خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

مثل یک آشپز حرفه ای برنج بپزید

کم پیش می آید که سرآشپزهای حرفه ای برای تشریفات مجالس اسرار و فوت و فن های کوزه گری طبخ غذاها را فاش کنند. اما ما به شما آن نکته های طلایی را آموزش می دهیم تا با رعایت آن ها قدرت کدبانوگری تان را به رخ همگان بکشید.

 

برنج جزو اصلی ترین بخش وعده غذاهای ما ایرانی هاست و در فرهنگ عامه، طبخ درست و صحیح آن نشان دهنده قدرت کدبانوگری زن خانه است. طبخ برنج در ایران به شکل پلو همراه با انواع خورش یا کباب و یا به شکل پلوهای مخلوط است. درست کردن پلو ، چه به صورت آبکش و چه به صورت کته ، کار آسانی نیست و برای بدست آوردن بهترین نتیجه باید نکات ریز و فوت و فن های کوزه گری زیادی بلد باشید.

اگر نکته های طبخ یک پلوی خوب را نمی دانید ، هیچ نگران نباشید. ما چندتا از اصلی ترین و ضروری ترین نکته های طبخ پلو را از زبان معتبرترین و حرفه ای ترین آشپزهای دنیا ، با شما در میان می گذاریم.

 

 

- تهیه پلوی خوشمزه به نوع برنج بستگی دارد. بهترین برنج ، برنج ایرانی ست که عموما در استان گیلان کشت می‌شود.

 

 

- برنج را پاک نموده و چند بار در آب بشویید. شستن را تا جایی ادامه دهید که آب روی سطح برنج شفاف شود. سپس آن را در آب ولرم ریخته رویش نمک بپاشید و بگذارید چند ساعت خیس بخورد .

 

 

 

- سعی کنید همیشه برنج را در ظرف بزرگتر از حجم خود شسته و خیس کنید. حتی بهتر است که برنجتان را در ظرف بزرگتری بجوشانید و دم کنید.

 

 

- از آب زیاد استفاده نکنید. زمانی که از آب زیاد برای پخت استفاده می کنید برنج شما چسبناک می شود. از طرف دیگر آب کم هم برنج شما را سفت می کند. بطور میانگین هنگام پخت، برای هر پیمانه برنج ، یک پیمانه آب کافی ست.

 

 

- برنج را زیاد هم نزنید. به هم زدن زیاد برنج باعث شکستن دانه های برنج حین پخت می شود. به آرامی و با ملایمت برنج را هم بزنید همان قدر که حرارت آب جوش از سطح کف قابلمه به سطح بالای قابلمه برسد.

 

 

- اگر می خواهید برنج شما سفید شود میتوانید چند قاشق ماست، داخل ظرف برنج درحال جوشیدن بریزید.

 

 

- اگر دیدید برنجتان بیش از حد جوش خورده است 2 قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا برنج خراب نشود.

 

 

- اگر احساس کردید برنج شما برای تشریفات مجالس شور شده است دو عدد سیب زمینی متوسط را پوست کنده و قطعه قطعه کنید و قطعه های آن را توی آب برنج در حال جوش بریزید. سیب زمینی نمک غذای شما را به خود جذب می کند.

 

 

- اگر احساس کردید برنج شما بی نمک است ، موقع کشیدن برنج مقداری نمک را با مقدار کمی آب و روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید. . از ریختن نمک در روغن خودداری کنید. زیرا نمک در روغن حل نمی‌شود .

 

 

- برای بهتر قد کشیدن برنج ، می توانید در مرحله آخر جوش خوردن یک لیوان آب سرد رویش بریزید یا اندکی آبلیمو یا سرکه به برنج در حال جوش بیفزایید.

 

 

- برای خوشمزه تر شدن برنج ، می توانید از ادویه مخصوص پلو که در عطاری ها موجود است استفاده کنید. مقدار کمی از ادویه را هنگام پخت در لایه های برنجتان بپاشید.

 

 

- اگر احیانا حین دم کشیدن برنج شما سوخت ، برای از بین بردن بوی سوختگی یک تکه نان روی برنج ها بگذارید و موقع کشیدن نان را بردارید.

 

 

- همچنین می توانید 2 یک عدد پیاز را پوست کنده و در داخل برنج فرو کنید تا پیاز بوی سوختگی را بخود بگیرد.

 

کسب و کار منطقه ای در ونکوور

متقاضیان برای نامزدی در رده کسب و کارمنطقه ای، لازم است :

 

۱. ایجاد یک سرمایه گذاری شخصی و مهاجرت کانادا حداقل ۲۰۰۰۰۰ دلار کانادابرای ایجاد و یا برای خرید ویا گسترش یک بزینس واجد شرایط در هر نقطه از ایالت بریتیش کلمبیا در خارج از منطقه شهری ونکوور و یا منطقه شهری ابستفرد( Abbotsford)

۲. ایجاد حداقل یک شغل جدید برای سیتیزن کانادایی یا مقیم دائم.

۳. مالکیت حداقل یک سوم (%۳/۱ ۳۳) از سهام یک کسب و کارفعال.

۴. فراهم کردن مشارکت فعال و مدیریت روز به روز و مداوم کسب و کار.

۵. نشان دهند که آنها:

• مهارت و تجربه لازم برای ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار اقتصادی مقرون به صرفه دربریتیش کلمبیا دارند؛

• سرمایه خالص شخصی حداقل ۴۰۰۰۰۰ دلار کاناداکه ازراه قانونی به دست آمده،دارند؛

• وجوه شخصی کافی را برای سرمایه گذاری مورد نیازدارند؛

• می توانند یک طرح کسب و کار عملی ارائه دهند؛

۶. امضاء توافقنامه اجرائی(عملکرد) با استان بریتیش کلمبیا .

۷. امضاء قرارداد سپرده گزاری با استان بریتیش کلمبیا ، اگر که آنها به دنبال نامزدی پیگیری سریع می باشد.

 

نکته :

 

درخواستهای رده کسب و کار منطقه ای به متقاضی اصلی محدود شده است. هیچ خارجی از کارکنان کلیدی اساسی نمی تواند به عنوان همراه متقاضیان نامزدی شامل درخواست شود.

 

پروژه های استراتژیک

 

رده پروژه های استراتژیک به شرکت های خارجی کنترل شده درایجاد یک کسب و کار واجد شرایط دربریتیش کلمبیا، با ورود به موقع کارمندان خارجی کلید های مدیریتی ، حرفه ای و فنی، تا حد اکثر۵ نفردر هر شرکت، که قصد اقامت دائم کانادا و اقامت درایالت بریتیش کلمبیا دارند،کمک می کند.

 

متقاضیان برای نامزدی در رده پروژه های استراتژیک، لازم است :

 

۱. ایجاد حداقل سرمایه گذاری ۵۰۰۰۰۰ دلار.

۲. ایجاد حداقل سه شغل مناسب برای سیتیزن کانادا یا مقیم دائم دربریتیش کلمبیا برای هر متقاضی نامزدی که توسط این شرکت ارائه شده است.

۳. . نشان دادن سابقه ای از شیوه های کسب و کار خوب و عملکرد یک بزینس موفق در خارج از کانادا که مربوط به کسب و کار ارائه شده باشد.

۴. ایجاد یا خرید و توسعه کسب و کار واجد شرایط در هر نقطه از ایالت بریتیش کلمبیا.

۵. ترکیب یک شرکت کانادایی فرعی (تابع ) و یا ثبت نام شرکت های فرا استانی در بریتیش کلمبیا برای انجام کسب و کار پیشنهادی .

۶. نشان دهند که متقاضیان نامزدی پرسنل ارشد واجد شرایطی هستند که وجود آنها برای ایجاد و یا گسترش و راه اندازی کسب و کار ارائه شده در بریتیش کلمبیا، ضروری است.

۷. امضاء توافقنامه اجرائی(عملکرد) با استان بریتیش کلمبیا.

 

نکته:

 

لازم به ذکر است گزینه پیگیری سریع برای کاندیداهای نامزد در رده پروژه های استراتژیک در دسترس نیست.

 

 

آیا نخوردن برنج و نان باعث لاغری میشود؟

 

مصرف نان، برنج و سایر مواد نشاسته ای در برنامه غذایی روزانه همه افراد و رژیم  لاغری موضعی ضروری است ولی به هیچ وجه نباید در مصرف این گروه غذایی افراط کرد.

 

 

یکی از عادت های غذایی بسیار شایعی که بین افراد و به خصوص در افرادی که تحت رژیم لاغری هستند، رواج فراوان دارد حذف مواد نشاسته ای به خصوص نان و برنج از برنامه غذایی است.

 

این افراد بر این باورند که نان و برنج چاق کننده هستند و باید به طور کامل از الگوی غذایی روزانه حذف شوند. البته آنچه مسلم است آن است که مواد نشاسته ای از جمله نان و برنج جزو منابع انرژی محسوب می شوند و هر یک از مواد قندی – نشاسته ای حدود 4 کالری انرژی تولید می کند اما این به آن معنا نیست که به علت تولید کالری باید از برنامه غذایی حذف شوند.

 

برنج به دلیل ویتامین B ، منیزیم، آهن و روی که دارد می تواند به طراوت و شادابی پوست و مو کمک کند و باعث شود تا بدن دچار ضعف وبی حالی نشود از این رو افراد نباید این ماده غذایی را از رژیم غذای خود حذف کنند.

 

لاغری و برنج

برنج ارزش سیری بالایی دارد و به نداشتن حس گرسنگی کمک میکند

 

از طرفی دیگر، غذاهایی که حاوی نان یا برنج هستند ارزش سیری بالایی دارند و انسان تا مدتی پس از مصرف نان یا برنج، احساس گرسنگی نمی کند

بنابراین حذف این مواد نشاسته ای مفید از برنامه غذایی باعث می شود شخص احساس گرسنگی مداوم داشته باشد و دچار دل ضعفه شود.

 

در نتیجه به خوردن مواد بدن ارزش غذایی (هله هوله!) پناه می برد. این مواد معمولا بسیار پرکالری و حاوی چربی، شیرینی یا نمک بالا هستند و چون ریزه خواری باعث پری معده نمی شود و به انسان احساس سیری نمی دهد، این ریزه خواری ادامه پیدا می کند و در نتیجه به چاقی منجر می شود.

 

حذف برنج به لاغری کمک نمیکند

 

از سوی دیگر، با احساس گرسنگی و دل ضعفه ناشی از حذف نان و برنج از برنامه غذایی، شخص دچار استرس می شود و پیامد استرس، پرخوری عصبی و عدم لاغری موضعی است.

لزوم خلاقیت در تبلیغات محیطی

 

خلاقیت چیست؟!

تاثر خلاقیت بر تبلیغات محیطی چیست؟

آیا واقعا می توان در تجارت امروز به خلاقیت تکیه کرد؟ اینها سوالاتی هستند که حتی پرسیدن آنها نیز نیاز به نگاهی خلاقانه دارد. اگر شما بدقت و با نگرشی بدون محدودیت و چند بعدی به مسائل و مشکلات تجارت و تبلیغات محیطی خود نگاه کنید، همواره می توانید با تکیه بر خلاقیت و نوگرایی ضمن ایجاد پله هایی برای ترقی و تجلی این نوع نگرش احتمال موفقیت خود را به شکل فزاینده ای افزایش دهید.

 

در بازاری که مملو از محصولات و خدمات مختلف است، خلاقیت حرف اول را می زند. هم خلاقیت در تولید محصول و هم خلاقیت در تبلیغات و اگر تبلیغات برای بازاریابی بدون خلاقیت باشد برای مخاطبان بسیار خسته کننده و ملال آور است و سازندگان تبلیغات نیز کاری بی اثر را انجام داده اند.

تبلیغات و استند فروشگاهی اگر به گونه ای منحصر به فرد باشد تاُثیر مطلوبی بر جای خواهد گذاشت و بدین معنا که در بین تبلیغات دیگر تبلیغ شما بر جسته باشد و اینکه منحصر به فردی با هویت برند در ارتباط باشد و اگر درغیر اینصورت شکل بگیرد مخاطب را از دست خواهید داد.

 

«استفان وگل» مدیر ایده پردازی دفتر Ogilvy&Mather در آلمان است. وی که فردی پیشتاز در زمینه خلاقیت می‌باشد دراین ‌باره می‌گوید: “هیچ‌ چیزی از تبلیغات خلاقانه کارآمد تر نیست. تبلیغات خلاقانه‌ به‌ یادماندنی تر و بادوام تر است. با هزینه تبلیغاتی کمتری موثر واقع می‌شود و می‌تواند گروه طرفداران خود را با سرعت بیشتری بسازد.”

سرتاسر یک کار خلاقانه بر پایه‌ی آن چیزی که قبلاً درست شده، به وجود می‌آید و هر ایده‌ی جدید تنها ترکیب یا تلفیقی از یک یا چند ایده‌ی قبلی است. مهم نیست که این ایده یا تکنیک چگونه به ذهن ما رسیده، بلکه چگونگی استفاده و به‌ روز‌رسانی آن برای هدف مهم است. از این رو، آشنایی با استراتژی‌ها و تکنیک‌های خلاقانه و درک بهتر و عمیق ‌تر مکانیزم و چگونگی عملکرد آن‌ها می‌تواند به گسترش فضاهای ذهنی و یافتن ایده‌های نو منجر شود.

 

منحصر به فرد بودن تبلیغات

 

یک تبلیغ اصیل دربردارنده‌ی عناصری است که نادر یا شگفت‌آور هستند، یا آن چیزی است که دور از بدیهیات و پیش پا افتادگی حرکت می‌کند. تمرکز روی منحصربه‌ فرد نشان دادن ایده تبلیغاتی یا ویژگی‌های مطرح ‌شده در تبلیغ است. به عنوان مثال، یک تبلیغ می‌ تواند از هنجارهای جامعه یا تجربیات منحصربه ‌فرد تصویری و کلامی استفاده نماید. تعداد زیادی از کمپین‌های تبلیغاتی هر چیزی بجز اصالت هستند.

لوکیشین ابتدایی(الگویی قدیمی) مواد شوینده، یک خانه ‌دار را نشان می‌ دهد که با یک شست ‌وشوی به مراتب سفیدتر به وجد آمده است؛ عطرهایی که از مدل‌های بسیار زیبا و مانکن‌های جذاب معرفی می‌شوند و ماشین‌هایی که رانندگی در یک منظره زیبا را به دور از ترافیک نشان یا استند فروشگاهی می ‌دهند.

 

نقش گرافیک محیطی در تبلیغات محیطی

 

گرافیک محیطی به عنوان یکی از شاخه های گرافیک در رسیدن به اهداف بالا نقش بسزائی دارد، و بخش عمده ای از فعالیت های تبلیغاتی و تجاری را در بر می گیرد . محیط اطراف ما خانه ای که در آن زندگی می کنیم خیابانی که درآن تردد می کنیم فضای سبزی که درآن قدم می زنیم ، پارکی که برای تفریح به آنجا می رویم ، همه نیاز به برقراری روابط منطقی فرمی و روابط سازمان بندی دقیق بر مبنای اصول و مبانی بیان بصری دارند.

 

تبلیغات محیطی به عنوان شاخه ای از گرافیک محیطی دارای نقش مهمی در ارتقای فرهنگ و اقتصاد جامعه است. دنیای معاصر ما با شتاب بسیار زیادی به‌ پیش می‌رود و محرک اصلی این سرعت تکنولوژی است. تکنولوژی، زندگی انسان را به سمت ساخت و تولید و تنوع در آنها رهنمون می‌کند، بدین ترتیب نیاز به بازار عرضه و تقاضا به وجود می‌آید و از مهم‌ترین ابزار دستیابی به چنین روابطی تبلیغات است و تبلیغات محیطی به عنوان زیر‌مجموعه گرافیک محیطی وظیفه انتقال پیام‌ها را برعهده دارد و به کمک آن می‌توان پیام‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تجاری و سیاسی را به سهولت در معرض دید مردم قرار داد و آنها را در جهت بهترزیستن و چگونه زیستن راهنمایی کرد.

 

تبلیغات محیطی شامل تابلوهای بزرگ تبلیغاتی (بیلبورد)، تابلوهای دیواری، تابلوهای آلومینیومی(جایگاه تبلیغاتی چهاروجهی و سه‌وجهی) تابلوهای گردان سه‌بعدی، تابلوهای شش‌وجهی، تابلو‌های دیجیتال و بنرها، پوسترهای تبلیغاتی ایستگاه‌های اتوبوس و مترو، ترانزیت پوستر(تبلیغات داخل اتوبوس)، پانل‌های دیواری همگی به عنوان تبلیغات محیط بیرونی و گرافیک محیطی شهر می‌توانند به خوبی نقش تبلیغی در سطح شهر ایفا کنند.

دستگا ههای کرایولیپولیز و کیومی یا پلیتی؟

 

اوج تبلیغات غلط شرکت ها بر می گردد بر می گردد به اینکه دستگاه کرایولیپولیز باید وکیومی باشد یا پلیتی؟

 

و در این راه برای فروش بیشتر نسبت به گمراه نمودن همکاران پزشک و یا متقاضیان به استفاده از دستگاه  کرایولیپولیز اقدام می نماید.

 

مسلم است که با کرایولیپولیز وکیومی با بسیار راحت تر به عمق نفوذ 2cm نخواهیم رسید اما اشکال آن این است که شعاع موثر آن تنها 3cm است پس می بینیم که عملا این روش برای پهلو ها موثرتر است.

 

اما در روش پلیتی رسیدن به عمق 2cm بسیار سخت تر است اما شعاع موثر آن7-5 سانتی متر است که می بینیم برای شکم بهترین روش است.

 

اما تفاوت دستگاه ها در همین جا مشخص گردید در دستگا ههای معمولی بیش از 45 دقیقه نمی توان سرما داد چون به پوست آسیب خواهد رسید

 اما در دستگاه های شرکت های معتبر تا 3 ساعت هم می توان بدون عارضه سرما داد و همین امر یعنی طولانی تر کردن سرما می توان عمق نسوز روش پلیتی را فزایش داد و به همان عمق 2 سانتی متر رسانید پس در صورت استفاده از دستگاه هایی که بیش از 2 ساعت می توان بدون عارضه سرما دهد

 روش پلیتی بسیار بهتر از روش وکیومی به دلیل شعاع اثر می باشد و در کلینیک های معتبر فرانسه ، آلمان و آمریکا به همین دلیل از روش پلیتی استفاده می شود

 اما در کشور کره، چین و اسپانیا به دلیل عدم توانایی رساندن دستگاه ها به زمان بیش از 2 ساعت از روش وکیومی استفاده می شود .

 

 

آیــــا بعد از استفاده از روش کرایولیپـولیــزر بـه استفاده از دستگــاه cavitation ( کاویتاسیون ) نیازی هست ؟

 

اگر به شما یک کیک درسته بدهند میل بفرمایید راحت تر آن را میل می کنید و یا آن را به برشهای کوچکتر تقسیم نمایید؟

 

 

 

Cavitation هم همینکار را میکند

 در واقع سلول های چربی تغییر شکل یافته را به قطعات کوچک تر تبدیل می نماید تا ماکروفاژها (گلبول های سفید ) آن را راحت تر بلعیده و هضم نماید پر سرعت خورده شدن چربیهای از بین رفته می توان دید در اتمام cavitation در همه موارد توصیه می گردد.

 

 چه کسانی نمی توانند از روش  کرایولیپولیز استفاده نمایند ؟

 

 تنها کسانی که گلبول های سفید کم فعال دارند از این روش نباید استفاده کنند .