خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

رعایت معیارهایی برای حضور بهتر در نمایشگاه

 

 

-         تعیین اولویت های مناسب برای حضور در نمایشگاه.

 

-         تخمین، تعیین و تامین فضای لازم برای غرفه.

 

-         طراحی هنرمندانه غرفه و دوری از تزیینات زاید.

 

-         نمایش چشمگیر کالا در غرفه حتی الامکان به صورت سه بعدی

 

-         غرفه سازی نمایشگاهی نه ویترین است و نه تابلوی نقاشی، بنابراین آرایش آن بایستی به شکلی باشد که پیام رسان، گیرا و گویای اهداف شرکت از تولید محصول باشد.

 

-     تجهیز غرفه بایستی بر اساس فکر، تجربه و هنر باشد.

بنابراین هماهنگی میان رنگ ها، کالاها و دیوارها در تجهیز غرفه باید مورد توجه قرار گیرد.

 

-      از آویختن کاتالوگ، جعبه، پوستر به دیوار غرفه حتی الامکان پرهیز گردد.

 

-         ظاهر غرفه باید بازدیدکنندگان را جلب کند.

 

-         ماهیت و اهداف شرکت باید در نحوه تزیین مشخص باشد.

 

-         همه وسایل مرتب بوده و به آسانی در دسترس قرار داشته باشد.

 

-         محل نمایش و تجهیزات نمایشگاهی باید به طوری باشد که همه به طور یکسان آن را ببینند.

 

-         پرهیز از انباشت کالا در غرفه.

 

 

هدف از شرکت در نمایشگاه

 

هدف اصلی از شرکت در هر نمایشگاه داخلی و خارجی، در کوتاه مدت یا درازمدت افزایش فروش تولیدات یا خدمات است.

 گاهی نیز اهداف دیگری از قبیل مقاصد سیاسی و فرهنگی برای برگزاری یا شرکت در نمایشگاهی عنوان می شود.

هدف هر چه باشد برگزاری یک نمایشگاه بازرگانی موفق و اصولی می تواند زمینه های لازم برای گسترش مناسب سیاسی و فرهنگی و اقتصادی مورد نظر را فراهم آورد.

 

اگر هدف اصلی شما فروش فوری کالاست، بهتر است در نمایشگاه های تخصصی شرکت کنید، یا خود اقدام به برگزاری یک نمایشگاه اختصاصی بنمایید، برای اهداف بلندمدت و نفوذ در بازارهای جدید و همچنین یافتن نماینده تجاری شرکت در نمایشگاه های عمومی و بین المللی که همه ساله در کشورهای مختلف برگزار می شود راه متداول و خوبی است.

 

 

اطلاعاتی درباره دوربین های مداربسته

 

 

"دوربین مداربسته" چیست؟

 

واژه "دوربین مداربسته" برگردان فارسی کلمه انگلیسی  closet circuit television  یا به اختصار cctv می باشد. معنی لغوی آن جعبه جادویی مدار بسته است و به دوربین هایی گفته می شود که در جای خود ثابت اند.

 

دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند.

 از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت بکار می رود این واژه بیشتر به همین حیطه بر می گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر می گیرد.

 

 

تاریخچه:

 

نخستین سیستم مداربسته در سال 1942 میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان به منظور مشاهده پرتاب موشک های v2 نصب شد. یک مهندس آلمانی بنام "والتر بروچ" مسئول نصب این سیستم بود.

در آمریکا اولین تبلیغ دوربین مداربسته در سال 1949 مربوط به محصولی با نام "وریکون" بود که در تبلیغات گفته میشد به مجوز دولتی نیازی ندارد.

از آن پس سیستم های ضبط تصاویر دوربین مداربسته در برخی پایگاه های فضایی بزرگ جهت ضبط تصاویر پرتاب موشک ها بکار گرفته شد و خیلی زود روی موشک ها نصب شد تا جایی که تصاویر را همراه با صدا به زمین ارسال کرد.

 

 

 اولین رونمایی از دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال 1973 بود. زمانی که در میدان تایمز نیویورک اولین دوربین مداربسته به منظور جلوگیری از جرایم در محدوده نصب شد اما نقش چشمگیری در کاهش جرایم ایفا نکرد.

تا اینکه در سال 1980 دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بخصوص در مراکز عمومی بکار گرفته شد. بنظر می آمد استفاده از دوربین مداربسته راهی ارزان تر در مقایسه با بکارگیری نیروهای پلیس برای شناسایی جرایم باشد.

 

 

بتدریج برخی از حرفه ها و مشاغل بخصوص آنهایی که بیشتر در معرض سرقت قرار داشتند نیز به دوربین مداربسته روی آوردند. در سال 1990 دستگاه های ضبط تصاویر دوربین ها تنها با قابلیت " ضبط بعد از شناسایی حرکت" وارد بازار شدند که استفاده از دوربین مداربسته را در این کشور بسیار بیشتر کرد.

تا قبل از آن، دستگاه های ضبط تصاویر تا حد زیادی از نظر میزان حجم ذخیره و قابلیت ها بسیار محدود بود. از نیمه دوم سال 1990 پلیس دوربین های زیادی را در سطح شهرها بخصوص مراکز عمومی ، مدارس و پروژه های ساختمانی نصب کرد.

در انگلستان نیز استفاده از دوربین مداربسته بسیار متداول شد. شهر "نورفولک" انگلستان نخستین جایی در این کشور بود که دوربین ها در آن نصب شدند.بطور کلی در دهه میلادی بین 1990 تا 2000 استفاده از دوربین های مداربسته در بسیاری از کشورها رواج یافت.

 

 

کاربردهای دوربین مداربسته

 

کاربرد اصلی و عمده دوربین ها و فروش دوربین مداربسته در سیستم های حفاظتی است اما کاربرد های آن به سیستم های حفاظتی محدود نبوده و از آن فراتر میرود کاربردهایی از قبیل کاربردهای پلیسی ، نظامی، فضایی ،صنعتی ، کنترل ترافیک ، ارتباطات ویدیویی، و تصویر برداری نامحسوس.

 

 

 - جلوگیری از ارتکاب جرایم:

 

کاربرد دوربین های مداربسته در جلوگیری از ارتکاب جرایم بسیار وسیع است. از جلوگیری از جرایم رانندگی تا جرایم جنایی. استفاده نامحسوس از دوربین های مخفی نیز بسیار رواج یافته است. بطور مثال می توان به دوربین های دستگاه های خود پرداز اشاره کرد که برای شناسایی جرایمی چون وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری کاربرد دارد.

 

 

آخرین تحقیقات آماری از شهر های بزرگ آمریکا و انگلستان نشان می دهد بعد از نصب دوربین های مداربسته در پارکینگ ها 51 درصد از تعداد جرایم کاسته شده است. در فرودگاه ها میزان کاهش جرایم 23% و در سایر مراکز عمومی روی هم رفته این مقدار 7% بوده است.

 

 

 

 -کاربرد صنعتی:

 

در کارخانجات صنعتی نیز از دوربین های مداربسته در محل ها یا مراحلی از کار که حضور فیزیکی انسان خطرناک،دشوار یا حتی غیر ممکن است نیز بهره گرفته می شود. در کارخانجاتی مثل کارخانجات شیمیایی یا نیروگاه های هسته ای.در مراکز صنعتی استفاده از دوربین های اسکن خط تولید و دوربین های حرارتی رواج زیادی دارد.

 

 

  -کنترل ترافیک:

 

امروزه در اکثر کشورهای جهان از دوربین ها و نصب دوربین مداربسته برای کنترل ترافیک وسایل نقلیه در سطح گسترده ای استفاده می شود. از جمله کنترل میزان ترافیک در خیابان ها و ارسال اطلاعات توسط gps به رانندگانی که قصد عبور از مسیر آن خیابان ها را دارند.تحت نظارت قراردادن تصادفات و شناسایی جرایم رانندگی حداقل کاربرد های دوربین مداربسته در کنترل وسایل نقلیه هستند. شناسایی اتوماتیک پلاک خودروها از جمله آخرین دستاورد های دوربین های مداربسته در این بخش می باشند.

 

 

 

-امنیت نقل و انتقالات:

 

در نقل و انتقلات عمومی از دوربین مداربسته برای جلوگیری از حوادثی که ممکن است در اثر خارج از دید بودن محل صورت بگیرد استفاده می شود. بطور مثال در متروها از دوربین مداربسته برای کنترل درهای ورود و خروج مسافران به منظور اطمینان از اینکه مسافر از در عبور کرده است و یا موارد مشابه آن در اتوبوس ها و قطارهای شهری.

 

سوختگی ناشی از کرایولیپولیز

 

متاسفانه با وجود اینکه کرایولیپولیز یکی از دستگاههای لاغری موضعی است که عوارض ماندگاری که اثار سوئ بر بدن داشته باشد ندارد ولی یکی از اثرات جانبی که ممکن است در اثر کرایولیپولیز ایجاد شود سوختگی و تاول است.

همانطور که گرما وحرات می تواند تاول وسوختگی ایجاد کند سرما هم می تواند باعث سوختگی و تاول شود.

لذا به منظور پیشگیری از تاول برای  و عوارض کرایولیپولیز ، پدهای انتی فریز طراحی شده که از سوختگی پوست تا حدی جلوگیری می کنند اما متاسفانه با وجود استفاده از این پدها باز مواردی از سوختگی مشاهده می شود .

 

بدین دلیل دستگاههای جدیدی طراحی  شدند که جنس هندپیس متفاوت از دستگاههای قبلی است   جنس این هندپیس ها از نوعی سلیکون یا ژله می باشد که از سوختگی  جلوگیری می کند.

با توجه به آمارشیوع سوختگی تحقیقات جدید روی هندپیس آغاز شد و انواع جدید هندپیس ها با جنس های متفاوت ساخته شد که خطر سوختگی را کاهش دادند.

در این بین هندپیس های سلیکونی جای جدیدی  را در بازار کرایو باز کردند.

 

به جز جنس هندپیس عوامل دیگری نیز باعث سوختگی میشوند از جمله:

 

    استاندارد نبودن دستگاه،

    کالیبره نبودن دستگاه

    تنظیم نادرست دستگاه

    حساسیت پوست بیمار و استفاده از پدهای تاریخ مصرف گذشته یا غیر استاندارد

    استفاده از بعضی داروها برای لاغری با کرایولیپولیز

 

    استفاده  پشت سرهم و مکرر در یک منطقه از کرایو مثلا در طول یک ماه 2 بار شکم را کرایو کنیم.

 

    استفاده از سولار در همان ماه در منطقه مورد کرایولیپولیز

 

یکی از عواملی که در سوختگی بیمار نقش مهمی دارد  استفاده از بعضی داروها است که  می تواند در طول درمان پوست بیمار را حساس تر کند مثل استفاده از راکوتان یا داروهای کورتیکواستیروئیدی است.

لذا سعی کنید حتما کرایولیپولیز را در مطب و کلینیک های معتبر انجام دهید و داروهای مورد استفاده را حتما با دکتر خود چک نمایید.

 

در مجموع کرایولیپولیز دستگاههای ایمن و بی خطری هستند اگر به نکات زیر توجه کنیم:

 

1 - حتما از دستگاههای معتبر استفاده کنیم.

2 - کرایولیپولیز های جدید با هندپیس های سلیکونی را انتخاب کنیم

3 - وضعیت سلامتی و پوست خود ا به دکتر مربوطه اطلاع دهیم

4 - لیست داروهای مصرفی در 6 ماه گذشته را به دکتر خود اطلاع دهیم

5 - تنظیمات دستگاه به درستی انجام شود

6 - از پدهای آنتی فریز مناسب  استفاده شود

7 - در ماه گذشته  در منطقه ای که می خواهیم کرایو کنیم  حمام افتاب یا سولار یا لیزر نکرده بلشیم

8 - اگر در منطقه مورد نظر جراحی خاصی تا6 ماه گذشته داشته ایم حتما به اطلاع دکتر مان برسانیم.

9 -اگر قبلا کرایو کرده ایم حتما 2 تا 3 ماه بعد کرایو بعدی را انجام دهیم