شده است.

 

 

اقامت موقت و اقامت دائم اروپا و آمریکا

 

مهاجرت در طول تاریخ و از گذشته دور تا عصر حاضر، همواره یکی از مهمترین پدیده های بشری بوده است .

جابجایی انسانها از سرزمینی به سرزمین دیگر موجب پدید آمدن قوانین پیچیده ای شده است که با توجه به گوناگونی کشورها، این قوانین گاه تشابهاتی با هم داشته اند و گاه متفاوت از هم بوده اند. آگاهی از این قوانین و درک درست حقوقی از قوانین کشورهای مقصد و هدف برای فرد مهاجر، مستلزم فراگیری یکی از اصول مهم مهاجرت همچون اقامت و اقامتگاه است .

که خود موضوع اقامت و مهاجرت به آمریکا به زیر شاخه های اقامت دائم و اقامت موقت قابل تعریف است .

در این جستار به تفصیل مقوله اقامت دائم و اقامت موقت در قانون ایران ، از دیدگاه حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد و جزئیات آن با قوانین دیگر کشورها همچون فرانسه و آمریکا، مورد مقایسه قرار می گیرد .

 

اقامتگاه(Domicile)

 

ارتباط هر شخص با محیط اطراف خود،محلی که در آن زندگی می کند،یا به کسب و کاری اشتغال دارد،تحت عنوان اقامتگاه شناخته می شود

.در واقع هر شخص از نظر حقوقی وابستگی به محلی دارد که در آنجا سکونت دارد و خانواده، شغل و منافع او در انجا یافت می گردد.این وضعیت در حقوق؛اقامت نامیده می شود و حقوق مدنی برای هر فردی محل اقامت مخصوص تعیین می کند که محل اقامت قانونی او است، حتی اگر شخص مزبور در حقیقت و فعلا در آن محل نباشد.

 

گرچه بین اقامتگاه در حقوق داخلی و اقامتگاه در حقوق بین المللی تفاوت بسیار است اما معمولا تعریف تقریبا مشابهی از اقامتگاه در سطح داخلی و بین المللی می شود.

اغلب قوانین به یک تعریف کلی از اقامتگاه اکتفا کرده اند،چه این اقامتگاه داخلی باشد چه بین المللی،بنابراین از نظر قانونگذار هر کشور،هر شخصی که مشمول تعریف مندرج در آن قانون باشد،مقیم آن کشور محسوب است،اعم از این که تبعه آن کشور باشد یا نباشد.

 

در قانون ایران مواد 1002 تا 1010 قانون مدنی،به اقامتگاه اختصاص دارد.ماده 1002 ق.م. در تعریف اقامتگاه می گوید: «اقامتگاه هر شخص عبارت از محلی است که شخص در آنجا سکونت داشته و مرکز مهم امور او نیز در آنجا باشد. اگر محل سکونت غیر از مرکز مهم امور او باشد،مرکز امور او اقامتگاه محسوب است».

 

هرگاه تابعیت و اقامتگاه شخصی مربوط به یک کشور باشد مثل یک فرد ایرانی که همواره در ایران زندگی می­کند و اقامتگاه دارد، اقامتگاه وی داخلی است و هرگاه کشور متبوع و کشور محل اقامت شخص با یکدیگر مطابقت نداشته باشند، مثل شخصی ایرانی که در انگلیس اقامت داشته باشد، اقامتگاه وی بین المللی است .

 

اقامتگاه بین المللی رابطه­ای است مادی و حقوقی که فردی را به دولتی معین مرتبط می سازد. اقامتگاه رابطه ای مادی است زیرا بستگی به محلی دارد که شخص در آنجا اقامت دارد و با خروج او از آن محل این رابطه منتفی می شود ؛ و رابطه ای حقوقی است زیرا داشتن اقامتگاه در یک کشور منشاٌ اثرات حقوقی بسیاری است .

 

در سطح بین المللی نیز اقامتگاه و مهاجرت به آمریکا باید برای هر شخص باید معلوم و مشخص باشد.

اصولا هر فردی دارای اقامتگاهی است و ممکن است این اقامتگاه در کشور متبوع وی باشد ،یا بنا به مقتضیات شغلی یا به هر دلیلی به کشور های مختلف رفت و آمد داشته باشد که در این صورت باید دانست اقامتگاه وی در کدامیک از این کشورها است .