خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

درباره آنتالیا

 

آکوالند

 

آکوا لند یکی از پر طرفدارترین و زیباترین مراکز آبی آنتالیا و ترکیه به شمار میرود که در منطقه ی ساحلی کنیاآلتی واقع شده است. این مرکز دارای بازی های آبی سرسره های مختلف و استخرهای عظیم میباشد. تمامی گردشگرها میتوانند از برنامه های شاد که شامل موسیقی زنده و انواع مسابقه های تفریحی و جالب و همچنین نمایش دلفین ها در تور آنتالیا که در محوطه ای جداگانه برگزار میشود بهرمند شوند.

 

حمام رومی ها

 

حمام رومی ها که امروزه یکی از دیدنی ترین مکان های آنتالیا به شمار می آید و به عنوان موزه نیز از آن استفاده میشود. در شرق منطقه ی سیده قرار گرفته است و همچنین این منطقه به دلیل داشتن سواحل ماسه ای و آرام و آبی بودن دریایش نیز بسیار قابل توجه گردشگران آنتالیا قرار گرفته است.

 

پاموک کاله(پاموک قلعه)

 

پاموک کاله چشم اندازی است که در غرب ترکیه ، آنتالیا دیده میشود.شکل پلکانی همچون برف آن به دلیل وجود یک سنگ رسوبی است که از چشمه های آب داغ رسوب میکند.مردم آنتالیا این قسمت را قصر پنبه ای مینامند و از آن برای شنا کردن به عنوان تفریح و همچنین از خاصیت درمانی آن نیز استفاده میکنند.

 

آبشار دودن

 

سرچشمه ی این آبشار دو چشمه ی جوشان به نام "پینارباشی" است که آب این دو چشمه پس از طی مسیری یکی شده و در آخر پس از عبور از آنتالیا بعد از 9 کیلومتر وارد دریای مدیترانه میشود.

 

 

لنگرگاه آنتالیا

 

از این لنگرگاه که در گذشته آنتالیا نامیده میشده و مکانی باستانی و طبیعی است برای انواع تورهایی که با قایق روزانه به سوی دریا روانه میشود استفاده میکنند.

 

 

موزه آنتالیا

 

موزه ی  در تور آنتالیا مکانی دیدنی است که در آن قابلیت تماشای کلکسیون سکه های قدیمی، مجسمه ها، کنده کاری ها، سنگ نوشته ها، آیینه ها و دیگر آثار فراهم است.

 

 

رافتینگ رودخانه ی آنتالیا

 

برای قایق سواری با حضور یک مربی برای هر قایق که ظرفیت آن از 2 نفر تا 10 نفر میباشد الزامی است که همه چیز را هشدار دهد تا شما بتوانید اوقات خوبی را در ارتفاعات رودخانه ی خروشان داشته باشید مسیری که طی میکنید بسیار پر هیجان و لذت بخش خواهد بود و حدود 14 کیلومتر میباشد.

 

دروازه ی هادریان آنتالیا

 

این دروازه یک طاق نصرت است که نام امپراطور رومی روی آن گذاشته شده است و طبق افسانه های گذشتگان ملکه سبا از زیر این طاق گذشته و در طول مسیر سلیمان نبی را ملاقات کرده و روز خوبی را در کاخ گذرانده است.

 

 

غار کارایین

 

در این غار که در فاصله ی 30 کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد آثار باستانی با قدمت 160 هزار سال قبل از میلاد مسیح نمایش داده میشود. این غار از قدیمی ترین مکان های سکونت انسان ها به حساب می آید.

 

 

آسپندوس

 

آسپندوس آمفی تئاتری است واقع در شهری به نام سریک که 1000 سال قبل از میلاد به دست یونانی ها بنا شده و شهری بسیار ثروتمند به حساب می آمده است. منطقه ای تاریخی و بسیار دیدنی برای گردشگران میباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.