خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

دریاچه لاک پشت تفلیس در گرجستان

 

دریاچه لاک پشت تفلیس (Turtle Lake Tbilisi) یکی از اماکن دیدنی و تفریحی شهر تفلیس در تور گرجستان می باشد.

این دریاچه زیبا، یک تفرجگاه تابستانی در محله واکه و نزدیک سفارت ایران در تفلیس است که در دامنه شمالی کوه مقدس واقع شده است و ارتفاع آن سطح دریا 686.7 متر بوده و توسط آب نهر وارازی تغذیه می شود.

 حداکثر عمق آن به 2.6 متر میرسد و در آنجا تله کابین هم دایر است و هر سال در فصول بهار و تابستان پذیرای گردشگران خارجی و مردم بومی می باشد.

 

در زبان گرجی به دریاچه لاک پشت کوستبا ( Kostba ) گفته می شود.کو در زبان گرجی به معنی لاک پشت است و وقتی “س ” به آن اضافه می شود در حقیقت جمع است به معنی لاک پشتها و در زبان انگلیسی به دریاچه لاک پشت Turtle Lake گفته می شود.

 

برخلاف اسم دریاچه لاک پشت ها تفلیس ، هیچ لاک پشتی در این دریاچه زندگی نمی کند بلکه مردم گرجستان معتقد هستند که این دریاچه از بالا شبیه لاک پشت است و به همین دلیل به آن دریاچه لاک پشتها گفته می شود.

 

دریاچه لاک پشت ها واقع در نزدیکی تفلیس مکانی مناسب برای پیاده روی، دو و استراحت کردن است منظره سرسبز دریاچه با آب تمیز و لاجوردی خود به انسان آرامش می دهد و بهترین مکان برای شروع یک تور است در اطراف دریاچه رستوران ها و کافه های معروف و با کیفیتی موجود است.

 

در طول تابستان انواع امکانات تفریحی و رفاهی شامل انواع ورزش های آبی برگزار می شود و توریست های فراوانی را در تور گرجستان به خود جذب می کند.

 

بزرگترین موزه فضای باز دنیا (موزه فضای باز تفلیس) که در تفلیس و تور گرجستان واقع شده در نزدیکی همین دریاچه واقع است که بازدید از آن هم خالی از لطف نیست در دریاچه لاک پشتها علاوه بر شنا و آفتاب گرفتن، می توانید از سرگرمی های دیگری نیز استفاده کنید مانند : قایق سواری ، استفاده از نوشیدنی و خوراکی های کافه ها ، گاهی اوقات کنسرت های موسیقی محلی نیز در اطراف دریاچه برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.