خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

هزینه لیپوماتیک چقدر است؟

 

  هزینه لیپوماتیک   به عوامل مختلفی بستگی دارد.در هر یک ار کلینیک ها ، قیمت های متغییری تعیین میشود. عواملی که در زیر ذکر میشود تعیین کننده  قیمت لیپوماتیک  است.

 

تخصص و مهارت پزشک

 

به هر میزان که عامل یا کارگزار تخصص و مهارت بیشتری در کار خود داشته باشد، ثمره نیز باکیفیت بیشتری ارائه میشود. در جراحی لیپوماتیک ، تخصص پزشک تاثیر زیادی در قیمت نهایی دارد. به همین دلیل هر چقدر که پزشک تخصص و مهارت بیشتری در انجام این عمل داشته باشد، مطمئنا هزینه آن نیز افزایش مییابد.

 

سابقه کار و تجربه

 

سابقه فعالیت برخی کلینیک ها برای انجام جراحی سرپایی لیپوماتیک بیشتر است. بنابراین در چنین کلینیک هایی قیمتی که برای لیپوماتیک تعیین میشود، به مراتب بیشتر از سایرین میباشد. البته باید توجه داشت که سابقه کار به عنوان اصلی ترین عامل برای تعیین هزینه نخواهد بود و بلکه در کنار سایر عوامل قیمت افزایش مییابد. برای مثال داشتن سابقه کار طولانی بدون تجهیزات مدرن و مراقبت های پس از درمان، ممکن است به نتیجه مطلوب منتهی نشود. در این صورت قیمت لیپوماتیک نیز کاهش مییابد.

 

تجهیزات و مراقبت های پس از درمان

 

دستگاه لیپوماتیک در تمامی کلینیک هایی که از این روش درمانی استفاده میکنند، موجود است اما تفاوت کلینیک ها در تجهیزات و دستگاه هایی است که در زمان درمان، آنها را یاری میدهد. برای مثال تجهیزاتی از قبیل تخت های مخصوص انجام لیپوماتیک، مراقبت های پس از درمان، وجود مشاور برای راهنمایی بیماران، استفاده وسایل یکبار مصرف، میزان رعایت بهداشت و تجهیزات بهداشتی و ... میباشد. این عوامل موجب افزایش  قیمت لیپوماتیک میشود.

 

محل مورد نظر برای انجام لیپوماتیک

 

محلی که برای خروج چربیها از سوی بیمار تعیین میشود، تاثیر زیادی بر هزینه و قیمت لیپوماتیک دارد. به این صورت که هر چقدر محل مورد نظر چاق تر باشد، هزینه نیز افزایش مییابد. محل هایی که میتوانند تحت عمل لیپوماتیک قرار بگیرند عبارتند از شکم، پهلو، غبغب (زیر چانه)، سینه، بازو، ران و باسن. قیمت برای هر یک از این قسمت‏ها متفاوت است. به این شکل که قیمت در نواحی ران، شکم و پهلو بیشتر از سایر نواحی محاسبه میشود. در قسمت سینه و بازو، قیمت لیپوماتیک به یک شکل است و هزینه این عمل در غبغب، کمترین قیمت را دارد.

 

مدرک تحصیلی

 

مدارکی که کسب میشود، میزان اعتبار و تخصص پزشک را نشان میدهد. عموما این عمل توسط جراحان انجام پذیر می باشد . لذا در زمان مراجعه به پزشک و مشورت برای انجام عمل لیپوماتیک، باید به جراح بودن پزشک نیز توجه نمود.

 

مجوزهای کسب شده

 

لیپوماتیک به عنوان یکی از زیرمجموعه های علم پزشکی حساسیت بالایی دارد.  بنابراین داشتن مجوز از سوی وزارت بهداشت ضرورت مییابد. ممکن است برخی افراد سودجو اقدام به انجام این عمل کنند. این در حالی که بدون مجوز فعالیت دارند و بیماران بی توجه به این امر، به آنها مراجعه میکنند. عموما این پزشک ها به دلیل نداشتن مجوز و تخصص کافی، قیمت نازلی را برای لیپوماتیک تعیین میکنند. این در حالی است که عواقب وخیمی که به دنبال عمل لیپوماتیک توسط این پزشک وجود دارد، چندین برابر هزینه پرداخت شده، به بیماران آسیب های جدی وارد میکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.