روشهای مراقبت پوست و شیوههای جوانسازی چهره توجه انسان به زیبائی و مشکل پیری پوست و جستوجوی راههای مشابه با آن، دانشمندان را تشویق به تحقیق و کشف راههائی برای پیشگیری از تأثیرات سن بر پوست نموده و انسانهای علاقمند به زیبائی و جوانی را در صدد استفاده از این کشفیات و پدیدههای جدید، مصممتر ساخته است.
کشف ضد آفتابها، آنتیاکسیدانها و اسیدهای میوه (آلفا هیدروکسیاسیدها) برای روشنتر کردن پوست و درمان لکهای پوستی، لایهبردارهای شیمیائی و فیزیکی و فیلرها یا پُر کنندههای پوستی جهت برطرف کردن چین و چروکهای صورت و بالاخره پدیدهٔ جدید به نام لیزر با کاربردهای متفاوت در زمینه زیبائی و جوانسازی پوست از جمله دستاوردهای تکنولوژی مدرن هستند که در اختیار بشر قرار گرفتهاند.
در این گفتار بهصورت مختصر در خصوص این دستاوردهای نوین به توضیحاتی چند میپردازیم:
● پیلینگ (لایهبرداری)
یک روش درمانی است که با حذف لایههای سطحی و فرسوده و سلولهای مُرده پوست، سطح پوست را از نظر منافذ باز، اسکارهای سطحی خفیف و چین و چروکهای ظریف، لکههای ناشی از آفتاب و عوامل محیطی دیگر، کک و مک و جوشهای فعال و اثرات باقیمانده از جوشهای قدیمی هموارتر و یکنواختتر مینماید.
پیلینگ به ۲ روش انجام میگیرد:
۱) پیلینگ شیمیائی با اسیدهای میوه: از قدیمالایام بشر برای طراوت بخشیدن و جوانسازی پوست از عصاره گیاهان و میوههای مختلف استفاده میکرده و در حال حاضر نیز اسیدهای میوههائی چون سیب، لیمو و نیشکر تحت عنوان آلفاهیدروکسی اسید به عنوان لایهبردار و ترمیمکننده سطح پوست استفاده میشود.
این فرآوردهها با غلظتهای متفاوت از ۳۰ تا ۷۰ درصد توسط پزشک با تجربه در جلسات مکرر به فاصله ۳ تا ۴ هفته مورد استفاده قرار میگیرد.
۲) پیلینگ فیزیکی با استفاده از دستگاه میکرودرم ابرژن: در این روش با استفاده از پودر مخصوص که اکسید آلومینیوم نام دارد عمل لایهبرداری و سایش سطحی پوست بهصورت بسیار دقیق و ظریف، بدون هیچگونه آسیبی به پوست انجام میپذیرد.
روش میکرودرم ابرژن علاوهبر کاهش چروکهای ظریف و سطحی پوست، باعث از بین رفتن جوشهای سرسیاه و منافذ باز پوستی در پوستهای چرب میگردد.
همچنین میتواند در بهبودی اسکارهای ناشی از زخم و سوختگیهای سطحی، مؤثر باشد.
● پُر کنندهها یا ژلها:
همه ما در چهره خود دارای خطوط طبیعی هستیم که با افزایش سن این خطوط عمیقتر و نمایانتر میگردد.
شاید با دیدن این خطوط فکر کرده باشید که آیا راهی برای برطرف کردن این خطوط و باز گرداندن طراوت و جوانی وجود دارد؟
تزریق ژل یا کلاژن روش مطمئنی برای پُر کردن چین و چروکها، خطوط اخم، برجستهسازی لب، گونهگذاری و اصلاح فرم چانه است.
این عمل بالینی اگر توسط پزشک متخصص ماهر و با تجربه صورت گیرد قبل از تزریق نیاز به آمادهسازی خاصی نیست و معمولاً با بیحسی موضعی انجام میشود و بعد از تزریق نیز، پرهیز از دستکاری محل تزریق، ماساژ، گرما و سرمای شدید و آفتاب و همچنین رعایت نکات بهداشتی لازم است.
گاهی میتوان بهعنوان فیلر از چربی بدن خود فرد که از طریق لیپوساکشن بهدست میآید، استفاده کرد.
در این تکنیک چربی بلافاصله پس از خارج کردن از بدن، در شرایط استریل اتاق عمل داخل پوست صورت تزریق میگردد تا نواحی پر چین و چروک و توخالی را پُر کند و پوستی صاف و هموار و زیباتر بهدست آید.
● تزریق بوتاکس:
بوتاکس نوعی دارو از جنس پروتئین است که ماهیت آن از سم خالص شده باکتری موسوم به بوتولیسم بهدست میآید.
این دارو نوعی بلوک کننده محل اتصال عصب حرکتی به عضلات میباشد که میتواند عضلات خاصی را در صورت که مسئول اخم و چروکهای پیشانی و دور چشم هستند تضعیف نماید.
این روش تحول عظیمی در زمینه رفع چین و چروکهای عمیق ناحیه پیشانی و خط اخم و کنارههای خارجی چشمها و گونهها و تاحدودی قسمتهای تحتانی و میانی صورت و زیبایی پوست ایجاد کرده است.
مدت زمان تأثیر این دارو ۶ ـ ۴ ماه است و نیاز به تکرار تزریق (بهطور متوسط ۵ ـ ۴ نوبت) میباشد تا تحلیل عضله اخم بهصورت دائمی اتفاق بیفتد.
بوتاکس علاوهبر رفع خطوط اخم و چینهای افقی پیشانی و گردن در کاهش تعریق شدید کف دست و پا و زیر بغل و نیز درمان سردردهای مقاوم میگرنی نیز مؤثر میباشد.
تزریق بوتاکس با سرنگ انسولین، بدون درد و خونمردگی و بدون نیاز به بیحسی موضعی ظرف چند دقیقه امکانپذیر است و تأثیر آن معمولاً ظرف چند روز آینده مشهود خواهد بود.
سازگار با انتظارات کلیه میهمانان با هر سن و موقعیتی توجه شده و امکاناتی متنوع و منحصر به فرد را برای اقامتی به یاد ماندنی فراهم کرده است .
از جمله امکانات ورزشی و مفرح و خدمات رفاهی منحصر به فرد هتل ایسیس کلاب می توان به :
استخر های روباز و سرپوشیده برای کودکان و بزرگسالان ، سونا و جکوزی ، ماساژ ، تیم انیمیشن ،
ساحل اختصاصی ، سالن بازی کودکان ، ورزش های آبی موتوری و غیر موتوری ، تنیس ، بدنسازی
فعالیت های ورزشی روزانه ، خدمات زیبایی ، والیبال ساحلی ، فوتبال ، بسکتبال ، دوچرخه ساحلی ، محوطه حمام آفتاب ، کلاب شبانه ، خدمات پزشکی ، سرویس نگه داری از کودک
قابلیت اتصال به اینترنت پر سرعت رایگان ، خدمات خانه داری ، روزنامه ، آسانسور ، خدمات کپی و فکس ، خدمات شستشوی لباس ، صرافی ، لاندری ، فروشگاه ، صبحانه بوفه ،
چندین رستوران با فضایی با شکوه ، کافی شاپ و . . . اشاره نمود .
در ضمن هر یک از این امکانات به بهترین شکل و در شرایطی استاندارد به گردشگران ارائه شده تا رضایت آنها را به دست آورده و اقامتی سرشار از لحظه های مفرح و شاد را برای ابشان بر جای بگذارد
علامت ثبت شده در ظرف مدت ده سال تمام شمسی از تاریخ صدور تصدیق ثبت دارای اعتبار قانونی می باشد .
صاحب علامت و ثبت برند در صورت تمایل به ادامه استفاده از علامت ثبت شده حداکثر ظرف ٦ ماه پس از اتمام ده سال اعتبار قانونی می تواند تقاضای تجدید علامت تجارتی را نماید در غیر این صورت علامت مذکور ابطال و از حمایت قانونی بهره مند نخواهد بود.
ذیلا روش تجدید علامت تجارتی بیان می شود:
متقاضی تقاضانامه ای بشرح نمونه پیوستی و اظهارنامه ثبت علامت تجارتی تکمیل شده مربوط به تجدید علامت به انضمام گواهی تجدید ثبت علامت خریداری شد از دایره فروش اوراق بهادار را به مسئول اداره مالکیت صنعتی تسلیم نماید.
مسئول اداره دستور ثبت تقاضا در دفتر اندیکاتور را صادر و مدارک ابرازی را جهت ضمیمه شدن به پرونده به بایگانی ارسال و کارشناس را تعیین می نماید.
کارشناس پس از وصول مدارک ابرازی پیش نویس آگهی تجدید ثبت علامت تجارتی را تهیه و متقاضی جهت پرداخت حق الثبت به حسابداری هدایت و پس از پرداخت وجه به بانک ملی و ارائه فیش به حسابداری و ممهور شدن اظهارنامه به اداره مراجعه می نماید.
اظهارنامه به اداره تسلیم شود.
مسئول اداره پس از بررسی پیش نویس آگهی را امضا و به ماشین نویسی ارجاع می نماید و پس از تحریر گواهی توسط مسئول مذکور امضا و در دفاتر قانونی ثبت علامت تجاری ثبت خواهد شد.
گواهی تجدید علامت صادر و پس از احراز هویت و اخذ رسید تحویل صاحب علامت یا وکیل قانونی او خواهد شد
نمایشگاه پدیده ای بر آمده از دوران مدرن است که بنا به ضرورت تولید وعرضه ی انبوه کالا در سده ی نوزدهم ظهور کرد.
آنچه به عنوان نمایشگاه مد نظر است خاستگاه وضرورت های پیچیده این دوران ومابعد آن را دربر می گیرد.
در عصر مدرن مکان وفضا باز تعریف شد و نسبت آن با زیست جهان انسان و فناوری در کانون توجه قرار گرفت.
بر این اساس معماری وساختار بصری نمایشگاه در روزگار حاضر کارکرد های متنوعی دارد که حول کنش ارتباطی در عرصه های مختلف حیات بشری متمرکز شده است.
بیش از یکصد و پنجاه سال از نمایشگاه هاید پارک لندن که سرآغاز به نمایش در آوردن جهان تکنولوژیک بود میگذرد.
در ایران نیز فضاهای نمایشگاهی سنت وسابقه ای چهل _پنجاه ساله دارند.وسالانه صدها نمایشگاه مختلف در سطوح شهری استانی ملی _بین المللی در کشور برگزار می گردد که به رغم تفاوت های ماهوی به لحاظ ارائه ی کالا ساختاری یکسان شبیه سازی شده دارند.
دلیل عمده این فرآیند یکسان ساز این است که ما جز چند نمونه ی استثنایی نمایشگاه و تجهیزات نمایشگاهی به مفهوم مدرن وپسامدرن نداریم.
پرسش هایی مانند:مردم چگونه در فضا حرکت میکنند؟در فضا چه رخ میدهد؟تجربه ی فرد در مواجهه با محیطی فیزیکی چه مراحلی دارد وچگونه بنا از وقایع درون یا اطراف خود اثر میپذیرد؟
در خصوص فضاهای نمایشگاهی به نظر میرسد در ابتدا دو مفهوم فضا ونمایش بایستی تعریف شوند.تعریف فضا امری نسبی است و در جوامع مختلف میتواند متفاوت باشد.بر طبق فرهنگ لغت آکسفورد تعاریف زیادی از فضا وجود دارد.
مثلا کیفیت تهی بودن وبزرگ بودن به نحوی که بتوان در آن آزادانه حرکت کرد.فضا معمولا با تقابل ومحک زدن با یک ماهیت مادی دارای شکل بعد وتوده دارای جرم ادراک میشود.
مفهوم نمایش نیز بر طبق فرهنگ لغت آکسفورد عبارتست از نشان دادن چیزی در یک مکان عمومی برای مردم برای لذت بردن آنها ویا برای اطلاع رسانی وآگاه کردن آنها.
اما واژه ی به معنای "نمایش چیزی که معمولا مخفی است بیان حقیقت در مورد یک شخص یا یک موقعیت ونمایش آن"وبه معنای توصیف کامل یک تئوری یا نظریه طرح وهم چنین مناسبتی که مردم مشاغل وغیره کالا های خودرا به نمایش یا فروش میگذارند تعریف شده است.
فضای نمایشگاهی در نیجه جایی است که درآن نمایش نوآوری خلاقیت تکنولوژی وفناوری جدید تجارت ورقابت برای نمایش یا فروش عمده ای بازی میکند.
به نظر میرسد در رابطه با فضای نمایشگاهی از چند منظر میتوان بحث کرد که شامل عملکرد ومکانیت استفاده کاربران قرارگیری آن در بافت وزمینه شهری فرم وساخت ومقیاس واندازه میشود.
▪ اولین نکته ای که باید در فضاها و غرفه سازی نمایشگاهی دخیل باشد مکانیت ومکان گزینی آنها در بافت شهری یا منطقه است.
▪ دوم_نقش وعملکرد این فضاها و ویژگی هایی که آنها را از سایر عملکرد های شهری متمایز میکند
▪ سوم_ترکیب بندی وعناصر متشکله این فضاها (بیرونی)وارتباطات فضایی (درونی)آنها که شامل هر دو فرم وعملکرد است
▪ چهارم-خمیر یا مفهوم وروح طراحی فضا های نمایشگاهی
▪ پنجم_تاثیرات محیطی این فضا ها بر پیرامون وبستر خود
▪ ششم_تاثیرات فناوری جدید وبرتر در هر دوره در نقش وعملکرد طراحی وساخت این بناها
دستگاه کویتیشن با تولید امواج اولتراسونیک که فرکانس پایین و شدت بالایی دارند، در بافت چربی لرزش ایجاد مینماید و با ایجاد فشار در این بافت حبابهایی در بین سلولهای چربی ایجاد میکند.
فشار ناشی از حبابهای ایجاد شده و نیز لرزش، باعث پاره شدن غشای سلولهای چربی شده و نهایتاً منجر میشود که چربی آزاد شده از سلولهای چربی وارد رگهای لنفاوی و نهایتاً عروق خونی شوند.
بافت چربی در مقابل لرزش ایجاد شده از طریق دستگاه نمیتواند مقاومت کند و متلاشی میشود و سبب لاغری موضعی می گردد.
این امواج اثرات کمتری بر بافت عروقی، سیستم عصبی و ماهیچهها دارند؛ ولی بی تأثیر بر این بافتها نیز نمیباشند.
ذرات چربی که از بافت چربی آزاد میشوند، در بدن به گردش در میآیند و میتوانند وارد جریان خون شوند و سطح چربیهای خون را بالا برند و اگر آزمایش خونی بعد
از استفاده از این دستگاههای کویتیشن انجام دهید خواهید دید که پروفایل چربی خون شما شامل تریگلیسرید و کلسترول افزایش نشان میدهد
در چه صورت مجاز به استفاده از این دستگاه نیستید؟
1. اگر باردار هستید یا فکر میکنید ممکن است باردار باشید، یا تحت درمان با داروهای ناباروری میباشید.
2. اگر تازه زایمان کردهاید، یا در دوران شیردهی قرار دارید.
3. در صورت ابتلا به هرگونه بیماری قلبی عروقی و وجود پیسمیکری (ضربان ساز) در بدن یا هر وسیله الکترونیکی در داخل بدن.
4. اگر از بیماریهای پوستی مانند کهیر، اگزما، عفونت پوستی، پسوریازیس و... رنج میبرید، یا دارای تاتو در بدن، بافت کلوئیدی (گوشت اضافه روی پوست) یا لکههای پوستی میباشید.
5. اگر مبتلا به سطح کلسترول بالا (بالاتر از 300)، تری گلیسرید بالا یا فشارخون بیشتر از حد نرمال هستید.
6. اگر مبتلا به بیماریهای کبدی، کلیوی یا دیابت میباشید.
7. در صورتی که فعالیت بدنی کمی دارید و بیشتر کارهایتان به صورت نشسته میباشد.
8. در صورتی که در داخل بدنتان فلزی وجود دارد مانند وجود ایمپلنت و پروتزهای فلزی یا آی یو دی و...
9. اگر مبتلا به کبد چرب، سنگ کیسه صفرا و سندرم روده تحریکپذیر هستید.
10. در صورت ابتلا به سرطان یا دارا بودن تومور در بدنتان.
11. در صورت ابتلا به افسردگی یا تحت درمان بودن با داروهای روانی.
12. در صورت ابتلا به تب بالا، سل، ایدز، هپاتیت، صرع، فتق شکمی، آسم، استئوپروز (پوکی استخوان)، فیبرومیالژی، سابقه لختهخون، مشکلات انعقادخون، آمبولی و ناهنجاریهای فیزیکی.
13.در صورت مصرف طولانی مدت آسپرین و مسکنها و داروهای ضدالتهاب.
14.در صورتی که زیر 20سال و بالای 55 سال سن دارید.