خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

طراحی کتاب و مجله Journal design

 

موفقیت تجاری یک کتاب عمدتا بسته به جلد آن کتاب دارد و هر چه جلد کتاب جذاب تر و زیبا تر باشد این موفقیت نیز بیشتر خواهد بود.

اگر به عنوان یک مولف به دنبال فروش بالای کتاب در استند فروشگاهی  خود هستید باید حتما برای طراحی جلد کتاب خود از یک طراح مطمئن ، ماهر و خلاق کمک بگیرید.

 

دلایل اهمیت جلد کتاب

1- جلد یک کتاب پیام هایی در مورد این که کتاب مورد نظر در اصل حاوی چه چیزی است را به صورت بصری به مخاطب منتقل می کند. جلد کتاب حس هیجان را تحریک می کند و کمک می کند تا مخاطب موضوع کتاب را پیش بینی کند. در نهایت حس غرور و سرافرازی را در مولف نسبت به اثرش ایجاد می کند.

 

2- کتابی که در قفسه یک کتابخانه قرار دارد باید تنها در چند ثانیه نظر بیننده را به خود جلب کند. (با فرض این که شما یک نویسنده تازه کار هستید.) در قفسه کتابخانه، کتاب شما در حال رقابت با کتاب های دیگر است.تنها ابزار شما در این مرحله طراحی جلد کتاب است.

 

طراحی روی جلد

عنوان کتاب معمولا در نیمه بالایی کتاب جاگذاری می شود. فونت استفاده شده در عنوان کتاب بر اساس سلیقه ی طراح و با استفاده از موضوع کتاب انتخاب می شود. سوتیتر یا توضیح در مورد عنوان و موضوع کتاب معمولا در ادامه ی تیتر یا عنوان کتاب می آید و بهتر است در راستای عنوان باشد و مکمل آن. سوتیتر نباید به گونه ای چیده شود که از وضوح نمایش عنوان کتاب کاسته گردد. در هر حال باید در وهله ی اول، عنوان کتاب دیده شود و سوتیتر برای دادن توضیح در ادامه خوانده شود.

عنوان نویسنده یا گردآوری کننده یا مترجم کتاب با توجه به اهمیت عنوان کتاب در فاصله ای (باز سلیقه ای ) از عنوان کتاب چاپ میشود. فونت آن نیز باید از فونت عنوان کتاب و سوتیتر کوچکتر باشد. نام ناشر میتواند با آرم آن همراه شود و گاهی فقط آرم آن چاپ شود.

چاپ عنوان ناشر به این دلیل است که اگر کتاب در ویترین نمایش داده شد، مخاطب با دیدن روی جلد متوجه نام ناشر گردد. می توان رنگ روی جلد را یکدست با بقیه قسمت های کتاب در نظر گرفت و یا می توان روی جلد را کاملا مجزا از پشت آن طراحی کرد. استفاده از تصاویر و عکس بیشتر در کتابهای عمومی یا اصطلاحا public استفاده می شود و از اشکال و فرم ها می توان در طراحی جلد کتابهای غیر پابلیک استفادهنمود. اما در مجموع استفاده از تصویر در روی جلد کتاب به دلیل جلب نظر بیشتر خواننده ، توصیه می گردد. نکته مهم در طراحی روی جلد آنست که بهتر است المانهای موجود در روی جلد به سمت داخل کتاب سوق داده شوند و جهت دار باشند تا از نظر روانی خواننده به باز کردن کتاب و دیدن داخل کتاب ترغیب شود. گاهی طراحی جلد تنها به صورت نوشتاری یا تایپو گرام استفاده می شود و از عکس یا فرم در آن استفاده نمی شود. این نوع طراحی برای کتابهای مذهبی شاید بیشتر استفاده شود. اما برای کتابهای کودکان توصیه نمی شود.

 

طراحی پشت جلد پشت جلد جهت تبلیغات استفاده می گردد و سلیقه ای طراحی می شود. در ایران طراحی جلد کتاب معمولا یکدست انجام می شود. یعنی رنگ روی جلد و گاهی عناصر والمانهای آن تا پشت جلد امتداد می یابد. این موضوع به آن دلیل است که در هنگام تا زدن جلد در ایران دقت لازم انجام نمی گیرد و اگر طراحی و رنگ پشت یا عطف کتاب با بقیه ی جلد یکدست نباشد، صورت نا مرتب و زشتی ایجاد می گردد.

طراحان جلد کتاب ترجیح می دهند این غیر حرفه ای گری را در طراحی (مجزا نکردن عطف و پشت و روی جلد( انجام دهند تا آنکه جلد کتاب نامرتب تا خورد وتمام طراحی جلد را بهم بریزد! معمولا در ایران قیمت کتاب در پایین و وسط پشت جلد کتاب زده می شود و بهتر است نام ناشر نیز همچنان در پشت نیز چاپ گردد.

خلاصه ای از کتاب یا قسمت مهم کتاب و یا طرح سوالی از موضوع کتاب، می تواند انگیزه خرید و خواندن کتاب را فراهم آورد .

 

عطف کتاب مهمترین بخش جلد کتاب این قسمت است. اولین نگاه خواننده به کتاب و اولین لحظه ی تعامل کتاب با خواننده، عطف کتاب است. زیرا خواننده با دیدن این قسمت ترغیب به برداشتن آن از کتابخانه می شود.

اطلاعات نوشته شده در عطف کتاب شامل نام کتاب، عنوان نویسنده ، نام ناشر و تعدد چاپ باید کافی و وافی باشد تا خواننده بتواند در برداشتن آن تصمیم بگیرد. به ازای هر 100 صفحه کتاب ، باید 1 سانتی متر عطف کتاب در طراحی در نظر گرفته شود. البته این اندازه به گرم کاغذی که در چاپ صفحات کتاب استفاده می شود نیز بستگی دارد.

اگر عطف کتاب ارتباط لازم را با خواننده برقرار کند، در 90 درصد موارد، خواننده تصمیم به خواندن آن می گیرد. این آمار اهمیت بسیار زیاد عطف کتاب ( یعنی همان باریکه ی در ظاهر بی اهمیت جلد کتاب) را نشان می دهد. در اصول بین المللی طراحی جلد کتاب، عطف کتاب بیشترین انرژی را از طراح می گیرد و باید کاملا مجزا از کل جلد طراحی شود زیرا استراتژی ایجاد انگیزه در خواننده، این گونه می طلبد.

اما به دلیلی که در قسمت طراحی پشت جلد توضیح دادیم، در ایران عطف یکدست با کل جلد طراحی می شود تا اگر در هنگام تا زدن جلد، بی دقتی شد، کل طراحی از بین نرود!

 

اصول طراحی جلد کتاب

 

1- به دلیل اهمیت تاثیر دیدن یا اثر بخشی بصری در افزایش تقاضا ، طراحی جلد کتاب در استند فروشگاهی باید جذاب باشد.

2- علاوه بر جذاب بودن، طرح جلد کتاب باید بیانگر موضوع و محتوای آن باشد.

3- طراحی جلد پشتی کتاب نیز باید زیبا و جذاب باشد.چرا که برخی از افراد هنگام خرید یک کتاب به جلد پشت آن اهمیت بیشتری می دهند. همچنین هنگام خرید یک کتاب، خواننده اغلب به پشت آن نگاه می کند تا ایده و داستان کتاب را بفهمد.

4- در طراحی جلد به مضمون کتاب اهمیت دهید. اگر محتویات داخل کتاب فلسفی و جدی باشد، در نتیجه یک طراحی کمدی ایده مناسبی برای طراحی جلد این کتاب نخواهد بود.

طراحی غرفه و پوستر

 

  طراحی سه بعدی غرفه           Booth 3D Design

 

طراحان باتجربه ی نیو استند با تسلط به نرم افزارهای سه بعدی ساز (مایا - تری دی مکس ) و بر اساس روانشناسی و جامعه شناسی مخاطبان و مشتریان، غرفه ی نمایشگاهی شما را به صورت سه بعدی طراحی کرده و سپس با نور پردازی با موتور های نور( وی -ری ، منتال ری ،فرای رندر یا فاینال رندر) نور محیط قبل از خروجی سه بعدی را طوری طراحی می کنند که شما بتوانید تا 90% مشابه واقعیت غرفه ی نمایشگاه واستند فروشگاهی خود را قبل از ساخت ببینید.

دیدن نماهای مختلف غرفه ، جایگیری دقیق و اندازه دقیق مهندسی سازه به شما کمک می کند تا برای مهندسی فروش، سیاست های فروش و جذب مشتری برنامه ریزی دقیق انجام دهید .

 

 

طراحی پوستر           Poster Design

 

پوسترها طراحی های گرافیکی هستند که جهت تبلیغات، طراحی و منتشر می شوند.

در تعریف جزئی تر پوسترها برای اطلاع رسانی مطلب، رویداد یا موضوع خاصی به کار برده می شوند. تمامی المان های به کار رفته در پوستر، می توانند در قالب یک عکس استفاده شوند.

 

عکس های به کار رفته در پوسترها به دو گونه می باشند:

- عکس های صنعتی: خود کالا یا خدمات موضوع عکس می باشند.(تصاویر مستقیم)

- عکس های تبلیغاتی: علائم یا تصاویری به طور غیر مستقیم موضوع و هدف پوستر رانشان می دهند.(تصاویرغیر مستقیم)

 

ابعاد پوستر

ابعاد پوسترها و استند فروشگاهی معمولا بزرگ است و حداقل درقطع A3 طراحی و چاپ می گردند. اگرچه برای طراحی و چاپ پوستر، ابعاد مشخصی وجود ندارد

 

اما ابعاد پوستر عمدتا در سه قطع استاندارد می باشد:

35 در50 سانتی متر

50 در70 سانتی متر

70 در100 سانتی متر

پوسترهای تبلیغاتی،هم در فضای باز و هم در فضای بسته قابل استفاده می باشند وباید به گونه طراحی و چاپ شوند که قابلیت نصب را داشته باشند زیرا در نهایت قرار است از جایی آویزان گردند یا در نقطه ای نصب شوند.

همچنین باید به این نکته توجه کرد که میدان دید و زاویه ای که پوستر در آن مکان نصب می شود با دید انسان و زاویه حرکت او متناسب باشد.

 

طراحی ست نمایشگاهی

 

طراحی ست نمایشگاهی           Exhibition Stands Graphic Design

 

نمایشگاه محل مناسبی برای شناساندن نام تجاری شرکت ، معرفی کالا و یاخدمات در اذهان عمومی است.

به عبارتی دیگر نمایشگاه محل تلاقی عرضه کنندگان و بازدید کنندگان است.

بنابراین اولین وظیفه ی طرحهای گرافیکی سازه ها ی نمایشگاهی و استند فروشگاهی این است که موجب جلب توجه و توقف افرادی شوند که از جلوی غرفه ی نمایشگاهی در حال عبور هستند.

همچنین این طرح ها باید اطلاعاتی جامع در مورد محصولات یا خدمات را ارائه دهند.

در اصل طراحی گرافیکی ست نمایشگاهی باید با هدف جلب توجه،تاثیر گذاری مناسب و تثبیت نام تجاری شرکت در ذهن مخاطبان در میان انبوه غرفه های دیگر صورت پذیرد.

 

اگر ست نمایشگاهی به صورت اصولی طراحی شود مزایای زیر را در بر خواهد داشت :

- حک شدن تصویر نام تجاری شرکت شما در ذهن بازدیدکنندگان

- به خاطرسپردن ویژگی های محصولات جدید شرکت شما

- به یاد داشتن مزیت رقابتی شما نسبت به سایر رقبا

 

عوامل موثر در طراحی گرافیکی

 

1- رنگ :هنگام استفاده از رنگ درطراحی گرافیکی باید مفاهیم رنگ ها را در نظر گرفت. انتخاب رنگها می تواند در اثربخشی یک طرح یا موفقیت اطلاع رسانی آن سهم قابل توجهی داشته باشد. بهتر است بیش از سه رنگ مهم و اصلی، در طرح شما چشم نوازی نکند. یعنی طرح گرافیکی بر پایه سه رنگ که درجه اهمیت آنها نیز با هم یکسان نیست ، طراحی شود.

 

از میان این سه رنگ، یک رنگ بار و سنگینی بیشتری داشته باشد. رنگ دیگر دررتبه دوم از نظر اهمیت باشد و رنگ آخر در جایگاه سوم اهمیت قرارگیرد. بدین ترتیب حال و هوای اصلی تبلیغات یا اطلاع رسانی طرح شما مشخص می شود. استفاده از رنگ های زیاد، به جز موارد خاص، حس شلوغی و درهمی را منتقل می کند و تاثیر گذاری کمتری خواهد داشت

 

 بهتر است بدانید رنگ های گرم به دلیل تاثیری که بروی بیوشیمی بدن می گذارد (افزایش هیجان و ضربان نبض) در طراحی محصولات خوراکی بیشترین استفاده را دارند و رنگ های سرد به دلیل تاثیر متقابل آن با رنگ های گرم، احساس آرامش و اطمینان را به بیننده منتقل کرده و شاید مثلا در پوسترهای تبلیغاتی سازمان های بیمه و یا بانک ها و ... بیشتر استفاده می شوند.

 

2- فونت: فونت ها نیز باید با دقت انتخاب شوند و با هدف و موضوع متناسب باشند بهتر است درطراحی یک رویداد یا تولید محصول کودکانه، از فونتهای کودکانه یا فانتزی استفاده گردد.

هر خلاقیتی که می توانید برروی فونتها و نوشته اعمال کنید تا نوشته شبیه کتاب داستان نباشد!

 

3-فرم : فرم ها، همان اشکال و نمادهای بکار رفته در تصاویر می باشند که هرچه خلاقانه و تصویرسازی شده باشند در نظر، ماندگارتر و تاثیرگذارتر خواهند بود.

فرم ها نیز مانند رنگ ها دارای مفاهیم بصری متفاوت در استند فروشگاهی  هستند و در انتخاب آنها در تبلیغات باید دقت فراوانی کرد. مثلا خطوط شکسته در صنایع سنگین استفاده بیشتری می شود (مانند صنایع خودروسازی) و خطوط منحنی در صنایع و خدمات یا تولیدات ملایم تر (مثلا صنایع غذایی یا تولیدات اسباب بازی ) بیشتر استفاده می گردد .

به یاد داشته باشیم همیشه زیبایی، در شلوغی و تصاویر زیاد نمی باشد. گاهی زیبایی در سادگی خلاصه می شود و باید به سادگی بیشتر فکر کنید. زیرا مفاهیم بصری در تصاویر ساده تر، زودتر و سریعتر، راحت تر و مستقیم تر منتقل می شوند و همیشه تاثیر گذاری در انتقال سریع مفهوم می باشد.

از آنجا که ست نمایشگاهی برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین پیام طرح های گرافیکی آن ها نباید مبهم باشد و برداشت های متفاوتی از آن شود. اگر طرح مورد نظر خود را نیافتید فقط کافیست با گروه طراحی نیو استند تماس بگیرید، ما بهترین و متناسب ترین طرح را با توجه به نوع کالا یا خدماتتان به شما ارائه خواهیم کرد

پوستر استند

 

Poster Stand         پوستر استند

 

سازه ای جهت نصب و نمایش پوستر و متن در فضاهای داخلی و خارجی می باشد .

با چاپ یک پوستر تبلیغاتی روی استند فروشگاهی همراه با یک قاب زیبا به راحتی می توانید آگاهی مخاطب را نسبت به محصول جدید ،دستاورد های جدید و پیشرفت های شرکت افزایش دهید.

 پوستر استند در انتقال اطلاعات کسب و کار و جذب مخاطب در نمایشگاه ها نقش مهمی دارد .

 

ویژگی ها :

 

استحکام بالا

عمری بودن

راحتی تعویض طرح

 

کاربرد ها :

غرفه های نمایشگاهی ،هتل ها ، کافی شاپ ها ، رستورران ها و ...

 

 

پوستر استند دو طرفه       Poster Stand ( Double Sided)

 

          از دو طرفه سازه می توانید جهت نصب پوستر استفاده کنید

 

          سایز چاپ :           (دو عدد)       cm 60 * 80         

 

         پر کاربردترین نوع چاپ :

          چاپ های افست ، چاپ پلات و لمینت ، چاپ دیجیتال

 

 

پوستر استند یک طرفه       Poster Stand ( Single Sided)

 

 

          سایز چاپ :       cm 60 * 80         

 

         پر کاربردترین نوع چاپ :

          چاپ های افست برای استند فروشگاهی ، چاپ پلات و لمینت ، چاپ دیجیتال

جنس قابلمه دسته دار از چیست؟

 

 نویسنده : نوری

 

جنس قابلمه دسته دار و دلیل آن:

 

سرویس قابلمه های فلزی بسیار متداول هستند. قابلمه های مسی انتقال حرارت را بخوبی انجام می دهند و برای پخت مربا و سس بهترین گزینه هستند.

قابلمه های چدنی، پخش حرارت بهتری نسبت به دیگر قابلمه های فلزی دارند.

چرا که گرما را به خوبی در خود نگه می‌دارند. این قابلمه ها برای پخت‌های طولانی مناسبند.

 قابلمه های آلومینیومی ساده که به روهی معروفند، به سرعت تحت تاثیر بازها قرار گرفته و حتی دربرابر نمک خوردن نیز مقاوم نیستند.

 

 گاهی از روکشهایی مانند تفلون یا سرامیک برای قابلمه های آلومینیومی، چدنی یا فولاد زنگ نزن استفاده می‌شود.

 در این قابلمه ها باید از کفگیر چوبی و پلاستیکی و سیلیکونی استفاده نمود.

قابلمه های آهنی و چدنی گاهی با لعاب نیز پوشش داده می‌شوند که باید از استفاده از این قابلمه ها اجتناب نمود.

قابلمه های استیل برای جوشاندن آب مناسب هستند

 

علاوه بر سنگ و سفال، دیگ‌های سرامیکی نیز حرارت را بخوبی در خود حفظ نموده و برای پخت طولانی مناسب هستند.

 با پیشرفت صنعت شیشه، سرویس قابلمه های شیشه‌ای نشکن وپیرکس نیز به عنوان انتخابی جدید در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.