خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

صدور مجوز اداره کار آمریکا برای صدور ویزا

 

مقررات اداره کار جهت صدور مجوز کار و اداره مهاجرت جهت صدور ویزا

 

کارفرمای احتمالی، پروسه EB3 را با استفاده از آگهی کردن شغل مورد نیاز خود در آمریکا شروع می کند ( این آگهی برای اینکه ثابت شود نیروی مناسب در آمریکا برای این شغل در دسترس نبوده است و بدین ترتیب مجوز کار از سوی وزارت کار آمریکا صادر شود، نیاز است).

 به محض اینکه مجوز کار صادر شد، قدم بعدی درخواست فرم I-140 از سازمان  مهاجرت به آمریکا و شهروندی آمریکا است.

 

قدم نهایی مستلزم درخواست صدور ویزا از سوی متقاضی  است. متقاضی  برای یک مصاحبه در یک کنسولگری آمریکا متعاقبآ دعوت خواهد شد که در این مصاحبه  که بعضآ 2 ساعت و یا بیشتر بطول می انجامد افسرکنسولگری بطور بسیار حرفه ای و دقیق پرونده و شما را از جهات مختلف از جمله اینکه ایا شما مشخصات همان فردی  که کارفرما بدنیال آن میباشد هستید یا نه واینکه ورود شما به امریکا مشاغل دیگر شهروندان را به خطر نمی اندازد و غیره را دقیقآ بررسی و در صورت مثبت بودن ویزا صادر میشود.

 

 متقاضی می تواند به آمریکا وارد شوه و بعد از ورود،شخص می باید بر اساس توافق قبلی به مدت حداقل یک سال  برای کارفرمایی که او را اسپانسر کرده است کار کند.

 

علاقه روزافزونی که به مقوله مهاجرت به آمریکا وجود دارد باعث شده است که برخی شرکت های مهاجرتی برنامه مهاجرتی EB3 را به گونه ای مایلند تطبیق دهند و معرفی میکنند تا افرادی که توان مالی برای اقدام از طریق EB5 و یا اقدام از دیگر روشها را ندارند  یا نمی خواهند هزینه زیادی متقبل شوند را از طریق برنامه EB3 به آمریکا تشویق نمایند. شکی نیست که اگر واقعآ شما همانی هستید که اداره مهاجرت و نه صرفآ اداره کار امریکا تایید نماید بسیار برنامه بجایی است. و سوال اینجاست که ایا شما همان فرد هسیتید؟؟!!!

 

 اغلب متقاضیان با این تصور که همه چیز در مورد مجوزکار صادر شده و تایید شده(PERM) و فرم I-140 درست است در مصاحبه شرکت می کنند و در آنجا است که می فهمند افسر مهاجرت آمریکا متوجه شده است که روند طی شده نه از سوی اداره کار بلکه از سوی متقاضی مطابق با قوانین مربوطه در آمریکا انجام نشده است. بنابراین ویزای این افراد رد می شود.

 

افسران  مهاجرت به آمریکا قادر هستند روند درخواست ها را مشاهده کنند و وقتی که ببینند گروه کثیری از افراد در کنسولگری آنان برای یک عنوان شغلی مشابه (مثلا کار در یک مزرعه یا رستوران فست فود) مراجعه می کنند، همه درخواست ها را با دقت بررسی می کنند تا احتمال وجود یک کلاهبرداری را بررسی کنند.

 

پیدا کردن درخواست هایی که از نظر اداره مهاجرت آمریکا، تقلب محسوب می شوند در برنامه EB3 بسیار رایج است. دولت آمریکا، از طریق همکاری وزارت کار آمریکا، سازمان مهاجرت و شهروندی (USCIS) و وزارت امور خارجه آمریکا(DOS)، می تواند در مورد کارفرمایی که این نوع درخواست ها را اسپانسر می کند و هر شخص یا ارگان دیگری که در این تقلب دست دارد، شامل خود متقاضی  تحقیقات انجام دهد. اگر مشخص شود موقعیت های شغلی ارائه شده با حسن نیت و طبق قوانین آمریکا بدست نیامده اند، درخواست تمام افرادی که از سوی آن کارفرما اسپانسر شده اند رد خواهند شد.

 

اغلب مواقع متقاضی از نتایجی که ارسال یک درخواست ناهماهنگ با قوانین آمریکا در پی خواهد داشت، نا مطلع اند، اما به عنوان فردی که مدارک مهاجرتی را امضا می کند، در واقع به دولت آمریکا گواهی می دهد که همه اطلاعات ارائه شده از سوی وی حقیقی می باشد. اگر ویزای این متقاضیان برپایه انجام تقلب رد شود نه تنها ویزای EB3 را از دست داده اند بلکه این رد ویزا می تواند مانعی برای ورود آنان به آمریکا در آینده با هر نوع ویزای موقت یا دائمی  دیگر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.